search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old July 12th, 2017, 04:57 PM   #6121
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 803

Lijkt mij ideaal moment om Donar van Martiniplaza te 'verlossen' en een mooie combi van poppodium/topsport te realiseren.
Maar wie ben ik
maral no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old July 12th, 2017, 05:13 PM   #6122
Import
Registered User

Likes (Received): 41

Achter het station zou top zijn. Beetje a la Tivoli in Utrecht.
Import no está en línea   Reply With Quote
Old July 12th, 2017, 05:45 PM   #6123
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Likes (Received): 235

De oude zaal van de Harmonie in ere herstellen

Old July 12th, 2017, 06:40 PM   #6124
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Likes (Received): 456

Ik zie eigenlijk geen andere locaties in aanmerking komen anders dan het stationsgebied en Europapark, waarbij die laatste eigenlijk al te ver van de binnenstad zit en er al veel woningbouw gepland is. Een combinatie met topsport zou denk ik de programmering te veel in de weg zitten en je wilt voor het NNO een andere Akoestiek dan voor een potje ballen denk ik. Eventueel zou je het nog bij Martiniplaza kunnen voegen als je de Century-locatie er bij neemt. Ook een optie is het splitsen van zalen. De oude camerabioscoop ombouwen als vervanger van de kleine zaal en de grote zaal op een van de andere locaties. Dat is natuurlijk minder ideaal als je festivals wilt houden met meerdere optredens naast elkaar.

Het Lachblad heeft ook een mening:
http://www.dvhn.nl/groningen/Wat-is-...-22355795.html

Suikerunie is sowieso te ver weg, nieuwbouw op de zelfde plek heeft als nadeel dat de stad jaren de faciliteiten moet missen.

Een andere optie zou zijn op de plek van de UWV of de KPN gebouwen. Voor het station is beter dan er achter. Vooral die UWV gebouwen mogen van mij wel weg.

Last edited by D1N0; July 12th, 2017 at 08:50 PM.
D1N0 no está en línea   Reply With Quote
Old July 12th, 2017, 09:12 PM   #6125
renroz
Registered User

Likes (Received): 7

Century bijplakken is wel wat
renroz está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 13th, 2017, 06:42 AM   #6126
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 803

Quote:
Originally Posted by D1N0 View Post
Een combinatie met topsport zou denk ik de programmering te veel in de weg zitten en je wilt voor het NNO een andere Akoestiek dan voor een potje ballen denk ik.
Zijn wel voorbeelden van in de wereld waar dat prima samengaat. Amerika staat er vol mee, Duitsland kent ook wel aantal voorbeelden.
Maar persoonlijk heb ik dan een complex met meerdere hallen/zalen in gedachten.
Het is alleen qua timing allemaal zo beroerd. Goed, of achter de oostwand de plek was weet ik niet qua ruimtebeslag, maar had optie kunnen zijn.
Martiniplaza speelde afgelopen jaren hetzelfde, achterstallig, veel kosten. Onderzoek naar geweest ook zelfde als bij Oosterpoort.
Alleen daar is volgens mij besloten al tot renoveren en is vorig jaar besloten er miljoenen in te pompen.
Was mooie gelegenheid geweest om dat allemaal samen te laten vallen en met een flinke ambitie iets moois ergens neer te zetten.
Dat station lijkt wat gepasseerd al. Maar wellicht kan het nog.
Zou nieuws Oosterpoort en onderzoek naar parkeergarage nieuwe station wat meer samenhang hebben dan op eerste gezicht misschien lijkt?
maral no está en línea   Reply With Quote
Old July 13th, 2017, 11:49 AM   #6127
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

er wordt duidelijk gestuurd volgens mij. Het stadsbestuur presenteert het altijd zo dat de de door haar gewenste optie er het gunstigst uit komt. Je moet wel met de magnikskostenmentaliteit die de raad de laatste tijd tentoon spreidt.
Old July 16th, 2017, 12:49 AM   #6128
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

De Oude Skivijver aan de Europaweg tegenover Ziggo kun je natuurlijk ook dempen. Ideale plek voor een nieuw Cultuurpaleis Oosterpoort. Geeft de locatie gelijk een betere uitstraling die het verdient, er is ruimte voor parkeren, aan-en afvoer podiumbenodigdheden en bovendien nog vlakbij station Europapark. En iedereen weet waar je moet zijn, bij de paal van Ikea. Bovendien heb je uitgerekend op die plek geen last van direct omwonenden. En de Oosterpoort blijft op fietsafstand van het stadscentrum.

Achter het Centraal Station heb je weer te maken met omwonenden, juist die factor moet je uitschakelen bij de bouw van een publieksattractie. Groningen heeft nu de kans om er iets leuks van te maken, een soort tweede Ziggo Dome van Nederland. Sponsor dus aan de overzijde van de Europaweg, ha ha.
railway stick está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 16th, 2017, 11:16 AM   #6129
renroz
Registered User

Likes (Received): 7

Ik gok dat Auto Century dat wat minder tof gaat vinden.
renroz está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 16th, 2017, 01:58 PM   #6130
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Achter het station heb je toch al bussen die af en aanrijden. Een paar vrachtwagens gaan dan geen verschil maken. Bovendien kun je de bevoorrading inpandig maken en de vrachtwagen over de busbaan laten rijden.
Old Yesterday, 12:35 PM   #6131
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

W zijn weer eens landelijk nieuws. In de komkommertijd. Dat dan weer wel.
http://nos.nl/artikel/2184599-gronin...nd-worden.html

Reply

Thread Tools

Posting Rules