daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools
Old August 17th, 2006, 03:08 PM   #1
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 628

Rotterdam: Urban Lagoon

Geen hoogbouw en al vrij gedateerd (ontwerp stamt geloof ik uit begin 2005), maar ik kon 'em nergens anders plaatsen en vroeg me af hoe het met deze studie stond. Van hetzelfde bureau dat eerder een dakpark op Las Palmas ontwierp en ook plannen heeft voor andere locaties in Rotterdam.

Het gaat dus om een 'stedelijk openbaar zwembad' als verlengstuk van het Strand aan de Maas naast de Erasmusbrug. Inclusief glijbaan en zonneterras. Ik vind het spectaculair en hoop dat hier gehoor aan wordt gegeven volgende zomer! Zulke projecten is precies wat Rotterdam nodig heeft. Men praat al járen over het actief gebruikmaken van de kwaliteiten van de Maas, maar afgezien van de watertaxi's en de bruggen wordt de rivier zelf nergens bij betrokken. Ondertunneling van de Boompjes zou fantastisch zijn, maar gaat nog jaren duren. Dit project kan de beleving versneld realiseren!

Sorry als het al eerder ergens gepost was

Last edited by SkyBridge; August 18th, 2006 at 12:41 AM.
SkyBridge no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old August 17th, 2006, 04:30 PM   #2
Sep
Registered User

Likes (Received): 0

Mag hopen dat dit niet komt! Wat een kermis
Sep no está en línea   Reply With Quote
Old August 17th, 2006, 05:10 PM   #3
AJW
hemelschraper

AJW's Avatar

Likes (Received): 58

Hmm, ik heb altijd nog een beetje hoop gehad op een forse toren op die locatie, om de Boompjes wat op te leuken. Ik ben niet zo kapot van dit idee. Een buitenbad is nogal seizoensgebonden. Het ziet in die paar warme weken best jolig uit, maar de rest van het jaar is het een trieste bedoening. Dan vond ik het idee voor een openluchttheater (ook ongeveer die plek) nog beter.
Old August 17th, 2006, 05:37 PM   #4
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 23

Ik had sowieso het 'Strand a/d Maas' willen realiseren over de gehele lengte van de Boompjeskade. Dus van Boompjestorens tot Maastheater. Dan kun je altijd nog iets wat op een zwembad lijkt aanleggen. In de winter toveren ze dit om tot een ijsbaan en vóila, het Winterplein is herboren.
Dan idd een flinke joekel op de locatie van het 'SADM' en het gaat helemaal goedkomen met de Boompjes.
Old August 17th, 2006, 11:21 PM   #5
VerlorenZoon
Registered User

VerlorenZoon's Avatar

Likes (Received): 0

Bouw dan een wildwaterkanobaan!
VerlorenZoon no está en línea   Reply With Quote
Old August 18th, 2006, 12:29 AM   #6
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Het is maar net hoe je het bekijkt. Mensen die net als ik elke zomer genieten van vele dagjes Strand aan de Maas voelen de behoefte voor uitbreiding en een zwemmogelijkheid als deze. Na het seizoen is er een andere invulling aan te geven. Ik denk niet dat je zo afwijzend moet oordelen als je niet zelf dit strand met enige regelmaat bezoekt. Bovendien is het iets UNIEKS wat de Rotterdammers én de vele bezoekers van buitenaf met de Maas verbindt.
Old August 18th, 2006, 10:19 AM   #7
HighinParis
312M since 1889

Likes (Received): 8

Lijkt op het nieuwste zwembad van Parijs, la piscine Josephine Baker , in de Seine.
Old August 18th, 2006, 10:26 AM   #8
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 4035

Op zich natuurlijk erg leuk. In vroeger tijden lagen er geregeld drijvende zwembaden in de Maas, meestal in de vorm van een bak van gaas. Gezien de weinige momenten dat je er in dit land echt plezier van hebt, plus de veiligheidsmaatregelen die je moet nemen zodra je iets in de Maas gaat doen maakt het vrij onhaalbaar. Een tijdelijk zwembad op de kade naast het strand zou denk ik wel werken.
Jan está en línea ahora   Reply With Quote
Old August 21st, 2006, 02:41 PM   #9
Gyz
Eilander

Gyz's Avatar

Likes (Received): 17

De vader van mijn vriendin vertelde me dat hij in de jaren '50/'60 altijd ging zwemmen in zo'n open Maaszwembad bij het Noordereiland. Volgens mij is dit hier een afbeelding ervan

Old August 23rd, 2006, 12:43 AM   #10
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

En ja hoor, hij komt er (waarschijnlijk)! Vandaag in de telegraaf een uitgebreid artikel. Helaas mag hij inderdaad niet in het water, heel scherp Jan! Ze zijn nu bezig om hem voor volgende zomer op de kade te realiseren met een inklapbaar dak dat als podium voor optredens en DJ-sets kan fungeren. In het artikel roepen de eigenaren van Strand a/d Maas projectontwikkelaars, sponsoren en architecten op om een samenwerking aan te gaan zodat dit z.s.m. gerealiseerd kan worden. GOED NIEUWS DUS!
Old August 23rd, 2006, 08:12 AM   #11
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1288

Ik hoop maar dat dat er een beetje leuk uit gaat zien en niet alleen maar als je erin ligt maar ook als je over de boompjes rijdt.

Reply

Thread Tools

Posting Rules