daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Brussel / Bruxelles

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old April 26th, 2013, 12:55 AM   #1101
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Oorspronkelijk zou het een invalsweg worden naar Brussel. Gelukkig is die later geschrapt.
De Klauw no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 26th, 2013, 05:17 AM   #1102
KrisL
Registered User

KrisL's Avatar

Likes (Received): 6

Recht naar de Noordwijk.
KrisL no está en línea   Reply With Quote
Old April 26th, 2013, 08:56 AM   #1103
EagleEye812
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Bazar View Post
Er is nog eens nieuws over Uplace… Het nieuwste cadeautje van de Vlaamse Overheid...
Ook info op de site van AWV: http://www.wegenenverkeer.be/home/it...category_id=14

Maar dus: geen aansluiting van de E19 op de Woluwelaan? Nochtans is die baan ook al verbreed...
EagleEye812 no está en línea   Reply With Quote
Old April 26th, 2013, 10:59 AM   #1104
Glodenox
Registered User

Glodenox's Avatar

Ik had al van die "aansluiting op de Woluwelaan"-oplossing gehoord nog voor er sprake was van Uplace. Het maakte denk ik deel uit van het reconversieproject in die omgeving en komt volgens mij nu goed uit.

Ik vind het ook maar vreemd dat er geen rechtstreekse verbinding is van en naar de E19, vooral omdat er geen extra infrastructuur voorzien moet worden. Enkel komende van de E19 lijkt het me wat krap om een volledige rijstrook te voorzien.
Old April 26th, 2013, 11:03 AM   #1105
VinceB
Registered User

Likes (Received): 3

Quote:
Originally Posted by Glodenox View Post
Ik had al van die "aansluiting op de Woluwelaan"-oplossing gehoord nog voor er sprake was van Uplace. Het maakte denk ik deel uit van het reconversieproject in die omgeving en komt volgens mij nu goed uit.

Ik vind het ook maar vreemd dat er geen rechtstreekse verbinding is van en naar de E19, vooral omdat er geen extra infrastructuur voorzien moet worden. Enkel komende van de E19 lijkt het me wat krap om een volledige rijstrook te voorzien.
Nochtans werd die verbinding aangelegd toen ook de brug boven de Woluwelaan werd aangelegd. Deze verbinden is reeds volledig geasfalteerd. Het was op dat gedeelte dat vorig jaar het Diabolo-evenement is doorgegaan.
Op Google maps kan je goed zien dat deze verbinding er wel degelijk is.
VinceB no está en línea   Reply With Quote
Old April 26th, 2013, 12:14 PM   #1106
Glodenox
Registered User

Glodenox's Avatar

Quote:
Originally Posted by VinceB View Post
Nochtans werd die verbinding aangelegd toen ook de brug boven de Woluwelaan werd aangelegd. Deze verbinden is reeds volledig geasfalteerd. Het was op dat gedeelte dat vorig jaar het Diabolo-evenement is doorgegaan.
Op Google maps kan je goed zien dat deze verbinding er wel degelijk is.
Inderdaad, dat weet ik en zei ik ook in mijn bericht Het zou zonder grote werken perfect mogelijk zijn. De infrastructuur van die verbinding lag er vroeger ook, maar toen werd die vooral gebruikt om de spuitmachines voor de belijning te testen en als opslagplaats voor allerlei zaken (vooral die tijdelijke vangrails).
Old April 26th, 2013, 08:33 PM   #1107
VinceB
Registered User

Likes (Received): 3

Wat ik wel bizar vind is dat iedereen daar nu zo verwonderd over is terwijl dat plan toch al veel eerder bekend gemaakt was.
VinceB no está en línea   Reply With Quote
Old June 7th, 2013, 01:19 PM   #1108
Meurisse
Architect-Urbanist

Meurisse's Avatar

Likes (Received): 53

gva.be
Bodemsaneringen Uplace afgerond

11:44 BINNENLAND

De bodemsaneringen die vooraf moesten gaan aan de bouw van het geplande winkelcentrum Uplace in Machelen nabij Vilvoorde, zijn afgerond. Dat meldt het bestuur zelf. Operationeel directeur Lorin Parys geeft te kennen dat men hoopt volgend jaar van start te gaan met de bouw van het complex.

Het is inmiddels veertien jaar geleden dat de industrie uit de regio is weggetrokken, maar vandaag kon OVAM (Openbare Vlaamse Afvalmaatschappij) de laatste fase van de sanering pas officieel afronden.

DV/Belga
Old June 8th, 2013, 01:41 PM   #1109
Bazar
Brussels sprout

Likes (Received): 80

Brusselnieuws:
Quote:
‘Uplace begint volgend jaar met bouw’
7 juni 2013
Winkelcentrum Uplace wil volgend jaar met de bouw van haar complex beginnen. De sanering van de terreinen is intussen voltooid. Het is wachten op de groen licht van de Raad van State, zegt het bedrijf.
Door het afronden van de sanering is het terrein in Machelen in principe klaar voor herontwikkeling. "We verwachten volgend jaar met de bouw te kunnen starten", zegt Lorin Parys, operationeel directeur van Uplace.
Belangrijke nuance is wel dat Uplace nog groen licht nodig heeft van de Raad van State. Die moet zich nog uitspreken over de milieuvergunning, waartegen verschillende procedures lopen.
De milieuvergunning werd in eerste instantie geweigerd door de provincie Vlaams-Brabant, omdat die vreesde voor nog grotere mobiliteitsproblemen in de regio. Het dossier belandde zo op het bureau van Vlaams minister Joke Schauvliege (CD&V) die in beroep besliste om de vergunning toch toe te kennen.
De Raad van State schorste echter de beslissing van Schauvliege, ook vanwege mobiliteitsvragen. In geval van een negatief vonnis ten gronde, gaat het dossier terug naar minister Schauvliege. “Maar dat zou ons hoogstens een vertraging van enkele weken opleveren”, zegt Parys.
Dus die man gaat er van uit dat indien het teruggaat naar de minister er sowieso een gunstige uitkomst is... en ik vrees dat hij nog gelijk heeft ook

Last edited by Bazar; June 8th, 2013 at 01:47 PM.
Bazar está en línea ahora   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules