daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Vlaamse steden > Aalst, Scheldeland & Vlaamse Ardennen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old October 18th, 2007, 10:33 PM   #1
De Snor
Forever Travelling

Likes (Received): 26

Arrow OUDENAARDE

Oudenaarde : Kantoorproject Fiscovan

Last edited by Meurisse; November 2nd, 2013 at 06:28 PM.
De Snor no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old October 27th, 2007, 08:28 AM   #2
de mosselman
Registered User

de mosselman's Avatar

Likes (Received): 0

Oudenaarde : Kantoorproject Fiscovan

Zeer mooi,
Vooral die "zwevende kijkdoos" is een mooie feature.
Weinig hedendaagse architectuur kunnen beschouwd worden als erfgoedwaardig,
dit is een mogelijke kandidaat denk ik.

Last edited by Meurisse; October 20th, 2008 at 03:05 PM. Reason: titel toegevoegd
de mosselman no está en línea   Reply With Quote
Old December 22nd, 2007, 08:11 PM   #3
De Snor
Forever Travelling

Ename : Archeologische site

De archeologische site van Ename is ongeveer 8 hectare groot en omvat de resten van de Sint-Salvatorsabdij en de zogenaamde Portus. De site werd uitgebouwd tot een openluchtmuseum.

De luchtfoto toont de funderingen van de benedictijnenabdij die het leven in Ename domineerde van 1063 tot 1795. De overblijfselen van de vroegmiddeleeuwse handelsnederzetting (975-1050) zijn niet meer zichtbaar; ze bestaan immers voornamelijk uit grondsporen die tijdens de opgravingswerken weggegraven worden.

image hosted on flickr
Old December 23rd, 2007, 07:52 PM   #4
EvanG
Registered User

Likes (Received): 80

Heb ik in de 2de helft van de jaren '90 nog een paar zomers versleten als "archeokamper" Dan ook nog eens meegeholpen aan het filmpje in het museum van Ename en deel uitgemaakt van het testpubliek voor het archeovenster. De site, het dorpje en oudenaarde hebben dus wel een speciaal plekje in mijn hart.

Ik vraag me alleen wel af hoe het met het nieuwe erfgoedcentrum staat daar. Dat had midden 2007 af moeten zijn maar toen ik daar tijdens open monumentendag nog eens passeerde was er alleen nog maar eenzame ruwbouw. Ik hoop dat het daar toch allemaal netjes goedkomt, Ename heeft een geschiedenis van prachtige projecten die niet of halfslachtig worden doorgevoerd.

maar dit zou er dus in theorie nu moeten staan, net onder die bomen rechts

EvanG no está en línea   Reply With Quote
Old February 25th, 2008, 07:03 PM   #5
De Snor
Forever Travelling

Oudenaarde : Groot Begijnhof

Het appartementsgebouw "Groot Begijnhof" combineert een strak en hedendaags ontwerp met moderne technieken.

Een weerspiegeling van stijlvolle architectuur die fris en tijdloos oogt. Horizontalisme door materiaalgebruik, verticalisme door raamonderverdeling.

De uitvoering en afwerkingen gebeuren met hoogwaardig en zorgvuldig uitgekozen materialen. Duurzaamheid, thermische en akoestische isolatie worden gegarandeerd en dragen bij tot een optimaal comfort. Zicht op Jan Zonder Vreeslaan.

Het exclusieve complex "Groot Begijnhof" omvat 28 luxe-appartementen en is gelegen in het hartje van Oudenaarde. De site is omringd door de Kasteelstraat, Achterburg en de Jan Zonder Vreeslaan.

De 28 appartementen zijn verspreid over 4 niveaus (gelijkvloers + 3 verdiepingen), 11 appartementen grenzen aan de Kasteelstraat, 6 appartementen aan Achterburg en 11 appartementen aan de Jan Zonder Vreeslaan.

Parking en bergingen zijn voorzien in de ondergrond en zijn via de private woongedeeltes en een ingangspoort in de Jan Zonder Vreeslaan bereikbaar.

Last edited by Meurisse; August 31st, 2009 at 01:45 PM.
Old February 26th, 2008, 10:44 AM   #6
EvanG
Registered User

Likes (Received): 80

Op de eerste foto ziet dat stuk op de hoek er zo slecht nog niet uit maar in zijn geheel vind het toch te strak en kil voor de plaats waar het komt.

Enfin ja, aardig gebouw maar gewoon niet op zijn plaats daar.
EvanG no está en línea   Reply With Quote
Old August 4th, 2008, 03:47 PM   #7
g-ron
Registered User

g-ron's Avatar

Likes (Received): 0

@ Ename : archeologische site

Ik ben er vorige week nog eens gepasseerd met de fiets en het (imposante) gebouw staat er nu toch al een tijdje. Ik denk dat ze nu in de laatste fase voor de oplevering zijn want als ik het goed gezien heb waren die terassen er nog niet dus buiten is er nog wat werk. Hoe het binnen gesteld is daar heb ik natuurlijk geen zicht op maar ze zullen daar ook alles aan het afwerken zijn allicht. Als ik er nog eens passeer zal ik wat foto's nemen...

Last edited by Meurisse; October 17th, 2008 at 09:52 PM. Reason: verduidelijking na verplaatsen post
g-ron no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules