|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Your advertisement here?
Likes (Received): 2
|
Parijs met de TGV
Afgelopen zomer ben ik samen met mijn vriendin een weekendje naar Parijs geweest met de TGV. Lekker vanuit Amsterdam, geen overstap en zo weer uitstappen op Gare du Nord. Heel relaxed. Ik heb er ook nog de tijd gevonden om wat foto's te maken. Veel plezier!
01. We kwamen al wat later in de avond aan, dus eerst naar het hotel, vlakbij de Sacre Coueur. ![]() 02. Al vroeg eruit, het is stil op deze zaterdagochtend ![]() 03. ![]() 04. Ontbijten bij de Sacre Coueur! ![]() 05. Mooi uitzicht ook, ondanks de vele touristen ![]() 06. ![]() 07. ![]() 08. Brommertje ![]() 09. ![]() 10. Comment? ![]() 11. Nog een keertje de Sacre Coueur ![]() 12. Galerie Lafayette ![]() 13. Opera ![]() 14. Aparte huisjes ![]() 15. Jardin des Tulleries ![]() 16. Panorama ---> ![]() 17. Le Musee de Louvre ![]() 18. ![]() 19. Wandelen langs de Seine, welk jong stel dat Parijs heeft bezocht deed dit niet? ![]() 20. Brug over de Seine ![]() 21. ![]() 22. ![]() 23. Parc du Champ des Mars ![]() 24. Parijs' beroemdste bouwwerk ![]() 25. Ook geen onbekend stukje Franse engineering ![]() 26. de Eiffeltoren ![]() 27. De echte Eiffeltoren ![]() 28. vanaf Palais de Chaillot ![]() 29. ![]() 30. Een stukje doorlopen en je bent bij de Arc de Triomph ![]() 31. Richting La Defense ![]() 32. Flaneren over de Avenue Des Champs Elysees ![]() 33. Grand Palais ![]() 34. Voor je het weet is de dag al om ![]() 35. Rare blikjes drinken! ![]() 36. Opera ![]() 37. Mooi kerkje! ![]() 38. Vanaf de Montmartre heb je een prachtig uitzicht op Parijs... samen met 1000 andere toeristen. ![]() 39. Maar het blijft er ontzettend mooi ![]() 40. De volgende morgen gaan we weer op pad ![]() 41. Nog een mooi kerkje ![]() 42. Boulevard de Strassbourg ![]() 43. Opnieuw het Louvre... en een aantal toeristen ![]() 44. ![]() 45. Parijs is populair, dat is zeker ![]() 46. Pont Dessarts ![]() 47. Langs de Seine ![]() 48. Zwolle? ![]() 49. Kunst en prullaria ![]() 50. ![]() 51. ![]() 52. Ile De La Cite Conciergerie ![]() 53. Notre Dame ![]() 54. ![]() 55. ![]() 56. Chatelet ![]() 57. Binnenin Chatelet ![]() 58. ![]() 59. Le Centre Pompidou 60. ![]() 61. Echt een fenomenaal gebouw als je het mij vraagt! ![]() 62. Richting Gare De L'Est ![]() 63. Gare De L'Est ![]() 64. Gare De Nord, het moment dat we weer vertrekken... ![]() Bedankt voor het kijken! Last edited by bobdebouwer; November 24th, 2009 at 10:28 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 565
|
Leuke serie, geweldige stad is het toch.
Momenteel hangen hier overal posters: in 2u36m naar Parijs vanuit Rotterdam. Dat is natuurlijk niet verkeerd
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
geweldige serie!!!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Le penseur
Likes (Received): 1
|
Erg mooie foto's van een zeer herkenbare stad, heb in mei dit jaar hetzelfde reisje gemaakt maar ben toen in R'dam opgestapt.
Favo's: 11, 25 & 43.
|
|
|
|
#5 |
|
van Wanrooij
Likes (Received): 6
|
Afgelopen winter ook dezelfde trip gemaakt. Opgestapt op Den Haag HS en binnen no-time sta je in Parijs. Ik zou er zo weer heen gaan, want de stad heeft zo enorm veel te bieden. Alleen jammer dat die treintickets een beetje aan de dure kant zijn.
Leuke serie! Favo's zijn: #6,9,24,52 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
Favo's: #7, 12, 24, 63. Alleen is augustus geen ideale maand om Parijs te bezoeken, de inwoners zijn dan namelijk massaal op vakantie waardoor veel cafés, winkeltjes enz. gesloten zijn en het op straat stiller is. Voor de standaard toeristische attracties maakt het natuurlijk niet veel uit.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Registered User
Likes (Received): 206
|
Wat een prachtige topstad blijft het toch! Parijs verveelt nooit! Mooie foto's vooral van de fonteinen bij de eifeltoren.
Quote:
|
|
|
|
#8 |
|
Cosa dire cosa fare
|
Mooi, ondanks de taalfouten: Sacré Coeur, Strasbourg, Champs Elysées, La Défense, Musée en Jardin des Tuileries
![]() Begrijpelijk dat men alleen de mooie kanten opzoekt en niet de beruchte buitenwijken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Your advertisement here?
|
dank je, mijn Frans is inderdaad niet geweldig Ik ga inderdaad geen buitenwijken bekijken als ik mijn vriendin mee heb
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bas
|
Prima serie, zo lekker vertrouwd en zo bekend voorkomend. Da`s inderdaad niet zoveel tijd te besteden voor een treinreis, ik zal ook eens informeren hoe dat zit. Parijs blijft een leuke reisbestemming, je hebt inderdaad het gevoel in een echte wereldstad te mogen verblijven, één van de grote vijf op aarde zogezegd. Mooi weer is ook altijd meegenomen.
Er liggen zowel in Parijs als in London zeer veel Nederlandse ex-vrachtschepen. De prijzen voor zo`n boot waren lange tijd geleden in Nederland extreem laag in verhouding tot het buitenland, bovendien is een groot deel van onze binnenvaart eruit gesaneerd. Ik heb ergens nog een boek liggen over mensen uit Engeland, die speciaal naar ons land kwamen om zo`n vrachtschip te kopen en deze ook zelf het Kanaal over voeren. En van een binnenschipper hier heb ik gehoord dat het varen door Parijs ongeveer een uur in beslag neemt (stroomaf) en dat zoiets tot de charmes van zijn beroep hoort! Dat lijkt mij ook wel aardig om een keertje te doen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
GOES - NL
Likes (Received): 7
|
Mooie serie foto's. Ik ben zelf 2 jaar geleden in Parijs geweest, rond deze tijd. Dan is alles in kerstsferen, dat maakt alles nog gezelliger op straat met alle versieringen en lampjes, etc.
Even een voorbeeld hiervan (img google):
|
|
|
#12 |
|
hemelschraper
Likes (Received): 13
|
Lekker zo'n zomerse serie terwijl hier de regen tegen de ramen tikt. Mooie reportage!
|
|
|
#13 |
|
Moderator of Mayhem
Likes (Received): 239
|
Leuke foto's. En ja, Parijs zonder toeristen is er gewoon niet
|
|
|
#14 |
|
Registered User
Likes (Received): 206
|
Ik was graag met de kerstvakantie een keer naar Parijs gegaan! Zeker nog op m'n verlanglijstje, met al die lichtjes! De 1e keer ging ik een weekend in de herfst, de laatste keer, dat ik met kerst zou gaan, werd ik erg ziek
toen leek ik weer beter, maar de ochtend dat we zouden gaan had ik weer 40C, alles afgeblazen Ach toen maar in de lente in mei gegaan, prachtig! Lekker weer en overal bloesem! In de vele parken. Maar met kerst moet ik er zeker nog eens heen! Istanbul is btw ook erg mooi en sfeervol met kerst.
|
|
|
#15 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
Mooie serie Robbie! Ik heb zelf ook nog een serie over Parijs klaar liggen
![]() En nog 1 ding: het is toeristen en geen touristen (foto 5)
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Mooie pics ik mis mijn trips naar Parijs als een kleine keuter. Ik vindt de bruisende stad gewoon zo geweldig. En het is daar altijd zo gezellig.
De foto's zijn geslaagd goed
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
Likes (Received): 129
|
Heerlijke serie van de mooiste stad op aarde!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
visit the world
Likes (Received): 112
|
kan me alleen maar aanlsuiten bij de reacties hier: prima, mooie serie van een der mooiste steden op deze bol. Her en der behoorlijk herkenbaar
lekker dichtbij en als je een beetje goed zoekt nog steeds wel betaalbaar. Augustus is idd niet echt de beste maand, maar dat mag de pret nog steeds niet drukken.
|
|
|
#19 |
|
Bike It!
Likes (Received): 321
|
Ach, hoe mooi toch allemaal. En fraai in beeld gebracht. Echt genieten dit.
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| eiffel, europe, france, louvre, paris |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|