|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Urbanetics Stedelijke discussies |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#2501 | ||
|
Registered User
|
Quote:
In België heerst tevens een echte anti-stedenmentaliteit. Liefst zou men helemaal uit de steden weg willen blijven. De laatste tijd is dat ook mogelijk door de komst van zaken als buitenstedelijke winkelcentra en kantoorparken. Je moet dus echt je rozen bril eens afzetten. De groei van Belgische steden is hoofdzakelijk toe te schrijven aan een zeer laks immigratiebeleid. Niet iets dat dus aan 'succes' toegeschreven moet worden. Qua stedenbeleid doet Nederland het 10 keer beter dan België hoor. Trouwens: de bevolkingshausse die Belgische steden nu doormaken is maar een tijdelijk fenomeen. Ik heb ooit eens ergens anders een paar interessante kaarten gepost: Quote:
Last edited by De Klauw; June 15th, 2013 at 02:31 PM. |
||
|
|
|
|
|
#2502 | |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
Quote:
. Geert heeft 10 jaar geleden wel een tijdje op Kanaleneiland gebivakkeerd. Heel vroeger heeft zelfs Mussert in Utrecht gezeten.
Last edited by dommeltje; June 16th, 2013 at 03:42 PM. |
|
|
|
|
|
|
#2503 |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
Onzin, als Nederlander ben ik net zo trots op Rotterdam, als welke andere stad. Er mag allen best wel wat tegengas gegeven worden tegen een zeer groot contigent Rotterdammers op dit forum. Een aantal daarvan hebben een te gekleurde bril op.
|
|
|
|
|
|
#2504 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 1191
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#2505 | ||||
|
Registered User
Likes (Received): 32
|
Quote:
Dat veel van mijn Vlaamse collegae (allen op pendelafstand in een witte verkaveling woonachtig) anti-vreemdeling, en anti-Brussel zijn, is klaarhelder. Mijn Franstalige collegae (meestal woonachtig in en rond Brussel) denken dan weer HEEL anders. Hebben vaak het schurft aan Vlamingen en zien allochtonen eerder als bondgenoten. Idem. Vlaanderen. Ik heb al menige post gewijd aan het feit dat het ''platteland'' van Vlaanderen daardoor totaal kapot is verkaveld en verkankerd. 500 verkeersdoden vindt men volstrekt normaal hier. Als er in Belgie dingen beter gaan dan in NL moet men dat gewoon zeggen. Ik heb daar alvast geen roze bril voor nodig. Quote:
+de hoge stedelijke geboortencijfers. Quote:
Quote:
Ik voorspel juist dat de massale immigratie op Belgie het begin is van een lange periode van grote groei en bloei in de stedelijke regios van een aantal steden in Belgie. Je hebt nl ook nog eens zoiets als vervolgmigratie. Last edited by Magistraler; June 16th, 2013 at 11:50 PM. |
||||
|
|
|
|
|
#2506 | |
|
"I need ya buddy!"
Likes (Received): 9
|
Quote:
De quote met annexaties was omdat EPA liet overkomen alsof Rotterdam nooit wat heeft geannexeerd.....op wiki staan geloof ik 20 annexaties...waarvan die ik poste in redelijk recente tijden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterd..._herindelingen http://stadsregio.nl/kerncijfers-201...1_januari_2011 |
|
|
|
|
|
|
#2507 |
|
Registered User
Likes (Received): 284
|
@Magistraler: waar werk je bij dat je zoveel met Belgische collega's te maken hebt?
|
|
|
#2508 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Ok. Centrale ligging. En vooral in de buurt van A'dam heb ik zo het idee. Maar verder heeft Den Haag toch veel meer te bieden.
|
|
|
#2509 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Grote manco van Den Haag is dat het geen zelfstandige Universiteit heeft. Toch wel het minimale dat je van een beetje stad mag verwachten.
|
|
|
|
|
|
#2510 | ||
|
Registered User
|
Quote:
![]() Quote:
Mensen ín steden, dat is een andere zaak natuurlijk. Maar dat is dus de klassieke tegenstelling tussen stad en platteland (of beter: stad en suburb). Ook in de steden wonen veel progressieve Vlamingen. Helaas zijn zij een minderheid. Maar dat zijn de progressieve Franstaligen ook. |
||
|
|
|
|
|
#2511 |
|
Registered User
Likes (Received): 32
|
|