daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam

Amsterdam » Café Berlage

Reply

Thread Tools
Old April 2nd, 2014, 12:49 AM   #1261
MrAronymous
Registered User

Likes (Received): 153

Nee joh dat hoort bij het lijnenspel .
MrAronymous no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 2nd, 2014, 03:36 PM   #1262
edraket31
Registered User

Likes (Received): 1

Ik zag ergens de vraag voorbij komen of er al bekend is welke hotelketen er in Kavel 17 komt.....

Naar mijn weten is dat nog niet rond. In eerste instantie was Park Plaza geïnteresseerd, maar die zijn afgehaakt.
Het schijnt dat Steigenberger verregaande interesse heeft voor haar brand
Intercity Hotels http://de.intercityhotel.com/
Er zijn ook plannen voor een Intercity in Enschede en Rotterdam.

Winbuks liked this post
edraket31 no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2014, 03:05 PM   #1263
hugenholz
Registered User

Likes (Received): 35

Problemen op komst voor de Euro 2020 kandidatuur Amsterdam ArenA? Uefa-deadline van 25 april wordt waarschijnlijk niet gehaald, er is al uitstel gevraagd maar de UEFA heeft die afgewezen.

Gemeenteraad vooralsnog niet akkoord met:

- Bidkosten van 8 miljoen (invulling jaarlijkse reservering op de begroting)
- Veiligheidskosten (bedrag nog niet bekend)
- Kosten gratis openbaar vervoer Euro 2020 bezoekers

23 april "do or die" voor de kandidaatsstelling...
hugenholz no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2014, 05:11 PM   #1264
ropniko
Registered User

ropniko's Avatar

Likes (Received): 17

Onderhandelingstactiek.. komt goed..
ropniko está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 5th, 2014, 12:18 PM   #1265
hugenholz
Registered User

Quote:
Originally Posted by ropniko View Post
Onderhandelingstactiek.. komt goed..
Nop, de Gemeente Amsterdam heeft te lang getreuzeld, de KNVB had de stukken van de UEFA al een half jaar jaar geleden toegezonden naar de Gemeente. Men heeft gewoon te lang gewacht met het behandelen van de zaak in de Raad. De UEFA schijnt ook niet al te happy te zijn met het uitstel-verzoek.
Old April 6th, 2014, 11:32 AM   #1266
Martuh
×××

Martuh's Avatar

Likes (Received): 4

Denk dat ropniko wel een punt heeft... uiteindelijk wil de gemeente ook heel erg graag. Maak me geen zorgen.

||| X |||
|||
X |||
|||
X |||
Martuh no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2014, 12:23 PM   #1267
hugenholz
Registered User

De KNVB is in ieder geval not amused over de trage gang van zaken bij de Gemeente Amsterdam...

Old April 6th, 2014, 12:54 PM   #1268
ropniko
Registered User

ropniko's Avatar

Likes (Received): 17

Hoort wat mij betreft bij het spel van de onderhandeling en de opbouw van een dossier indien het fout gaat. Dan zal de KNVB ongetwijfeld weer stappen nemen. De brief laat inderdaad zien dat ze not amused zijn (en terecht) en dat ze op korte termijn de boel vlot willen trekken. De gemeenteraadsverkiezingen spelen er ook nog een rol in natuurlijk, het zou (nog meer) politieke zelfmoord zijn geweest als de raad er vooraf al mee in zou stemmen. Vanuit de KNVB en de ArenA zijn de geluiden nog steeds positief voor zover ik begrijp.
ropniko está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 7th, 2014, 02:05 PM   #1269
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 945

Hotel Kavel 17

Quote:
Originally Posted by edraket31 View Post
Ik zag ergens de vraag voorbij komen of er al bekend is welke hotelketen er in Kavel 17 komt.....

Naar mijn weten is dat nog niet rond. In eerste instantie was Park Plaza geïnteresseerd, maar die zijn afgehaakt.
Het schijnt dat Steigenberger verregaande interesse heeft voor haar brand
Intercity Hotels http://de.intercityhotel.com/
Er zijn ook plannen voor een Intercity in Enschede en Rotterdam.
the runner no está en línea   Reply With Quote
Old April 9th, 2014, 10:06 PM   #1270
Westpoort
Registered User

Likes (Received): 63

Het valt wel vaker op dat buitenlanders altijd veel positiever zijn over de Amsterdam Arena dan wij Nederlanders:

http://www.at5.nl/artikelen/125352/a...oiste-stadions

de betreffende bron van AT5:

http://www.buzzfeed.com/austinhunt/2...before-you-die

Overigens moet je de kwaliteiten van een stadion blijkbaar niet puur in het accommoderen van voetbal zien nu Nou Camp, voor mij toch met meest imposante en 100% puur voetbalstadion ter wereld, in deze list van 21 stadions op plaats 11 eindigt en Bernabeu in Madrid op 20 !

Zo-S-o liked this post
Westpoort no está en línea   Reply With Quote
Old April 9th, 2014, 10:17 PM   #1271
Zo-S-o
Registered User

Zo-S-o's Avatar

Likes (Received): 18

Rare lijst. Ik ben zelf geen kenner en heb niet echt ervaring met verschillende stadions maar San Siro, dat hier op de tweede plek staat, is toch vooral berucht omdat het tegenwoordig meestal halfleeg is. Dat stadion in Johannesburg daar is behalve dat er tijdens een WK is gespeeld ook niks aan. Maar goed, een lijst waarop de ArenA boven Anfield Road staat nam ik toch al niet serieus.
Zo-S-o no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2014, 01:04 AM   #1272
MrAronymous
Registered User

Likes (Received): 153

Ze staan volgens mij niet eens in een specifieke volgorde.
MrAronymous no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2014, 10:09 AM   #1273
Mojito
Peter

Mojito's Avatar

Likes (Received): 357

Even terug naar De Meer...

Sinds een week is er in het Stadionforum in het internationale deel een apart subforum aangemaakt voor verdwenen stadions en gesloopte tribunes. Voor stadions met een capaciteit kleiner dan 30.000 toeschouwers is er een verzamelthread die al in 2005 startte.

Uiteraard mag het legendarische stadion dat de voorganger was van de Arena, en dat onze mooie club van 9 december 1934 tot en met 28 april 1996 paste als een warme jas, hier niet in ontbreken! Misschien was er al eerder een post aan gewijd, maar die kon ik dan niet zo snel vinden. Maakt ook niet uit, ik heb her en der op internet wat kenmerkende foto's bij elkaar gezocht en er naar mijn bescheiden mening een aardige post van gemaakt ter ere van De Meer, oftewel het "Ajax Stadion", zoals het eigenlijk officieel heette.

Architect Daan Roodenburgh omschreef het stadion zelf als "een mooi huis in een grote tuin". En dat was het ook, eigenlijk tot het eind, al was veel van de oorspronkelijke beplanting op het terrein van "Hoeve Voorland", die in 1934 zoveel mogelijk gespaard was, door de jaren heen wel verdwenen.

Grote buitenlandse trainers als Fabio Capello (Milan), Giovanni Trapattoni (Bayern), Ottmar Hitzfeld (Dortmund), Marcello Lippi (Juventus) reisden in de jaren ’90 allemaal de Middenweg af om hun toekomstige tegenstander te bekijken en verbaasden zich over het kleine, knusse stadionnetje. Ook Arrigo Sacchi, halverwege de jaren '80 nog de onbekende trainer van de kleine Italiaanse provincieclub Parma, was regelmatig aandachtig toeschouwer bij de toen door Johan Cruijff geleide trainingen op de twee velden recht voor het stadion. En ook hij keek er zijn ogen uit. Dit kon toch niet waar zijn? Was DIT nou het stadion van de grootste club uit de Lage Landen, meervoudig Europacupwinnaar?

Ik zou zeggen: gun jezelf een moment om op deze sombere donderdagochtend even terug te gaan in de geschiedenis. Lekker zwelgen in nostalgie en herinneringen, toen Ajax nog écht vooral een vereniging was en dat gevoel ook in alle geledingen ook uitademde, je nog voor drie strippen (of zwart) met tram 9 naar de Watergraafsmeer reed, er nog in guldens betaald werd, de dicht op het veld liggende vakken nog met enkele letters werden aangeduid, er dubbele hoge hekken, prikkeldraad en fijnmazige netten je het zicht op het veld belemmerden en we incidenteel nog een grootmacht in Europa waren...

Gereke, Ribarca, EPA001 liked this post
Mojito está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 22nd, 2014, 03:13 PM   #1274
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 945

Hotel Kavel 17

Klitch, DickieS020 liked this post
the runner no está en línea   Reply With Quote
Old Today, 02:27 AM   #1275
hugenholz
Registered User

Morgen zal de gemeenteraad akkoord gaan met de Euro 2020 kandidaatstelling van de Amsterdam ArenA. 1 dag voor de bidbook-overhandiging zijn de laatste hobbels weggenomen:

http://www.at5.nl/artikelen/126151/a...elstad-ek-2020

Reply

Tags
amsterdam arena, arena, arena boulevard

Thread Tools

Posting Rules