daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > Asian Forums > Indonesia Skyscrapers Forum > The Pictures of Indonesia > Sumatra Island



Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.


Reply

 
Thread Tools
Old September 11th, 2007, 10:52 AM   #41
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

http://uaeinteract.com/docs/RCA_open...esia/26806.htm

RCA opens UAE residential district in Indonesia
posted on 11/09/2007
Ache/ Indonesia - The UAE residential district project, implemented by the UAE Red Crescent Authority within its developmental projects in Indonesia, was opened today in Ache, Indonesia that was highly affected by Tsunami. The Dh10 million projects includes 400 residential units, besides the utilities and basic services.

The UAE RCA, chaired by Abdullah Mohammed Al Mahmoud, Director of Projects and Development Department in the UAE RCA and a number of officials, unveiled the commemorative plaque that carries the name of the United Arab Emirates at the entrance of the city. They also handed over the keys to the beneficiaries of the residential units who expressed their thanks to the UAE and its leader President H.H. Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan.

Raihan Iskandar, Deputy Speaker President of Parliament in Ache region, in his statement during the ceremony held on this occasion spoke highly about the efforts done by the UAE to help Tsunami victims in his country. On his part, Ahmed Al Khaja, Minister Plenipotentiary in the UAE Embassy in Jakarta said that the UAE residential district in Ache is considered to be one of the pioneer projects implemented for it came on the basis of actual needs of people. He pointed out that good coordinating operations between the UAE RCA and UAE Embassy in Jakarta made these projects succeed in less than two years after the catastrophe.

(Emirates News Agency, WAM)
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old September 11th, 2007, 11:00 AM   #42
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Jepang Hibah Rp 2 M untuk Korban Konflik
*Komit Kawal Perdamaian Aceh

http://www.serambinews.com/index.php...rik=1&topik=44
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 11:01 AM   #43
diz
Unregistered User
 
diz's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Portland
Posts: 11,467
Likes (Received): 1333

glad to see the city is getting back on its feet.
__________________
PORTLAND » Development News | Public Transport
diz no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 11:05 AM   #44
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

yes we hope peace in Aceh can bring economic growth for the province
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 11:16 AM   #45
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Lampuuk beach






credit to cornish_travellers of flickr
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 12:56 PM   #46
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Lampuuk beach






credit to cornish_travellers of flickr
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 01:11 PM   #47
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Aceh coffee house
*typical coffee stall. anytime of the day a coffee stall will be full of people, especially in the evening when locals just sit down and relax chatting with friends while enjoying coffee

credit to Journey Throughout Space and Time of flickr

*i tried a small cup at around 7.30 pm and it kept me awake till 2.30 am. aceh coffee is definitely strong

credit to rizkapb of flickr


*i can see why the aceh coffee is so smooth without any "ampas" remaining

credit to photolita of flickr
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 02:18 PM   #48
peseg5
SSC Indonesia
 
peseg5's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: Jakarta
Posts: 4,285

mo nanya ace, kalau di aceh laki2nya boleh pakai celana pendek gak di tempat umum?
__________________
The only thing necessary for the triumph of evil is for good man to do nothing.
(Edmund Burke 1729-1797)

peseg5 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 02:38 PM   #49
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Quote:
Originally Posted by peseg5 View Post
mo nanya ace, kalau di aceh laki2nya boleh pakai celana pendek gak di tempat umum?
katanya supir gw waktu itu sih harus menutupi lutut yak, pengecualiannya kalo lagi di pekarangan rumah atau dalam kendaraan pribadi gitu deh kayaknya. kalo di pantai sih tampaknya bebas2 aja pake celana pendek.
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 03:02 PM   #50
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Swiss-Belhotel Banda Aceh - The First Four Star Hotel in Banda Aceh
Exterior


Entrance


Lobby


Business Centre


Transportation Service


Rooms:
Deluxe Room


Junior Suite


Executive Suite


Presidential Suite


Location


all images taken from http://www.swiss-belhotel.com/aceh/bandaaceh.html
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 03:15 PM   #51
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Bank Indonesia


Historical Aircraft Monument RI001 Seulawah - one of the two airplanes donated by the Acehnese during the struggle of Indonesian independence. the other airplane is now located at Taman Mini Indonesia Indah, Jakarta


Pendopo Gubernur (Governor's House)


Old Dutch House in Keraton area


Old Chinese Shophouses in Peunayong area


Credit to the Lestari Heritage Website
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837

Last edited by ace4; September 11th, 2007 at 03:32 PM.
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 03:58 PM   #52
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

KASI Berencana Bantu Pertanian Aceh
23-Augustus-2007 09:42:05
BANDA ACEH

Konferensi Agung Sangha Indonesia (Sangha) Jakarta berencana melakukan investasi di Aceh untuk membangun sektor pertanian Aceh, khususnya untuk tanaman padi. Terkait rencana tersebut, delegasi dari lembaga ini telah mengadakan pertemuan dengan Wakil Gubernur Aceh, Muhammad Nazar, di ruang kerja Wagub, Selasa (21/8).

"Kami berencana untuk membantu sektor pertanian Aceh khususnya untuk tanaman padi. Namun, sebelum melaksanakan investasi ini kita terlebih dahulu mengecek situasi keamanan di Aceh apakah kondusif atau tidak. Karena selama ini ada informasi yang menyatakan bahwa ada diskriminatif terhadap masyarakat minoritas di Aceh," kata Wakil Ketua KASI, Hadi Yasin menjawab wartawan usai pertemuan tersebut.

Namun, lanjut Hadi, setelah mendengar penjelasan Wakil Gubernur Aceh dan melihat langsung kondisi Aceh pihaknya berkeyakinan bahwa informasi tersebut adalah isu yang tidak benar. "Dengan adanya penegasan Pak wagub bahwa Aceh sudah benar-benar kondusif, maka kita akan bisa mendatangkan banyak partner ke Aceh untuk membantu Aceh dalam berbagai hal," tandasnya.

Untuk tahap pertama, sebut Hadi, pihaknya akan bergerak di bidang agro yaitu meningkatkan produksi padi di Aceh dengan penyediaan bibit hibrida seperti yang telah dilaksanakan di Pula Jawa. "Selama ini di Jawa, dalam satu hektare dengan bibit hibrida dari China hasilnya bisa mencapai sepuluh ton lebih. Program ini tentu saja didukung oleh teknis pelaksanaan yang bagus," ujar Hadi, yang juga ketua rombongan delegasi tersebut.

Selain bidang agro, tambah Hadi, pihaknya juga kemungkinan akan membantu Aceh dalam bidang kesehatan. Hal itu, menurutnya sesuai dengan arahan pemerintah pusat. "Kedatangan kami ke Aceh kali ini baru pada tahap mengecek situasi apakah mungkin atau tidak rencana tersebut dilaksanakan. Namun, untuk kelanjutannya kita akan kembali ke Aceh dalam beberapa waktu ke depan," pangkasnya.

Sebelumnya, dalam pertemuan yang berlangsung sekitar satu jam itu, Wagub Muhammad Nazar menyatakan Aceh saat ini berada dalam kondisi yang sangat kondusif, termasuk terhadap kehadiran investor baik nasional maupun internasional. Tak hanya itu, sebut Wagub, proses perizinan yang diterapkan oleh pemeritah daerah di Aceh saat ini bersifat statis.

"Jika ada isu yang menyatakan bahwa Aceh tidak kondusif, maka itu adalah isu yang sudah basi. Buktinya, saat ini cukup banyak calon investor-terutama dari luar negeri-yang datang ke Aceh untuk melakukan investasi di berbagai sektor," jelas Nazar.

Karena itu, lanjut Wagub, Pemerintah Aceh akan sangat terbuka dan siap memberi dukungan kepada berbagai pihak yang ingin menanamkan investasinya di Aceh, termasuk dari KASI. Pada kesempatan itu, Wagub juga menegaskan bahwa tidak ada diskriminasi terhadap kaum minoritas di Aceh. Ia mencontohkan, pada masa konflik korban yang dari kaum minoritas sangat sangat kecil atau nyaris tak ada sama sekali bila dibanding dengan masyarakat Aceh.

Terakhir diperbaharui ( 29-Augustus-2007 09:48:09 )
http://www.nad.go.id/index.php?optio...=2973&Itemid=2
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2007, 03:59 PM   #53
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Palang Merah Inggris Bantu Modal Usaha Korban Tsunami Aceh

29-Mei-2007 10:02:36
BANDA ACEH, SENIN – (Palang Merah Inggris (British Red Cross Society/BRCS) memberi bantuan modal usaha pemulihan mata pencaharian kepada 114 korban tsunami di Kecamatan Lhoknga, Kabupaten Aceh Besar.
Koordinator BRCS Wilayah Aceh Besar, Suharman, di Banda Aceh, Senin (28/5), mengatakan bantuan tahap awal tersebut diberikan langsung kepada masing-masing penerima manfaat sebesar Rp 600 ribu. Para penerima yang seluruhnya wanita dan orangtua tersebut berasal dari Desa Weu Raya dan Desa Meunasah Moncut, Kecamatan Lhoknga, Aceh Besar. Langkah selanjutnya yaitu mengatur jadwal penyaluran dana berdasarkan rencana kegiatan usaha yang telah disepakati dengan BRCS.

Menurut Suharman, setiap penerima manfaat dapat menerima dana hingga Rp 5 juta untuk pemulihan mata pencaharian mereka. Dana tersebut disalurkan dalam beberapa tahap berdasarkan proposal usaha yang telah disetujui. BRCS akan bekerja sama dengan masyarakat paling rentan, yaitu wanita, lanjut usia, dan penyandang cacat. Pasalnya bantuan yang disediakan hanya untuk menunjang dan memperbaiki mata pencaharian masyarakat lemah. Selain itu, BRCS juga menyediakan dukungan teknis dan pelatihan dalam hal meningkatkan hasil mata pencaharian.

Suharman mengemukakan, jangkauan tahun ini diharapkan mencapai 3.400 kepala keluarga (KK) dari 36 desa di wilayah Aceh Besar dan Aceh Jaya, yang mengalami kerusakan akibat tsunami. Hingga saat ini, bantuan dana mata pencaharian telah disalurkan kepada 6.500 KK yang terkena dampak tsunami di Provinsi Aceh.

Armiah, salah satu penerima manfaat yang membuka rekening bank yang suaminya menjadi korban tsunami mengatakan, sangat bersyukur karena bisa membuka usaha untuk menghidupkan tiga anaknya. "Hasilnya lumayan untuk kebutuhan hidup sehari-hari," ujar Armiah yang sehari-hari berjualan kue keliling. Ia berharap bantuan tersebut ditambah untuk berjualan pakaian jadi. (29/05/2007)

Sumber : http://www.kompas.com/
Terakhir diperbaharui ( 30-Mei-2007 09:03:24 )
http://www.nad.go.id/index.php?optio...=2780&Itemid=2
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2007, 08:16 AM   #54
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

Museum Negri Aceh complex








__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2007, 08:22 AM   #55
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

continued...








__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2007, 08:24 AM   #56
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

continued...


__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2007, 08:30 AM   #57
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

the Rumoh Aceh, inside the museum complex








__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2007, 08:34 AM   #58
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

continued...


__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2007, 08:36 AM   #59
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

the Cakra Donya, a gift from the Ming Emperor to the Sultan of Aceh in the 15th century - still inside the museum complex
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2007, 08:39 AM   #60
ace4
Widen Your World
 
ace4's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Jakarta
Posts: 11,925
Likes (Received): 1372

a building in the museum complex, at the time it was displaying photographs of letters sent and received between the Sultan of Aceh to other European kingdoms (including Queen Elizabeth I) and the Ottoman Empire (including Sultan Selim II and Sultan Ahmed I) - unfortunately photography was not allowed
__________________
JAKARTA - Capital City of Indonesia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=730218

Perjalanan Panjang Melihat Dunia:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1630837
ace4 no está en línea   Reply With Quote


Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Related topics on SkyscraperCity


All times are GMT +2. The time now is 11:02 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Beta 4
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions Inc.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2018 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2018 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

tech management by Sysprosium