search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > .be-forum > Urbi & Infra > Mobil & Infra > Metro - Tram - Bus

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old October 20th, 2017, 01:28 AM   #1481
Patje6
Registered User

Patje6's Avatar

Likes (Received): 2399

Quote:
Originally Posted by mato View Post
Hetzelfde verhaal hoor ik tegen het openen van de Polri-premetrostations Carnot en Drink onder de Carnotstraat en Turnhoutsebaan, want dit zou de snelheid van de ondergrondse sneltram verlagen. Verder woont er aan de mogelijke waterbushalte Burcht meer volk dan aan de waterbushalte Kruibeke.
Of je de stations Polri-premetrostation moet noemen laat ik in het midden, maar wil wel het debat openen door te stellen dat dit een belangrijke topic is:
persoonlijk ben ik een fervent ov-gebruiker maar erger mij constant aan het feit dat het ov in Antwerpen zo verschrikkelijk traag is, de frequentie te laag is, de stations zo vuil... Als je dit vergelijkt met de metro's in Barcelona of Boedapest is ons ov een giller. Hoe lossen we dit op? Door meer stations te openen? Misschien maar dan alleen maar Drink. Verder hoop ik dat er op andere lijnen een aantal stations gesloten kunnen worden. Op de lijn van tram 2 en 3 mogen voor mij de stations Schijnpoort en Elisabeth onmiddellijk gesloten worden en bovengronds misschien ook nog Barnkracht en Ringlaan.

willm liked this post
Patje6 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old October 20th, 2017, 01:54 AM   #1482
willm
Registered User

Likes (Received): 10

Quote:
Originally Posted by Patje6 View Post
ben ik een fervent ov-gebruiker maar erger mij constant aan het feit dat het ov in Antwerpen zo verschrikkelijk traag is, de frequentie te laag is, de stations zo vuil... Als je dit vergelijkt met de metro's in Barcelona of Boedapest is ons ov een giller.
idd, de lijn is echt verschrikkelijk. en vuil vuil vuil, en de designs van de metrostations blijkbaar grijs grijs en lichtgrijs. en dan nog vuil zijn
oplossing: kuisen, in madrid hier word de metro elke dag gekuist.
het enige doenbare metrosation is dat van linkeroever van eeden en meir ook wel, das tenminste geen bunker en komt nog onttwikkeld over lol

poller1, mato liked this post
willm está en línea ahora   Reply With Quote
Old October 20th, 2017, 02:07 AM   #1483
mato
Registered User

mato's Avatar

Likes (Received): 190

Quote:
... Verder hoop ik dat er op andere lijnen een aantal stations gesloten kunnen worden. Op de lijn van tram 2 en 3 mogen voor mij de stations Schijnpoort en Elisabeth onmiddellijk gesloten worden en bovengronds misschien ook nog Barnkracht en Ringlaan.
Tja het is de vraag of je (ondergrondse) sneltrams wilt of van die bommeltrammetjes die overal stoppen (zie Polri)?
mato no está en línea   Reply With Quote
Old October 20th, 2017, 02:12 AM   #1484
Patje6
Registered User

Patje6's Avatar

Likes (Received): 2399

Quote:
Tja het is de vraag of je (ondergrondse) sneltrams wilt of van die bommeltrammetjes die overal stoppen (zie Polri)?
Ik wil ondergrondse sneltrams
Patje6 no está en línea   Reply With Quote
Old October 20th, 2017, 02:30 AM   #1485
Polri
Registered User

Polri's Avatar

Likes (Received): 1939

Quote:
Ik wil haltes daar waar de bevolkingsdichtheid het grootst is. Haltes als Elisabeth, Schijnpoort, Drink en Carnot dienen om de mensen die daar wonen deftig openbaar vervoer aan te bieden.

Mensen die in Schoten wonen moeten er maar tegen kunnen dat de tram niet alleen maar dient om hen pijlsnel naar de Groenplaats te brengen. Als ze die paar minuten tijdverlies aan die drukgebruikte haltes (of potentieel drukgebruikte bij de nog niet geopende haltes) zo vervelend vinden, dan heb ik een simpele oplossing voor hen: kom een paar minuten dichter bij het centrum wonen. Daar wordt iedereen beter van.
Old October 20th, 2017, 02:38 AM   #1486
Polri
Registered User

Polri's Avatar

En @Mato, is die afkeer tegen het openen van de stations in Borgerhout die je zo graag de "Polri-stations" noemt een persoonlijke gril van jou, of een standpunt van TTB waar jij lid van bent en waar je als we jouw verhalen mogen geloven zo ontzettend bij betrokken bent?

Want indien wel, vraag ik me af waar die organisatie mee bezig is en wie ze denken te vertegenwoordigen? Alleen de pendelaar uit Schoten of Westmalle?

poller1, krokkel, Isengardtom liked this post

Last edited by Polri; October 20th, 2017 at 11:47 AM.
Polri no está en línea   Reply With Quote
Old October 20th, 2017, 09:19 AM   #1487
Kasseilegger
Antwerpenaar

Kasseilegger's Avatar

Likes (Received): 168

Quote:
Originally Posted by Polri View Post
Mensen die in Schoten wonen moeten er maar tegen kunnen dat de tram niet alleen maar dient om hen pijlsnel naar de Groenplaats te brengen. Als ze die paar minuten tijdverlies aan die drukgebruikte haltes (of potentieel drukgebruikte bij de nog niet geopende haltes) zo vervelend vinden, dan heb ik een simpele oplossing voor hen: kom een paar minuten dichter bij het centrum wonen. Daar wordt iedereen beter van.
En dan komt de dag waarop je het volmondig eens bent met Polri ;-) Precies zoals snelwegen niet tot op de Groenplaats rijden, doen sneltrams en fiets-o-strades dat ook niet. Het is drukker in het centrum, dus gaat de snelheid van bewegen omlaag. Dat geldt zelfs soms voor voetgangers.

Als je per se die paar extra minuten tijdverlies wil goedmaken, moet je ze gaan zoeken buiten het centrum.

RubenT, Polri, krokkel, Isengardtom, Benonie and 1 others liked this post
Kasseilegger no está en línea   Reply With Quote
Old October 20th, 2017, 12:08 PM   #1488
krokkel
Registered User

krokkel's Avatar

Likes (Received): 993

Daar waar bewoners net het meest aangewezen zijn op ov zou je het gaan afbouwen... Eerst ontneem je hen hun ouwe dieseltje en dan hun tram. Mogen ze zich überhaupt nog verplaatsen?

frabe.81 liked this post
krokkel no está en línea   Reply With Quote
Old October 20th, 2017, 01:34 PM   #1489
willyy
Registered User

willyy's Avatar

Likes (Received): 435

Quote:
Originally Posted by krokkel View Post
Mogen ze zich überhaupt nog verplaatsen?
Dat mag. Met poppy voor een luttele 0,33 € per minuut. Ritje Eilandje-Zuid voor slechts 6,6 €. Tenzij er file is

Nee, echt: halte Elisabeth sluiten, hoe bedenk je het? Zelfs al ben je daar zelf nog nooit op of afgestapt: je merkt toch ook dat die halte drukker is dan bijna veel haltes in Merksem?
willyy no está en línea   Reply With Quote
Old October 21st, 2017, 12:42 PM   #1490
Apenstaarder
Registered User

Likes (Received): 142

Quote:
persoonlijk ben ik een fervent ov-gebruiker maar erger mij constant aan het feit dat het ov in Antwerpen zo verschrikkelijk traag is, de frequentie te laag is, de stations zo vuil... Als je dit vergelijkt met de metro's in Barcelona of Boedapest is ons ov een giller.
Stiptheid/frequentie, onderhoud... De Lijn moet inderdaad véél beter. Alleen valt te vrezen dat die (gewestelijke) onderneming deels de houding van heel wat Vlamingen tegenover OV (met name: kan me niet schelen) weerspiegelt.

Voor de rest moeten we toch ook geen appelen met citroenen vergelijken: Barcelona, Boedapest? De referentiepunten moeten eerder steden als Düsseldorf, Den Haag of Göteborg zijn.

Polri, Benonie, Squizie3, Wapper, Puinkabouter liked this post
Apenstaarder no está en línea   Reply With Quote
Old October 21st, 2017, 07:27 PM   #1491
Igorreke
Registered User

Likes (Received): 45

Quote:
Originally Posted by Apenstaarder View Post
Voor de rest moeten we toch ook geen appelen met citroenen vergelijken: Barcelona, Boedapest? De referentiepunten moeten eerder steden als Düsseldorf, Den Haag of Göteborg zijn.
Voor Göteborg weet ik het niet, maar van Düsseldorf en Den Haag hebben we hier veel te leren !!
Igorreke no está en línea   Reply With Quote
Old October 24th, 2017, 06:15 PM   #1492
willyy
Registered User

willyy's Avatar

Ivm stations Carnot en Drink, in gva ivm onveiligheid fietsers Turnhoutsebaan:

Quote:
Originally Posted by Koen Kennis
"Tot 2024 zal er weinig veranderen. Om ruimte te maken voor fietspaden, zou het tramverkeer onder de grond moeten en daarvoor moeten pre-metrostations in gebruik genomen worden. Daar is geen geld voor."
'geen geld'. NV-A wil die paar miljoen echt niet zoeken.
Old October 24th, 2017, 09:52 PM   #1493
Meurisse
Architect-Urbanist

Meurisse's Avatar

Likes (Received): 4521

Ik dacht dat het om 4 miljoen euro ging per station? (+jaarlijks onderhoud)

Voor Oosterweel vindt men wel (eigenlijk ook niet) 3.500.000.000 euro. Als men op tijd wil zijn voor de minder hinder maatregelen én modal shift te behalen zal men toch gauw eens die laatste paar miljoen (op de miljarden die reeds werden geinvesteerd sinds '70-'80) bij een te sprokkelen.
Old October 24th, 2017, 10:02 PM   #1494
focus1965
Registered User

Likes (Received): 2548

Quote:
Originally Posted by willyy View Post
'geen geld'. NV-A wil die paar miljoen echt niet zoeken.
Geen geld: CD&V (Hilde Crevits) 2009 - 2014, SPa (Kathleen Van Brempt) 2004 - 2009 enz. Niemand wou en wil geld er aan spenderen.

Ik heb me (hier) al jaren aan geërgerd, over alle partijen heen, want onze grootouders hebben wel de tunnels (inclusief Kerkstraat) gegraven, maar de generaties erna hebben het echt verkl**t.
Allemaal hebben ze wel iets gepresteerd of afgeleverd tijdens de legislatuur, maar helaas: veel te weinig.

focus1965
focus1965 está en línea ahora   Reply With Quote
Old October 24th, 2017, 10:57 PM   #1495
willyy
Registered User

willyy's Avatar

Als ze nu al eens gewoon de miljoenen die nu worden gestoken in het fietsstraat-achtig maken van het bochtige parallelparcours via kattenberg e.d. zouden steken in de opening van die premetro-stations. Dat zal qua kostprijs niet veel verschillen. Als ze het aanleggen van die onhandige fietsroute serieus menen (niet gewoon een kwak rooie verf en klaar), komt die herinrichting waarschijnlijk ook op 4 miljoen of meer.

Grote Beer liked this post
Old October 24th, 2017, 11:50 PM   #1496
Grote Beer
Registered User

Likes (Received): 85

Het mag ook gezegd dat de dip in die investeringen samenviel met de overdracht naar de gewesten en de besparingen om tot de Eurogroep te kunnen toetreden. Ook voor Oosterweel,is de financiering niet zeker.
Grote Beer no está en línea   Reply With Quote
Old October 25th, 2017, 11:38 AM   #1497
Polri
Registered User

Polri's Avatar

Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat er 13,5 miljard euro wordt beloofd voor de overkapping van de Ring , waarvan 1,25 miljard op “korte termijn”, maar dat tegelijkertijd de 12 miljoen euro nodig voor de opening van Drink, Carnot en College zo moeilijk te vinden zijn.

CuoreGR, Apenstaarder, Benonie, Wapper liked this post
Polri no está en línea   Reply With Quote
Old October 25th, 2017, 11:48 AM   #1498
KrisL
Registered User

KrisL's Avatar

Likes (Received): 536

in de Vlaamse begroting kan er absoluut 12M euro gevonden worden, als men het wil.

Wat betreft de besparingen om toe te kunnen treden tot de eurogroep: zowel ik als mijn kinderen zijn heel blij dat dit gebeurd is. Ieder jaar meer uitgeven dan ontvangen veroordeelt je kinderen tot het terugbetalen hiervan. Hier staat nu gelukkig een rem op.

Grote Beer, Polri, CuoreGR, Wapper liked this post
KrisL no está en línea   Reply With Quote
Old October 25th, 2017, 01:32 PM   #1499
BlackEagle17
Registered User

Likes (Received): 645

Quote:
Originally Posted by KrisL View Post
Wat betreft de besparingen om toe te kunnen treden tot de eurogroep: zowel ik als mijn kinderen zijn heel blij dat dit gebeurd is. Ieder jaar meer uitgeven dan ontvangen veroordeelt je kinderen tot het terugbetalen hiervan. Hier staat nu gelukkig een rem op.
Daar hebben de (overigens rooms-rode, dus niet bepaald als fiscaal conservatief bekend staande) regeringen van Dehaene wel een zeer grote inspanning geleverd: in de jaren '70-'80 is het deficit enorm omhooggeschoten om dat men bleef voortgaan op het model van de jaren '60 toen er nog een ongebreidelde economische groei was. Opvallend is dat de regeringen-Martens (die wel blauw-oranje waren) wel nog bleven spenderen.
Old October 25th, 2017, 02:47 PM   #1500
krokkel
Registered User

krokkel's Avatar

Likes (Received): 993

Quote:
Dankzij de instroom van 36 hybride bussen (groeit de hybride vloot in Antwerpen tot 78. Dat is ruim een kwart van de hybride vloot van De Lijn. De nieuwe hybride bussen kunnen over een beperkte afstand volledig elektrisch rijden. Dit is erg gunstig voor het gebruik en aangenaam voor de chauffeur. Zo kunnen de buslijnen vanuit de streek op termijn zonder uitstoot in de steden rondrijden. Elders rijden ze hybride, dus met een mix van batterijen en een dieselmotor. De bussen kunnen ook over hun hele traject elektrisch rijden, mits ze daarvoor aangepast worden en er installaties voor snelladen langs hun trajecten komen. Het gaat om een investering van 11 miljoen euro.
Een investering om streekbussen toch maar tot in het stadscentrum te kunnen laten rijden? (Want nu zijn die in conflict met het LEZ)
Ik denk dat die 11 miljoen momenteel efficiënter besteed waren aan de opening van de pre-metrostations.
Misschien is de reden dat NVA geen al te beste relatie heeft met het district dat er in de eerste plaats zou van profiteren.

willyy liked this post
krokkel no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
antwerpen

Thread Tools

Posting Rules