daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Reply

Thread Tools
Old July 8th, 2004, 09:50 PM   #1
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Likes (Received): 6

Opnieuw 100+er voor Arenagebied!

zo jongens, morgen ga ik op vakantie dus dacht ik vandaag, laat ik mijn knapen eens wat leuks bezorgen en ik besloot om naar het Arenagebied te gaan om wat foto's te schieten.

ik kwam bij het informatiecentrum van A'dam Zuid-Oost, om misschien wat meer informatie te kunnen krijgen over de twee wolkenkrabbers van 150 meter. maar wat zag ik toen ik binnenkwam?
- een maquette van het Arenagebied met de twee Arenatowers, het nieuwe getz entertaiment centre, en een voor mij onbekende wolkenkrabber!
deze was volgens een schatting van mij 130 meter hoog. er was net een man klanten informatie aan het geven over deze wolkenkrabber, die sinds 1 dag op de maquette stond, en ik luisterde aandachtig mee.

het gaat om een woontoren boven op het getz entertaiment centre. ik heb er een paar foto's van maar die zijn idioot groot. ik heb ze geprobeerd met adobe photoshop kleiner te krijgen, maar dat wilt nog niet lukken. ik ga morgen ochtend vroeg weg op vakantie, dus ik heb nog weinig tijd om ze te posten. ik wil ze wel in het grote formaat posten, en als iemand mij kan vertellen hoe?, dan wil ik ze ook wel in het kleine formaat posten.

dus vertel het aub!, anders krijgen jullie ze weer in dat grote kloteformaat.

in ieder geval, deze maquette was gruwelijk mooi, en dat getz entertaiment centre wordt ook geweldig. echt hopen dat deze toren door gaat of niet verlaagd wordt!

overigens heb ik ook nog meer dan honderd foto's genomen, ik heb geen tijd meer om die nog te posten, die komen over 2 en halve week
Dr. Dubai no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 8th, 2004, 09:55 PM   #2
Bibelo
Registered User

Bibelo's Avatar

Likes (Received): 24

Dr. Dubai, jongen, relax...

het enige wat je moet doen is in Adobe *Image* aanklikken, en vervolgens *Imagesize*, waarna je de height of width in pixels terugbrengt naar +/- 800 X 600.

succes, ik verwacht wel dat de foto's van die te gekke toren nu snel worden gepost!
Bibelo no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2004, 10:02 PM   #3
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

er staat bij mij geen image?????
Old July 8th, 2004, 10:07 PM   #4
supercees
My train goes everywhere!

supercees's Avatar

Likes (Received): 13

Misschien heb je een nederlandse versie? Dan is het gewoon formaat wijzigen... eventueel kun je dit ook doen met Microsoft Photo Editor... moet lukken toch?
Old July 8th, 2004, 10:09 PM   #5
PIE
Abstract Musician

PIE's Avatar

Likes (Received): 0

Vet!... Ik ben van mening dat ze van het ArenA gebied maar het nieuwe stadscentrum moeten maken ipv Zuidas. Hier is al een mooi begin, niet zo'n strikt hoogte limiet en ik kom er elke dag langs ;-)
Het is gewoon jammer dat alle hoogbouw in Amsterdam zo ver uit elkaar ligt.
PIE no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2004, 10:20 PM   #6
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Quote:
Originally Posted by supercees
Misschien heb je een nederlandse versie? Dan is het gewoon formaat wijzigen... eventueel kun je dit ook doen met Microsoft Photo Editor... moet lukken toch?
sorry hoor, ik heb haast, maar ik kan echt geen formaat wijzigen vinden??
waar staat dat dan?
Old July 8th, 2004, 10:40 PM   #7
supercees

supercees's Avatar

Microsoft photo editor... daarin staat bovenin afbeelding of image
en daaronder dat menu staat formaat wijzigen / change format

Oh en nog een prettige vakantie!!!!

Last edited by supercees; July 8th, 2004 at 10:49 PM.
supercees no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2004, 10:49 PM   #8
werner10
Registered User

werner10's Avatar

Likes (Received): 301

Schiet op!!!!
Old July 8th, 2004, 11:00 PM   #9
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

nou, hier is een pic:

Old July 8th, 2004, 11:06 PM   #10
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

en hier nog 2:

okey jongens, het is gelukt, sorry voor al het ongemak

Ik ga nu op vakantie, en ik wens jullie ook allemaal een prettige vakantie!

p.s. neem allemaal veel foto's tijdens je vakantie!
Old July 8th, 2004, 11:09 PM   #11
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

nog 1 bonus dan:

nu ga ik echt, me ouders beginnen te flippen want ik moet morgen om 4 uur 's nachts op
Old July 8th, 2004, 11:18 PM   #12
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 289

wow, ziet er best vet uit. misschien wordt amsterdam toch nog een mooie hoogbouwstad. die verlaagde bouwhoogte bij de zuidas wordt op deze manier weer goed gemaakt! ik hoop wel dat er een beetje schot achter komt. zo zijn er nog geen echte serieuze impressies van de torens van 150m. maar als de economie weer een beetje aantrekt komt het wel weer goed. daat een stuk sneller dan. ik hoop dat er ook een functie voor die andere toren van 150 m kan worden gevonden. vanuit knooppunt holendrecht en een stukje verder vanaf die plas langs de a9 wordt het echt een vet gebied zo. de rembrandttoren blijft wel mijn type toren. taps toelopend en goed verlicht met rode signaallampen en een wit zwaailicht helemaal aan de top. minder vind ik dan weer de lompheid ofwel de non-slankheid door zijn magere hoogte van 135 m met 150 tot mast. zuidas wordt weer interessant voor de dichtheid, omval voor de stedelijkheid(meer in het centrum en oudere bebouwing) en zuidoost voor de hoogte
EuroMaster no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2004, 11:23 PM   #13
Michiel
Registered User

Michiel's Avatar

Likes (Received): 1144

Mooie update! Als dit allemaal gebouwd wordt gaat het nog serieus ergens op lijken. Doe brede gebouwen van Getz zijn niet echt mijn smaak, te groot in verhouding met de overige torentjes.
Michiel no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2004, 12:02 AM   #14
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Likes (Received): 3

Nou de maquette is dus geupdate!

Ik denk dat 130 helemaal niet overdreven vergeleken met die 150 meter hoge torens ernaast. De grote vraag is natuurlijk; Word dit een woontoren of word dit de hotel toren. Ik gok hem op de laatste!
Opvallend is ook dat ze de Arena Boulevard lijken te verkleinen. Dit is een goede zet aangezien hij nu te groot en te leeg is.

Puike update!!

edit:
Op de site van ing development is Getz weg gehaald. Laten we hopen dat er snel een update komt! Het is nu een witte vlakte dus mogelijk snel nieuwe plaatjes!!!

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!

Last edited by Cymen; July 9th, 2004 at 12:09 AM.
Cymen no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2004, 09:04 AM   #15
supercees

supercees's Avatar

Dus toch gelukt? Hulde! Ziet er goed uit... wat meer verdichting daar mag best... en misschien is dit nog maar pas het begin en krijgt ook Amsterdam zo langzaam aan zijn eigen La Defense (over 30 jaar?)....
Old July 9th, 2004, 09:09 AM   #16
PIE
Abstract Musician

PIE's Avatar

Hmm... ik dacht dat die 2 torens van 150 niet door gingen? Of dat ze lager werden...?
Zo te zien niet dus :-)

Als dit er allemaal komt, gaat dit echt een mooi stukje worden. Het is nu al mooi daar nl.

PIE
PIE no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2004, 09:12 AM   #17
Berrtus
Registered User

Berrtus's Avatar

Ik kijk toch het meest uit naar de woontoren van Wiel Arets, dat ding van 150 meter. Paar maanden geleden een lezing van hem bijgewoond en onder de indruk geraakt van deze toren. Bouwen graag!
Old July 9th, 2004, 11:28 AM   #18
CityLife
* H I G H *

CityLife's Avatar

Likes (Received): 67

Aangezien de maquette van de woontoren niet zo sober is als de andere 2 denk ik dat de plannen voor de Wiel Aretstoren vrij ver zijn. Dat is ook wat ik opgevangen heb. Ik denk dat die kantoortoren nog wel even op zich laat wachten. Die 3e toren verdenk ik er ook zwaar van een hotel te worden. 130m lijkt ook mij niet overdreven geschat. Goede update dit!
Old July 9th, 2004, 12:19 PM   #19
ldd
Your royal highness

ldd's Avatar

Verrassend nieuws! Als dit doorgaat, duurt het waarschijnlijk nog een hele poos. Ik verwacht ook eerst de woontoren, de kantoortoren staat echt op de lange baan (na 2010 misschien wel, zie thread over Woontoren / kantoortoren Arenagebied). Deze derde toren is echt nieuw voor me en 130 meter klinkt goed. Zal inderdaad het geplande hotel zijn. Thanks Dubai!
Old July 9th, 2004, 01:23 PM   #20
Glacius
Registered User

Likes (Received): 10

Laatst hoorde ik bij Aanbouw op AT5 Duco Stadig vertellen dat de lege ruimtes in het ArenA-gebied wellicht opgevuld worden door laagbouw. Kan iemand mij vertellen in hoeverre deze plannen concreet zijn? Dit zou namelijk geweldig zijn voor dat gebied, dat nu nogal bekend staat als een tochtig kantorenpark.
Glacius no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules