search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old February 16th, 2017, 05:50 PM   #1981
__Abigail__
Registered User

Likes (Received): 121

Quote:
Originally Posted by ChrisZwolle View Post
Het voorstel van de kilometerheffing dat GroenLinks noemt zou bij 30 kilometer enkele reis een werkende zo'n € 2500 per jaar gaan kosten. Daar bovenop komt dan nog de kilometerheffing die voor andere motieven dan woon-werk wordt gereden.

Voor alleenstaanden met een inkomen tussen minimumloon (€ 1550) en circa € 2000 per maand betekent dat zij netto hetzelfde overhouden als iemand die in de bijstand zit (ongeveer € 1300 per maand).
Bij een reiskostenvergoeding van 19ct/km ontvangt deze werkende ruim €2400/jaar aan vergoedingen. Belastingvrij.
__Abigail__ no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old February 16th, 2017, 05:58 PM   #1982
Red85
AARRGGHH

Red85's Avatar

Likes (Received): 156

Quote:
Originally Posted by __Abigail__ View Post
Bij een reiskostenvergoeding van 19ct/km ontvangt deze werkende ruim €2400/jaar aan vergoedingen. Belastingvrij.
Waar je zelf je afstand die je moet overbruggen van moet bekostigen.
En dat moet je dan maar ook afdragen aan de staat?

Hangt overigens af van je afstand wat je krijgt.
Red85 no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2017, 07:31 PM   #1983
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 20566

Quote:
Het voorstel van de kilometerheffing dat GroenLinks noemt zou bij 30 kilometer enkele reis een werkende zo'n € 2500 per jaar gaan kosten. Daar bovenop komt dan nog de kilometerheffing die voor andere motieven dan woon-werk wordt gereden.

Voor alleenstaanden met een inkomen tussen minimumloon (€ 1550) en circa € 2000 per maand betekent dat zij netto hetzelfde overhouden als iemand die in de bijstand zit (ongeveer € 1300 per maand).
m.a.w. Een duidelijk en negatief stemadvies.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2017, 07:36 PM   #1984
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Likes (Received): 15236

Quote:
Originally Posted by __Abigail__ View Post
Een reiskostenvergoeding dekt de autokosten nu al niet, daar komt de kilometerheffing dan nog bij op.

Ook zijn reiskostenvergoedingen vaak gemaximeerd, vaak op een aanzienlijk lager bedrag dan de genoemde € 2400 per jaar (of € 200 per maand).

Daar komt nog bij dat steeds meer werkgevers helemaal geen reiskosten meer vergoeden, met name in de sector waar mensen vaak van de auto afhankelijk zijn om er te komen, namelijk vooral bij banen op MBO niveau op bedrijventerreinen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
/
• highway photography @
and
ChrisZwolle no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2017, 09:02 PM   #1985
RogerBV
Registered User

Likes (Received): 53

En ook die onbelaste reiskostenvergoeding wil men bij GL schrappen, hoor!

Ze gaan iig wel grondig te werk...
RogerBV no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2017, 09:07 PM   #1986
njoy
hoog boven Groningen!

Likes (Received): 152

Autoverkeer wordt door GL zwaarder belast, maar wordt dat in veel gevallen niet gecompenseerd doordat de belasting op inkomen bij GL aanzienlijk omlaag gaat?

Ach ja, die doorrekeningen zijn zo onzinnig. Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met het artikel van Ewald Engelen in NCR: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/15...13016-a1546179
njoy no está en línea   Reply With Quote
Old February 17th, 2017, 02:52 AM   #1987
MoshiAmsterdam
Registered User

Likes (Received): 98

Quote:
Originally Posted by njoy View Post
Autoverkeer wordt door GL zwaarder belast, maar wordt dat in veel gevallen niet gecompenseerd doordat de belasting op inkomen bij GL aanzienlijk omlaag gaat?
GL is vooral goed voor steuntrekkers, denk niet dat je hoeft te verwachten dat de inkomstenbelasting omlaag gaat.
MoshiAmsterdam no está en línea   Reply With Quote
Old February 17th, 2017, 08:20 AM   #1988
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 703

Quote:
Ook zijn reiskostenvergoedingen vaak gemaximeerd, vaak op een aanzienlijk lager bedrag dan de genoemde € 2400 per jaar (of € 200 per maand).
Klopt, bij ons ook zo.
Echter. We hebben een 13e maand. En de ruimte om meer te betalen is er fiscaal gezien. Dus kun je er voor kiezen om dat deel van reiskosten die je niet ontvangen hebt door het gemaximeerd zijn te laten aftrekken van je brutobedrag 13e maand. Over bedrag wat dan overblijft wordt dan de loonheffing geheven om vervolgens de nog niet betaalde reiskosten er netto weer bij op te tellen.
maral está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 17th, 2017, 08:54 AM   #1989
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Ik heb geen reiskosten, ik kan lopend of met de fiets naar mijn werk. Zo om acht uur de deur uit en om vijf over acht kan ik los. Geen snelweg vandaag.

Slagathor liked this post
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old February 17th, 2017, 09:06 AM   #1990
maral
Registered User

maral's Avatar

Ik ga ook met fiets, 3km enkele reis, en krijg gewoon reiskosten. Is in principe ook niet van belang voor de onbelaste vergoeding, het vervoersmiddel, tenzij in CAO anders vastgelegd volgens mij.

Edit : je zei ik heb geen reiskosten ipv ik krijg geen reiskosten. Kunnen twee verschillende dingen zijn, haha. Iets te snel gereageerd wellicht.

railway stick liked this post
Old February 17th, 2017, 10:08 AM   #1991
da_scotty
Registered User

da_scotty's Avatar

Likes (Received): 620

Ik was met mijn vraag vooral benieuwd naar maatregelen betreft weg en (evt. OV). Stonden er nog opvallende punten in, etc etc.

Wat ik niet wilde, of wat denk ik niet het doel moet zijn van deze thread is om andere partijpunten en specifieke partijen weg te praten. De politieke (ideologische) discussie moeten we misschien ergens anders voeren.

Dit soort dingen zijn denk ik voor een ander forum/thread.
Quote:
Originally Posted by MoshiAmsterdam View Post
GL is vooral goed voor steuntrekkers, denk niet dat je hoeft te verwachten dat de inkomstenbelasting omlaag gaat.
Moshi dit bedoel ik niet persoonlijk, ieder z'n mening, maar ik denk dat we de discussie moeten verplaatsen met deze opmerkingen
Old February 17th, 2017, 10:36 AM   #1992
maral
Registered User

maral's Avatar

Lijkt mij redelijk onmogelijk. Al snap ik zeker wat je bedoelt.
Maar in dit geval, je vraagt dus eigenlijk doorrekeningen van verkiezingsprogramma's te bespreken zonder de ideologie die leidt tot bepaalde keuzes te benoemen?

VVD wil de N7 in Groningen niet verbreden tot 8 banen, maar tot 12 (fantasievoorbeeldje). Maar waarom beste maral? Daar kunnen we het niet over hebben.
Old February 17th, 2017, 11:23 AM   #1993
Slagathor
Gay love is love too

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 4662

Quote:
Originally Posted by MoshiAmsterdam View Post
Even snel tussendoor (als je er nog verder op in wilt, kunnen we dat misschien beter in het verkiezingstopic in het Hoogbouwcafé doen?), maar dit zegt het verkiezingsprogramma van GL over inkomstenbelasting:
Het is tijd voor een loongolf. De lonen gaan omhoog, de inkomstenbelasting voor lage en middeninkomens omlaag. De hoogste inkomens gaan meer bijdragen. We vereenvoudigen het toeslagensysteem. Mensen met een minimuminkomen gaan erop vooruit.
Ook bij GL moet werken tegenwoordig lonen (oude VVD slogan), best opmerkelijk.

Last edited by Slagathor; February 17th, 2017 at 11:29 AM.
Slagathor no está en línea   Reply With Quote
Old February 17th, 2017, 12:24 PM   #1994
Niek92
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Slagathor View Post
Even snel tussendoor (als je er nog verder op in wilt, kunnen we dat misschien beter in het verkiezingstopic in het Hoogbouwcafé doen?), maar dit zegt het verkiezingsprogramma van GL over inkomstenbelasting:
Het is tijd voor een loongolf. De lonen gaan omhoog, de inkomstenbelasting voor lage en middeninkomens omlaag. De hoogste inkomens gaan meer bijdragen. We vereenvoudigen het toeslagensysteem. Mensen met een minimuminkomen gaan erop vooruit.
Ik heb gisteren het CPB rapport een beetje doorgesnuffeld, maar ik vermoed dat het werken bij GL voornamelijk voor deze kabinetsperiode lonend zal worden. De berekeningen van het CPB en de daar uit voortkomende tabellen hebben betrekking op de getallen tot 2021. In de bijlagen staat echter al zeker 15 miljard aan lastenverzwaringen die pas in de periode ná de komende kabinetsperiode van toepassing zullen gaan zijn.

De getallen van GL lijken dus leuk, maar kunnen een hele flinke tegenvaller gaan zijn. De lastenverzwaringen hebben voornamelijk betrekking op milieuheffingen overigens, wat dus in kan houden dat autorijden nog een heel stuk duurder kan gaan worden.
Niek92 no está en línea   Reply With Quote
Old February 17th, 2017, 03:39 PM   #1995
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Likes (Received): 15236

Lage inkomens betalen al weinig inkomstenbelasting. Bij het minimumloon effectief nog geen 10% door de arbeidskorting en heffingskorting. Ik geloof nooit zo veel van die verhalen dat ze de belastingdruk voor lage inkomens gaan verlichten, die betalen al nauwelijks belasting. Als je de toeslagen meerekent ligt je inkomen onder de streep nog hoger dan het bruto inkomen.

/
• highway photography @
and
ChrisZwolle no está en línea   Reply With Quote
Old February 17th, 2017, 06:34 PM   #1996
MoshiAmsterdam
Registered User

Likes (Received): 98

Quote:
Originally Posted by Slagathor View Post
http://www.skyscrapercity.com/showpo...&postcount=408
MoshiAmsterdam no está en línea   Reply With Quote
Old February 17th, 2017, 11:23 PM   #1997
da_scotty
Registered User

da_scotty's Avatar

Likes (Received): 620

Quote:
Originally Posted by maral View Post
Lijkt mij redelijk onmogelijk. Al snap ik zeker wat je bedoelt.
Maar in dit geval, je vraagt dus eigenlijk doorrekeningen van verkiezingsprogramma's te bespreken zonder de ideologie die leidt tot bepaalde keuzes te benoemen?

VVD wil de N7 in Groningen niet verbreden tot 8 banen, maar tot 12 (fantasievoorbeeldje). Maar waarom beste maral? Daar kunnen we het niet over hebben.
Nee, maar er zijn nu al een paar opmerkingen die niet met wegen te maken hebben.
Zoals:
gl is niet voor meer ov. gl is vooral voor meer betalen.

Die hier niet thuishoren. De discussie over de wegenbelastingen etc. zijn natuurlijk wel interessant. Maar misschien alsnog iets voor het politieke deel, waar ze nu ook gehouden worden geloof ik.

maral liked this post
da_scotty no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2017, 05:23 PM   #1998
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 4008

Minister: Merwedebrug vervangen

Een nieuwe brug naast de oude is nu niet meer de favoriete optie van het ministerie. Men kiest nu voor de volledige vervanging wat ook mij een betere optie lijkt.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2017, 06:02 PM   #1999
Born2beJorn
Registered User

Likes (Received): 350

Quote:
''De volledige vervanging van de stalen bruggen door betonnen bruggen zorgt ervoor dat er in de toekomst minder onderhoudswerkzaamheden nodig zijn'', meldt Rijkswaterstaat. Ook zou op betonnen bruggen minder geluidsoverlast zijn.
Hopelijk wordt het een mooie boog- tui- of hangbrug en niet zo een als over Amsterdam-Rijnkanaal..

Quote:
Originally Posted by the runner View Post
Het laatste stukje. Op de foto is het niet te zien maar de brug loopt ook nog in een kleine bocht.
Born2beJorn no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules