search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojaj˘h?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

View Poll Results: Binnenrotte
Markt 33 13.75%
Park 80 33.33%
Combinatie 127 52.92%
Voters: 240. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old November 7th, 2017, 10:21 AM   #2421
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 3971

Quote:
Originally Posted by LPP68 View Post
Ik heb een poosje in Den Haag gewoond, en het viel me daar op dat er minder rommel op straat ligt, maar veel meer hondenpoep. Dat had ik toen niet verwacht.
Dat is een luxe probleem.

Sponsored Links
Old November 7th, 2017, 01:33 PM   #2422
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 320

Quote:
Originally Posted by krabbertje15 View Post
Over een half jaar zijn de helft van de blauwe lampjes stuk en druppelt de waterval ook niet meer. Neem lering aan de lampen onder de bomen op de Coolsingel, nevelfontijn Binnenwegplein, verlichting in trappen Plein 1940, verlichting in randen van Schouwburgplein, de verlichting in de boog boven station Rotterdam Blaak.
Een stad wil geen pretpark zijn, maar in dit opzicht kunnen ze nog wel wat leren van bijv een Efteling. Als je ziet hoeveel electronica en water daar samenkomt...
Er moet toch gewoon een potje zijn voor de onderhoud van dit soort details die een stad leuker maken.
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old November 7th, 2017, 01:59 PM   #2423
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 5434

Het zuidelijk eindpunt van de Binnenrotte wordt gevormd door station Blaak. De herinrichting en aanpassingen aan dit OV-knooppunt zijn inmiddels zo goed als gereed. Gisteren hebben diverse media daar aandacht aan besteed.

Blaak is af. Nou ja, bijna dan

Station Blaak weer bijna citroentjesfris

De schotel boven het station moet ook nog gedaan worden (er wordt een nieuwe kunststof afdekking in geplaatst die meer licht doorlaat) maar daar wordt in de berichten helaas niet over gesproken. Heb dus vanmorgen even navraag gedaan bij ProRail en daar de bevestiging gekregen dat dit werk nog in de planning staat. Die werkzaamheden zullen in 2018 plaatsvinden.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Last edited by EPA001; November 7th, 2017 at 04:47 PM. Reason: Typo
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old November 7th, 2017, 02:56 PM   #2424
8166UY
Registered User

Likes (Received): 277

Dankjewel voor het navragen! Die schotel is inderdaad de grootste blikvanger, dus maar goed dat het meegenomen wordt. Wel jammer dat het niet tegelijk kon, nu zijn die perrons weer goor tegen die tijd.
8166UY no está en línea   Reply With Quote
Old November 7th, 2017, 06:36 PM   #2425
wim hoppenbrouwers
wim hoppenbrouwers

wim hoppenbrouwers's Avatar

Likes (Received): 380

Blaak-station 3D

Toch wel mooi!
anaglyph stereo red/cyan

Blaak Rotterdam 3D by wim hoppenbrouwers, on Flickr

krabbertje15, Piet Zietniet, ABoe, jb_nl liked this post
wim hoppenbrouwers no está en línea   Reply With Quote
Old November 7th, 2017, 06:39 PM   #2426
souris
Registered User

souris's Avatar

Likes (Received): 56

Nou, die perrons zijn nooit echt aanstootgevend smerig geweest. De onuitwisbare graffiti* aan de tunnelwanden met de spiegels verdient/verdienen veel eerder de aandacht van Prorail. Het is voor mij een raadsel hoe de RET het een verdieping hoger wel voor elkaar krijgt om het metrostation zo krakend helder te houden. Dat moet toch ook op NS-Blaak lukken? Dan maar geen spiegels, maar gewoon een simpel schoon te houden cladding. Overigens nog nooit een reactie noch van Prorail, noch van de NS op deze suggestie van mij gehad.

grammatica-technisch is "graffiti" meervoud, maar dat klinkt toch raar
Old November 7th, 2017, 06:51 PM   #2427
wim hoppenbrouwers
wim hoppenbrouwers

wim hoppenbrouwers's Avatar

Likes (Received): 380

De onuitwisbare graffiti* aan de tunnelwanden met de spiegels verdient/verdienen veel eerder de aandacht van Prorail. Het is voor mij een raadsel hoe de RET het een verdieping hoger wel voor elkaar krijgt om het metrostation zo krakend helder te houden.

Permanente toezicht is nodig hier! Kosten zijn dan lager dan het schoonmaken denk ik zo. anders
wim hoppenbrouwers no está en línea   Reply With Quote
Old November 7th, 2017, 09:43 PM   #2428
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 3971

Quote:
Originally Posted by wim hoppenbrouwers View Post
De onuitwisbare graffiti* aan de tunnelwanden met de spiegels verdient/verdienen veel eerder de aandacht van Prorail. Het is voor mij een raadsel hoe de RET het een verdieping hoger wel voor elkaar krijgt om het metrostation zo krakend helder te houden.

Permanente toezicht is nodig hier! Kosten zijn dan lager dan het schoonmaken denk ik zo. anders
Qua onderhoud is de RET een voorbeeld in de Randstad OV.
Old November 7th, 2017, 10:00 PM   #2429
Maarten_Mulder
Registered User

Maarten_Mulder's Avatar

Likes (Received): 1002

Ja? Heeft RET eigen schoonmaakpersoneel of maakt de gemeente op hun stations (soms) ook schoon? Schiedam Centraal (Trein+Metro, dus NS+RET) wordt volgens mij door de gemeente schoongemaakt, maar ik kan er naast zitten .
Maarten_Mulder no está en línea   Reply With Quote
Old November 8th, 2017, 08:35 PM   #2430
sinned89
Registered User

Likes (Received): 218

De RET besteedt het uit aan CSU voor alle metrostations, kantoren etc

https://www.csu.nl/nieuws/samenwerki...te-klantreis-/

petjuh liked this post
sinned89 no está en línea   Reply With Quote
Old November 11th, 2017, 07:24 PM   #2431
rliessum
Registered User

rliessum's Avatar

Likes (Received): 330

Ik begreep dat de Roparun dit jaar niet op de Coolsingel maar de Binnerotte gaat binnenkomen. Dat gaat een mooi beeld worden denk ik.

Jeff010 liked this post
rliessum no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules