daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old November 30th, 2004, 09:05 AM   #1
Kees
Registered User

Likes (Received): 3

Rotterdam: ABNAMRO naar Hofpoort ? ?

géén idee van wanneer deze informatie is. Ik zie ze liever de Coolsingeltoren intrekken.

bron: Frijter's Architecten ABNAMRO Hofpoort Rotterdam

Herhuisvesting regionale afdelingen (600 pers.) in kantoortoren in het centrum van Rotterdam. Ontwerp voor verschillende P.v.E.'s. Coördinatie, planning, uitvoering en gefaseerde inhuizing.
Kees no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old November 30th, 2004, 10:07 AM   #2
Per
NascorInArgillaWalacria

Per's Avatar

Likes (Received): 440

UIt betrouwbare bron heb ik vernomen dat de ABN-AMRO naar de Coolsingeltoren wilde verkassen. Maar ja, als daar geen knopen worden doorgehakt gaan ze natuurlijk niet eeuwig wachten.
Per no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2004, 10:19 AM   #3
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 16427

Volgens mij is de Hofpoort inmiddels redelijk verhuurd. Als ABN Amro toezegd dat ze in de Coolsingeltoren gaan zitten dan gaan ze denk ik vanmiddag nog beginnen met bouwen, dat zal het 'm niet zijn. Als dat pand aan de Coolsingel vrij komt zijn de mogelijkheden tot herontwikkeling natuurlijk fantastisch. Dit is een van de weinige panden in het centrum van Rotterdam waar je met goed fatsoen een zeer luxe winkelomgeving kunt aanbieden. Dat er vooral in die begane grond van dat pand iets als zodanig zou moeten komen roep ik al jaren.
Old November 30th, 2004, 12:55 PM   #4
Gerard
registered muse

Gerard's Avatar

Likes (Received): 735

Voor de ABN is de hofpoort toch ook geen representatieve ruimte om in te gaan zitten. Je zou verwachten dat ze wel wat meer allure willen hebben. Dus de coolsingeltoren lijkt me voor hun op het lijf geschreven. Dat zou nou eens mooi zijn.

En dan krijgen we inderdaad geweldige ruimte vrij op de plek van de huidige gebouwen. Dat oude kantoortorentje moeten ze dan maar naar beneden halen en er een mooie woontoren voor terugbrengen en het oude pand gebruiken voor kleinschalige kantoren en winkels. Een doods stuk kan dan daar echt leven gaan krijgen.

Als dit allemaal gaat plaatvinden dan slaan we gelijk een paar slagen in 1 keer.
Gerard no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2004, 01:21 PM   #5
Berrtus
Registered User

Berrtus's Avatar

Likes (Received): 0

Eigenlijk is het logisch te denken dat dat ooit eens moet gebeuren. Dat gebied rond ABN heeft enorme potentie. Het hoogbouwdeel is desnoods te strippen waarna er apartementen in gebouwd kunnen worden. Volgens mij levert de verkoop van het complex ABN genoeg valuta op om zich ergens anders te vestigen, bijvoorbeeld de Coolsingeltoren. De Rotterdam vind ik ook goed
Old November 30th, 2004, 01:45 PM   #6
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 5559

Ja, het huidige pand blijft een parel waar je een geweldig warenhuis in zou kunnen bouwen, of op zijn minst een shopping mall met luxe winkels. Ik hoop dat ze dat bij de gemeente ook inzien.

Hup ABN, naar de Coolsingeltoren dan zijn wij allemaal blij!
Old November 30th, 2004, 03:29 PM   #7
voorbijganger
Registered User

voorbijganger's Avatar

Ongeveer anderhalf jaar geleden was het "zeker" dat de bank in de Coolsingeltoren zou komen, volgens mensen die bij dit project betrokken waren. Maar uiteindelijk zijn ze afgehaakt, ik weet niet waarom. Er waren toen heel wat problemen binnen het project: van ruzies met de interieurontwerper tot een architect die (volgens de andere partners) te weinig tijd inruimde voor het project.
voorbijganger no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2004, 04:07 PM   #8
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 29359

Quote:
Originally Posted by voorbijganger
Ongeveer anderhalf jaar geleden was het "zeker" dat de bank in de Coolsingeltoren zou komen, volgens mensen die bij dit project betrokken waren. Maar uiteindelijk zijn ze afgehaakt, ik weet niet waarom. Er waren toen heel wat problemen binnen het project: van ruzies met de interieurontwerper tot een architect die (volgens de andere partners) te weinig tijd inruimde voor het project.
Dan zou ik ook afhaken. Dit klinkt op z'n zachtst gezegd niet erg professioneel
en al helemaal niet ambitieus om Hollands hoogste neer te gaan zetten.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2004, 04:53 PM   #9
voorbijganger
Registered User

voorbijganger's Avatar

@Eric, ik ben bang dat andere projecten niet minder knullig verlopen dan deze toren. Ik zeg ook niet dat het slordige proces de oorzaak is van het afketsen.
voorbijganger no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2004, 04:54 PM   #10
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 4290

die hotoren? is dat die 2e hans toren van shell?

ik zou idd liever hebben dat ze naar de coolsingeltoren gaan. als ze in zwolle in de hoogste toren van de stad gaan zitten, 'moeten' ze dat hier ook maar doen. misschien dat ik nog een verzoekmailtje naar ze stuur. misschien dat ze het alsnog een briljant idee vinden. zij blij, wij/ ik blij!
EuroMaster no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2004, 11:52 PM   #11
botje
Registered User

Van mij mogen ze ook in De Rotterdam gaan zitten, als ze maar in een van de projecten gaan zitten die letterlijk niet van de grond af komen.
botje no está en línea   Reply With Quote
Old December 2nd, 2004, 11:26 PM   #12
Hed Kandi
Jazzadelic chill

Hed Kandi's Avatar

Likes (Received): 3

Als het hoofdkantoor in amsterdam maar 105 meter is waarom zal je een bijkantoor in een veel grootser en prestisieuser pand zetten.
Ik zie liever een grote telco de coolsingel intrekken of een ict dienstverlener.
Daar zitten er niet veel van in de regio rotterdam.

Reply

Thread Tools

Posting Rules