daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old July 29th, 2010, 12:21 AM   #1
bluefoxnl
Registered User

Likes (Received): 0

Weert: Projectenoverzicht

Weert, een gemeente in Midden-Limburg en telt 48.405 inwoners. Na jaren overleggen en uitstellen wordt er nu gestart met een aantal projecten. Hierbij een overzicht.

1. Beekpoort
Beekpoort, nieuwbouw in een bestemmingsplan. Het project ´Beekpoort´voorziet in de bouw van 400 tot 500 woningen in diverse woontypen en prijsklassen, zowel grondgebonden als appartementen in de vrije sector.

Met de ontwikkeling van Beekpoort wordt het voormalige industriegebied weer toegevoegd aan de stad en krijgt Weert een kwalitatieve impuls.

Planning bouwblok 1 (Ceres)
Het appartementencomplex `Ceres` (bouwblok 1) is gereed.

De tijdelijke inrichting van het openbaar gebied is aangelegd. De uiteindelijke inrichting wordt aangelegd bij de oplevering van de Poort van Limburg.

Planning bouwblok 2- Ontwerpfase: najaar 2007
- Start verkoop: half nov. 2007
- Start bouw: nog niet bekend

Planning bouwblok 3
- Ontwerp: in ontwikkeling

Appartementen hoek Penitentenstraat-St. Rumoldusstraat- Bouwvergunning en vrijstellingsprocedure: winter 2008
- Start bouw: 16 februari 2009
- Opgeleverd

1A. Poort van Limburg
Het project bestaat straks uit een zalencentrum, een bedrijfsverzamelgebouw, huurappartementen en een parkeergarage.

In dit project komen 66 huurappartementen in 2 woontorens. Eén toren ligt aan de Zuid-Willemsvaart, de andere woontoren aan Beekpoort-Penitentenstraat.

> Thread Skyscrapercity

Het bouwrijp maken is inmiddels afgerond. 3W Vastgoed is onlangs (juli 2010) gestart met de bouw. De aannemer van het complex Poort van Limburg is Bouwcominatie Smeets Groep B.V./Huybregts Relou B.V.

Verwachte oplevering in 2012

2. Stadhuis
Het stadhuis wordt gebouwd op een parkeergarage waarin 380 auto’s kunnen parkeren. Het stadhuis bestaat uit 5 bouwlagen.

Vlak naast het stadhuis komt een gebouw met op de begane grond commerciële ruimtes (geen winkels) en op de etages in totaal 53 appartementen van diverse afmetingen. Op het eind van het gebouw wordt een hoger gebouw (accent) gepland met een ranke toren van 10 etages. Daarnaast worden 16 startersappartementen gebouwd en 9 grondgebonden woningen

> Thread Skyscrapercity

Planning:
• Aanbestedingen, afgerond eind juli 2010
• Bouwrijp maken perceel en start bouw parkeerkelder: augustus 2010

In gebruikname: eind 2012 / begin 2013

3. Stationskwartier
Hetontwikkeling van het gebied nabij het station van Weert. Hier komen 102 woningen/appartementen, allen in de vrije sector, 2.700 m2 winkelruimte en 214 parkeerplaatsen voor bezoekers en bewoners van het gebied.

> Thread Skyscrapercity

Planning:
• Aankoop Hoeslocatie 21 juli 2010
• Voorbereiden sloop, afronden overeenkomsten augustus - oktober 2010
• Start Verkoop oktober 2010
• Sloop van de Hoeslocatie november/december 2010
• Sloop van de Aldi februari 2011
• Start Bouw voorjaar 2011
• Oplevering eind 2012

4. De Mulder
25 appartementen en 2 commerciële ruimtes gelegen boven een
verzonken parkeergarage op loopafstand van het stadscentrum
van Weert.

De bouw is reeds gestart.

5. Laarveld
Er worden ca. 900 woningen gebouwd, variërend van sociale huurwoningen tot ruime vrijstaande woningen.

Het enige gebouw wat hier de hoogte in gaat het het woonzorgcomplex. Hiervan zijn nog geen schetsen beschikbaar.

Planning:
• Start bouwrijp maken fase 1: 1 juni 2010
• Bouwrijp maken gereed: 1 november 2010
• Start bouw woningen (mits fase 1 bouwrijp): 1 november 2010
bluefoxnl no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 30th, 2010, 05:05 PM   #2
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 28

Mooi gedaan bluefoxnl Wellicht dat Beekpoort II overzijde kanaal er ook bij kan + beekstraatkwartier.

"De geschiedenis leert mij dat een onbekwame overheid voortkomt uit te veel overheid" (Thomas Jefferson)

Foto's luchtmachtdagen 2013
Liberty City no está en línea   Reply With Quote
Old September 30th, 2011, 08:23 AM   #3
Liberty City
Enjoy your freedom!

Helaas zijn de foto's niet meer zichtbaar van het projectenoverzicht

Wel een nieuwtje; in het bestemmingsplan Kampershoek Noord gelegen aan de A2 t.h.v. afslag Weert/ Nederweert (bij velen bekend van de Mc Donalds die daar aan de andere kant van de A2 ligt), heeft de gemeente opgenomen dat ere een kantoortoren mag komen van minimaal 60 meter en maximaal 100 meter.

De PS is naar de RvS gegaan omdat men geen goede onderbouwing kan vinden voor deze volume op deze locatie. Eerlijk gezegd zie ik hier ook nog niet zo'n giga kantoortoren verrijzen.

"De geschiedenis leert mij dat een onbekwame overheid voortkomt uit te veel overheid" (Thomas Jefferson)

Old November 17th, 2011, 06:10 PM   #4
King of Construction
skyscraperized

King of Construction's Avatar

Likes (Received): 19

Hierbij wat foto's van vandaag bij het Stationskwartier. Er staat inmiddels een kraan.

I LOVE NEW YORK & DUBAI

CLICK DUBAI TO SEE MY TRIP REPORT

Visited countries: Austria-Belgium-Bulgaria-Canada-Czech Republic-England-France-Germany-Greece-Italy-Liechtenstein-
Luxembourg-the Netherlands-Poland-Spain- Switzerland-United Arab Emirates-United States of America-Wales
King of Construction no está en línea   Reply With Quote
Old November 24th, 2011, 12:13 PM   #5
Liberty City
Enjoy your freedom!

Thanks! Ja, ik zag zelfs dat er al muren in het beton staan! Gaat rap hier. Qua projectproces is een tweede debacel op komst vergelijkbaar met hier; het Beekstraatkwartier. De gemeenteraad wil teveel de rol van projectontwikkelaar zijn.

Old May 29th, 2012, 07:09 PM   #6
Liberty City
Enjoy your freedom!

In Weert is men compleet gek geworden. Men wil dus echt een kantoortoren van ongeveer 100 meter ontwikkelen langs de A2. In dit filmpje is meer te zien:

Old May 29th, 2012, 08:26 PM   #7
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 98

Omg, weer zo'n filmpje dat denkt dat door "een kruispunt van wegen" automatisch een aantrekkelijke vestigingsplaats ontstaat, terwijl eigenlijk overal wegen zich kruisen, behalve op de Afsluitdijk.

Nog even los van het feit dat een kantoortoren van 100 meter in Weert volstrekte onzin is. Ik dacht dat we die tijd wel achter ons hadden gelaten...
Old May 29th, 2012, 08:36 PM   #8
JMruitenberg
Registered User

JMruitenberg's Avatar

Likes (Received): 1

ja, wat zal ik zeggen...

In Zwolle hebben we precies de zelfde situatie. Het zo geheten ''Voorsterpoort'', aantrekkelijk langs de A28 met als ''aantrekikngs'' kracht De IJsseltoren, in het begin heel leuk maar na de komst van een groot ander bedrijf ligt het tot nu toe helmaal stil. In deze tijd is er gewoon geen vraag naar nieuwe locaties.

Verder vind ik het een mooi project en hoop dat het net zoals in Zwolle over 10 jaar mooi verder ontwikkeld kan worden!!
JMruitenberg no está en línea   Reply With Quote
Old May 29th, 2012, 08:41 PM   #9
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 98

Tussen pakweg 2003 en 2008 had de gemeente Gouda een zelfde idioot plan (waar ik toen nog voorstander van was, wijt dat maar aan jeugdige onbezorgdheid). Drie torens maar liefst langs de A12, van 120, 100 en 80 meter, omringd door een winkelcentrum à la Alexandrium. Ze hadden er nog een ontwikkelaar voor gevonden ook. Gelukkig kwam toen de crisis, want zo veel kantoorruimte kun je nooit afzetten in een kleine regio als Gouda (of Weert!)

Wat is dat toch met wethouders en falluscomplexen?
Old May 29th, 2012, 09:10 PM   #10
Liberty City
Enjoy your freedom!

Hoewel ik me op een openbaar forum niet teveel inhoudelijk wil uitlaten, neem maar van mij aan dat ik het hier niet stil over zal houden.

Old May 30th, 2012, 08:43 PM   #11
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 145

Sowieso twijfel ik aan de omvang van de totale plannen. Die toren zal als vreemde eend in de bijt waarschijnlijk niet gerealiseerd gaan worden. Er staan al zoveel kantoren (ook in Eindhoven) leeg. Waarom zou je dan in Weert een toren van een kleine 100 meter gaan neerzetten?
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old May 31st, 2012, 09:42 AM   #12
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 54

Wat een idioot plan om nu nog zo'n groot bedrijventerrein aan te leggen, om maar niet te spreken over het idee om een kantoortoren van 100 meter te bouwen....

Ik hoop dat dit onzalige plan zo snel mogelijk in de prullenbak verdwijnt.

ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY
Dezz no está en línea   Reply With Quote
Old June 1st, 2012, 04:41 PM   #13
Liberty City
Enjoy your freedom!

Voor dat bedrijventerrein is nog wel markt, maar voor die toren? Dat is echt een rampzalig plan.

Het bestemmingsplan is er trouwens al op voorbereid. Ik heb toentertijd al kritiek geleverd op het bestemmingsplan. Ook de provincie had deze. Uiteindelijk is het toch goedgekeurd. Een dikke fail natuurlijk.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules