daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old January 6th, 2013, 12:11 PM   #21
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Da`s maar goed ook en slim bekeken van die grens. De Ems is immers een Duitse rivier, laten zij dan ook de zaak onderhouden van A tot Z. Niedersachsen haalt het slib en de metalen er wel uit en wij betalen daar niet veel aan mee. De Ems heeft tot Emden en Delfzijl een gegarandeerde diepte van 11 meter en tot Leer en Papenburg van 6 meter en dat is al jaren hetzelfde. Mijn indruk is dan ook dat men het zo wil laten, en voor de cruiseschepen van de Meyerwerft stuwen ze de Ems een metertje op, geloof ik. Ach, dat is ook nog altijd goed gegaan, het naar buiten brengen van cruiseschepen.

Duitse politie en douane te water maken gewoon gebruik van de Eemshaven, daar heb ik ze wel eens naar binnen zien varen. Eigenlijk is de Eemshaven al grotendeels Duits vanwege de veerdienst op Borkum. Ik zal deze boot komend voorjaar eens uitproberen. Gelukkig zijn hier de grenzen helemaal verdwenen en zo hoort het ook. We moeten vooral niet in hokjes denken.
railway stick no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old January 6th, 2013, 01:30 PM   #22
Erik
Voorbijganger

Likes (Received): 389

Maar voor Fryslân maak je kennelijk graag een uitzondering
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer
Erik está en línea ahora   Reply With Quote
Old January 6th, 2013, 03:40 PM   #23
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Nee hoor, ik ben geen Fries. En een provinciegrens is iets anders dan een landsgrens. Eigenlijk kan het mij ook helemaal niet zoveel schelen, hoor, maar je moet toch iets hebben om over te discussiëren dus ik jaag graag enkele forummers een beetje over de kling, dan gaat het wat leven hier.
Old January 6th, 2013, 04:08 PM   #24
Tjeerd
Registered User

Likes (Received): 19

"De kling is het lemmet, het blank van een zwaard. Vervolgens wordt het gebruikt om het hele wapen aan te duiden. In die zin wordt met deze term aangegeven dat een vluchtende vijand geen kwartier gegeven wordt. Met andere woorden, iedereen wordt gedood."

http://www.defensie.nl/nimh/actueel/..._jagen_vandaan
Tjeerd no está en línea   Reply With Quote
Old January 6th, 2013, 05:22 PM   #25
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 181

Als je wilt dat het wat gaat leven hier moet je dus mensen niet over de kling jagen.
Opmerkelijke conclusie ook trouwens...je hebt het op een normale manier over de Eems, grens(correcties), maar blijkbaar ziet RS daar heel wat anders in?
maral está en línea ahora   Reply With Quote
Old January 6th, 2013, 06:05 PM   #26
njoy
hoog boven Groningen!

Likes (Received): 57

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post
..... dus ik jaag graag enkele forummers een beetje over de kling, dan gaat het wat leven hier.
Als ik jouw bijdragen lees dan heb ik de indruk dat je dat in ongeveer de helft van je bijdragen probeert te doen....
njoy no está en línea   Reply With Quote
Old January 14th, 2013, 11:32 PM   #27
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

.... Van de tirades binnen het topic over Groningen. Verder kun je wel even in mijn pm lijst kijken, hoor, wat mijn positieve bijdragen aan dit forum voorstellen. Laatste keer nog, met die prachtige fotoserie van Hamburg. En verder is er komend weekend HHF-bijeenkomst in DE Paas in Den Haag, als je mij eens wilt ontmoeten. Ik zeg maar.... en lach jou stilletjes een beetje uit om die zielige opmerking hierboven, n-joy!
Old January 14th, 2013, 11:47 PM   #28
maral
Registered User

maral's Avatar

Quote:
Ik zeg maar.... en lach jou stilletjes een beetje uit om die zielige opmerking hierboven, n-joy!
Aangezien je het hier post is het niet stilletjes....
Old January 14th, 2013, 11:56 PM   #29
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Was wel even stilletjes. Ik kan niemand 8 uren werk direkt na 8 uren sex aanbevelen. Wil ze binnenkort ook nog met mij naar Gronings Waddeneiland, zullen we dan maar Borkum doen?
Old January 14th, 2013, 11:58 PM   #30
maral
Registered User

maral's Avatar

Waar heb je het in godsnaam over nu?
Old January 15th, 2013, 12:01 AM   #31
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Over een Waddeneiland.
Old January 15th, 2013, 12:05 AM   #32
maral
Registered User

maral's Avatar

Interessant...
Old January 24th, 2013, 10:28 PM   #33
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Likes (Received): 66

Dan toch liever een bescheiden eiland...geen grote impact op de natuur en het uitzicht.

bron: leeuwarder courant
Quote:
LAUWERSOOG - Thom Mercuur hoopt nog dit jaar met de bouw van een museum voor hedendaagse kunst in Lauwersoog te beginnen. Kosten: €3 à €4 miljoen.

Mercuur nam afscheid van het door hem opgerichte museum Belvédère in Oranjewoud met een tentoonstelling die ‘Eb en vloed' heet. Dat wordt ook de naam van het nieuwe museum in Lauwersoog, dat gewijd zal zijn aan de zee en alles wat daarmee samenhangt.

Architect Gunnar Daan uit Oosternijkerk heeft het paviljoen ontworpen, dat bij de havenmonding moet komen.

Reply

Thread Tools

Posting Rules