search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojaj˘h?

Ojaj˘h? Overige Rotterdamse onderwerpen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old November 11th, 2017, 10:33 PM   #841
Sol
Registered User

Likes (Received): 2666

Quote:
Originally Posted by RottaRoffa View Post
Er zijn nog weinig bedrijven echt definitief vertrokken. Dat is ontegenzeggelijk waar. Wat er wel is gebeurd is dat echt alle plannen om in Londen te gaan uitbreiden, te gaan vestigen, etc. massaal de ijskast in zijn gegaan. Dat merken ze in Londen nu heel duidelijk.
Vandaar dat onlangs Google groen licht gaf voor de bouw van een peperduur nieuw hoofdkantoor in Londen.

En Google is niet de enige: ruim na de Brexit-verkiezingen: Apple. En nieuws van vandaag: Facebook.

Die techbedrijven hebben er kennelijk volop vertrouwen in.

Deze bedrijven trekken op hun beurt weer het beste personeel van Europa aan, dus dat huizentekort zal niet snel voorbij zijn.

Microsoft had slecht nieuws: Skype verhuist naar de MS-campus in Redmond, maar dat heeft niets van doen met de Brexit.

Last edited by Sol; November 11th, 2017 at 10:42 PM.
Sol no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old November 12th, 2017, 03:24 AM   #842
Michael
Registered User

Likes (Received): 85

[QUOTE=Sol;143433815]Vandaar dat onlangs Google groen licht gaf voor de bouw van een peperduur nieuw hoofdkantoor in Londen.

Van deze weet Ik 100% zeker dat die keuze al ruim voor Brexit was gemaakt. verder word er gesproken over een apple kantoor expliciet voor de UK market dus eigenlijk gewoon een regio kantoor. Verder heeft Facebook buiten de UK ook in Ierland heel veel mensen zitten en volgens mij zit het echte top management in Amsterdam. Als je verder het article leest staat er ook in dat niets defenitief is en dat ze voor 0 metrage vast zitten.

Ik heb jaren in London gewoont en kom er nog vaak voor werk, maar de mensen waar je het over hebt ôtalentö vloeien weg in grote getalen. Bedrijven klagen er nu al steen en been. Dit soort veranderingen hebben echter veel meer tijd nodig, mensen en bedrijven gooien niet zomaar alles overhoop, of zitten contractueel verbonden. We moeten nog jaren wachten voordat het echte effect van brexit valt te voorspellen.

( in de jaren 80 waren grote delen van london no go, waarom zou het tij niet kunnen omslaan, kon het toen toch ook)

EPA001, jb_nl liked this post

Last edited by Michael; November 12th, 2017 at 03:44 AM.
Michael no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2017, 03:34 AM   #843
Michael
Registered User

Rotterdam: Economie

Deze bedrijven trekken op hun beurt weer het beste personeel van Europa aan, dus dat huizentekort zal niet snel voorbij zijn

Ten eerste is je bron telegraph niet echt heel sterk toch een beetje Engels rodel pers. Daarnaast wordt de huizen markt in London niet bepaald door de gewone man (alles onder 2.5 miljoen, er staan in London zoveel huizen leeg die alleen maar als investering fungeren. Wanneer deze huizen worden verkocht (vaak kapitale panden) beweegt de markt.

En dit is al aan de gang

https://www.google.co.uk/amp/mobile..../idUSEONH9Q0S4

Last edited by Michael; November 12th, 2017 at 11:48 AM.
Old November 12th, 2017, 09:53 AM   #844
Westpoort
Registered User

Likes (Received): 1548

[QUOTE=Michael;143436873]
Quote:
Originally Posted by Sol View Post
Vandaar dat onlangs Google groen licht gaf voor de bouw van een peperduur nieuw hoofdkantoor in Londen.

Van deze weet Ik 100% zeker dat die keuze al ruim voor Brexit was gemaakt. verder word er gesproken over een apple kantoor expliciet voor de UK market dus eigenlijk gewoon een regio kantoor. Verder heeft Facebook buiten de UK ook in Ierland heel veel mensen zitten en volgens mij zit het echte top management in Amsterdam. Als je verder het article leest staat er ook in dat niets defenitief is en dat ze voor 0 metrage vast zitten.

Ik heb jaren in London gewoont en kom er nog vaak voor werk, maar de mensen waar je het over hebt “talent” vloeien weg in grote getalen. Bedrijven klagen er nu al steen en been. Dit soort veranderingen hebben echter veel meer tijd nodig, mensen en bedrijven gooien niet zomaar alles overhoop, of zitten contractueel verbonden. We moeten nog jaren wachten voordat het echte effect van brexit valt te voorspellen.

( in de jaren 80 waren grote delen van london no go, waarom zou het tij niet kunnen omslaan, kon het toen toch ook)

Amazon in Amerika zit vanwege de nieuwe veel scherpere maar ook onduidelijke immigratieregels onder Trump met een zelfde soort probleem als Londen met de Brexit en heeft nu deze week voor de zekerheid een tweede kantoor in Vancouver aangekondigd ( 2,5 uur rijden vanaf Seattle); er was in VC al aan Canadees kantoor met 1000 fte maar hier komen nu zo'n
1000 vooral internationale programmeurs bij die Canada veel makkelijker inkomen en voor wie wonen en werken in VC natuurlijk ook geen straf is:
http://https://www.emerce.nl/nieuws/...toor-vancouver

Daarnaast is er overigens ook nog een lopende pitch van Amazon onder Noord Amerikaanse steden voor de vestiging van een tweede Amerikaans hoofdkantoor (naast Seattle) waarbij door Amazon een investering van 5 miljard dollar en 50.000 arbeidsplaatsen worden toegezegd;liefst 238 steden hebben zich aangemeld maar naast een orgineel plan gaat het Amazon natuurlijk vooral om de toezegging van miljarden aan (toekomstige)fiscale voordelen:
https://www.emerce.nl/nieuws/chicago...amazon-stadium

EPA001 liked this post
Westpoort no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2017, 11:50 AM   #845
RottaRoffa
Registered User

Likes (Received): 1392

Quote:
Originally Posted by RottaRoffa View Post
Volgens mijn studievriend merkt iedereen dat May aan het wankelen is. Ze heeft nog amper een meerderheid en in haar kabinet rommelt het voortdurend. Hij verwacht dat de komende gesprekken door koppigheid onvoldoende resultaat zullen opleveren en dat vervolgens de toenemende onzekerheid haar binnen en buiten het parlement zullen opbreken┬…┬….in het voorjaar van 2018 valt de regering May. Dat is volgens hem ook de reden dat ze nu een poging doet om de Brexit in een wet te verankeren zodat Labour/LibDem het nog moeilijker wordt gemaakt om het schip te keren.
Het is na mijn post puur toeval dat dit bericht verschijnt. Hier de link naar de Sunday Times. May is feitelijk haar meerderheid in het Parlement weer kwijt. Om het voor iedereen nog wat scherper te maken. Niet alleen de Tories zijn gespleten. Ook Labour is intern nog steeds verdeeld over de persoon van Corbyn. Die begint namelijk nu pas lichtjes de draai naar Remain te maken. Zijn gemanoeuvreer heeft te maken met de verdeeldheid in z'n eigen partij hoewel na de laatste verkiezing het er weer iets "frisser" voor 'm uitziet. Alleen de LibDem's hebben een vaste remain-koers maar zijn bij de laatste verkiezingen zo goed als weggevaagd.

Het is echt een politieke puinhoop in GB en de economische schokgolf die nu aan het opbouwen is gaat straks de hele wereld over. Londen is nu nog het financi├źle centrum maar dat zou zo maar snel kunnen gaan afbrokkelen. Ik zie niet hoe dit nog te stoppen is.

@Sol Hou toch op met die beweringen. Als je in Londen rondloopt zie je inderdaad dat er nog volop gebouwd wordt. En? Bij een Brexit wordt het niet volop gevuld.

EPA001 liked this post

Last edited by RottaRoffa; November 12th, 2017 at 11:58 AM.
RottaRoffa no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2017, 11:56 AM   #846
Michael
Registered User

Ja precies, ik vindt het dan ook heel logisch dat het kabinet deze fiscale keuze gemaakt heeft.

Veel groot aandeelhouders in de UK moeten bij het veranderen van Unilever naar een Nederlands bedrijf en beurs notering ineens belasting gaan betalen over dividend waar de Nederlandse investeerder geen belasting over hoeft te betalen.

Eigenlijk voor een open economie en zo internationaal georiŰnteerd als die van Nederland, vindt ik het raar dat dit al niet veel eerder is veranderd.
Old November 12th, 2017, 12:05 PM   #847
RottaRoffa
Registered User

Likes (Received): 1392

Quote:
Originally Posted by Michael View Post
Ik heb jaren in London gewoont en kom er nog vaak voor werk, maar de mensen waar je het over hebt “talent” vloeien weg in grote getalen. Bedrijven klagen er nu al steen en been. Dit soort veranderingen hebben echter veel meer tijd nodig, mensen en bedrijven gooien niet zomaar alles overhoop, of zitten contractueel verbonden. We moeten nog jaren wachten voordat het echte effect van brexit valt te voorspellen.
Inderdaad wordt niet alle "zomaar" overhoop gegooid maar er zijn zat financiŰle firma's die zijn begonnen met het verleggen van zwaartepunten naar het Europese vasteland, zeker in de personele bezetting. Maar vestigingen van redelijk veel Aziatische bedrijven die veel handelen met de EU, vaak ook kleiner zijn, zullen razendsnel vertrekken omdat ze bij een harde Brexit toch echt op de verkeerde plek zitten.
RottaRoffa no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2017, 03:04 PM   #848
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Likes (Received): 1778

@ Rottaroffa

Ik hoop met heel mijn hart dat je gelijk hebt. Als een paar duizend expats er ineens bij komen dan zou dat fantastisch nieuws zijn voor de stad. Dat ga je dan echt merken. Al zal je altijd van die droeftoeters hebben die dan alsnog in Amsterdam gaan wonen en elke dag met de IC Direct op en neer gaan. Dat gebeurt nu bij Unilever ook al.

En wie weet kunnen ze dan uiteindelijk hun nieuwe hoofdkantoor bij het Centraal Station laten bouwen.
Old November 12th, 2017, 03:51 PM   #849
Bagelvoort
Registered User

Likes (Received): 598

Gisteren op kinderfeestje een Belgische moeder van Belgisch Unilever-koppel gesproken: de laatste tijd kwamen er alleen maar afdelingen deze kant op. Ze maakte zich geen zorgen.
Bagelvoort no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2017, 11:47 PM   #850
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 5301

Als het over vertrekkende bedrijven rond de Brexit gaat dan hebben we het al snel over banken en grote internationale kantoren van Google of Apple. Maar de klappen vallen nu al vooral bij kleinere bedrijven.

Ken via een goede vriend het verhaal een fabriek in regio Manchester met enkele honderden vooral lager opgeleide werknemers (veelal pro-bexit stemmers waarschijnlijk). Deze fabriek viel onder een grote Nederlandse fabriek, maar ze waren al jaren aan het trekken om die fabriek weer echt winstgevend te maken. Enkele maanden na de Brexit-stem hebben ze de stekker eruit getrokken. Daarmee stonden er gelijk honderden werknemers op straat. Was een rechtstreeks gevolg van de Brexit-stem. Ik ga er vanuit dat dit niet de enige zal zijn.

Toch is de werkloosheid wel langzaam afgenomen. Economie van UK doet het matig, maar nog niet heel slecht: https://www.theguardian.com/business...ctober-verdict

Maar ik denk net als RottaRoffa de de grote klap nog wel eens kan komen. Komende maand is cruciaal met de onderhandelingen. Als die verder vastlopen zal het wankele evenwicht de verkeerde kant op gaan buigen.

En dat zal ook voor onze economie uiteindelijk gevolgen hebben.

Reply

Thread Tools

Posting Rules