daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old November 22nd, 2004, 04:14 PM   #21
FCG
Hoogbouw terrorist

FCG's Avatar

Likes (Received): 25

Toren afbreken.. en opnieuw opbouwen in Groningen Daar weten ze vast nog wel een leuk plekje voor deze toren te vinden
FCG no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old November 22nd, 2004, 04:20 PM   #22
Hoogholland
Registered User

Hoogholland's Avatar

Likes (Received): 1

Wat er ook gebeurd..deze blijft lekker staan waar hij thuis hoort..in Leeuwarden desnoods moeten er maar een paar degelijke torens omheen om deze parel bescherming te bieden tegen het ruige Friese weer
Hoogholland no está en línea   Reply With Quote
Old November 29th, 2004, 03:22 AM   #23
LeeuwardenHoogbouw
Maybe or not...

LeeuwardenHoogbouw's Avatar

Likes (Received): 4

Over stilstaan is helemaal niks waar...

Het project: Zuiderplantage waar een woontoren van 52meter komt gaat door... ze zijn nu bezig met het afgraven de woonwijk waar de toren komt te staan...
En...
Start verkoop 107 appartementen
De verkoop van in totaal 107 appartementen in 3 gebouwen zal vanaf eind november 2004 worden gestart. Prijsklassen vanaf € 147.500

Tot die 107 bestaat ook de woontoren (en 2 lagere flats).
Old November 29th, 2004, 10:21 AM   #24
rdj
Weestwel?

rdj's Avatar

Ja ok die wel. Maar over de Wokkel en het WTC is al even niets vernomen. Om over Achmea II of nieuwe ontwikkelingen in het stationsgebied maar te zwijgen.
Old November 29th, 2004, 11:04 AM   #25
caspervc
Registered User

caspervc's Avatar

Likes (Received): 8

ik ben van t weekend voor het eerst in leeuwarden geweest, mooie toren die achmea toren, zeker 's avonds in de mist ( met mooie rode verlichting on top )
Maar dat is ook werkelijk het enige stedelijke in de stad.. Hoe groot qua inwoners etc. is Leeuwarden eigenlijk? ik had het altijd verwacht qua grootte apeldoorn/amersfoort etc, maar volgens mij is het kleiner.. of lul ik nu maar wat?
caspervc no está en línea   Reply With Quote
Old November 29th, 2004, 02:58 PM   #26
Hoogholland
Registered User

Hoogholland's Avatar

Leeuwarden heeft iets meer dan 90.000 inwoners. Ik vind het vooral een vrij stedelijke kern omdat het een vrij groot verzorgingsgebied heeft.
Old November 29th, 2004, 03:27 PM   #27
g0nz0
a hacked brain

g0nz0's Avatar

Likes (Received): 13

Quote:
Originally Posted by Hoogholland
Leeuwarden heeft iets meer dan 90.000 inwoners. Ik vind het vooral een vrij stedelijke kern omdat het een vrij groot verzorgingsgebied heeft.
Amersfoort heeft 126 duizend inwoners, Apeldoorn 155 duizend.
g0nz0 no está en línea   Reply With Quote
Old November 29th, 2004, 03:37 PM   #28
Hoogholland
Registered User

Hoogholland's Avatar

Klopt..de stad Leeuwarden is niet groot en heeft niet zoveel inwoners, maar Apeldoorn en Amersfoort liggen in stedelijke gebieden waar andere grote steden in de buurt liggen. Leeuwarden en Groningen liggen met z'n tweeen in een veel grotere gebied waardoor de mensen uit dat hele grote gebied allemaal naar Leeuwarden en Gronigen komen voor voorzieningen die je niet in de kleinere steden vind. Leeuwarden heeft als relatief kleine stad redelijk veel voorzieningen waardoor het vrij stedelijker aandoet.
Old December 1st, 2004, 12:39 PM   #29
caspervc
Registered User

caspervc's Avatar

Likes (Received): 8

okay, t is me duidelijk. misschien ben ik de verkeerde kant het station uitgegaan :S door t tunneltje iig...
caspervc no está en línea   Reply With Quote
Old December 3rd, 2004, 12:22 AM   #30
Tony Montana
Registered User

Quote:
Originally Posted by caspervc
okay, t is me duidelijk. misschien ben ik de verkeerde kant het station uitgegaan :S door t tunneltje iig...
Een zakenstraat als de Sophialaan in Leeuwarden (met het oa. hoogste dichtheid van het aantal medewerkers per m2 van Nederland) vind je in Apeldoorn niet. Apeldoorn is eigenlijk een uit de voegen gegroeid dorp net als bijvoorbeeld Zoetermeer.

Er zijn maar weinig grote plaatsen buiten de randstad die stedelijker aan doen dan Leeuwarden. Alleen Eindhoven, Groningen en Tilburg vind ik kwa stedelijkheid grootser. Voor Zwolle, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Den Bosch en Enschede (die stuk voor stuk 2x zo groot zijn) vind ik niet echt stedelijker. Enschede en Apeldoorn zelfs een stuk minder stedelijk.

Last edited by Tony Montana; December 3rd, 2004 at 02:13 AM.
Tony Montana no está en línea   Reply With Quote
Old December 4th, 2004, 01:24 AM   #31
rdj
Weestwel?

rdj's Avatar

Quote:
Originally Posted by caspervc

Dan heb je het hele centrum niet gezien
Old December 4th, 2004, 09:23 PM   #32
rdj
Weestwel?

rdj's Avatar

Even serieus caspervc, hoe kun je nu in vredesnaam aan de verkeerde kant het station uitlopen, als Achmea aan de goede kant staat! Achter Achmea begint het centrum, waar het toch beduidend stedelijker is dan bij Achmea zelf.

Leeuwarden is kleiner dan Apeldoorn en Amersfoort, maar vergeleken bij deze steden toch zeker net zo stedelijk. Apeldoorn vind ik een reuzedorp om eerlijk te zijn, Amersfoort ken ik niet goed.
Old December 4th, 2004, 09:39 PM   #33
g0nz0
a hacked brain

g0nz0's Avatar

Likes (Received): 13

Ik woon alweer vijf jaar in Apeldoorn en geef toe dat het een dorp lijkt op sommige vlakken maar de transformatie naar een stad is de afgelopen jaren snel gegaan.. tussen 2002 en 2006 is/wordt vooral het stationsgebied bizar veranderd.. nieuwe wegen, tunnels, gebouwen.

Het CNV hoofdkantoor, de vernieuwde schouwburg Orpheus (ook van Herzberger), nieuw hoofdkantoor Monuta, Belastingdienst (Quintax en Walterbos torens), La Tour, Industrieterrein Noord, Beekpark..

foto's volgen.
g0nz0 no está en línea   Reply With Quote
Old December 4th, 2004, 10:28 PM   #34
Tony Montana
Registered User

Quote:
Originally Posted by g0nz0
Ik woon alweer vijf jaar in Apeldoorn en geef toe dat het een dorp lijkt op sommige vlakken maar de transformatie naar een stad is de afgelopen jaren snel gegaan.. tussen 2002 en 2006 is/wordt vooral het stationsgebied bizar veranderd.. nieuwe wegen, tunnels, gebouwen.

Het CNV hoofdkantoor, de vernieuwde schouwburg Orpheus (ook van Herzberger), nieuw hoofdkantoor Monuta, Belastingdienst (Quintax en Walterbos torens), La Tour, Industrieterrein Noord, Beekpark..

foto's volgen.
Het contrast tussen de stad leeuwarden en het platteland vind je ook in Apeldoorn. Alleen in Apeldoorn ligt die grens zelfs in de stad tussen oost en west (zowel in beeldvorming als in mentaliteit). Het stationsgebied van Apeldoorn krijgt nu een grote facelift, maar het stationsgebouw en het aantal sporen blijft dorps. Toch heeft Apeldoorn een stuk meer winkels, arbeidsplaatsen en inwoners dan Leeuwarden.

Op basis van de bovenstaande posten schat ik in dat de meeste mensen een totaal ander beeld hebben van steden in het noorden dan de werkelijkheid. In de meeste gevallen is dat vaak negatief. Ik denk dat Leeuwarden de meest onderschatte stad is van Nederland. Niet dat Leeuwarden enorm belangrijk is, maar zeker geen boeren gat.

Er is echter een stad in het noorden die door buitenstaander die de stad bezoeken kwa omvang zeer wordt overschat. Elke buitenstaander die in Heerenveen is geweest denkt meestal dat de stad ongeveer 60.000 tot 70.000 inwoners telt. Echter de gemeente telt 40.000 mensen, maar de stad slechts 28.000. Thialf, SC heerenveen en de omliggende infrastructuur zijn debet aan dit verschil tussen gevoel en werkelijkheid.

Heerenveen is daarmee de enige stad in het noorden die juist overschat wordt denk ik .

Last edited by Tony Montana; December 4th, 2004 at 11:11 PM.
Tony Montana no está en línea   Reply With Quote
Old December 5th, 2004, 08:46 PM   #35
rdj
Weestwel?

rdj's Avatar

Heerenveen word inderdaad verschrikkelijk overschat, tot mijn (en iedere Leeuwarder) grote ergernis.

Reply

Thread Tools

Posting Rules