daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Reply

Thread Tools
Old November 25th, 2009, 12:01 AM   #1
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 2052

Egypte 2009 Deel 1

Bij deze wat foto's (ik heb er veel te veel om te plaatsen, dus er missen ook te veel gigantisch mooie foto's of foto's met herinneringen!) van m'n verblijf dit jaar in Egypte. Van januari t/m juni. Woonplaats: Cairo, al-muhandisien. Dagelijkse route: al-muhandisien - az-zamaalik (eiland in de nijl). Les gehad, en in de weekenden de stad verkent, vrienden gemaakt, leuke dingen gedaan, concerten bezocht, en soms ook als ik wat langer vrij had toeristje gespeeld, zoals naar Alexandrie toe, zuid-egypte (luqsor, Aswan & aboe simbel, toen m'n ouders op bezoek waren toen ik een week vrij had), midden-egypte (sohaag, asyut, il-minya) met studiereis, en met koptisch pasen (nationaal feest, ook niet-kopten doen massaal mee en feesten erop los) langs het Suezkanaal gereisd.

Deel 2:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1011759

Deel 3:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1013723

Je stapt op het vliegtuig, op naar je nieuwe woonplaats, en je komt in een chaos terecht die niet te beschrijven is, zelfs niet met foto's, vaak wel soort mistige smog in Cairo (slecht fotoweer), laat goed zien hoe depri en beton+soviet cairo dan is, maar ook vele mooie plekken in egypte! En leuke gebeurtenissen, hier het begin, deel 1

Cairo januari/februari
1. Al-azhar moskee

2.

3. de nijl

4.

5.

6. Gemaakt vanaf de minaret van de al-azhar moskee, sloppenwijken in hartje Cairo!

7. De chaos die Cairo heet, achter de universiteit van Cairo bij het metriostation...

8. Giza

9.

10. Muhammad ali moskee

11. uitzicht citadel

begin maart:
12. De nijl, midden-egypte ontoeristisch gebied, soms had je hier het gevoel (legerbegeleiding vanwege opstanden in de jaren 90) dat je de 1e buitenlander sinds maanden was, zeker in sohaag in het zuiden.

13.

14. Asyut

15.

16.

17. il-minya

18. Beni Hasan

19. heel groen

20. en meteen de woestijn

21. love

22. Bewakers van het rode klooster, sohaag (eigenlijk stoppost hiervoor nog)

Sorry voor de korte update, maar later volgt meer!

Last edited by jb_nl; November 29th, 2009 at 04:34 PM.
jb_nl está en línea ahora   Reply With Quote

Sponsored Links

Old November 25th, 2009, 03:28 PM   #2
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 3854

Ah, Egypte, mijn eerste verre reis ooit al weer heel wat jaar geleden. Wat een geweldige ervaring was dat land, wat ben ik ziek geworden daar......

Ca´ro is onovertroffen in chaos en lelijkheid (nou misschien concureren de grote steden in India maar daar ben ik nog nooit geweest) en toch is het een geweldige stad.

Persoonlijk vond ik Luxor en Aswan erg prettig om in rond te wandelen. In Luxor kwam onze bagage niet uit het vliegtuig. Allemaal gedoe, hoge bobo's erbij. 's avonds lopen we in Luxor een juwelier binnen staat de hoge bobo achter de toonbank (bijbaantje). Had wel onze koffers inmiddels opgespoort volgende dag koffers bij het hotel gebracht en van hem een lift gekregen naar de tempel van Karnak. Ja, ook dat is Egypte

Nieuwste fotoseries: Texel | Groesbeek | Bergen (NH) | Istanbul | Rotterdam

Komende series: Etna, Pompe´, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, MŘnchen, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Apeldoorn, Madrid, Bergen(N), Troms°
Topaas no está en línea   Reply With Quote
Old November 26th, 2009, 11:22 PM   #3
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Jep, denk ik ook de lelijkste stad die ik tot nu toe heb gezien, alhoewel ook zij wat mooie plekken, weliswaar schaars, bezit.

Jep klopt, het kan allemaal tegenzitten maar ook wel meezitten. Je moet goed weten hoe je met egyptenaren om moet gaan. Hier zal je meer van herkennen, deel 2:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1011759
Old November 26th, 2009, 11:40 PM   #4
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 516

ook hier weer veel herkenbaars (Cairo gedeelte). Cairo is idd druk, vol gebouwd, vuil maar heeft toch iets indrukwekkends.
2013: Dubai / Barcelona / Madrid & Toledo / Nepal: Steden & trekking Annapurna Base Camp & Chitwan NP
2014: Boedapest (mei) / Istanbul (september) / Nepal - 17dg trek Everest Base Camp en Gokyo meren (november)
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old December 29th, 2009, 09:48 PM   #5
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Ik was deze helemaal vergeten! Ook niet door mezelf gemaakt, maar door medestudenten in een falouka op de nijl in il-minya. Terwijl ik zwaar versierd werd door de Egyptische Sarah! Had erna spijt dat ik dr mn nr niet had gegeven (ze hinte er wel naar: heb je een egypt provider, welke?) ofzo, maar ach wat wil ik ook, ze woonde daar op de campus en was minstens 4 uur weg van cairo + werd al gek van alle andere meisjes die me stalkten als ze m'n nr hadden. Maar ze was wel bijzonder, hoe ze gewoon mij met haar mee leidde de hele kornish (boulevard langs de nijl) over terwijl half il-minya ons bekeek van: zozo wat slaat zij nou aan de haak? En hoe ze aan het einde met dr arm langs mijn arm ging, duidelijk ff zo van: ff aanraken.

:verliefd: :blozen:

Old December 29th, 2009, 10:06 PM   #6
Rabotnik
Registered User

Likes (Received): 0

Egypte lang geleden dat ik daar ben geweest, ik was 18 en maakte een rondreis door dit land incluis een stukje Sudan.
Destijds met Ashraf Reizen, heet nu alweer heel lang Koning Aap.Indrukwekkend land, cultuurshock, bloedheet en bovenal smerig.
Rabotnik no está en línea   Reply With Quote
Old December 30th, 2009, 12:39 AM   #7
SimsPlanet2
Registered User

SimsPlanet2's Avatar

Likes (Received): 175

Schattig!

Leuke fotoreeks!
SimsPlanet2 no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
cairo, egypt