daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam > Café Berlage

Reply

Thread Tools
Old February 15th, 2014, 03:09 AM   #581
Dooie_Amsterdammert
Subway NUT ;P

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Chrisbridge View Post
Ik denk d....

Denk wel dat zo'n grote buis bijzonder diep moet komen. Is het niet realistischer om een zinktunnel in de stadhouderskade te gooien? Boog richting Overtoom kan onder Leidsebosje, tunnel onder OT in kuip of caisson, etcetc

Ach, bijzonder diep.. ik vermoed dat, wanneer het plafond van de tunnelwand niet boven de -34 NAP komt onder (gevoelige) bebouwing, dat je dan safe zit.

Lijkt mij dat die gigantische verticale tunnels a la Barcelona 'n stapje te riant zijn voor nl-se begrippen.
Kunnen ze beter met 'n formaat werken dat veel weg heeft van de doorsnede van nooduitgangen bij de noord/zuidlijn.
In 7/8 meter kun je prima werken met 4 riante passagiersliften & (eventueel) een 2 meter brede noodtrap.
Dooie_Amsterdammert no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 15th, 2014, 03:56 PM   #582
Alargule
SORRY CAPS WAS STILL ON

Alargule's Avatar

Likes (Received): 326

Alles goed rouke?
Alargule no está en línea   Reply With Quote
Old February 15th, 2014, 04:48 PM   #583
Го́голь
✖✖✖

Го́голь's Avatar

Likes (Received): 479

Haha, ik wilde gisteren hetzelfde posten
Er zijn maar vijf dingen die de moeite waard zijn en ik noem ze op in volgorde van belangrijkheid: Amsterdam, het vroege voorjaar, de laatste 10 of 14 dagen van Augustus, vrouwen en de onbegrijpelijkheid Gods. Het belangrijkste heb ik het eerst genoemd.
Го́голь no está en línea   Reply With Quote
Old March 12th, 2014, 12:05 AM   #584
Silly_Walks
Registered User

Likes (Received): 206

Is er een kaart met "baanvaksnelheden" van de tram in Amsterdam?
Silly_Walks no está en línea   Reply With Quote
Old March 16th, 2014, 05:17 PM   #585
Dooie_Amsterdammert
Subway NUT ;P

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Silly_Walks View Post
Is er een kaart met "baanvaksnelheden" van de tram in Amsterdam?
Neen, geacht mede-guurder, helaas niet.

Men kope een gvb weekkaart (mits je geen duur/studenten abo hebt), gij koopt wat te eten & gaat veelvuldig plaatsnemen voor in de tram om zelfstandig baanvak snelheden handmatig op te noteren.

Wellicht willen ze bij dienstmetro zoiets in elkaar flanzen. Zij zijn tegen'swoordigs immers verantwoordelijk voor tringelingeling baanvak onderhoud.

Offtopic, iemand die weet welk programma onderdeel binnen android 4.0+ verantwoordelijkheid draagt voor online uploads? (Ik gebruik 'n andere browser & verwachtte geen problemen te ervaren dmv uitgeschakelde programma's..)

Last edited by Dooie_Amsterdammert; March 16th, 2014 at 05:32 PM. Reason: prangend vraagje neergekwakt.
Dooie_Amsterdammert no está en línea   Reply With Quote
Old March 17th, 2014, 04:07 AM   #586
Silly_Walks
Registered User

Likes (Received): 206

Quote:
Originally Posted by Dooie_Amsterdammert View Post

Men kope een gvb weekkaart (mits je geen duur/studenten abo hebt), gij koopt wat te eten & gaat veelvuldig plaatsnemen voor in de tram om zelfstandig baanvak snelheden handmatig op te noteren.

Wellicht willen ze bij dienstmetro zoiets in elkaar flanzen. Zij zijn tegen'swoordigs immers verantwoordelijk voor tringelingeling baanvak onderhoud.

Offtopic, iemand die weet welk programma onderdeel binnen android 4.0+ verantwoordelijkheid draagt voor online uploads? (Ik gebruik 'n andere browser & verwachtte geen problemen te ervaren dmv uitgeschakelde programma's..)

Men kope een leesbril, gij steekt één vinger in de neus & gaat zelf de source code maar doorploeteren.

Dat je even weet hoe je overkomt...

Chrisbridge liked this post
Silly_Walks no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2014, 12:44 PM   #587
Mojito
Peter

Mojito's Avatar

Likes (Received): 357

Gelede Citea's

De M5 metrostellen zijn niet langer de nieuwste aanwinst in het Amsterdamse voertuigenpark. Die eer is nu voorbehouden aan de gelede versie van de welbekende VDL Citea-bussen. Daarvan zijn er 23 aangeschaft (serienummers 1401-1423), ter vervanging van de tweede serie Volvo Berkhof Jonckheere bussen uit 2002. Men heeft een optie op nog negen bussen.

Hoewel ik de standaard Citea's prima bussen vind en ik verwacht dat dit ook voor hun gelede broertjes zal gelden, vind ik het toch jammer dat men niet bij de gelede Mercedes-Benz Citaro's is gebleven. Die vind ik, qua rijeigenschappen, comfort, uitstraling, afwerking, kortom het "totaalgevoel" dat ze oproepen, toch echt met afstand de beste bussen die we ooit in Amsterdam gehad hebben.

Afgelopen donderdag (27-03) verschenen de eerste twee exemplaren op de lijnen naar Noord. Dat zal voorlopig ook hun inzetgebied zijn, dus ik zal er niet snel in zitten verwacht ik.

(foto afkomstig van het Flickrprofiel van Kolonel Klink / Kevin Man)
Mojito no está en línea   Reply With Quote
Old March 31st, 2014, 01:20 PM   #588
Ribarca
Registered User

Ribarca's Avatar

Likes (Received): 821

Afgelopen week weer eens met de metro. Met name op het centraal station waren de perrons echt onbedaarlijk smerig met vuil overal. Ik verwachtte geen klinisch schone stations als in Singapore of Hong Kong maar het was bedroevend. Dan vraag je je af of de stad die tweede metrolijn wel verdient. De bussen en trams vind ik raar genoeg wel schoon in de stad.

Maar voor mijn werk ga ik denk ik toch liever met de trein. Deze is voor mijn traject nog sneller ook.

Hong Kong architecture by xavibarca.com

Last edited by Ribarca; March 31st, 2014 at 01:43 PM.
Ribarca no está en línea   Reply With Quote
Old March 31st, 2014, 01:32 PM   #589
Basnix
Registered User

Basnix's Avatar

Likes (Received): 131

Maar één en ander komt ook door de schoonmakers-staking.
Basnix no está en línea   Reply With Quote
Old March 31st, 2014, 01:43 PM   #590
Ribarca
Registered User

Ribarca's Avatar

Likes (Received): 821

Ben duidelijk even weggeweest. Hoe lang loopt die staking al?

Hong Kong architecture by xavibarca.com
Ribarca no está en línea   Reply With Quote
Old March 31st, 2014, 01:47 PM   #591
Basnix
Registered User

Basnix's Avatar

Likes (Received): 131

Iets van 5 dagen nu, dacht ik. Er waren wel wat uitzendkrachten ingezet, maar toen gingen de vaste werknemers als strategie 'een beetje' werken.

Ribarca liked this post
Basnix no está en línea   Reply With Quote
Old April 1st, 2014, 10:16 PM   #592
OsakaHugger
Registered User

Likes (Received): 4

Wat stom dat ze van hetzelfde soort bussen de gelede versie hebben genomen, nu zal ik steeds denken dat er een kleine aankomt...
Ik kijk altijd al raar op van lijnen die "altijd" met een gelede/niet-gelede bus rijden, en dan wel met een gelede/niet-gelede rijden. En dan doen ze dit!
OsakaHugger no está en línea   Reply With Quote
Old April 2nd, 2014, 12:48 AM   #593
MrAronymous
Registered User

Likes (Received): 153

Maakt dat verschil of je wel of niet instapt dan?
MrAronymous no está en línea   Reply With Quote
Old April 14th, 2014, 01:15 PM   #594
david84
Registered User

Likes (Received): 38

filigreed metro station in amsterdam by maccreanor lavington

in bijlmermeer, a suburb in the south-east of amsterdam, london and rotterdam based practice, maccreanor lavington has completed a major metro station

Mooi hoor!

jb_nl, Ribarca, Wuppeltje, Oeg liked this post
david84 no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
amsterdam

Thread Tools

Posting Rules