daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old December 14th, 2004, 11:38 PM   #21
1+2=3
nymphomaniacal pigeon

1+2=3's Avatar

Likes (Received): 439

Quote:
Originally Posted by HighinParis
Foster is er helemaal niet doorheen 'gedrukt'. Dit is net als bijvoorbeeld de Concorde, de Kanaaltunnel en AirBus opnieuw een voorbeeld van een succesvolle Frans/Engelse samenwerking. Wellicht is het ontwerp niet wereldschokkend, maar ik vind het zeker bouwtechnisch buitengewoon indrukwekkend. Ook de schade aan het landschap valt mee. De brug 'blend' wonderwel goed in in het landschap...
En laat nu juist voor wat betreft dat bouwtechnische aspect een Nederlands bedrijf het een en ander te hebben bijgedragen.

Het is een samenwerkingsverband tussen Foster en een Nederlands bouwtechnisch bureau, meer een Brits-Nederlandse samenwerking dus.

Last edited by 1+2=3; December 15th, 2004 at 02:01 AM.
1+2=3 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old December 15th, 2004, 12:04 AM   #22
Rabotnik
Registered User

Likes (Received): 8

Wat mensenhanden kunnen maken,prachtig ding!
Rabotnik no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2004, 01:29 AM   #23
th0m
oemoemenemoe

Likes (Received): 1

Vind het ontwerp niet zeer speciaal, maar aangezien het door Foster is gemaakt zal het design op eens wel mooi gevonden worden. Maar voor zoiets groots heeft hij er wel iets netjes van gemaakt, maar qua ontwerp niet speciaal of zelfs uniek, een beetje standaard voor een suspension brug zelfs.

Qua civiele techniek uiteraard zeer indrukwekkend! Die overgang is hoger dan de Eiffeltoren!
th0m no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2004, 11:06 AM   #24
carfentanyl
efil4oremirp

carfentanyl's Avatar

Likes (Received): 2

Ik vind het toch wel een indrukwekkend geval. In zekere zin is het misschien landschapsvervuiling, maar geen brug is een hoop meer luchtvervuiling!

Vroeger moest je helemaal om die vallei heen kachelen, terwijl je nu lekker over de brug kan rijden. Scheelt toch weer een hoop CO2 uitstoot dacht ik zo. Je moet alleen geen hoogtevrees hebben!

@ th0m
Volgens mij is de overgang zelf niet hoger dan de Eiffeltoren, maar de hoogste pilon is 20 meter hoger. Hoogte wegdek valt wel mee. Alleen maar een Delftse Poort en een Pink Panther op elkaar.
Old December 15th, 2004, 11:15 AM   #25
HighinParis
312M since 1889

Likes (Received): 72

Quote:
Originally Posted by 1+2=3
En laat nu juist voor wat betreft dat bouwtechnische aspect een Nederlands bedrijf het een en ander te hebben bijgedragen.

Het is een samenwerkingsverband tussen Foster en een Nederlands bouwtechnisch bureau, meer een Brits-Nederlandse samenwerking dus.
Een mooie Europese samenwerking dus. Nationale grenzen zijn volledig achterhaald. En Fransen arrogant? Na zes jaar in Frankrijk kan ik vertellen dat daar toch niks van klopt. Wel daadkrachtig wanneer het om grote infrastructurele projecten gaat. Daar kunnen Nederlanders nog wat van leren (HSL lijn? Hahaha! N-Z lijn: hahaha! Betuwelijn: hahaha!). Maar dit terzijde, beetje off topic.
HighinParis no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2004, 11:52 AM   #26
Awais
The Undefinable

Awais's Avatar

Likes (Received): 1

Binnen hun budget gebleven en nog een paar weken voor de afgesproken opleverdatum opgeleverd.
Vandaag komt die rapport uit van die Duyvestijn, en daar zit het nou in. Wij moeten er weer rapporten over maken en vooral veel praten. Ik was stom verbaasd over dat Utrecht een besluit heeft genomen over hun CS-gebieds ontwikkeling, en volgens mij zijn zij zelf er ook door verbaasd, en dus hebben ze vol trots hierover in landelijke dagbladen een advertentie aan toegeweid. Dit is echt te gek voor woorden.

Maar goed, chapeau voor die Fransen.
Old December 15th, 2004, 11:59 AM   #27
Mojito
kejje nagaan!

Mojito's Avatar

Likes (Received): 3204

Wat moet het een verademing zijn om op het Franse ministerie van Verkeer te werken! (Men neme enkele landkaarten 1:50.000, een lineaal en een dikke stift...)

Indrukwekkende brug, trouwens. Sober maar toch herkenbaar en een landmark voor de regio tegelijk.
Mojito no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2004, 03:32 PM   #28
caspervc
Registered User

caspervc's Avatar

Likes (Received): 8

**** wat een brug!
Koelieloej!!
caspervc no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2004, 06:30 PM   #29
Errik
Registered User

Errik's Avatar

Likes (Received): 5

Kan niet wachten om er eens overheen te rijden!
Errik no está en línea   Reply With Quote
Old December 16th, 2004, 01:53 AM   #30
rdj
Weestwel?

rdj's Avatar

Een schitterende brug vind ik. Volgend jaar zeker even naartoe, al moet ik er voor omrijden.
Old December 17th, 2004, 05:43 PM   #31
Adderbak
Poetsvlek

Likes (Received): 0

Gaaf ding hoor. Hoe lang zal het duren voordat ie de 'Jacques Chirac'-brug heet als Chirac dood is? ik gok binnen een jaar. Die Franse presidenten hebben zo allemaal hun Grand Travaux en dit is weer een prachtig voorbeeld.
Kost trouwens een tientje ofzo om er overheen te rijden, ik zie alle nederlanders komende zomer alsnog met hun sleurhut door de kleine dorpjes in het dal rijden want 'das toch veel goedkoper' :P

wel jammer dat er geen treintjes overheen passen, maar was misschien ook wel nutteloos geweest, want de verbinding langs millau is nou niet bepaald de drukste van frankrijk.
Old December 17th, 2004, 10:07 PM   #32
empersouf
Registered User

empersouf's Avatar

Likes (Received): 22

Dat wordt dus met een omweg naar Marokko rijden dit jaar. en met camera!!! Misschien heb ik de primeur van het HHF.
empersouf no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules