|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Database Discussies, cijfers en wetenswaardigheden van de bestaande bebouwde omgeving |
| View Poll Results: Geef een cijfer | |||
| 10 |
|
7 | 5.93% |
| 9.5 |
|
8 | 6.78% |
| 9 |
|
17 | 14.41% |
| 8.5 |
|
17 | 14.41% |
| 8 |
|
23 | 19.49% |
| 7.5 |
|
17 | 14.41% |
| 7 |
|
13 | 11.02% |
| 6.5 |
|
8 | 6.78% |
| 6 |
|
4 | 3.39% |
| 5.5 |
|
1 | 0.85% |
| 5 |
|
0 | 0% |
| 4 |
|
0 | 0% |
| 3 |
|
2 | 1.69% |
| 2 |
|
0 | 0% |
| 1 |
|
1 | 0.85% |
| Voters: 118. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
Maastoren, Rotterdam
Maastoren
Gegevens Naam: Maastoren Hoogte: 165 meter Plaats: Rotterdam Oplevering: Najaar 2009 Website: http://www.maastorenrotterdam.nl/ Functie: Kantoren Architect: Dam & Partners Afbeeldingen: image hosted on flickr ![]() (Topaas) image hosted on flickr ![]() (Topaas) image hosted on flickr ![]() (Oh?!) image hosted on flickr ![]() (Oh?!) [/(LV_bewoner) image hosted on flickr ![]() (Topaas) ![]() (hoogbouw010) ![]() (Eric Offereins) [/(Huib Nederhof)
Rotterdam Last edited by hoogbouwe; December 15th, 2010 at 11:46 AM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Goed bezig Hoogbouwe!
Ik vind de Maastoren een fantastische toren zowel qua hoogte als qua ontwerp. Alleen een min-puntje voor de parkeergarage. Ik kom uit op een 8 Ps. Hoogbouwe, ik mis eigenlijk ook nog een goede poll van de Coopvaert. Zou je zo vriendelijk willen zijn.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Biting User
Likes (Received): 13
|
ik irriteer me wel aan die ontbrekende geveldelen,dat maakt dat deze toren net-niet compleet is.......
als de ontbrekende stukjes op z'n plaats zijn,krijgt deze toren een 7.5 van mij. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Erg hoog gebouw op een piepklein stukje grond, maar het ontwerp is wel matig. Door het zwart-witte kleurverloop lijkt het net alsof de gevel nu al is aangetast door een flinke lading uitlaatgassen. 6,5
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Die eerste foto en die avond foto zijn heerlijk om naar te kijken. Van dichterbij op foto 3 en 4, is het een matig en fantasieloos ontwerp. Deze toren heeft ook 2 gezichten, van zijkant is die helemaal top, maar het te slanke voor aanzicht is een crime.
De hoogte is echter weer 10 x super. Door die hoogte scoort deze toren bij mij heel hoog een 9.5, simpelweg omdat er van deze hoogte veel meer torens in Nederland zouden moeten verschijnen. Ze moeten dan wel aan een veel hoger niveau van ontwerp voldoen. 1 Maastoren is wel genoeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
"Live free or die"
Likes (Received): 6
|
9,5 Ik houd nu eenmaal van slanke torens ;-)
|
|
|
#9 |
|
der Niederländer
|
1/10
|
|
|
#10 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 85
|
Laat me raden, iets met lampen? ![]() Zelf vind ik t een 6,5 waard.
|
|
|
#11 |
|
Kees
Likes (Received): 1
|
Een 7. Ik stoor me mateloos aan dat witte vlak in de top wat op de laatste foto van de openingspost te zien is.
|
|
|
#12 | |
|
der Niederländer
|
Waarom mij nu gelijk betichten van subjectieviteit? Nee hoor, die 1/10 is gebaseerd op een volkomen objectief oordeel over de matige architectuur, de gebrekkige afwerking, de geringe hoogte, de frivole en daardoor detonerende overkapping, het grauwe met de overige bekleding vloekende natuursteen, de doodse plint, de wijnrekken die vol zicht geven op de P-garage, etc., etc..
![]() Quote:
|
|
|
|
#13 |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 2
|
Dat grote parkeergedeelte stoorde mij gisteren ook serieus. En langs de smalle kant, zoals je hem vanuit de trein uit Dordrecht ziet, is nogal raar. Voor de rest vind ik het een eigenaardige locatie voor de hoogste toren van de stad. Niet IN het levendige gedeelte maar er net naast, een beetje geïsoleerd van de rest van de Wilhelminapier.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
der Niederländer
|
Quote:
|
|
|
|
#15 |
|
The only way is up
Likes (Received): 590
|
Ik vind hem vooral fotogeniek van wat afstand omdat zijn hoogte dan pas goed opvalt.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
The only way is up
Likes (Received): 590
|
nog een veraf plaatje:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
Likes (Received): 204
|
Van dichtbij oogt het gevelmateriaal heel goedkoop en legoplasticachtig, oogt ook helemaal niet hoog vanaf dichtbij.
Van veraf echter meesterlijk, wat een massa, super vanaf de brienennoordbrug en ook indrukwekkendhoog vanaf de boompjes. Vooral 's nachts super met z'n dubbele baken verlichting en rode topverlichting. alleen al vanaf veraf en als ik hem 's nachts zou moeten beoordelen een 10. Apart wel dat de gevel van donker naar licht loopt, jammer dat het voorgebouw te hoog is vergeleken met het te lage hoogste gedeelte. (voelt daardoor ook niet zo hoog aan vanaf de zijde op de wilhelminapier. Wel mooie transparanteliftkoker. Glazenwassersrails vind ik ook wel mooi en aparte speelse luifel. Jammer dat het restaurant niet helemaal van glas is (dak niet). Sommige elementen weer wel mooi afgewerkt, ook van binnen. Daarom, voor van veraf een 10 en in de nacht. Voor van dichtbij echter nauwelijks indrukwekkend en plastic ogende gevel, een 6. Daarom als totaal uitkomend op een 8.
|
|
|
#18 |
|
Not much
Likes (Received): 49
|
7.5/10
|
|
|
#19 |
|
Geregistreerd gebruiker
Likes (Received): 8
|
Mooie hoogte,gevel oogt wat goedkoop maar is voor de rest prima.De garage had ik toch liever ondergronds gezien.Een 7,5.
|
|
|
#20 |
|
MP
Likes (Received): 79
|
Elegant, hoog. De kleuren werken niet goed. De hoogste toren van Nederland had ook best wat avontuurlijker mogen zijn, maar goed.
Voor de hoogte en positie een 9. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|