daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojaj˘h?

Ojaj˘h? Overige Rotterdamse onderwerpen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old February 18th, 2015, 10:34 AM   #2061
Westpoort
Registered User

Likes (Received): 176

Er hangt een grote vis boven de markt, wie hapt toe ?, zoals de inmiddels vanuit Amsterdam opererende Rotterdamse Neelie de voorzet geeft:
http://www.emerce.nl/nieuws/startupf...komt-nederland
Westpoort no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 18th, 2015, 12:29 PM   #2062
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1818

Interessante vraag. Eens kijken hoe dit afloopt, waarbij Amsterdam op papier uiteraard meer kans maakt. Maar waar Rotterdam (of een andere Nederlandse stad) ook zeker niet kansloos is.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 18th, 2015, 01:13 PM   #2063
UnequalSine
Registered User

UnequalSine's Avatar

Likes (Received): 82

Nou volgens mij is het geregeld [link]

Skyscrapercitizen liked this post
UnequalSine no está en línea   Reply With Quote
Old February 18th, 2015, 01:51 PM   #2064
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 8757

Kan vanaf hier helaas geen twitter volgen.

Ander linkje:
http://startupdelta.org/startup-state-mind/
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old February 18th, 2015, 02:09 PM   #2065
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 960

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Interessante vraag. Eens kijken hoe dit afloopt, waarbij Amsterdam op papier uiteraard meer kans maakt. Maar waar Rotterdam (of een andere Nederlandse stad) ook zeker niet kansloos is.
Ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat Amsterdam het wordt. Van de gemeente Rotterdam verwacht ik ook weinig (terwijl er geen idee is wat te doen met een 52 miljoen euro kostend stukje grond naast het spoor), terwijl de gemeente Amsterdam misschien wel een leuk aanbod gaat doen.
Old February 18th, 2015, 02:37 PM   #2066
Westpoort
Registered User

Amsterdam heeft het voordeel dat het inmiddels al een Europese Tech stad is, met veel Start Up's in de ICT en bijbehorende incubators met een inmiddels een redelijk trackrecord ( vooral de laatste maanden, zie artikel onder) die internationaal (willen) opereren, of dat in dit geval een voordeel of een nadeel is moet nog blijken. Rotterdam scoort vooral goed op potentie en beschikbaarheid van betaalbare kantoorruimte en woonruimte in centrum, maar of dit een voordeel is, is niet duidelijk nu bijv. Londen veel duurder is dan Amsterdam maar toch een bloeiende Start Up commumity heeft en Google daar recent nog een pand van 100.000m2 heeft aangekocht/ laat bouwen.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMS...ljoen-op.dhtml

P.S. : Blendle is in Utrecht gevestigd en staat dus onterecht op deze lijst
Old February 18th, 2015, 05:01 PM   #2067
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Likes (Received): 318

Ik gok dat het Amsterdam wordt en zelfs al wordt het Rotterdam, dan zal het waarschijnlijk internationaal gebrand worden als 'Amsterdam Start Up Incubator'.

Rotterdam zou inderdaad het RCD moeten inzetten om deze start ups te trekken. Een reistijd van 20 minuten naar Schiphol en binnen een uur in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Antwerpen en Brussel is redelijk aantrekkelijk. Daarnaast zijn de huurprijzen lager.

1: Getgems 2: Gold. 3: Silver. 4: Water. 5: Bitcoin. 6: Oil. 7: Ethereum. 8: Counterparty. 9: Medici. 10: Shapeways.

About stocks: don't forget to sell in May, and come back NEXT year in September. An enormous 2nd semester crash is awaiting us.
LE CLOCHARD no está en línea   Reply With Quote
Old February 18th, 2015, 05:19 PM   #2068
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 689

Quote:
Originally Posted by Westpoort View Post
Amsterdam heeft het voordeel dat het inmiddels al een Europese Tech stad is, met veel Start Up's in de ICT en bijbehorende incubators met een inmiddels een redelijk trackrecord ( vooral de laatste maanden, zie artikel onder) die internationaal (willen) opereren, of dat in dit geval een voordeel of een nadeel is moet nog blijken. Rotterdam scoort vooral goed op potentie en beschikbaarheid van betaalbare kantoorruimte en woonruimte in centrum, maar of dit een voordeel is, is niet duidelijk nu bijv. Londen veel duurder is dan Amsterdam maar toch een bloeiende Start Up commumity heeft en Google daar recent nog een pand van 100.000m2 heeft aangekocht/ laat bouwen.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMS...ljoen-op.dhtml

P.S. : Blendle is in Utrecht gevestigd en staat dus onterecht op deze lijst

Grappig. In Nederland zie ik vooral Eindhoven als Europese Tech stad en niet Amsterdam. Amsterdam zie ik eerder als financiele stad. Marketing does wonders. Ik gok dat het Rotterdam wordt, vooral vanwege de meelift hype sinds medio 2014.

Last edited by Stratosphere 2020; February 18th, 2015 at 05:29 PM.
Stratosphere 2020 no está en línea   Reply With Quote
Old February 18th, 2015, 08:34 PM   #2069
Westpoort
Registered User

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post
Grappig. In Nederland zie ik vooral Eindhoven als Europese Tech stad en niet Amsterdam. Amsterdam zie ik eerder als financiele stad. Marketing does wonders. Ik gok dat het Rotterdam wordt, vooral vanwege de meelift hype sinds medio 2014.
Op recente ranglijst van de EU (april 2014), betreffende regio's die het
beste presteren op gebied van informatietechnologie, eindigde de regio Eindhoven op de negende en Amsterdam en omgeving op de tiende plaats:

http://www.z24.nl/ondernemen/ict/ein...toptien-453380

Wat betreft de opmerking dat Amsterdam meer een "financiŰle" stad is: dat is alleen nog zo binnen de Nederlandse verhoudingen, maar op Europese schaa,l laat staan op wereldschaal telt Mokum, vooral na de laatste crisis, de zeer strenge lokale anti Bonuswetten van de Regering en de opkomst van de ECB in Frankfurt, niet echt meer mee in de financiŰle wereld en is de sterke opkomst van de Tech- en bijbehorende Start up scene met bijbehorende hoogwaardige stedelijke werkgelegenheid voor Amsterdam zeer welkom ( wat het natuurlijk ook voor Rotterdam zou zijn om van het imago van Havenstad met gestroopte mouwen af te komen)!
Old February 18th, 2015, 10:07 PM   #2070
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD View Post
Daarnaast zijn de huurprijzen lager.
Huurprijs doet er niet toe. Die is overal in NL internationaal gezien laag, ook in Amsterdam.
Old February 19th, 2015, 12:09 AM   #2071
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 8757

Moet ook nog maar zien of het Rotterdam wordt. Hopelijk wel.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2015, 12:26 AM   #2072
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1963

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Interessante vraag. Eens kijken hoe dit afloopt, waarbij Amsterdam op papier uiteraard meer kans maakt.
Niet zo minderwaardig over je eigen stad Erwin! Rotterdam heeft meer dan genoeg te bieden voor zo'n vestiging inmiddels. Rotterdam is hot! Het momentum van nu moeten we gebruiken om dit soort zaken binnen te halen, en de economie de nodige impuls te geven. Juist nu kan het en moeten we er voor gaan! Misschien een mooie voor Europoint dit, naast het Atelier van Daan Roosegaarde.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
en blijf op de hoogte van het laatste XL nieuws!
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2015, 01:04 AM   #2073
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1818

Volgens mij ben ik vooral realistisch met mijn inschatting. Uiteraard hoop ik dat Rotterdam hier een slag zou kunnen binnenhalen, en de stad heeft daartoe zeker goede kansen. Maar is naar mijn inschatting niet de favoriet, maar dat zegt uiteraard niet zoveel.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 19th, 2015, 11:40 AM   #2074
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 5577

Ik vermoed dat 'leuk voor Rotterdam' geen criterium zal zijn in de huisvestingsoverweging. Om nou te zeggen dat zoiets hier in een warm gespreid tech-bedje terecht zou komen, nou neu. Alleen wanneer er nog ergens een potje is voor ontwikkelingshulp beschikbaar is zal die startupfabriek wellicht naar Rotterdam komen.
Jan está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 19th, 2015, 01:07 PM   #2075
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post
Grappig. In Nederland zie ik vooral Eindhoven als Europese Tech stad en niet Amsterdam.
Dan moet je toch eens beter rondkijken in Amsterdam. Ik denk dat de Amsterdamse technische faculteiten en wat daar nog omheen zit aan onderzoeksinstituten gezamenlijk door zouden kunnen gaan als een heel behoorlijke technische universiteit. Daar naast zitten er de nodige ICT-bedrijven en ook Shell zit er nog met een grote onderzoeksafdeling.

Hetzelfde geldt op medisch gebied. De drie medische faculteiten vormen tezamen veruit het grootste medische cluster in Nederland.

Last edited by Sol; February 19th, 2015 at 01:12 PM.
Sol no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2015, 05:03 PM   #2076
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 348

En wederom 1.450m2 verhuurd in het Central District. Dit keer in de Millennium Toren.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
en blijf op de hoogte van het laatste XL nieuws!

ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY

Skyscrapercitizen liked this post
Dezz no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2015, 05:57 PM   #2077
MichaBen
Registered User

MichaBen's Avatar

Likes (Received): 218

Waarna er in het Plaza weer een etage leeg komt te staan...
MichaBen no está en línea   Reply With Quote
Old Today, 01:14 PM   #2078
Westpoort
Registered User

De grootste vestiging van de drie toekomstige politiedienstencentra (PDC) van de Nationale Politie komt in gebouw "New Tide" aan de Marten Meesweg. Totaal gaat het in de drie centra om ruim 2100 fte ( die nu nog in de 13 districten werken) waarvan gezien het gehuurde oppervlakte in New Tide al snel ( geschat) 1200 fte in Rotterdam zijn standplaats krijgt tussen eind 2015 en medio 2017:

http://www.dtz.nl/nl/over-dtz-zadelh...ienstencentra/

Jan liked this post

Reply

Thread Tools

Posting Rules