daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam

Amsterdam » Cafť Berlage

Reply

Thread Tools
Old June 14th, 2005, 12:14 PM   #1
ldd
Your royal highness

ldd's Avatar

Likes (Received): 13

Amsterdam: Schiphol

In mijn zoektocht naar informatie over een bouwwerk op Schiphol (terminal voor een magneettrein, nieuwe hal?) kwam ik informatie tegen over Elzenhof en een golfbaan. Graag antwoord op mijn vraag over wat er momenteel op Schiphol wordt gebouwd (als het kan plaatjes). Ziet er namelijk best gaaf uit, een soort gebouw op poten vlakbij de west 2 terminal.

Elzenhof

Schiphol Elzenhof is een nieuw te ontwikkelen businesspark van internationale allure op een unieke zichtlocatie aan de A4. Vanwege de strategische liging vlakbij Schiphol Centrum en het financiŽle centrum van de Amsterdamse Zuid-as is deze locatie interessant voor internationale hoofdkantoren.

Het plan
Het plan omvat in totaal 180.000 m2 kantoorruimte verspreid over diverse deelgebieden, waaronde vier markante kantoorgebouwen met een sterk architectonische uitstraling en een spectaculair uitzicht op start- en landingsbanen en de skyline van Schiphol.
De gebieden zullen onderling verbonden worden door een publieke parkpromenade met water en groen, en een verkeersweg waar snelheidsbeperking geldt.

Bereikbaarheid
Schiphol Elzenhof heeft directe verbindingen met de rest van Nederland door de snelwegen A4 en A9, en de A5 op korte afstand. Het gebied is een zeer goede openbaar vervoersverbinding dankzij de shuttle service en een eigen halte voor de Zuidtangent.

Faciliteiten
De faciliteiten op het business park zullen voorzien van ICT voorzieningen tot parkeergelegenheid.
Medio 2005 wordt nabij het business park het Schiphol Golf & Business center gerealiseerd.

Kerngegevens

Totale oppervlakte: 11 hectare
Totaal oppervlakte kantoorruimte: 180.000 m2
Parkeerplaatsen: nader te bepalen
Bouwjaar: 2000-2010
Landschapsarchitect: Benthem Crouwel in samenwerking met West 8
Eigenaar, ontwikkelaar: Schiphol Real Estate
Gebruik: single- en multitenant kantoorgebouwen
Meer informatie:
Afdeling Marketing & Communicatie
Tel : +31 (0)20 601 2888
E-mail: realestate@schiphol.nl

Golfbaan

Schiphol Real Estate BV en BurgGolf Schiphol BV zullen een golfbaan en clubhuis bij Schiphol - Nieuwe Meer, langs de A9 ten noorden van de luchthaven Schiphol, realiseren en exploiteren.
De golfbaan krijgt 18 holes met driving range en een clubhuis met voorzieningen zoals een golfshop, greenkeeperscompound en voorzieningen ten behoeve van de driving range. De golfbaan zal voldoen aan de kwaliteitseisen van de Nederlandse Golffederatie (A-status). Tevens wordt gestreefd te voldoen aan de kwaliteitseisen van de European PGA Tour om in de toekomst grootschalige internationale toernooien te kunnen accommoderen.
Op het terrein waarop de golfbaan wordt gerealiseerd zal tevens een 'viersterren-plus' hotel met ongeveer 400 kamers en ruime vergaderfaciliteiten ontwikkeld worden. BurgGolf Schiphol BV zal in 2005 starten met de bouw van de golfbaan zodat het complex naar verwachting medio 2006 in gebruik kan worden genomen.

Meer Informatie
Voor meer informatie over de golfbaan en lidmaatschap kunt u de website van Burggolf bekijken:
www.burggolf.nl

Sponsored Links

Old June 14th, 2005, 08:16 PM   #2
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Likes (Received): 3

dit draadje werd ook weleens tijd, schiphol kreeg toch een leuke entree?
(kon geen pics vinden btw)

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea   Reply With Quote
Old June 14th, 2005, 10:16 PM   #3
Glacius
Registered User

Likes (Received): 10

Quote:
Originally Posted by Cymen
dit draadje werd ook weleens tijd, schiphol kreeg toch een leuke entree?
(kon geen pics vinden btw)
Ik denk dat je dit bedoelt:

Het plaatje is afkomstig van Amsterdam Real Estate. Er staat ook nog een lap tekst over alle plannen, maar ik heb nu effe geen tijd om het te lezen.
"Ik begrijp echt niet wat die honderdduizenden elke ochtend in de file doen. Werkslaven die precies om negen uur op kantoor moeten zijn en met z'n allen om vijf uur naar huis gaan. Omdat ze bij hiŽrarchische terreurorganisaties werken waar ze alleen naartoe moeten omdat de baas wil controleren of ze wel wat doen." - Jort Kelder
Glacius no está en línea   Reply With Quote
Old June 14th, 2005, 11:34 PM   #4
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

Likes (Received): 214

Dit nieuws las ik een paar weken geleden over een verhuizing van een deel van Microsoft Nederland naar Schiphol:

"Microsoft gaat zich vanaf september 2007 vestigen aan de Evert van de Beekstraat op Schiphol Centrum. De feestelijke ondertekening van het contract tussen Microsoft en Schiphol Real Estate vindt eind juni plaats.
Op het parkeerterrein tegenover het hoofdkantoor van Schiphol Group wordt begin 2006 gestart met de bouw van een kantoorgebouw van circa 18.000 m2 bruto vloeroppervlakte en een parkeergarage van 450 plaatsen. Het nieuwe gebouw wordt ontwikkeld voor de vestiging van het Nederlandse hoofdkantoor van Microsoft.
Microsoft gaat op de nieuwe locatie in eerste instantie circa 12.000 m2 benutten in dit nieuwe hoofdkantoor voor Nederland. De resterende ruimte zal worden verhuurd aan andere partijen en kan in de toekomst benut worden voor uitbreiding van de Europese activiteiten van Microsoft.
Schiphol Real Estate draagt zorg voor de ontwikkeling en realisatie van het complex. Het ontwerp is van Cepezed Architecten. Microsoft heeft zich bij deze transactie laten adviseren door Jones Lang LaSalle. Voor de inrichting van het kantoorgebouw wordt Microsoft begeleid door Rietmeijer Huisvestingsadviseurs.

Centrale ligging
Microsoft is nu nog gehuisvest op Schiphol Rijk. Het nieuwe kantoor op Schiphol Centrum voldoet echter beter aan de eisen voor efficiŽntie, flexibiliteit en bereikbaarheid. Een locatie op Schiphol Centrum is tevens aantrekkelijk omdat management en medewerkers van deze software marktleider veel internationale bedrijven en bezoekers ontvangen en zelf veel reizen. Het nieuwe kantoorgebouw biedt in eerste instantie plaats aan 600 medewerkers. "

Bron: Schiphol Real Estate

Leuk hoor, maar het was natuurlijk mooier geweest dat Microsoft zich bv. vestigde op de ZuidAs of een hogere compact complex bouwde. Maar Schiphol heeft natuurlijk een maximaal hoogte bouw...
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017
Winbuks no está en línea   Reply With Quote
Old June 15th, 2005, 11:12 AM   #5
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Likes (Received): 3

Dit gebouw neemt desondankt niet veel ruimte in beslag! Schiphol-Rijk is best booming! Ik denk dat zulks soort projecten een metro-lijn naar schiphol best bespreekbaar maakt?

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea   Reply With Quote
Old June 15th, 2005, 11:16 AM   #6
ldd
Your royal highness

ldd's Avatar

Likes (Received): 13

't Is nog niet wat ik zoek... Ik zal hopelijk binnenkort eens rondlopen op Schiphol en een foto van de werkzaamheden maken. Zag er namelijk best heftig uit! Het wordt volgens mij de opstapplaats van een verbinding naar de andere kant van de A5 (de J-pier?).
Old June 15th, 2005, 04:52 PM   #7
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Likes (Received): 6

schiphol verdient zeker een eigen metro lijn, en ik kan jullie vertellen, die nieuwe terminal komt er wel, maar er zijn wat moeilijkheden. het wordt wel vet, je kan er alleen komen via een monorail die verbonden is met schiphol plaza
Dr. Dubai no está en línea   Reply With Quote
Old June 15th, 2005, 05:40 PM   #8
Glacius
Registered User

Likes (Received): 10

Dr. Dubai, heb je misschien een URL voor me?
"Ik begrijp echt niet wat die honderdduizenden elke ochtend in de file doen. Werkslaven die precies om negen uur op kantoor moeten zijn en met z'n allen om vijf uur naar huis gaan. Omdat ze bij hiŽrarchische terreurorganisaties werken waar ze alleen naartoe moeten omdat de baas wil controleren of ze wel wat doen." - Jort Kelder
Glacius no está en línea   Reply With Quote
Old June 15th, 2005, 08:45 PM   #9
HighinParis
312M since 1889

Likes (Received): 8

Op Paris Charles-De Gaulle zijn nu maar liefst 3 metrolijnen in aanbouw tussen de verschillenden delen van de luchthaven...
Old June 16th, 2005, 07:56 PM   #10
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 293

op frankfurt is ook zo'n vaag systeem waarbij je boven alle bebouwing gaat met een cabine als treintje. ze komen en gaan heel snel. van daaruit had je een mooi uitzicht. misschien een idee voor schiphol.

bedoel je bij een uitbreiding van schiphol met een extra pier de J-pier (of ligt die er al?) of die grootschalige uitbreiding die groei van schiphol tot 85 miljoen passagiers mogelijk maakt? zeg maar een uitbreiding, te vergelijken met wat er aan de andere kant van de A4 is.

ik ben erg benieuwd naar het wegenplan van het huidige schiphol-centrum. ze hebben er de laatste tijd veel nieuwe wegen op palen bij gebouwd! het ziet er nu nog complexer en grootser uit. volgens mij zijn ze nog bezig met bouwen.

verder zijn ze de meeste hallen van binnen ook aan het moderniseren, vergroten en transparanter aan het maken.

dat poortgebouw wat ze van plan zijn ziet er erg strak it. van mij mogen ze al beginnen!
EuroMaster no está en línea   Reply With Quote
Old October 30th, 2006, 04:26 PM   #11
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

Likes (Received): 214

Kick!

De laatste tijd vielen mij een aantal bouwkranen op vlak langs de A4, vlakbij de verkeerstoren. Waarschijnlijk is het de bouw van Microsoft kantoren. De ZuidTangent rijdt volgens mij ook achterlangs toch?

Hoofdkantoor Microsoft Nederland
"Een TBI bouwcombinatie, die bestaat uit Aanneming Maatschappij J.P. van Eesteren en Voormolen Bouw, is gestart met de eerste fase van een project (betonstort keldervloer) dat de nieuwbouw omvat van het hoofdkantoor van Microsoft op Schiphol. De uitvoering gebeurt door Voormolen Bouw. Opdrachtgever is Schiphol Real Estate B.V. Architectenbureau Cepezed uit Delft heeft het project ontworpen.
De nieuwbouw van dit kantorenverzamelgebouw, bestaat uit drie gebouwen (A, B en C), elk met een tweelaagse ondergrondse parkeergarage en zes of zeven lagen kantoorruimten daarbovenop. Het brutovloeroppervlak bedraagt in totaal 32.000 m2, waarvan 19.800 m2 kantooroppervlak. De oplevering is gepland in 2007.

De keldervloer op onderwaterbeton heeft een oppervlakte van ruim 6.000 m2 en is 300 mm dik. De vloer is in drie fasen, elk circa 650 m3 beton, met een pompinstallatie gestort. De keldervloer werkt als constructieve vloer samen met de 1 meter dikke onderwaterbetonvloer. De wapening in de keldervloer is intensief; er is gekozen voor een betonmengsel met een maximale grindkorrel van 16 mm. De vloer is monolithisch afgewerkt"
Bron: TBI.nl

Als je de impressie zie, zie je een tunnel met trein. Klopt dat hier onder deze locatie de Schipholtunnel loopt? Of is het een toekomstvisie?

Nog een vraag, gaat het Bruggebouw ooit eens door? Ik kan me herinneren dat hier de laatste tijd vaak bouwwerkzaamheden zijn, of heeft dat te maken met de net opgeleverde 'goedkope' pier?
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017
Winbuks no está en línea   Reply With Quote
Old October 30th, 2006, 04:27 PM   #12
Killswitch
Registered User

Killswitch's Avatar

Likes (Received): 17

Quote:
Originally Posted by Dr. Dubai View Post
schiphol verdient zeker een eigen metro lijn, en ik kan jullie vertellen, die nieuwe terminal komt er wel, maar er zijn wat moeilijkheden. het wordt wel vet, je kan er alleen komen via een monorail die verbonden is met schiphol plaza
Is hier intussen al meer informatie over?
Killswitch no está en línea   Reply With Quote
Old October 30th, 2006, 08:06 PM   #13
Mauritz
Registered User

Likes (Received): 15

Dit is een grappig google resultaat waar ik toevallig op stuitte. Ik weet niet of hij al langs is geweest...

http://www.aaarea.nl/img/flash/aaakaart.swf
Mauritz no está en línea   Reply With Quote
Old October 30th, 2006, 10:55 PM   #14
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 10631

"Hoofdkantoor Microsoft Nederland"

Ik had vorige week daar toevallig een foto van genomen vanuit de bus uit Amsterdam naar huis vlak voor de bus tunnel. Ik kon het toen alleen niet plaatsen en ben het daarna eigenlijk weer vergeten om de foto te posten.

Er is niet veel te zien, alleen maar een stalen frame.
Momo1435 no está en línea   Reply With Quote
Old October 30th, 2006, 11:02 PM   #15
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Likes (Received): 6

van Benthem en Crouwel, Schiphol 2020:
Dr. Dubai no está en línea   Reply With Quote
Old November 3rd, 2006, 03:06 PM   #16
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 1464

Microsoft

the runner no está en línea   Reply With Quote
Old November 4th, 2006, 12:13 PM   #17
Des
Traveller

Likes (Received): 159

Toch denk ik dat het jammer is dat 5 of 10 jaar geleden niet besloten is een luchthaven in de Noord zee aan te leggen. Het kost een paar centen, maar vroeg of laat zal die beslissing heroverwogen worden omdat schiphol de groei niet langer aan kan.
Old November 5th, 2006, 09:53 PM   #18
DeltaMetropolis
The new worldcity

DeltaMetropolis's Avatar

Likes (Received): 5

Hier een aantal plaatjes van Terminal West, de Peoplemover en J-Pier.
Ik weet niet meer van welke site ik ze heb, maar volgens mij wel een officiele. Deze plannen zijn volgens mij behoorlijk definitief.
Het ziet er wel goed uit allemaal, weet iemand wanneer de uitbreidingen plaats gaan vinden?

Terminal West

Peoplemover

J-Pier

Gateway

Last edited by DeltaMetropolis; November 5th, 2006 at 10:06 PM.
DeltaMetropolis no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2006, 11:32 PM   #19
Duke2004
Registered User

Duke2004's Avatar

Likes (Received): 0

Ziet er veelbelovend uit, ben benieuwd of dit echt gaat gebeuren!
Duke2004 no está en línea   Reply With Quote
Old November 6th, 2006, 11:17 AM   #20
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 209

Super! Vooral die Peoplemover ziet er lekker futuristisch uit
Dezz no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules