daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam > Noord|Zuidlijn

Reply

Thread Tools Display Modes
Old March 25th, 2013, 11:09 PM   #2201
Mr_Dru
Registered User

Mr_Dru's Avatar

Likes (Received): 19

Voor mij mogen alle stations versierd worden, maar CS mag van mij gewoon neutraal, tijdloos en een zakelijke interieur hebben.
Mr_Dru no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 27th, 2013, 08:39 PM   #2202
Waterlander
Registered User

Likes (Received): 0

Er lagen her en der al partijen spoorstaven maar vanmorgen werden er delen compleet spoor aangeleverd. Dit ligt nu op het tail track terrein in Noord.

Op terugweg vanuit de bus even snel een foto kunnen maken (sorry voor de spiegeling en de magere kwaliteit).

( imageshack.us)

Last edited by Waterlander; March 27th, 2013 at 08:40 PM. Reason: Toevoeging lokatie.
Waterlander no está en línea   Reply With Quote
Old March 28th, 2013, 04:46 AM   #2203
Silly_Walks
Registered User

Likes (Received): 41

Rails leggen hoeft tegenwoordig niet zo lang meer te duren... jammer dat ze nog geen metrostellen hebben, anders hadden ze al in 2013 in Noord kunnen gaan testrijden
Silly_Walks no está en línea   Reply With Quote
Old March 29th, 2013, 11:34 PM   #2204
Busfotodotnl
Registered User

Busfotodotnl's Avatar

Likes (Received): 31

Ik lees op Twitter dat de aanbesteding voor het M6-materieel is gestaakt waardoor er bij de opwning te weinig metros zijn. Iemand met meer info?
Busfotodotnl no está en línea   Reply With Quote
Old March 30th, 2013, 12:07 AM   #2205
Silly_Walks
Registered User

Verder geen info? Een reden gegeven? Door wie is het getwittert? Heb je een linkje?
Old March 30th, 2013, 03:11 AM   #2206
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Likes (Received): 53

Quote:
Originally Posted by Busfotodotnl View Post
Ik lees op Twitter dat de aanbesteding voor het M6-materieel is gestaakt waardoor er bij de opwning te weinig metros zijn. Iemand met meer info?
Ik zou zeggen, kom dinsdag naar de presentatie van René van Marrewijk. Kan je het hem zelf vragen.
Old March 30th, 2013, 03:38 AM   #2207
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Zijn er al foto's of tekeningen die tonen hoe de rails in de ronde tunnelbuizen verankerd zullen gaan worden?
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2013, 12:57 PM   #2208
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Op dit moment worden veel van de details daarvoor uitwerkt. Ik zal kijken of we iets kunnen laten zien qua beeldmateriaal. Ik ben op dit moment alleen ontzettend druk met andere Noord/Zuidlijn werkzaamheden.
Old April 6th, 2013, 01:12 PM   #2209
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Busfotodotnl View Post
Op dit moment spelen vele variabelen mee waar nog geen besluit over is genomen. Denk aan wel/geen ontvlechting, in de mate waarop precies, wat volgens de concessies verplicht is, gewenste minimale frequenties, enz. Daarnaast komt er een geheel nieuwe beveiligingssysteem en wordt semi-automatisch (in het buitenland zeggen ze automatisch) gereden voor heel Amsterdam. Voor de aanschaf van nieuwe metro's speelt dit allemaal een rol. De stadsregio houdt op dit moment zoveel mogelijk open.

Even voor het overzicht:
-Opdracht gegeven tot levering 23 M5 metrostellen
-Opdracht gegeven tot levering 5 metro's uit de optie M6 metrostellen. Er zitten nog 7 stellen in de optie M6 (geldig tot begin 2014). Deze worden waarschijnlijk M5 genoemd.
-Marktconsultatie M6 of M7, korter metromaterieel. Deze loopt gewoon nog.
Old May 16th, 2013, 07:28 PM   #2210
Mojito
Peter

Mojito's Avatar

Likes (Received): 21

Winnende ontwerpen kunst nieuwe metrostations bekend

Vandaag zijn op Hierzijnwij.nu dan de ontwerpen bekend gemaakt voor de kunstwerken die op de Noord/Zuidlijnstations zullen worden geďnstalleerd.
Het lijstje:
  • Noord: Harmen Liemburg (in perronvloer verwerkte tekening van vogels en oude landkaarten)
  • Noorderpark: Persijn Broersen & Margit Lukács (serie van poorten op het perron)
  • Centraal Station Verdeelhal: Jennifer Tee (uit tulpenblaadjes opgebouwde tekening)
  • Centraal Station 'Kathedraal': Fiona Tan (videowall met beelden van Amsterdammers boven de sporen)
  • Rokin: nog niet geselecteerd; alle vier de kunstenaars zullen hun ontwerp verder uitwerken
  • Vijzelgracht: Marjan Laaper(Ramses Shaffy Art Project; portret van Shaffy als metrokaart)
  • De Pijp: Amalia Pica (gekleurde wand in verdeelhal)
  • Europaplein: Gerald van der Kaap (dynamische fotomix op perronwanden)

Er zitten aardig wat favorieten van me bij (met name Tee en Van der Kaap), maar ook keuzes die ik minder vind. De poorten op Noorderpark bijvoorbeeld. Dan heeft men bij het ontwerp van de stations juist moeite gedaan om op het perron zo min mogelijk obstakels te plaatsen... en dan kiezen ze zoiets. Spijtig dat John Körmeling niet is gekozen. In mijn ogen een van de geinigste en interessantste kunstenaars op dit moment. Aan de andere kant was het door hem voorgestelde object (waar je, met het oog op de sociale veiligheid tenminste onderdoor kon kijken) ook niet zijn beste werk. Daarbij had je je ook kunnen afvragen hoe het had gemoeten met het beheer van zo'n gebouwtje. Of het videokunstwerk op Centraal, waarvan ik me afvraag of het niet te snel gedateerd wordt. Of zouden er om de zoveel tijd nieuwe films komen? Voor De Pijp heeft men de publieke opinie getrotseerd, ik had het idee dat het straatje van Aam Sonneveld veruit de grote favoriet was. Het geselecteerde ontwerp doet me niet zoveel, het lijkt een grote verzameling ecolinevlekken. Alsof er boven een paar tanks is leeggelopen. Maar dat was ook haar idee, dat "de kleuren van de buurt naar beneden druipen". Of zoiets. Wie weet vind ik het toch wel wat als het er straks eenmaal is.

EPA001, Wuppeltje liked this post
Mojito no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2013, 09:12 PM   #2211
Silly_Walks
Registered User

Wel bijzonder dat er voor sommige stations maar een karig aanbod was qua ontwerpen, en dat daar wel gewoon iets uitgekozen is (Noorderpark bijvoorbeeld), terwijl er bij Rokin zogenaamd geen enkel voldoende ontwerp bij zit, terwijl daar beter ontwerpen bij zaten dan voor de meeste andere stations.

Reply

Tags
benthem crouwel, noord/zuidlijn

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules