search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » OjajŰh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old June 19th, 2017, 09:21 PM   #2541
vb2
Registered User

Likes (Received): 260

Onverwacht goed nieuws. Het oorspronkelijke ontwerp was zo veel beter dan het laatste. Heel mooi dat het alsnog gebouwd wordt. AD heeft het over 250 tot 300 woningen, terwijl in het oorspronkelijke plan 198 waren gepland. Dus de woningen zijn iets kleiner geworden, of het volume iets groter.

Ik hoop dat ze op de begane grond horeca komt. Daarmee kan dit gebiedje samen met de Markthal en de compleet veranderende Pannekoekstraat de foodie plek in Nederland worden (zover dat al niet het geval is).

Het lijkt me geweldig om in zo'n mooie toren op deze plek te wonen. (Is het niet opvallend dat met de Muze, Terraced Tower, etc. er nu een kwalitatief zeer hoog aanbod ontstaat? Goede ontwikkeling)
vb2 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old June 19th, 2017, 09:24 PM   #2542
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 357

Quote:
Originally Posted by Rotterdam one View Post
Een jaar geleden baalde ik er van dat Rotta Nova niet door ging. Maar afgelopen zaterdag zat ik heerlijk op het terras van de Markthal en was het een genot om een mooi stukje groen/tuin in de stad te hebben. Mensen zaten hier lekker te zonnen, op een bankje te genieten, op het terras met een biertje erbij(alle terrassen zaten bomvol), kinderen die er spelen. Kortom het leefde enorm! Nou wil ik niet zeuren over de zon, maar ik ben perse van de Oude Haven naar de zijkant van de Markthal gegaan om mijn biertje in de zon te drinken! Met Rotta Nova valt dat weg. Mensen nog andere ideeŽn waar we een mooie stadstuin in die buurt kunnen aanleggen, of moeten we voor de St. Laurenskerk op het kunstgras liggen?
Het binnenrotteplein wordt straks een giga park, wat wil je nog meer!
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old June 19th, 2017, 09:28 PM   #2543
Rotterdam one
Registered User

Rotterdam one's Avatar

Likes (Received): 41

Ik begrijp het. Loop ook een beetje te zeiken om niets. Ik zoek wel een ander plekje! Hulde voor de Rotta Nova!

Maarten_Mulder, isildur25, jb_nl liked this post
Rotterdam one no está en línea   Reply With Quote
Old June 19th, 2017, 09:42 PM   #2545
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 25042

De maatschappelijke discussie zal wel harder zijn.

Art Deco Style, LFXDN liked this post
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old June 19th, 2017, 10:10 PM   #2546
rotterdammer
Registered User

rotterdammer's Avatar

Likes (Received): 3

Goed nieuws! Ben als naamgever van dit project blij als hij ook echt gebouwd gaat worden. Had de moed al een tijdje opgegeven.

renterghem, jb_nl liked this post
rotterdammer no está en línea   Reply With Quote
Old June 19th, 2017, 11:18 PM   #2547
krabbertje15
Doe mij er ook 10 van.

krabbertje15's Avatar

Likes (Received): 347

Joepie.
Old June 20th, 2017, 01:53 AM   #2548
Sol
Registered User

Likes (Received): 2473

Quote:
Originally Posted by Eendracht View Post
En het oude ontwerp komt nog terug ook:
Mooi nieuws wat mij betreft. Veel anderen hier op het forum zullen wel teleurgesteld zijn dat het oude ontwerp terugkomt want Van Herk kan per definitie niets goed doen. Toch?

petjuh liked this post
Sol no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 07:26 AM   #2549
Elvis
Gewoon Blijdorup weet je

Elvis's Avatar

Likes (Received): 103

Eindelijk!
Elvis no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 08:34 AM   #2550
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 3595

Quote:
Originally Posted by Sol View Post
Mooi nieuws wat mij betreft. Veel anderen hier op het forum zullen wel teleurgesteld zijn dat het oude ontwerp terugkomt want Van Herk kan per definitie niets goed doen. Toch?

Het oude ontwerp was beter, ik klaag niet. Ben benieuwd naar de kleine wijzigingen.
Old June 20th, 2017, 09:23 AM   #2551
rebbel13
Registered User

rebbel13's Avatar

Likes (Received): 896

Dat is nog eens even goed nieuw! Een van de belangrijkste projecten in de stad (op dit moment), in mijn ogen essentieel voor dit stukje centrum. Zonder Rotta Nova wordt het hier voorlopig niks, met Rotta Nova zal het er direct op vooruitgaan en zullen hopelijk meer projecten in deze omgeving volgen.

UpTown, the Muse, Cooltoren, etc, allemaal prachtige projecten, maar echt grote veranderingen zullen ze ook voor de directe omgeving niet teweeg brengen. Rotta Nova zal dat denk ik wel doen, net als het Depot.

casverm1997, Rkastelan, VictorJ, jb_nl liked this post
rebbel13 no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 10:28 AM   #2552
Shiodome
Registered User

Shiodome's Avatar

Likes (Received): 288

Godzijdank inderdaad. Ik zie dit zo'n beetje als de laatste kans voor de Hoogstraat om nog een ommekeer te maken naar een straat met grootstedelijk allure. Jammer wel dat we pas eind 2018 start van de bouw kunnen verwachten. Dat geeft de Metro en het AD weer genoeg tijd om hun kranten vol te schrijven met meningen van Jan en alleman die het zo jammer vinden dat het veldje verdwijnt.

Naast dit plot hoop ik dat de naastgelegen woningen (waar de Slegte zit) en het Galeries Modernes in ieder geval nog een keer tegen de vlakte gaan. Ook het pandje naast de McDonalds is verschrikkelijk. Zo'n Rotta Nova kan wel een wake up call zijn voor andere vastgoedeigenaren hier om meer uit hun bezit te halen.

Chrizzl, jb_nl liked this post
Shiodome no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 10:29 AM   #2553
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Likes (Received): 4885

Jammer dat de bouwstart pas eind 2018 is. Zal wel langs de RvS moeten.
renterghem está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 10:29 AM   #2554
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 240

Heel goed nieuws voor Rotterdam!

De kleur wordt wel lichter. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Hoe het nu ingekleurd was vond ik erg mooi. Wil niet zeggen dat het mooier kan uiteraard.

Eind 2018 is nog lang. Hopelijk sneuvelt het niet nog eens vanwege een futiliteit.
Liberty City no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 11:30 AM   #2555
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 3002

Quote:
Originally Posted by Rotterdam one View Post
Een jaar geleden baalde ik er van dat Rotta Nova niet door ging. Maar afgelopen zaterdag zat ik heerlijk op het terras van de Markthal en was het een genot om een mooi stukje groen/tuin in de stad te hebben. Mensen zaten hier lekker te zonnen, op een bankje te genieten, op het terras met een biertje erbij(alle terrassen zaten bomvol), kinderen die er spelen. Kortom het leefde enorm! Nou wil ik niet zeuren over de zon, maar ik ben perse van de Oude Haven naar de zijkant van de Markthal gegaan om mijn biertje in de zon te drinken! Met Rotta Nova valt dat weg. Mensen nog andere ideeŽn waar we een mooie stadstuin in die buurt kunnen aanleggen, of moeten we voor de St. Laurenskerk op het kunstgras liggen?
We hebben toch al fenomenale stadstuinen in de vorm van Het Park en de Kralingse Plas? Beter dan dat zal het hier niet worden dus lijkt behoud me ook onzinnig. Zeker gezien de geringe hoeveelheid dagen dat het is zoals jij het nu hebt beleefd.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 11:39 AM   #2556
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Wat een zeurende non-discussie dit. Die grond is al jaar en dag bestemd voor bebouwing en door de crisis tijdelijk ingericht als parkje. De Hoogstraat is ook een belangrijke verbinding tussen Blaak en Koopgoot, dus ook om die reden zou het goed zijn hier voorzieningen toe te voegen.

En dat groen? Ja dat is ook fantastisch! Daarom is het kerkplein onlangs enorm vergroend en komt op de Binnenrotte meer groen. Laten we ons nou met z'n allen hard maken om het stukje Binnenrotte tussen Hoogstraat en Blaak ook groen te krijgen. Dat zou zo ontzettend veel meer meerwaarde hebben dan dat stukje gras op de RN-locatie. Alleen de markt moet dan iets anders georganiseerd worden, maar daar is ruimte genoeg voor in omliggende straten.

Resultaat: meer groen, meer benutting van bestaande open ruimte, meer voorzieningen, betere verbinding tussen Blaak en Koopgoot, meer woningen, meer kwaliteit.

Noem me ťťn steekhoudend argument waarom je nog steeds dat stomme park op de RN-locatie zou willen hebben.
Old June 20th, 2017, 11:53 AM   #2557
Prachtig
Registered User

Prachtig's Avatar

Likes (Received): 1138

Quote:
Originally Posted by Bouwmaardoor View Post
We hebben toch al fenomenale stadstuinen in de vorm van Het Park en de Kralingse Plas? Beter dan dat zal het hier niet worden dus lijkt behoud me ook onzinnig. Zeker gezien de geringe hoeveelheid dagen dat het is zoals jij het nu hebt beleefd.
Ik weet dat het voor sommige forummers allemaal maar eng is en ver weg, maar het Zuiderpark vind ik ook een zalig park. Ook veel groter dan ik in mijn hoofd had toen ik er laatst was.

EPA001, 1943, Patrick Highrise, jb_nl liked this post
Prachtig no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 12:27 PM   #2558
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 25042

Quote:
Originally Posted by renterghem View Post
Jammer dat de bouwstart pas eind 2018 is. Zal wel langs de RvS moeten.
Ik denk dat men pas dan start vanwege te verwachten procedures.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 12:29 PM   #2559
vincenand
Registered User

Likes (Received): 79

Quote:
Originally Posted by Prachtig View Post
Ik weet dat het voor sommige forummers allemaal maar eng is en ver weg, maar het Zuiderpark vind ik ook een zalig park. Ook veel groter dan ik in mijn hoofd had toen ik er laatst was.
En dan is er ook nog het Dakpark. Oftewel in elke richting vanuit het centrum zijn al mooie stadstuinen genoeg te vinden.

Dit gebied heeft zo snel mogelijk een aanjager nodig zodat die verschrikkelijke wederopbouwpandjes langs de Hoogstraat/Grotekerkplein ook eens de sloopkogel zien.

Eric Offereins, jb_nl liked this post
vincenand no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2017, 12:36 PM   #2560
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Ik denk dat men pas dan start vanwege te verwachten procedures.
vergeet het archeologisch onderzoek niet. Dat speelt hier een wezenlijke rol van betekenis en zal dan ook wel een aantal maanden in beslag nemen.

Eric Offereins, jb_nl liked this post
Nexxd no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules