daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old December 12th, 2009, 07:46 PM   #41
kvzer
Registered User

Likes (Received): 0

zoals bekend zal zijn, wordt het hele gebied rondom het Stadhuisplein met tientallen camera's in de gaten gehouden. Bij elk serieus incident (vernieling, vechtpartij e.d, dat zijn er heel wat) wordt er actie ondernomen. Er wordt vaker aangifte gedaan omdat camerabeelden de aangifte kunnen ondersteunen. Op een zaterdagavond ziet het aardig geel van de politie. Bovendien lopen er stillen. Wat kun je meer doen?

Het probleem zit hem in feit dat het gajes precies weet hoe ver ze kunnen gaan en dat de politie "klantvriendelijk "moet blijven. Het echte probleem gaat natuurlijk veel verder.
kvzer no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 12th, 2009, 08:12 PM   #42
kvzer
Registered User

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post

Antwerpen is trouwens een slecht voorbeeld. Mijn zus woont er al jaren, en voor het uitgaan is het echt een zeer matige stad. Er zijn amper goede clubs te vinden, zeker vergeleken met Rotterdam. Je kunt er goed uit eten, maar het nachtleven is matig.
Vind ik wel meevallen hoor. Kan ook een kwestie van smaak zijn. De gem. leeftijd ligt daar hoger. In the new areas ('t Eilandje bijv) zijn best aardige zaken, maar het zal anders zijn dan in Rdam.
kvzer no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2009, 08:22 PM   #43
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Je kunt er leuk uitgaan, maar er zijn gewoon weinig grotere clubs. Tenminste, een jaar geleden was dat nog zo. Zelf ben ik niet zo'n clubganger, ik ga liever een biertje drinken in een leuke bar. En als ik wil dansen doe ik dat liever in een wat kleinere club. Rotown of Watt in Rdam bijvoorbeeld.
Old December 12th, 2009, 10:02 PM   #44
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 63

Antwerpen is natuurlijk wel even een leukere utigaansstad dan Rotterdam, met ook veel meer diversiteit in clubs en feesten!
Dat het hier ruwer is is weinig van waar, pure interpretatie. Wat Niyyu beschrijft zou je in elke stad mee kunnen maken! Stadhuisplein is trouwens één van de veiligste uitgaansplekken van Nederland.
Old December 12th, 2009, 10:07 PM   #45
Niyyu
Registered User

Niet mee eens met je laatste zin Skybridge.
In Utrecht vind ik het zeer vreedzaam uitgaan. In Duitse grote steden vind ik het ook vreedzamer ogen. Ik weet niet of het er echt veiliger is, maar de mens is er minder lastig. Echt ongelooflijk gewoon wat een verschil ivm Rotterdam.
Niyyu no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2009, 10:49 PM   #46
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Nou ik ben toch wel een behoorlijk feestbeest, als in overal in NL uitgaan elk weekend, en wat jij beschrijft kom ik overal tegen. Niet elk weekend, dat is ook hier niet.
Old December 12th, 2009, 10:51 PM   #47
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Jouw gevoel is blijkbaar anders dan de werkelijkheid. Want op stadhuisplein gaat eigenlijk nooit iets mis. De controle is er ook erg uitgebreid. In Breda heb ik vaak vechtpartijen gezien als om 2u de café's sloten, dat was bijna wekelijkse. Dat heb ik in Rotterdam nog nooit meegemaakt.

@ Skybridge

Daar denkt mijn zus die er al 5 jaar woont toch anders over. Maar die houdt ook van andere dingen dan jij dus dat kan het verschil zijn. Toen ik er vorig jaar uitging konden we in ons genre kiezen uit Petrol, Petrol of Petrol.
Old December 12th, 2009, 11:00 PM   #48
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Nou doe je net of ik geen 'gewone' vrienden heb waarmee ik, ook in Antwerpen, uitga.
Stond vorige week nog in een waanzinnige underground club te dansen daar!
Old December 12th, 2009, 11:03 PM   #49
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

??

Doe ik dat? Waar heb ik het over gewone vrienden? Hoe durf je te denken dat ik dat denk, ik ken je toch goed genoeg dacht ik zo.

EDIT Als je dacht dat ik het over 'je geaardheid' had, dat is dus niet zo, ik had het over muzieksmaak. Die van jou en die van mijn zus komen denk ik niet echt overeen.

Last edited by Skyscrapercitizen; December 12th, 2009 at 11:28 PM.
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old December 14th, 2009, 07:51 PM   #50
mojoland
Registered User

mojoland's Avatar

Likes (Received): 1

Wie lekker op een terrasje iin het centrum zit kan lekker internetten.

Centrum Rotterdam krijgt gratis wifi-hotspot met advertenties
Door Joost Schellevis, maandag 14 december 2009 13:46, views: 8.517

Vanaf half januari kan in het centrum van Rotterdam gratis draadloos van internet gebruik worden gemaakt. Wie de hotspot gebruikt, wat alleen buitenshuis kan, krijgt een startpagina met locatiegebonden advertenties voorgeschoteld.

Door middel van de advertenties wil uitbater Republicom geld met de dienst verdienen, zo meldt Webwereld. Gebruikers krijgen locatiegebaseerde advertenties te zien, als ze daar tenminste toestemming voor geven, zo weet Emerce te melden. Doen ze dat niet, dan krijgen ze algemene advertenties voorgeschoteld. Het netwerk, dat bestaat uit 30 zenders, moet internetters in het centrum van de havenstad een 25Mbps-verbinding leveren. Het versturen van e-mail via desktop-mailclients is, om spam te voorkomen, niet mogelijk. Peer-to-peer-verkeer, bijvoorbeeld BitTorrent, wordt aanvankelijk 'tot op zekere hoogte' geaccepteerd.

Het wifi-netwerk is door de gemeente Rotterdam zelf aangelegd; Republicom huurt een van de zestien beschikbare kanalen. Het netwerk is alleen buitenshuis te gebruiken; binnen is het signaal in de meeste gevallen te zwak. In de periode half januari tot en met maart vindt er een publieke test plaats, waarna het netwerk zeker nog een klein halfjaar beschikbaar zal zijn. Daarna zal worden besloten of de dienst wordt voortgezet.

mojoland no está en línea   Reply With Quote
Old December 14th, 2009, 10:37 PM   #51
JWvW
tunelion

Eindelijk! Dat is de eerste stad in NL met gratis binnenstad dekkend (nou hartje centrum alleen dan) wifi toch?
JWvW no está en línea   Reply With Quote
Old December 14th, 2009, 10:46 PM   #52
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Volgens die kaart kan het niet op het Schouwburgplein...
Old December 14th, 2009, 11:36 PM   #53
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 106

Kwestie van tijd.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 14th, 2009, 11:47 PM   #54
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Likes (Received): 5

Eerlijk gezegd vind ik het uitgaan in Rotterdam tegenvallen. Ik mis de gezelligheid van plaatsen als Amsterdam, Den Haag en Utrecht. De sfeer is daar veel gemoedelijker.

Hier lopen teveel chodes die denken dat ze stoer zijn en zogenaamde tan2 spange bombaflexe chimeids die denken dat ze lekker zijn maar het niet zijn.

Je moet hier weten waar de feestjes zijn en op de gastenlijst staan is erg handig, anders begin je weinig.

Tenten die ik nog wel okay vind:

- Maassilo
- Club Vie
- Off Corso
- Post Rotterdam
- Club Watt

Met het hele stadhuisplein heb ik helemaal niks en met Sorbonne, Club bed, etc ook helemaal niks. Het jammere is, op sommige avonden is dat zo'n beetje het enige wat druk is. Moet je maar eens op donderdag avond kijken. Dit zijn ook de plekken waar de meeste opgefokte sfeer hangt. Soms vraag ik mij wel eens af, waarom gaan sommige mensen uit? Ben ik de enige die uitgaat om lol te hebben? Gaan andere mensen uit om te vechten? Komt het door de drank en drugs dat ze zo agressief worden? Komt het omdat ze geen meisjes kunnen versieren? Ik weet het niet, maar het is hier veel erger dan in andere steden. En geloof me, ik kan dat uit ervaring zeggen.

Ik heb veel stapervaring in Den Haag, Utrecht en redelijk wat in Amsterdam. Alleen de sfeer rond Leidsche Plein om 4 uur 's nachts is qua grimmigheid een beetje vergelijkbaar.

Tragisch, tragisch...

Last edited by Dr. Dubai; December 14th, 2009 at 11:56 PM.
Dr. Dubai no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2009, 07:34 AM   #55
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Blijkbaar hou je alleen van grote uitgaansgelegenheden? De gezelligheid is wat mij betreft juist te vinden in de kleinere tenten zoals Rotown, Vibes, Bootleg Cafe, Catwalk, Tiki's Bar, Witte Aap, Camping, Bar P, Unie, etc. etc.

Opgefokte sfeer bij Sorbonne/Bed etc. (hoewel niet mijn smaak) heb ik nog nooit meegemaakt trouwens, Stadhuisplein wel maar dat is dan ook niet het intelligentste volk. Inderdaad niet goed vergelijkbaar met andere steden, die voor deze groep jongeren weinig stapaanbod hebben.

Heb je ook nog nooit gezien in Factory010 (10e verdieping Maassilo). Ook compleet aggressie-vrij uitgaan met hele vette feesten!
Old December 15th, 2009, 09:07 AM   #56
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Likes (Received): 5

Kleine tentjes zijn soms ook wel okay, maar ik hou ook erg van de goede feesten met vette line up. Dat vind ik altijd wel vet!

Zoals Musica Republica, Beatloverz, America del Sur, etc.

En in die straat met Cinema, Club Bed, noem het maar op, vind ik altijd wel een beetje een opgefokte sfeer hangen en er lopen een hoop chodes rond. Evenals in die tenten.
Dr. Dubai no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2009, 09:23 AM   #57
Niyyu
Registered User

Quote:
Originally Posted by Dr. Dubai View Post
Eerlijk gezegd vind ik het uitgaan in Rotterdam tegenvallen. Ik mis de gezelligheid van plaatsen als Amsterdam, Den Haag en Utrecht. De sfeer is daar veel gemoedelijker.

Hier lopen teveel chodes die denken dat ze stoer zijn en zogenaamde tan2 spange bombaflexe chimeids die denken dat ze lekker zijn maar het niet zijn.

Je moet hier weten waar de feestjes zijn en op de gastenlijst staan is erg handig, anders begin je weinig.

Tenten die ik nog wel okay vind:

- Maassilo
- Club Vie
- Off Corso
- Post Rotterdam
- Club Watt

Met het hele stadhuisplein heb ik helemaal niks en met Sorbonne, Club bed, etc ook helemaal niks. Het jammere is, op sommige avonden is dat zo'n beetje het enige wat druk is. Moet je maar eens op donderdag avond kijken. Dit zijn ook de plekken waar de meeste opgefokte sfeer hangt. Soms vraag ik mij wel eens af, waarom gaan sommige mensen uit? Ben ik de enige die uitgaat om lol te hebben? Gaan andere mensen uit om te vechten? Komt het door de drank en drugs dat ze zo agressief worden? Komt het omdat ze geen meisjes kunnen versieren? Ik weet het niet, maar het is hier veel erger dan in andere steden. En geloof me, ik kan dat uit ervaring zeggen.

Ik heb veel stapervaring in Den Haag, Utrecht en redelijk wat in Amsterdam. Alleen de sfeer rond Leidsche Plein om 4 uur 's nachts is qua grimmigheid een beetje vergelijkbaar.

Tragisch, tragisch...

mee eens
Niyyu no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2009, 10:15 AM   #58
JWvW
tunelion

Ik wil niks zeggen hoor maar veel van die opgefokte jochies die op t stadhuisplein uitgaan komen uit plaatsen als Nootdorp......

En in die andere steden kan ik je trouwens zo tenten/plekken opnoemen waar het ook genoeg opgefokt is, dus vind ik het wel een erg zwart-witte conclusie van jou en dan waarschijnlijk zelfs in letterlijke zin ook nog...
JWvW no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2009, 03:32 PM   #59
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Ik vind het ook nogal vooringenomen, ga nu al 7-8 jaar elk weekend in deze stad uit en daarvoor tijdens studie 2 jaar in Utrecht/Amsterdam... Erg weinig verschil!
Amsterdam is qua uitgaansleven inmiddels Rotterdam voorbij gestreefd en niet meer in te halen, maar Utrecht... man, man, wat een doffe ellende.

Het is allang bekend dat Rotterdam geen één centrale plek heeft waar bijvoorbeeld studenten allemaal rond de kerk een biertje drinken, dat weet je van tevoren. Als ik in Berlijn ga stappen weet ik net zo goed dat ik dat niet hoef te zoeken. Daar stel ik me dan op in, ik doe wat onderzoek en eindig op de beste feesten in de beste clubs en kroegen. Prima toch?

Ik denk dat je de tenten die ik opnoem überhaupt niet kent Dubai?
Met name Factory010 is toch wel zo'n beetje onvergelijkbaar in Nederland, alleen Club 11 in Amsterdam was van dezelfde klasse.
Old December 16th, 2009, 09:35 AM   #60
SASH
Registered User

SASH's Avatar

Likes (Received): 418

Factory010
En als je blijft hangen tot zonsopgang heb je dit uitzicht nog ook!
Zoals afgelopen zaterdag/zondag tijdens Timewarp.

image hosted on flickr
SASH no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules