daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools
Old February 17th, 2005, 07:08 PM   #1
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 287

ijbrug

omdat ik het niet meer kon vinden en benieuwd was hoe het er mee staat, start ik maar een nieuw topic. ik hoorde geruchten dathet plan gestaakt is. andere geruchten spreken dat weer tegen. wie weet de stand van zaken? ik hoop dat er nieuwe ontwikkelingen zijn vorr deze 10 km lange snelwegbrug tussen amsterdam en almere!

iemand meer info?
EuroMaster no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 20th, 2005, 02:27 PM   #2
Mokum
Registered User

Mokum's Avatar

Likes (Received): 2

Ik had vorige week een college van een man die een leidende rol had binnen de conferenties van de noordvleugel. Hij had er over dat die brug ťťn van de opties was om Almere beter met Amsterdam te verbinden. Voor de verbetering hadden ze geloof ik 5 mld en de brug zou 2,5 mld kosten, dus het was mogelijk.
Old February 20th, 2005, 02:45 PM   #3
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Ik had laatst een site gevonden waar dit besproken werd. Ken het effe niet zo snel terug halen.

Ik vind die brug dus echt pure geld verspilling!! Gewoon de infra onder de grond mieteren en bebouwing er boven op.

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2005, 03:14 PM   #4
Vertigo
shinkansen

Vertigo's Avatar

Likes (Received): 54

edit
een keuze is er niet
niets dat beklijft
en alles zal verdwijnen
je leven een vuurwerk
of niets

Last edited by Vertigo; February 20th, 2005 at 06:17 PM.
Vertigo no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2005, 05:29 PM   #5
eusebius
BANNED

eusebius's Avatar

Likes (Received): 1

Als je die brug echt wilt: koop CO≤ quota!

Wanneer ik de Zuiderzeewerken had mogen doen, dan lag er een spoor van CS langs Pampus naar Frysl‚n en Grunn. CS-Almere:12min.
eusebius no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2005, 06:28 PM   #6
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Alles met het OV is een mooie droom die helaas nog niet gaat werken. In dat geval zullen we eerst maar eens wat beter mogen plannen en rondom infra bouwen ipv andersom! Een beetje intensiever mag ook wel, dus Vinex zoals IJ-burg en niet als Almere.

Old February 20th, 2005, 06:56 PM   #7
eusebius
BANNED

eusebius's Avatar

Likes (Received): 1

Ha, vergeet Almere. Volgende stap na IJbrug: IJdam. Laat Almere maar de moestuin van NL worden. Supervruchtbare grond.
eusebius no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2005, 07:11 PM   #8
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Helaas heeft Almere de economische groei van Nederland wel meer naar het noorden getrokken, tijd om daar weer eens wat nieuwbouw te slopen dus.

Old February 21st, 2005, 03:19 PM   #9
vinman
Registered User

vinman's Avatar

Likes (Received): 19

Quote:
Originally Posted by Cymen
Helaas heeft Almere de economische groei van Nederland wel meer naar het noorden getrokken, tijd om daar weer eens wat nieuwbouw te slopen dus.
Van mij mag almere nog meer economische activiteiten trekken. Hoort vind ik sowieso bij de agglomeratie Amsterdam, en die groeit grotendeels toch door Almere.
Old February 27th, 2005, 09:57 AM   #10
Greelung
Registered User

Likes (Received): 0

Van mij mag het gezien worden als de grote aglomeratie IJMERE. IJburg en nog andere eilanden tot aan Almere. Ben ik tegen natuur? Nee hoor helemaal niet maar ik ben er wel voor om steden te laten groeien en dan maar in de natuur. Ik ben het ook niet eens dat het volbouwen van het Ijmeer heel veel schade zou opleveren aan de natuur. Ik denk door eilanden aan te leggen waar het water gewoon ruim langs stroomt je meer natuur creeert. Het meeste leven schijnt toch te zitten op de grens van water en land dus meer oever is goed voor de natuur. Dus niet het hele Ijmeer inpolderen maar een aantal forse eilanden lijkt me een goed idee. Tevens almere de ruimte blijven geven zodat de druk op de woningmarkt in amsterdam niet nog sneller toeneemt. Wel is die verbinding tussen die twee steden hard nodig. Een brug zou prachtig zijn eerlijk gezegd, maar het gaat wel ongelovelijk veel kosten. Misschien een andere optie om de eilanden goed met elkaar te verbinden d.m.v. doorgetrokken IJsneltram en een provinciale weg over de nieuwe eilanden?
Greelung no está en línea   Reply With Quote
Old February 27th, 2005, 11:35 AM   #11
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

ik hoop dat de ijmeerbrug de tegenhanger mag vormen van de gigantische brug die ze in antwerpen willen bouwen. in nederland is vaak genoeg al gekoezen voor het goedkoopste dijkwegvariant. laat ze maar eens wat bouwen wat een bepaalde aantrekkingskracht heeft. waarom komen grote infrastructurele projecten (grote tunnels, bruggen en snelwegen) als een matig land als belgie en het buitenland nou wel aan de man?

Last edited by EuroMaster; February 27th, 2005 at 11:57 AM.
Old February 27th, 2005, 11:44 AM   #12
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Likes (Received): 6

zo moeten iets bouwen wat een icoon voor Nederland wordt, als mensen aan Nederland denken, moeten ze aan de brug denken, aan tulpen, kaas, molens, wiet, klompen en grachten.

ik hoop dus wel dat hij er komt, het moet een juweel worden. de bekroning van de nederlande infrastrucuur met een hsl die er overheen gaan richting groningen, bremen, hamburg, berlijn, frankfurt a/d oder, warsawa, etc.
Dr. Dubai no está en línea   Reply With Quote
Old February 27th, 2005, 11:56 AM   #13
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

ja, hamburg heeft de kohlbrandbrucke , denemarken de (weet de naam niet) grote bruggen naar de eilanden. belgie heeft dadelijk die enorme sloeber van 2km. en nederland heeft hopelijk dan deze. de erasmusbrug is een mooie brug, maar telt niet mee als het gaat om grootse infrastructuur. die is meer een leuke stadinvulling. bruggen als daar bij ewijk, zaltbommel of de brienenoordbrug zijn niet echt enorm, maar komen meer in de buurt. inderdaad een soort icoon van nederland maken. dus rotterdammers moeten de amsterdammers nu niet gaan afkraken, maar ook zelf denken aan een dergelijk plan. komt het ooit nog goed met de infra!
Old March 5th, 2005, 11:34 PM   #14
Alfa
Registered User

matig land als belgiŽ?Wat bedoel je daar nu weer mee?

Waarom niet de reeds bestaande weg naar Almere te verbreden.De IJbrug vind ik pure onzin.
Alfa no está en línea   Reply With Quote
Old March 6th, 2005, 09:51 AM   #15
rbkamerik
Registered User

rbkamerik's Avatar

@ eurim@stovic
haha, belgiŽ een matig land en nederland niet, hahaha.
nederland is echt niet meer of minder matig dan belgiŽ.
op wereldschaal zijn belgie en nederland zelfs nog minder dan matig. Als je in amerika mensen naar nederland vraagt, dan zullen ze vooral hoeren of wiet zeggen. of ze zeggen dat het een groente is...
rbkamerik no está en línea   Reply With Quote
Old March 6th, 2005, 10:11 AM   #16
Djoez
Urban Struggle

Djoez's Avatar

@ eurim@stovic
Storebelt brug(denemarken)
Old March 7th, 2005, 03:19 PM   #17
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alfa
matig land als belgiŽ?Wat bedoel je daar nu weer mee?

Waarom niet de reeds bestaande weg naar Almere te verbreden.De IJbrug vind ik pure onzin.
belgie is toch niet echt het land dat bekend staat om zijn grote wateren.
je zou eerder verwachten dat een grote brug zoals die in antwerpen gepland staat, ergens anders gebouwd wordt. de kans dat een grote verkeersader een groot water zou moeten oversteken lijkt mee eerder groter in nederland. in het geval mijn woordkeus niet echt geweldig was, mijn excuses daarvoor. ik bedoelde belgie als matig land als het om grote wateren betreft dus.

Last edited by EuroMaster; March 7th, 2005 at 03:32 PM.
Old March 7th, 2005, 03:27 PM   #18
vinman
Registered User

vinman's Avatar

Likes (Received): 19

Die brug moet er komen, dat lijkt me steeds duidelijker worden. Alleen dan moet die wel begaanbaar zijn voor auto's. Anders heeft het alsnog niet veel zin.

Quote:
Originally Posted by Greelung
Van mij mag het gezien worden als de grote aglomeratie IJMERE. IJburg en nog andere eilanden tot aan Almere. Ben ik tegen natuur? Nee hoor helemaal niet maar ik ben er wel voor om steden te laten groeien en dan maar in de natuur. Ik ben het ook niet eens dat het volbouwen van het Ijmeer heel veel schade zou opleveren aan de natuur. Ik denk door eilanden aan te leggen waar het water gewoon ruim langs stroomt je meer natuur creeert. Het meeste leven schijnt toch te zitten op de grens van water en land dus meer oever is goed voor de natuur. Dus niet het hele Ijmeer inpolderen maar een aantal forse eilanden lijkt me een goed idee. Tevens almere de ruimte blijven geven zodat de druk op de woningmarkt in amsterdam niet nog sneller toeneemt. Wel is die verbinding tussen die twee steden hard nodig. Een brug zou prachtig zijn eerlijk gezegd, maar het gaat wel ongelovelijk veel kosten. Misschien een andere optie om de eilanden goed met elkaar te verbinden d.m.v. doorgetrokken IJsneltram en een provinciale weg over de nieuwe eilanden?
Lijkt mij ook wel een redelijk plan, om eilandengroepjes te creeren. Natuurlijk wel met natuurmogelijkheden erlangs. De eilanden zal ik zelf niet te groot maken, zeker om nog een beetje een 'open' karakter dat het ijmeer nu heeft te behouden. Op de eilanden zal je dan een combinatie van ruime en dichtere bebouwing kunnen realiseren. Dat eerste vooral omdat toch wel duidelijker blijkt dat een bepaalde groep nederlanders behoeft daaraan heeft. Als dat op een goede manier kan worden gerealiseerd, ben ik daar niet op tegen.
Old March 16th, 2005, 07:41 PM   #19
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

wanneer er financieel een probleem is voor de ontwikkeling van de brug, dan zou er voor een bepaalde tijd tol voor kunnen worden gevraagd. het lijkt mij een prima alternatief dan de overvolle a1. ik denk dat er best potentie in zit. de brug zal door verschillende partijen gefinanciert kunnen worden. het rijk/provincie, de twee steden, het bedrijfdleven en door tol. wel moet die brug aansluiten op de a10 ter hoogte van het zeeburgereiland. op die manier krijgen we ook een echt grootse monsterbrug die ook in de wereld kan meetellen!

heb dese twee plaatjes even van he zeeburgereiland-toekomst-topic gehaald. maar hier kan ik ook even laten zien hoe een eventuele aansluiting er uit kan zien. de afslag van ijburg heb ik verkeerd ingetekend, maar met enkele aanpassingen zou het er ook ongeveer zo uitzien.

Reply

Thread Tools

Posting Rules