search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old November 26th, 2016, 09:02 PM   #5781
Import
Registered User

Likes (Received): 9

Quote:
Originally Posted by IPMB View Post
Alsjeblief niet zeg, omgeving van Amsterdam? Heb je wel eens een weekend daar doorgebracht? Dat zou het laatste zijn dat je moet willen voor het Noorden. Dronken Engelsen en vrijgezellen, laat dat lekker in Mokum blijven.
Want alle toeristen zijn dronken Engelsen en vrijgezellen?

Zou alleen maar goed zijn voor Groningen. Zou een grote economische boost geven aan de stad, wat alleen maar toe te juichen is.
Import no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old November 27th, 2016, 09:42 AM   #5782
Grunus
Viking

Grunus's Avatar

Likes (Received): 33

Euro's is ook niet alles hè. Veel mensen roemen onze stad vanwege het gemoedelijke. De stad met de sfeer van een dorp. Extra toeristen zijn nu wel welkom, maar het moet niet doorschieten naar hoe ze het nu in Amsterdam hebben. Vind dat een prachtige stad, maar hoef er echt niet zo nodig te wonen. Mede vanwege die hordes toeristen die daar non stop rondlopen.
Grunus no está en línea   Reply With Quote
Old November 27th, 2016, 11:04 AM   #5783
Import
Registered User

Quote:
Originally Posted by Grunus View Post
Euro's is ook niet alles hè. Veel mensen roemen onze stad vanwege het gemoedelijke. De stad met de sfeer van een dorp. Extra toeristen zijn nu wel welkom, maar het moet niet doorschieten naar hoe ze het nu in Amsterdam hebben. Vind dat een prachtige stad, maar hoef er echt niet zo nodig te wonen. Mede vanwege die hordes toeristen die daar non stop rondlopen.
Amsterdam is inderdaad iets te, maar Groningen moet maar eens af stappen van het "dorp" gevoel. Het is een van de snelst groeiende steden met meer dan 200.000 inwoners, daar horen ook toeristen bij. Maakt de stad alleen maar levendiger.

Hoogholtje, Turf liked this post
Old November 27th, 2016, 02:01 PM   #5784
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Likes (Received): 329

Al die studietoeristen maakt het anders al behoorlijke levendig. Ik heb het idee dat ik in de stad op straat vaker mensen Engels met elkaar hoor praten dan Nederlands.
D1N0 no está en línea   Reply With Quote
Old November 27th, 2016, 03:30 PM   #5785
Porcellus
Stadjer

Likes (Received): 42

Quote:
Originally Posted by Grunus View Post
Groningen wordt echt geen tweede Amsterdam hoor. Groningen heeft niet het verhaal (en infra) niet om zoveel mensen hierheen te kunnen trekken. Maar de stad heeft zeker wel in huis om een leuke bestemming te zijn. Juist vanwege zijn authenticiteit en je leest ook in reviews wel terug dat Groningen bijna alles heeft van bijvoorbeeld Amsterdam, maar veel minder druk.

Met een verhaal bedoel ik een grote attractie/museum/bijzondere gebouwen/cultuur waar grote groepen mensen op af komen. We hebben hele leuke dingen, maar het is wat subtieler. Al vind ik zeker dat ze bij marketing wel eens met een goed verhaal moeten komen.

Twee weken geleden was ik bij een meetup van stadse en internationale bloggers tijdens Let's Gro, met bloggers uit Polen (Gdansk), Kopenhagen, Duitsland en Londen. De meesten kenden Groningen niet, maar waren positief verrast.

Quotes: "London-like", "Looks like it's made of Lego", "Christmassy".

Met het toerismebeleid werd direct de vloer aangeveegd. Voorbeelden: waarom zijn internationaal goed aangeprezen restaurants pas om 6 uur open (De Pijp/Miss Blanche)? Waarom wordt het niet aangeprezen dat er geen sluitingstijd is? Daarmee zouden meer jongeren aangetrokken kunnen worden.

48 hours in Groningen
International bloggers meeting at Groningen
Groningen travel diary
Groningen what to see things to do top places
Porcellus no está en línea   Reply With Quote
Old November 27th, 2016, 04:24 PM   #5786
Import
Registered User

Quote:
Originally Posted by D1N0 View Post
Al die studietoeristen maakt het anders al behoorlijke levendig. Ik heb het idee dat ik in de stad op straat vaker mensen Engels met elkaar hoor praten dan Nederlands.
Haha dat klopt inderdaad. Laatste paar jaar gaat het hard met het aantal buitenlandse studenten. Positieve ontwikkeling vind ik persoonlijk.
Old November 28th, 2016, 12:40 PM   #5787
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 654

Zat laatst in 1 van die kroegjes in de Blekerstraat...
Is inderdaad niet vreemd om diverse talen te horen in de stad, maar die avond was voertaal volgens mij gewoon Engels in die kroeg...
Zaten paar in Nederlands te lullen...een stelletje verderop en ik en mijn kameraad, maar verder...
Vond erg opvallend in elk geval.
maral no está en línea   Reply With Quote
Old November 28th, 2016, 01:20 PM   #5788
Karrs
Registered User

Likes (Received): 62

Mooi toch. Hoe meer internationale bekendheid, hoe beter 't is voor de Stad. En dan heb je weer eens wat aanspraak!

(Als studenten zich verwaardigen om tegen 40+ers te spreken natuurlijk)
Karrs no está en línea   Reply With Quote
Old November 28th, 2016, 02:46 PM   #5789
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 654

Heb er ook niets op tegen verder, maar de verhouding in zo'n mate was eerste keer dat me dat zo opviel.

haha, en op een 'oude' lul tussen ' jonge'lui wordt verschillend gereageerd merk ik. Dat begint inderdaad wel steeds meer wat op te vallen, dat je inmiddels als erg oud gezien wordt in sommige zaken terwijl je jezelf daar eigenlijk helemaal niet zo van bewust bent.
maral no está en línea   Reply With Quote
Old November 28th, 2016, 05:41 PM   #5790
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bloys View Post
Probeer Ctrl+F5 eens?
Vandaag valt me voor het eerst op dat maps nu ook de nieuwe satellietfoto heeft. Er loopt een scheidslijn door lewenborg:
https://www.google.nl/maps/@53.23417...1!1e3?hl=nl-NL dus meerstad is nog steeds een weiland.
Old November 28th, 2016, 09:09 PM   #5791
Martini-stad
Mien Stad

Martini-stad's Avatar

Likes (Received): 15

Waar zie jij deze scheidslijn? Ik zie zowel links als rechts oude foto's
Martini-stad no está en línea   Reply With Quote
Old November 28th, 2016, 09:36 PM   #5792
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Ligt aan je browser denk ik. In firefox zie ik alleen de oude foto, in chrome de nieuwe.
Old November 29th, 2016, 10:26 PM   #5793
Carlos2009
Registered User

Likes (Received): 224

Coole webcam vanuit de ijsbaan op de Grote Markt

http://www.bouwwebcam.nl/ijsbaan/

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Visscher liked this post
Carlos2009 no está en línea   Reply With Quote
Old November 29th, 2016, 10:58 PM   #5794
Visscher
Registered User

Likes (Received): 272

ziet er goed uit.
zou leuk zijn als in de toekomst de ijsbaan nog dubbel zo groot word de ruimte is er voor aanwezig.
wel even in goed overleg met de marktkooplui
Visscher no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2016, 09:13 PM   #5795
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

http://www.dvhn.nl/groningen/%E2%80%...-21818278.html

Nam betaalt meerkosten (zegt Roeland) van aardbevingsbestendig bouwen. Wellicht kan nu de schop op meer plaatsen de Grond in.

Import, Visscher liked this post
Old Yesterday, 12:43 PM   #5796
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

De Gentrificatie van het Oosterpark. Oh Drama!
http://www.dvhn.nl/groningen/Yuppen-...-21832835.html
Old Yesterday, 01:20 PM   #5797
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 126

God wat een enorm jankverhaal zeg; zo'n stuk dat alleen in dat Lachblad kan staan.

Quote:
Wat ze er van vindt? ,,Aan ons is niks gevraagd.’’ En hadden ze het wel gedaan, het Oosterparkstadion was toch niet teruggekeerd.
ach en wee, klaag klaag klaag. M'n buren zitten niet - net als ons - de hele dag peukrokend en bierdrinkend op een kratje te nietsnutten. Zij werken wel, wij zitten in de bijstand en vreten niks uit. Het is niet eerlijk.

Last edited by Hoogholtje; Yesterday at 09:51 PM.
Hoogholtje no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 06:34 PM   #5798
Import
Registered User

Haha ik had het artikel ook gelezen. De Oosterpark is er juist op vooruit gegaan de laaste tien jaar. Steeds minder onrendabelen en meer normale gezinnen.

Reply

Thread Tools

Posting Rules