daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools
Old May 7th, 2012, 10:17 PM   #221
RoDaRij
Registered User

Likes (Received): 14

Dan vergelijk ik Lissabon en Florence met een 2 sterren restaurant, als je in de buurt bent is het het omrijden waard.

Rome, Barcelona en Parijs vallen wat mij betreft in de 3 sterren categorie, een gericht bezoek waard.
RoDaRij no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old May 8th, 2012, 10:11 AM   #222
HighAsTheSky
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by RoDaRij View Post
Dan vergelijk ik Lissabon en Florence met een 2 sterren restaurant, als je in de buurt bent is het het omrijden waard.

Rome, Barcelona en Parijs vallen wat mij betreft in de 3 sterren categorie, een gericht bezoek waard.
Florence trekt mij eerlijk gezegd meer dan Lissabon. Heel Italie trekt mij meer dan Portugal. Heb het er eigenlijk altijd maar een beetje armoedig gevonden.
HighAsTheSky no está en línea   Reply With Quote
Old May 8th, 2012, 04:35 PM   #223
Crouchy
Registered User

Crouchy's Avatar

Likes (Received): 2

Ik zou er erg blij mee zijn. Voor een stedentrip een prachtige bestemming.
Crouchy no está en línea   Reply With Quote
Old May 9th, 2012, 05:21 PM   #224
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Likes (Received): 63

Denk niet dat ze persť op de bekende touristische steden hoeven te mikken. Ik ben vorig jaar op surfvakantie geweest in Marokko. ik woon in Amsterdam, maar heb vanaf Weeze het vliegtuig genomen naar Agadir. kist zat stampvol, Duitse Marrokanen, Nederlandse marrokanen en touristen. Ook voor deze bestemmingen is er markt. Ik neem aan dat ze daar bij de prijsvechters wel n neusje voor hebben.
Old May 14th, 2012, 02:26 PM   #225
Crouchy
Registered User

Crouchy's Avatar

Likes (Received): 2

Het eerste Ryanair toestel uit Milaan is geland:

Crouchy no está en línea   Reply With Quote
Old May 14th, 2012, 06:48 PM   #226
erka
Registered User

erka's Avatar

Likes (Received): 319

Wat een drukte, twee 737's tegelijk. Tijd voor een jetbridge op Eelde, haha.
erka no está en línea   Reply With Quote
Old May 14th, 2012, 09:29 PM   #227
joh50
Registered User

joh50's Avatar

Likes (Received): 7

Quote:
Originally Posted by erka View Post
Wat een drukte, twee 737's tegelijk. Tijd voor een jetbridge op Eelde, haha.
Het kan nog drukker, op 8 mei stonden er tegelijk 2 B737's en 1 A320 op het platform. Die jetbridge zal er wel nooit komen. Dat vind Ryanair vast niet goed. Die wil eenvoudige voorzieningen met een klein prijskaartje. In Spanje weigerden ze ook de instapslurfen te gebruiken.

B737 KLM, B737 Transavia, A320 Vueling tegelijk op Eelde:http://www.groningenairport.nl/actueel/gespoteelde/

En op 3 mei 2005 stonden misschien wel de meeste verkeersvliegtuigen ooit tegelijkertijd op Eelde, waaronder een Airbus 300. Maar liefst 7 grote vliegtuigen! Dit omdat ze niet op Schiphol konden landen vanwege de mist.
http://www.dekrantvantoen.nl/vw/arti...rg&lm=eeld%2C0

Last edited by joh50; May 14th, 2012 at 11:43 PM.
joh50 no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 08:51 AM   #228
joh50
Registered User

joh50's Avatar

Likes (Received): 7

Vandaag in de Gezinbode

GRONINGEN – Groningen Airport Eelde is van 10 tot 23 april 2013 gesloten voor alle vliegverkeer. In die twee weken wordt dag en nacht gewerkt aan de aansluiting van het nieuwe stuk landingsbaan op de ‘oude’ baan, en aan de asfaltering van de dan 2.500 meter lange baan.

Luchthavendirecteur Jos Hillen en aannemer Dura Vermeer Imtech maakten dit vanavond bekend tijdens een informatiebijeenkomst voor omwonenden. Zo’n 150 Eeldenaren kwamen voor die bijeenkomst naar het luchthavenrestaurant.

De aannemer voert niet alleen de baanverlenging uit: Groningen Airport Eelde ondergaat een ingrijpende renovatie waarbij het opstelplatform wordt vergroot, een nieuwe taxibaan wordt aangelegd, en riolerling, verlichting en navigatiesystemen worden vernieuwd.

Dura Vermeer Imtech werkt tot april volgend jaar op werkdagen tussen zeven uur ’s ochtends en vijf uur ‘s middags. Werkverkeer bereikt de luchthaven via de Norgerweg en een inrit vanaf de Legroweg ten noorden van de vliegscholen. Stof van het tijdelijk gronddepot zal worden bestreden door dit met water te besproeien. De meeste hinder valt voor de aanwonenden pas te verwachten in de periode waarin de luchthaven is gesloten: dan wordt dag en nacht doorgewerkt.
joh50 no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 08:15 PM   #229
erka
Registered User

erka's Avatar

Likes (Received): 319

[sarcasme modus aan]

Tijdens die twee weken werkzaamheden hebben de omwonenden vast meer geluidsoverlast dan gedurende de afgelopen 20 jaar bij elkaar.

[/uit]
erka no está en línea   Reply With Quote
Old June 5th, 2012, 07:45 PM   #230
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 172

Het vechten om de gelden is begonnen

Quote:
Groningen Airport Eelde claimt Zuiderzeelijngeld

EELDE – Groningen Airport Eelde draagt fors bij aan de economische structuur van Noord-Nederland, en zou dus in aanmerking moeten komen voor Zuiderzeelijngelden. Dat betoogde vandaag interim-directeur Jos Hillen van Groningen Airport Eelde tijdens zijn afscheid.

Uit het compensatiefonds voor het afblazen van de Zuiderzeelijn worden diverse grote projecten gefinancierd, zoals de RegioTram en de reconstructie van de zuidelijke ringweg. Aan dat rijtje moet ook de luchthaven worden toegevoegd, aldus de heer Hillen.

De luchthaven heeft grootse plannen, in relatie met de baanverlenging waaraan momenteel wordt gewerkt. Voorbeelden: uitbreiding van de terminal, verplaatsing van de brandweergarage, aanpassing van het platform en het aantal parkeerplaatsen, een betere aansluiting op het wegennet, en betere aanlanding van het openbaar vervoer.

Er komt Zuiderzeelijngeld vrij als de spoorlijn Heerenveen-Groningen wordt afgeblazen. Gedeputeerde Staten van Groningen besloten vandaag de planontwikkeling te stoppen, een beslissing waarover in andere samenstelling nog een besluit moet worden genomen. Daarmee komt geld vrij. Een deel daarvan moet volgens de heer Hillen naar Eelde.
maral no está en línea   Reply With Quote
Old June 5th, 2012, 07:52 PM   #231
Karrs
Registered User

Likes (Received): 25

Quote:
Originally Posted by maral View Post
Het vechten om de gelden is begonnen
Om het Gro-Hee geld, ja.

Eens, trouwens. Eelde zou die gelden goed kunnen gebruiken. Maar moet zich tevens realiseren dat er belangrijker zaken voor gaan.
Karrs no está en línea   Reply With Quote
Old June 8th, 2012, 05:15 PM   #232
Martinistadjer
Registered User

Martinistadjer's Avatar

Likes (Received): 22

Die kunnen uiteraard naar de centjes fluiten. De RSP-gelden zijn immers verdeeld naar rato wat een overheid wilde bijdragen aan de ZZL. De provincies Friesland en Groningen wilden dat geld gebruiken voor spoorlijn Groningen - Heerenveen. Daar zat, voor zover ik weet, geen cent Drents geld bij, dus nu dat geld beschikbaar komt voor andere zaken vloeit het weer terug naar Groningen en Friesland.
Martinistadjer no está en línea   Reply With Quote
Old June 8th, 2012, 06:16 PM   #233
maral
Registered User

maral's Avatar

Hehe..en dan ligt het ineens wel weer in Drenthe. ;-)
Old June 8th, 2012, 07:16 PM   #234
Assen-Centrum
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Martinistadjer View Post
Die kunnen uiteraard naar de centjes fluiten. De RSP-gelden zijn immers verdeeld naar rato wat een overheid wilde bijdragen aan de ZZL. De provincies Friesland en Groningen wilden dat geld gebruiken voor spoorlijn Groningen - Heerenveen. Daar zat, voor zover ik weet, geen cent Drents geld bij, dus nu dat geld beschikbaar komt voor andere zaken vloeit het weer terug naar Groningen en Friesland.
Drenthe krijgt zeker wel RSP gelden. Zo worden diverse projecten in Assen (oa florijn-as) mede gefinancieerd. Ook in Emmen worden projecten zo gefinancieerd.
Assen-Centrum no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2012, 02:55 PM   #235
Martinistadjer
Registered User

Martinistadjer's Avatar

Dat klopt, maar de voormalig directeur van 'Eelde' wil de vrijgekomen gelden van de spoorlijn Groningen - Heerenveen voor het vliegveld bestemmen en dat zijn geen gelden waaraan Drenthe heeft bijgedragen.

@Maral: Voor mij heeft Eelde altijd in Drenthe gelegen. Hoewel ik niet zal protesteren als de kop er af gaat

Voor een verdeling van de RSP-gelden zie de website
Old June 9th, 2012, 05:00 PM   #236
maral
Registered User

maral's Avatar

Voor mij ook, maar denk dat er in verhouding niet veel mensen zijn die zich bij Groningen Airport Eelde realiseren dat dat Drenthe is en als het op het KNMI-station Eelde 33 graden was wordt er vaak gezegd dat het in Groningen 33 graden was bijvoorbeeld.
In dat opzicht hebben we het ons toegeŽigend om het maar zo te zeggen. Maar was ook met een knipoog gesteld.
Old June 10th, 2012, 03:38 PM   #237
Martinistadjer
Registered User

Martinistadjer's Avatar

Het is dan ook Groningen Airport Eelde
Old June 10th, 2012, 03:41 PM   #238
Erik
Voorbijganger

Likes (Received): 363

Quote:
Originally Posted by Martinistadjer View Post
Hoewel ik niet zal protesteren als de kop er af gaat
Even vooropgesteld dat ik niet een uitgesproken voor- of tegenstander ben van zoiets (ik zou het liefst pleiten voor een samenvoeging van de provincies Groningen en Drenthe en misschien later Frysl‚n), maar wat zou het 'annexeren' van de Kop van Drenthe voor direct voordeel opleveren? Een steviger vinger in de pap m.b.t. beleid en besluitvorming rond Groningen Eelde Airport?
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer
Erik no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2012, 03:59 PM   #239
Martinistadjer
Registered User

Martinistadjer's Avatar

Ik was benieuwd hoe lang het zou duren voor de eerste Drent hierop zou reageren: ongeveer 25 uur
Voor het vliegveld zal het denk ik niets uitmaken.

Bestuurlijk is het volgens mij wel een voordeel; de kop is vooral gericht op Groningen en dus ook de (OV)vervoersstromen. Hoewel we voor het OV natuurlijk al een gezamenlijk OV bureau hebben. Ook is het een welvarende streek met weinig werkloosheid, dus dat krikt de cijfers van Groningen weer een beetje omhoog.

Maar zolang ik lekker met mijn fietsje in Drenthe kan fietsen maakt het mij niet uit.
Old July 18th, 2012, 02:26 PM   #240
njoy
hoog boven Groningen!

Likes (Received): 56

Ryanair vliegt ook in de winter naar Milaan

Ryanair blijft ook in de winterperiode twee keer per week vanaf Groningen Airport Eelde naar Milaan-Bergamo vliegen. Volgens de prijsvechter biedt deze bestemming toegang tot diverse skioorden in ItaliŽ en Zwitserland, waardoor het een goede winterbestemming is. Daarnaast kan er vanaf Eelde met Transavia gevlogen worden op Innsbruck en Salzburg. (bron: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=111862)

Dit kan erop duiden dat de vluchten naar Marseille en Mallorca niet worden aangeboden in het winterseizoen. Op zich niet zo heel verrassend...
njoy no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules