search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojaj˘h?

Ojaj˘h? Overige Rotterdamse onderwerpen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old October 18th, 2017, 12:25 AM   #2301
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 3758

Quote:
Originally Posted by Poeh-hee View Post
Er zijn nou eenmaal mensen die overal discriminatie in zien.
Zwarte Piet, de Efteling, de gouden koets, sloop van sociale woningen.

Ik denk dat mensen die constant "discriminatie" roepen bij onderwerpen waar verder niemand discriminatie in ziet, juist discriminatie aanwakkeren.
Want iedereen denkt "heb je ze weer, ze hebben weer wat gevonden".

De slavernij bestaat niet meer, zet er een streep onder en move on.
Mensen die hard werken en zich aanpassen worden in NL echt niet gediscrimineerd. Sterker nog, er lopen hier genoeg linkse rakkers rond die als de dood zijn dat een buitenlander maar het idee heeft minder gewaardeerd te worden en daarvoor best alle kunst, cultuur en tradities in de prullenbak wil gooien om hem te pleasen.
Maar don't worry, er wordt wel weer wat anders gevonden.
Het probleem is dat sommige gemeenschappen (binnen de marokkaanse?) zich over het algemeen niet wil aanpassen. Als een Aboutaleb dat wel doet wordt hij niet als voorbeeld maar als verrader gezien.
Als je als Nederlandse Turk niet voor Erdogan bent heb je ook een probleem.
Als dit soort dingen zich voordoen mag je best de groep benoemen zonder dat dit discriminatie is. Want natuurlijk bedoel je niet de mensen die wel willen slagen en zich aanpassen.

Alsof ik beledigd zou zijn als een Spanjaard roept: "die Nederlanders komen alleen maar zuipen en vechten in Salou".
Uhuh, natuurlijk snap ik dat hij mij niet bedoelt. Moet ik me nu beledigd voelen of me in een slachtofferrol plaatsen?
Kijk hoe hier iedereen al als de dood is voor een zwart/wit classificatie van een wijk.
Als er veel buitenlanders in een wijk wonen kun je het een zwarte wijk noemen, so what?
Dat heeft niet alleen met huidskleur te maken, maar ook met de andere culturen. Zo'n wijk met veel import moet je toch op een simpele manier kunnen benoemen? Zwarte wijk is het makkelijkst omdat er nou eenmaal veel donkere mensen wonen. Nou lekker beledigend allemaal.
Pas als mensen er beledigend over praten is het beledigend.
En dan nog snap ik heel goed als mensen niet in een zwarte wijk willen wonen, de culturen zijn nou eenmaal anders net als de normen en waarden vaak.
Als je er open voor staat en er wel wilt wonen, ook goed.
Sommige dingen vallen niet goed te praten. Wat je nu ziet is dat juist de Nederlander zich in een slachtoffer rol kruipt. Wellicht omdat men voelt dat de cultuur en land snel aan het veranderen is. Men beseft niet dat de hele wereld rap veranderd.

Fouten in het verleden kun je altijd aanpassen in het heden en verbeteren voor de toekomst. Foute figuren moet je juist niet koesteren. Het begint al met toegeven dat het fout zit, en het corrigeert. Los van de emotionele bagage. Het bestaan van de mens draait juist om een beter inclusieve toekomstige maatschappij.

Het verbaasd mij eerder dat men in Nederland de neiging heeft om alles in een hokje te plaatsen, te generaliseren, en dingen die anders zijn al een naampje te geven. Vaak met de daarbij behorende negatieve lading.

Men beseft amper dat dat juist contraproductief werkt in het bereiken van een doel. Door tegenstellingen te verscherpen creeer je juist geen samenleving, maar een maatschappij die in een toenemende mate naast elkaar leeft en sterk individualiseert. Uiteindelijk krijg je een kille maatschappij vol chagarijn. Wat al aan het ontstaan is. Het begint al door een gekleurde of een moslim een Nederlander te noemen, en geen allochtoon van de zoveelste. Het begint al met een wijk een wijk te noenem. Geen zwarte of witte, het geeft geen toegevoegde waarde.

Sponsored Links
Old October 18th, 2017, 01:21 AM   #2302
Sol
Registered User

Likes (Received): 2608

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post
Het begint al door een gekleurde of een moslim een Nederlander te noemen, en geen allochtoon van de zoveelste. Het begint al met een wijk een wijk te noenem. Geen zwarte of witte, het geeft geen toegevoegde waarde.
Wit of zwart zegt me niet zoveel, maar in een moslimwijk zou ik nooit willen wonen. De term moslimwijk is voor mij dus van toegevoegde waarde. Ik heb zo'n vermoeden dat dit voor aardig wat Nederlanders precies zo geldt.
Old October 18th, 2017, 09:56 AM   #2303
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 3171

Quote:
Originally Posted by Magistraler View Post
Ga maar eens als Soufiane solliciteren. En dan als Jan.
Als je op linkedin kijkt hebt die Soufianes best wel goede banen magi. Maar wellicht dat jij liever een Jan inhuurt, dat kan, over het algemeen pleit je vaak voor het tegenovergestelde van wat je zelf doet namelijk.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old October 18th, 2017, 10:36 AM   #2304
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

LinkedIn is wel een incestwereldje hoor, daar staan sowieso alleen de mensen met een representatief CV, de have-nots op de arbeidsmarkt kom je daar niet tegen. Je kunt daar dus niet kijken of de Soufjes het relatief goed doen.

jb_nl liked this post
Capzilla no está en línea   Reply With Quote
Old October 18th, 2017, 10:43 AM   #2305
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Sinds wanneer kijken we naar relatief en cijfermatig onderbouwen dan Capzilla?
Old October 18th, 2017, 12:42 PM   #2306
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 26575

Als je cijfers wilt. Maar ik zie dat we alweer aardig van het topic afdwalen...
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old October 18th, 2017, 01:30 PM   #2307
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Als je cijfers wilt. Maar ik zie dat we alweer aardig van het topic afdwalen...
Valt mee. De stelling die hier ligt is of mensen zonder autochtone Nederlandse achtergrond de duurdere nieuwbouw in opkomende wijken kunnen betalen. Topaas ervaart dat het allang gebeurt daar waar magi als vanouds slechts vanuit zwart tegen wit kan kijken.

Wieland liked this post
Old Yesterday, 01:54 AM   #2308
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 307

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post
Sommige dingen vallen niet goed te praten. Wat je nu ziet is dat juist de Nederlander zich in een slachtoffer rol kruipt. Wellicht omdat men voelt dat de cultuur en land snel aan het veranderen is. Men beseft niet dat de hele wereld rap veranderd.
"De Nederlander" mag zich best in een slachtofferrol plaatsen als hij voelt dat de nationale cultuur aangevallen wordt. Dit is namelijk Nederland.
Zo mag een Marokko zichzelf ook beschermen als mooie moskeeen plaats zouden maken voor Friet van Piet, of mag een Nederlander die de stekker uit de geluidsinstallatie van een boeddhistische tempel in Myanmar ook aangepakt worden.

De wereld verandert dus we moeten iedere verandering maar accepteren?
Als de wereld verandert kunnen nieuwkomers toch ook de cultuur accepteren van het land waar ze naar toen gaan? Als een nieuwkomer een leuke cultuur met zich meebrengt gaat dat automatisch wel van invloed zijn op de bestaande, maar dan wordt het ook gewoon geaccepteerd.

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020
Foute figuren moet je juist niet koesteren.
Welk fout figuur (behalve Erdogan en hier en daar een haatimam) wordt er momenteel in Nederland gekoesterd dan?
Hitler? Mao? Stalin? Ik zie nergens de massale adoratie van een fout figuur.
Of je bedoelt toch niet die geblondeerde man he?

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020
Het begint al door een gekleurde of een moslim een Nederlander te noemen, en geen allochtoon van de zoveelste.
Als er geen verschil zou zijn tussen groepen allochtonen en autochtonen dan had het ook geen issue geweest en had niemand er ook een naam voor nodig gehad. De realiteit is anders.
En ookal is Humberto Tan bijv behoorlijk donker, ik denk niet dat veel mensen hem als een allochtoon zien maar gewoon als een Nederlander die toevallig een donkere huidskleur heeft. Als iemand meedoet ipv zich afzet is het dus (denk ik) een natuurlijke ontwikkeling dat de allochtoon steeds meer Nederlander genoemd gaat worden.

Er zijn nog genoeg wijken in Rotterdam waar mensen wonen die je echt geen Nederlander kan noemen. Niet in hun opvattingen, doen en laten, gebrek aan kennis over NL en de taal en vaak zelfs het afzetten tegen alles wat typisch Nederlands is. Hoe kun je hen nou Nederlanders noemen? Dat zijn gewoon buitenlanders of allochtonen die hier toevallig wonen.
Het is leuk om te zien dat er "donkere Nederlanders " in de nieuwe huizen gaan wonen, maar is opzich niet bijzonder omdat deze mensen helemaal niet zo gediscrimineerd worden als de discriminatie roepers beweren.
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 03:02 AM   #2309
vb2
Registered User

Likes (Received): 432

Edit: lang antwoord gewist. Stem lekker PVV als je de "Nederlandse cultuur" (wat dat ook moge zijn) wilt behouden, in Amerika is zo'n white supremacist nu president. Als je ge´nteresseerd bent hoe dat gaat, volg vooral het nieuws. Of lees een geschiedenis boek.

Stratosphere 2020 liked this post

Last edited by vb2; Yesterday at 03:26 AM.
vb2 no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 09:45 PM   #2310
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 307

Trump is ook rijk, zijn nou alle rijken malloten?
Trump twittert veel, zijn alle twitteraars malloten?
Trump houdt van de Amerikaanse cultuur, ....

Wat een onzin om een vergelijking met deze malloten te maken.
Gaf een linkse president als Obama niet om de Amerikaanse cultuur dan en zou hij deze niet verdedigen?
Loop maar eens door Amerika, Frankrijk of Italie. Links of rechts, ze zijn allemaal trots op hun land en cultuur. Overal vlaggen. Dat zou pas eng zijn hier voor links Nederland.
Als je je identiteit toch te grabbel gooit kun je net zo goed de grenzen opheffen en had je die in het verleden nooit hoeven verdedigen.

Wij drijven af maar wilde nog even op een rare vergelijking reageren.
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 10:04 PM   #2311
bthj
Registered User

bthj's Avatar

Likes (Received): 1335

Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD View Post
Omgeving Aerdenhout zou ook prima kunnen. Vriendje van de heer Baudet allicht
baudet is ontzettend heemstede. aerdenhout is nieuw geld. altijd zo geweest.
bthj no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 11:03 PM   #2312
bthj
Registered User

bthj's Avatar

Likes (Received): 1335

Quote:
Originally Posted by Poeh-hee View Post
Er zijn nou eenmaal mensen die overal discriminatie in zien.

discriminatie is overal: profilerende agenten (ooit zelf een driving while black meegemaakt); (etnische) achtergrond is een grote voorspeller van het hoogst te halen diploma. en er zijn grote aanwijzingen dat autochtone nederlanders betere sollicitatie kansen hebben bij een op het overige punten gelijkwaardig CV.

Quote:
Zwarte Piet,
racistisch

Quote:
de Efteling,
monsieur cannibale is zonder meer racistisch

Quote:
de gouden koets,
zonder meer racistisch, zou nu niet meer kunnen worden gemaakt. kans dat wij de gouden koets met de oranjes erin naar het publiek zullen zien zwaaien is nagenoeg nul.

Quote:
sloop van sociale woningen.
hier zit wel degelijk een agenda achter wat mijn wenkbrauwen doet fronsen.

Quote:
Ik denk dat mensen die constant "discriminatie" roepen bij onderwerpen waar verder niemand discriminatie in ziet, juist discriminatie aanwakkeren.
Want iedereen denkt "heb je ze weer, ze hebben weer wat gevonden".
deze stelling houdt concreet in dat de vinger niet op de zere plek mag worden gelegd.

Quote:
De slavernij bestaat niet meer, zet er een streep onder en move on.
het is maar hoe je e.e.a. bekijkt. scharrelbaantjes waaraan niet te ontsnappen valt zijn naar mijn oordeel mensonterend.

Quote:
Mensen die hard werken en zich aanpassen worden in NL echt niet gediscrimineerd.
dus: luie mensen worden wel gediscrimineerd? of bedoel de dat mensen die zich niet aanpassen worden niet gediscrimineerd, maar mensen die zich wel aanpassen worden echt niet gediscrimineerd?

Quote:
Sterker nog, er lopen hier genoeg linkse rakkers
in welke tijd leef jij?

Quote:
rond die als de dood zijn dat een buitenlander maar het idee heeft minder gewaardeerd te worden en daarvoor best alle kunst, cultuur en tradities in de prullenbak wil gooien om hem te pleasen.
ik zou dit geen please gedrag willen noemen, maar het bestaat. zou het ook bepaald niet niet van linkse individuen willen noemen. Juist in het bedrijfsleven zie je hier verschijningen van.

Quote:
Maar don't worry, er wordt wel weer wat anders gevonden.
Het probleem is dat sommige gemeenschappen (binnen de marokkaanse?) zich over het algemeen niet wil aanpassen.
aanpassen waaraan? ik dacht dat het probleem juist was dat marokkanen geen sterke gemeenschao vormen.

Quote:
Als een Aboutaleb dat wel doet wordt hij niet als voorbeeld maar als verrader gezien.
wie is jouw voorbeeld?

Quote:
Als je als Nederlandse Turk niet voor Erdogan bent heb je ook een probleem.
Als dit soort dingen zich voordoen mag je best de groep benoemen zonder dat dit discriminatie is. Want natuurlijk bedoel je niet de mensen die wel willen slagen en zich aanpassen.

als je dit probleem benoemt als een turkse eigenschap dan is dat zonder meer racistisch. als je dit aankaart als een probleem binnen de turkse gemeenschap en daarmee ook een nederlands probleem dan is dat niet racistisch.

Quote:
Alsof ik beledigd zou zijn als een Spanjaard roept: "die Nederlanders komen alleen maar zuipen en vechten in Salou".
Uhuh, natuurlijk snap ik dat hij mij niet bedoelt. Moet ik me nu beledigd voelen of me in een slachtofferrol plaatsen?
dat komt om dat jij je in de positie verkeert (of voelt verkeren) om met dedain over de nederlandse toeristen in salou te denken te praten. die is gewoon een valse vergelijking.

Quote:
Kijk hoe hier iedereen al als de dood is voor een zwart/wit classificatie van een wijk.
zelfs zo als de dood dat dat impact kan hebben op de prijzen van onroerend goed. is dat gewoon rationeel feit of zouden onderhuids- racistische overwegingen daar een rol ik kunnen spelen?

Quote:
Als er veel buitenlanders in een wijk wonen kun je het een zwarte wijk noemen, so what?
dat kan niet alleen, dat gebeurt. met stigmatiserende gevolgen.

Quote:
Dat heeft niet alleen met huidskleur te maken, maar ook met de andere culturen.
oh, we vinden ze niet alleen anders/onwenselijk/minder geschikt omwille van kleur, maar ook omwille van cultuur. maar dat is dan niet racistisch?

Quote:
Zo'n wijk met veel import moet je toch op een simpele manier kunnen benoemen? Zwarte wijk is het makkelijkst omdat er nou eenmaal veel donkere mensen wonen. Nou lekker beledigend allemaal.
ik vind dit wel vrij beledigend ja.

Quote:
Pas als mensen er beledigend over praten is het beledigend.
zoals hierboven dus.

Quote:
En dan nog snap ik heel goed als mensen niet in een zwarte wijk willen wonen,
ik snap dat ook wel. maar zolang er enorme verschillen bestaan tussen homogeen samengestelde wijken, kan ik daar niet altijd even gemakkelijk mijn schouders over ophalen. ik heb er geen moeite mee als kansen worden doorgegeven. dat gebrek aan kansen ook wordt doorgegeven en de wijze waarop nederland georganiseerd is en functioneert daar een grote rol in speelt vind ik wel een probleem.

Quote:
de culturen zijn nou eenmaal anders net als de normen en waarden vaak.
Als je er open voor staat en er wel wilt wonen, ook goed.
hoe hier op te reageren? ja normen en waarden verschillen. er zijn een heleboel mensen met normen en waarden die de mijne niet zijn. sommigen daarvan kan ik alleen maar bewonderen en anderen veracht ik. maar een gemakkelijke constatering is dat niet. ik ben geen cultuurrelativist, toch begrijp ik niet wat er bedoeld wordt als mensen zeggen dat nieuwkomers zich maar moeten aanpassen. waaraan precies? onze maatschappij is zo diffuus en bovendien zo veranderd. sinds eind jaren 50, maar ook in de afgelopen 2 decennia. ik zou niet weten wat de norm is waaraan aangepast moet worden, laat staan wat de waarden zijn die daarbij horen.

Magistraler liked this post
bthj no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules