daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » OjajŰh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 14th, 2015, 01:11 PM   #6381
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 9567

Ik denk eerder minstens 6 per laag.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 14th, 2015, 06:59 PM   #6382
elkravo
Registered User

Likes (Received): 99

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Om nog maar even op terug te komen op deze aanname die op weinig gebaseerd lijkt te zijn deze aanvullende informatie. Volgens de steeds concreter wordende geruchten die uitlekken gaat er naar het er nu naar uitziet het volgende gebeuren:

In het Forum worden 103 appartementen in het midden en dure segment gerealiseerd, er wordt 19.000 m2 aan retail geprogrammeerd waarvan 12.000 m2 voor de Primark en wordt voor 7.000 m2 aan kantoren in geprogrammeerd.

Het later toegevoegde gebouw op het binnenterrein wordt gestript en omgebouwd tot appartementen. De Jungerhans wordt toch behouden en rondom het complex komt een publieke plint. Rondom de oude structuur van de kantoortoren komt een structuur van ronde balkons waardoor het gebouw op een samenstelling van vier cilinders gaat lijken.

Hoe het er allemaal exact uit moet gaan zien is nog even afwachten, maar dit is wat er via de tam-tam bekend is geworden.
Tja... echt dus de discount optie (past bij niveau Primark). Zo min mogelijk breken en bouwen, beetje opkalefateren... wat een verschil met het oorspronkelijke plan. Ambitie is ver te zoeken, of beter, men heeft er geen geld voor over.

jb_nl liked this post
elkravo no está en línea   Reply With Quote
Old April 14th, 2015, 07:03 PM   #6383
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 2003

Of men denkt (bij Multi Vastgoed) een hogere investering in dit project niet terug te kunnen verdienen.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old April 14th, 2015, 07:13 PM   #6384
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 6096

De kracht van Multi is winkels, niet wonen. Het zou het interessant wezen om een plan te zien op deze plek van een ontwikkelaar die grootstedelijk wonen in z'n mindset heeft. Dat Multi er weinig mee kan wil niet zeggen dat er met die plek weinig meer zou kunnen.

Al die lage projectjes is overigens ook het failliet van het Rotterdamse hoogbouwbeleid, wat juist door aan de Coolsingel 150+ toe te staan een soort van kunstmatige schaarste wilde creŽeren wat nodig is voor dergelijke hoogtes.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old April 14th, 2015, 07:21 PM   #6385
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 2003

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Dat Multi er weinig mee kan wil niet zeggen dat er met die plek weinig meer zou kunnen.
Dat klopt helemaal. Maar dat vereist dan een andere aanpak met mogelijk meerdere ontwikkelaars. Multi is echter de eigenaar van het complex geworden, en kiest dus blijkbaar een andere strategie om haar eigendom te herontwikkelen en om er geld mee te gaan verdienen. Dat vind ik persoonlijk jammer, en mogelijk velen met mij, maar dat lijkt wel de realiteit m.b.t. dit project te zijn.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Last edited by EPA001; April 14th, 2015 at 07:26 PM.
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old April 14th, 2015, 07:23 PM   #6386
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 6096

Gelukkig zitten wij hier in een omstandigheid dat we ons niet bij voorbaat hoeven te verzoenen met "de realiteit" oftewel je kunt het gewoon zonder voorbehoud prut vinden wat Multi hier doet.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old April 14th, 2015, 09:44 PM   #6387
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 397

Daarnaast zal Multi, neem ik aan, voor een nieuwe vergunning moeten gaan. Mocht het plan dan slecht zijn (waar ik op dit moment nog niets zinnigs over kan zeggen) dan kan de gemeente het alsnog afserveren. Dan wordt de situatie bij Multi wellicht zo penibel dat ze het gebied wel willen verkopen.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
en blijf op de hoogte van het laatste XL nieuws!

ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY

Bouwput liked this post
Dezz está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 15th, 2015, 12:28 AM   #6388
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 9567

of een samenwerking aangaan met een club die wel in woningen doet.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 15th, 2015, 05:58 PM   #6389
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 1021

Quote:
Originally Posted by Dezz View Post
Daarnaast zal Multi, neem ik aan, voor een nieuwe vergunning moeten gaan. Mocht het plan dan slecht zijn (waar ik op dit moment nog niets zinnigs over kan zeggen) dan kan de gemeente het alsnog afserveren. Dan wordt de situatie bij Multi wellicht zo penibel dat ze het gebied wel willen verkopen.
Met Goldman Sachs als eigenaar zal de financiŽle situatie niet snel penibel worden.

De gemeente Rotterdam heeft ook weinig te willen zolang investeerders niet in de rij staan.
Old April 16th, 2015, 04:56 PM   #6390
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 1221

Laat het bestemmingsplan veel nieuwe woningen wel toe? Zou me niets verbazen als daar ook nog beperkingen aan hangen.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old April 16th, 2015, 08:34 PM   #6391
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bouwmaardoor View Post
Laat het bestemmingsplan veel nieuwe woningen wel toe? Zou me niets verbazen als daar ook nog beperkingen aan hangen.
Die vraag vind ik niet zo boeiend aangezien een bestemmingsplan in dit geval altijd aangepast kan worden.
Old April 17th, 2015, 08:32 AM   #6392
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 1221

Is wel weer extra moeite en van projectontwikkelaars heb ik niet vaak het idee dat ze veel moeite willen doen.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old April 17th, 2015, 04:13 PM   #6393
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bouwmaardoor View Post
Is wel weer extra moeite en van projectontwikkelaars heb ik niet vaak het idee dat ze veel moeite willen doen.
Dat is niet mijn ervaring. Wel zie je dat de particulier en de kleine ondernemer afgeschrikt worden door bestemmingsplannen (vanwege het gedoe en de hoge kosten). Daardoor blijven veel leuke initiatieven op de plank liggen.

Reply

Tags
oma

Thread Tools

Posting Rules