daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojaj˘h?

Ojaj˘h? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools
Old January 12th, 2008, 10:26 PM   #1
Kruimel
Registered User

Kruimel's Avatar

Likes (Received): 433

Rotterdam City!

Een filmpje van foto's.. wil je graag je foto eruit, laat het even weten!

Kruimel no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old January 12th, 2008, 10:52 PM   #2
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Prachtig stukkie promotiewerk. Ik herken twee foto`s, die ik gemaakt zou kunnen hebben, maar ik heb nooit bezwaar tegen het overnemen van mijn foto`s op SSC/internet. Ik vind het zelfs een hele eer dat anderen dat zouden doen, en dan vooral in zo`n goed doordacht You Tube filmpje. Complimenten!
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old January 13th, 2008, 03:54 AM   #3
Kruimel
Registered User

Kruimel's Avatar

Super bedankt voor je reactie, liefde voor de stad maakt zet mensen aan het werk he
Old January 13th, 2008, 09:52 AM   #4
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1288

Ik wil de pret niet bederven, maar ik vind het een beetje armoe om met andermans foto's een filmpje te maken. En ongevraagd op internet zetten is niet netjes vind ik.
Old January 13th, 2008, 12:20 PM   #5
[Kees]
Kees

[Kees]'s Avatar

Likes (Received): 21

Ben ik het een klein beetje mee eens. Ik zag 2 foto's waarvan ik zeker weet dat ze van mij zijn. Ik vind het geen probleem, maar de foto waar skylinecity.info op stond kun je beter zo snel mogelijk eruit halen
Old January 13th, 2008, 12:20 PM   #6
Kruimel
Registered User

Kruimel's Avatar

Nou dan zal ik hem snel van youtube halen! Wil jullie allemaal niet verdrietig maken!
Old January 13th, 2008, 12:42 PM   #7
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 23

Idd. Anders krijg je ruzie met Bobbelingman en z'n rebellengroepering
Old January 13th, 2008, 05:21 PM   #8
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Beetje kalm hier.

Jeemig, wat een overtrokken reakties hier. Kruimel is niet-commercieel bezig, er worden gewoon een paar foto`s geript, nou en? Je weet het toch, alles wat je op het grote boze internet gooit, kan worden overgenomen door anderen. Bovendien, als je je foto`s niet bookmarkt of signeert, bewijs dan maar eens dat die plaatjes door jou genomen zijn. Dat doe ik ook niet.

Waarschijnlijk is dat een beetje het mentaliteitsverschil tussen mij als nuchtere Noorderling en de rest hier op dit forum, Zuid-Hollanders die eerder op hun teentjes zijn getrapt. En straks hoor je dan, dat ze het niet zo menen, dat het achteraf nog wel meevalt. Kruimel, ik zou het filmpje gewoon laten staan, ik maak me er in ieder geval niet druk om.

Zo heb ik vorige week de gemeente Coevorden gewezen op mijn fotoserie voor Skyscrapercity, zonder te linken naar SSC`s website. Nu blijkt er behoorlijk gekeken te worden vanaf hun gastenboek, want ik weet hoe graag bewoners plaatjes van hun eigen stad zien. Ik heb er ook bij vermeld, dat ze alles mogen overnemen en gebruiken. Zou leuk zijn, als later dan ÚÚn van mijn foto`s prijkt op een gemeentegidsje, of iets dergelijks. Ik zit daar totaal niet mee.
Old January 13th, 2008, 06:09 PM   #9
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1288

Wat jij doet moet je zelf weten, maar dat hoef je niet op anderen te projecteren.
Old January 13th, 2008, 06:34 PM   #10
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 626

Dat heeft niks te maken met Zuid- of Noorderling, maar met het gebruiken van foto's van iemand die in het verleden al vele malen grote stennis heeft geschopt om de kleinste dingen. Puur 'common sense' dus.
Old January 13th, 2008, 06:36 PM   #11
Kruimel
Registered User

Kruimel's Avatar

Heb m al verwijdert.. zal zo wel niet meer afspelen!
Old January 13th, 2008, 06:42 PM   #12
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Hoop dat je snapt dat men niets wil afdoen aan jouw enthousiasme! De les die je eruit moet trekken (dit keer door mede-forummers, het kan ook een stuk onvriendelijker gebeuren!) is dat ook al bedoel jij iets goed, er zijn altijd mensen die dat niet inzien. Door alleen foto's te gebruiken van mensen die je kent of waarvoor je goedkeuring hebt voorkom je een hoop gezeur waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten In het ergste geval kan het je nog een geldboete opleveren volgens mij. Triest, maar waar.
Old January 13th, 2008, 07:46 PM   #13
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

@ Skyscrapercitizen: Nee, dat op anderen projecteren, doe ik niet, zal ik ook nooit doen en interesseert me niet. Iedereen moet zelf weten in welke mate hij ge´rriteerd raakt door gebruik van zijn foto`s. Ik kan me wel voorstellen, dat als je erg veel moeite hebt gedaan om een foto mooi te maken, en als `Ýe dan kwakkeloos wordt overgenomen door anderen, dat je dan even een rare smaak hebt, dat wel.

@ Skybridge: Dat heeft ten dele te maken met de houding van een bepaalde Nederlander. Ik vind, dat men in Rijnmond bij allerlei roerige onderwerpen vaker van een mug een olifant maakt, dan hier in het Noorden. Ik heb het hier ter plaatse met mede-forumers er wel eens over gehad, dat je bijvoorbeeld Rotterdammers heel makkelijk op de kast kunt jagen. Grote stennis maken om kleine dingen. Dat zal bijv. met een Groninger minder snel gebeuren. En dat is ook logischer, want Rotterdammers zitten nu eenmaal in een dynamische omgeving en wij hier in een statische omgeving. En dat doet aan een karakter niks af, iedereen is voor mij gelijk, en iedereen mag ook zijn ongezouten mening geven over elk onderwerp.

Last edited by railway stick; January 13th, 2008 at 07:55 PM.
Old January 13th, 2008, 07:57 PM   #14
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Nou, dat heeft anders weinig met een dynamische omgeving te maken vind ik, eerder met opvoeding. Het dorp waar ik opgroeide is men juist makkelijker op de kast te krijgen (minder gewend) dan hier in de stad. In de stad kunnen mensen naar mijn mening juist veel meer tegen een stootje - olifantenhuid.

Verder is je 'rare smaak' verhaal wel een beetje aan de softe kant. We leven in een maatschappij waar het normaal is geworden om muziek, films, foto's en nog veel meer zaken met copyright zomaar over te nemen. Niemand die zich schuldig voelt na het downloaden van een nummer! Als muzikant kan ik je vertellen dat het STEEKT, niks rare smaak. M'n nieuwe single, die een traject van twee jaar heeft afgelegd om in de winkel te komen is nu (een week voor de release) op honderden fora gewoon al te downloaden voor niks. De onmacht is haast niet te beschrijven, en mensen doen alsof het zo hoort. Belachelijk!
Old January 13th, 2008, 08:05 PM   #15
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Ja, Skybridge, ik kan er wel in komen, in jouw verhaal van dat downloaden. De meeste artiesten moeten het tegenwoordig van betaalde optredens hebben. En van andere schnabbels. Maar ja, ik praat dan ook vanuit de hoek van een normale werknemer, met al 22 jaar een vast inkomen etc. en een redelijk vermogen. Het is dan logisch, dat je dan op gegeven moment praat over `Geef de handel maar weg, mij kan het niks schelen`. Het is inderdaad zo, dat ik teveel vanauit mijn eigen situatie praat en ik weet eigenlijk niet hoe jongere mensen gekrenkt kunnen worden als er kunstwerkjes van hun gestolen worden.

Ik heb op het werk ook wel eens wat uitgevonden of verbeterd, ben daarvoor nooit extra beloond. Kijk, daar lig ik met mijn mentaliteit echt niet wakker van. Anderen misschien wel, en ook in mijn omgeving hier in het kille Noorden....
Old January 13th, 2008, 08:09 PM   #16
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Tja, ik treed niet op, maar ik kan je vertellen dat het tegenwoordig haast meer geld kost een single uit te brengen dan dat je eraan verdient. Niet dat ik het daarvoor doe, maar triest is het wel. Het erge is gewoon het tempo waarin het doodnormaal is geworden. Je bent haast raar als je voor andermans werk betaalt! Ik kan me voorstellen dat dit bij fotografie net zo is. Even vragen - we zitten tenslotte op een forum met mensen met dezelfde interesse - is vaak al genoeg.
Old January 13th, 2008, 08:10 PM   #17
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 144

Tja, goed stukje montagewerk en ook enkele foto's van mij erbij.

Edit: terwijl ik deze post plaatste is het filmpje weer verwijdert.
Liberty City no está en línea   Reply With Quote
Old January 13th, 2008, 08:30 PM   #18
Racingfreak
Skyscraperfan

Racingfreak's Avatar

Likes (Received): 7

Quote:
Originally Posted by Ace View Post
Idd. Anders krijg je ruzie met Bobbelingman en z'n rebellengroepering
Dit is wel heel erg overdreven, al die skylinecity.infogangers zijn toch niet op dit forum, en krijgen dat filmpje waarchijnlijk toch niet te zien.
4.De Rotterdam..........149M U/C
Racingfreak no está en línea   Reply With Quote
Old January 13th, 2008, 09:52 PM   #19
JerryH
Registered User

Likes (Received): 10

---

Last edited by JerryH; January 13th, 2008 at 11:07 PM. Reason: Sorry, offtopic gelul over de muziekindustrie waar niemand op zit te wachten.
JerryH no está en línea   Reply With Quote
Old January 14th, 2008, 01:13 PM   #20
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 4027

Beetje flauw om er in dit specifieke geval een principieel punt van te gaan zitten maken. Voor dit soort enthousiaste dingetjes mogen al mijn foto's zonder toestemming gebruikt worden. Zet 'm op!
Jan no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules