|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Wie van de Veldstraat naar de Savaanstraat moet, moet zijn fiets maar stallen aan het Justitiepaleis en de rest te voet doen, of zelfs 1 halte verder gaan met de tram. Het is maar 2 straten verder!
![]() Voor de fietsbewegingen die tot ergens in de loop van dat traject lopen kan je als fietser ook de Kortedagsteeg en Sint-Pietersnieuwstraat nemen en van daaruit in de zijstraten gaan. Daar rijden geen trams en ook geen bussen, en is het autoverkeer behoorlijk rustig. Een zee van ruimte, feitelijk.
|
|
#42 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
Zelf tijdens de drukste ochtendspits heb je er maar een om de tien minuten (dienstregeling is zogezegd frequenter maar er rijden niet zoveel trams, en vaak zitten ze vlak na elkaar). Bovendien stopt de tram viermaal op het stukje dat eenrichting is, gezien fietsers er niet voor geraken zou dat een vacuum voor de tram creëren. De tram vertraagt daar vooral bij het wachten op groen aan de De Kerchovelaan, en door vrachtwagens die bij de SPAR staan te lossen. ('s morgens dan). Daarnaast vind ik het een beetje bij de haren getrokken ook, want de tram verliest nog VEEL meer tijd door de kruisende tramlijnen aan GSP. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
G-4-Ever
Likes (Received): 14
|
En vandaag waren ze wat aan het asfalteren:
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Registered User
|
Quote:
Een iets kleinere omweg (en ook een iets aangenamere fietsweg) heb je via ketelvest-pollepelstraat-guinardstraat-plateaustraat-lovelingstraat-van hulthemstraat. Maar het blijft klimmen... Verder ben ik het eens met Shahid Khan, tenminste als de middenstrook zou geasfalteerd worden. Nu ligt die er zo slecht bij dat je daar enkel heel traag kan overfietsen, met een goeie ondergrond zijn fietsen echt niet zo veel trager dan trams en met de vele haltes zou de hinder ook volgens mij minimaal zijn. Last edited by Puinkabouter; March 19th, 2010 at 11:59 PM. Reason: beetje duw- en trekwerk met het verplaatsen van posts naar andere topics |
|
|
|
|
|
#45 |
|
killed Laura Palmer
|
Als je van de Veldstraat naar de Kortrijksesteenweg moet, dan gaat een weldenkend mens niet langs de hellingen van de studentenbuurt en ook niet tussen het verkeer op de Nederkouter, maar rustig langs het water tot aan de Godshuizenlaan, gaat een stukje de IJzerlaan op en kan dan verder via Holdaal, of zelfs gewoon tot aan de hoek met de Kortrijksesteenweg en zo de steenweg verder af. Dat wordt in de toekomst nog wat aantrekkelijker, als zowel de Bijlokekaai, de IJzerlaan/Ch. de Kerckhovelaan en de Kortrijksesteenweg heraangelegd zijn.
Of ge neemt gewoon de tram natuurlijk
|
|
#46 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
|
|
#47 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Deze week is men begonnen met de sloop van het oudste Gentse stadion. Dat van Racing Gent-Zeehaven. Stuk geschiedenis dat verdwijnt
|
|
|
|
|
#48 |
|
Registered User
|
Ik begrijp wel dat je niet zomaar mag fietsen op de Nederkouter, omdat je de tram soms hindert, maar wat ik niet begrijp is de agressieve controle van politie. Ik heb al meerdere malen gezien dat de politie fietsers daar lastigvalt, zelfs al is er nergens een tram te bespeuren. Ik vind dat een gedoogbeleid op zijn plaats is, waarbij je als fietser even uit de weg gaat als er een tram aankomt, en je voor de rest rustig kan fietsen.
Nu gebeurt het vaak dat je daar als voetganger bijna omver gereden wordt door fietsers op het voetpad. |
|
|
|
|
#49 |
|
Registered User
|
Sorry ik bedoelde de Kortrijksepoortstraat... dan is die route wegens de omweg en het twee maal kruisen van de 'stadsboulevard' niet echt een aantrekkelijke optie en doe ik nog liever een klimmetje...
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Urban Explorer
Likes (Received): 1
|
Quote:
Op deze site is er nog een leuke fotoreportage over te vinden: http://www.freewebs.com/doingthe116/zeehaven.htm Wat zal er daar in de plaats komen?
|
|
|
#51 | ||
|
Registered User
|
fietsen in Nederkouter zal toegelaten worden
Quote:
Jullie gebeden worden verhoord, want volgens wat ik vernam zal er in de toekomst wel gefietst mogen worden in de tegenrichting van de Nederkouter tot aan de Verloren Kost, zodat tenminste de hoofdfietsassen Coupure/Leiepromenade comfortabel met de fiets bereikt kunnen worden Je kunt Jan met de Pet niet stimuleren om meer de fiets te nemen als je hem verplicht een omweg te maken over de Blandijnberg... PS. Een fietser rijdt gemiddeld sneller dan een tram. Kijk maar na in de dienstregelingen: 12 km/uur voor tram 1 van Justitiepaleis naar station GSP. Zelfs als er geen verkeer is, rijdt de tram nog altijd maar 15 km/u... Elders is het nog trager (tussen Zuid en Bernard Spaelaan bijvoorbeeld 10,9 km/uur of 13,3 km/uur, afhankelijk van het moment) Eigenlijk zijn het vooral fietsers die opgehouden worden door trams, aan tramhaltes, of als de tram in de file staat... Quote:
Ik voorspel dat men binnen enkele jaren alles opnieuw mag aanleggen
|
||
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
killed Laura Palmer
|
Vandaag op wandeling een paar kleinere werven gepasseerd. Hier een paar indrukken:
Kouterhof Kouter - Kleinvleeshuissteeg - Ketelvaart
Kouter Estate Kouter
De Klipper Ketelvest
Sint-Baafsplein ...
Ex-Securex Bagattenstraat
'k Heb nog wel een paar werfjes in petto, maar da's voor een tweede schijf, kwestie van niet te veel afbeeldingen te flooden in één keer.
|
|
#54 |
|
killed Laura Palmer
|
Nog wat dus:
Reylof Hoogstraat - Peperstraat - Komijnstraat - Blindeken
Sint-Michielsapart Peperstraat - Komijnstraat
De Draecke Sint-Widostraat - Lievekaai
Gewad ...
Groentenmarkt ...
|
|
#55 | |
|
Registered User
|
Amai zeg, Puin, je hebt je precies weer geamuseerd. Wijs! Echt wel veel activiteit en een paar echte pareltjes zelfs!
Quote:
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
killed Laura Palmer
|
Mijn favoriete tijdverdrijf 'k Heb er trouwens nog eentje tegoed, van toen ik vrijdag eens de benen ging strekken:Sint-Jacobs Apart Nieuwpoort - IJkmeesterstraat
Quote:
En dan heb ik het ook even opgesnord op de website van Arch & Teco, en blijkbaar wordt dat dan dit. Een zekere vooruitgang toch, tegenover wat er voorheen stond: Volgens dat laatste prentje hoort het gebouw van Luna (de winkel met de soms-wel-grappige-t-shirts, met de paarse letters boven de etalage) hier ook bij. Kan ook een inkleurfoutje geweest zijn van wie die afbeelding heeft gemaakt. Maar mocht het wel zo zijn: misschien hebben we daarmee wel een vooruitzicht op een opgefriste gevel? Zou mooi zijn... En terzijde: ondertussen is in dat pas geschilderde pand die nieuwe vestiging van Amadeus opengegaan. Dat weten we dan ook weer
|
|
|
#57 |
|
Proud Belgian
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
killed Laura Palmer
|
Neen aan dat oranje gebouw verandert er niets. Ik denk dat dat gewoon een haastige schets is van de ontwerper, want de gevelcompositie is ook niet dezelfde op dit tekening als in het echt. Ik denk ook niet dat het ook een deel is van de uitbreiding van de Privilege, maar dat dat gewoon appartementen zijn.
|
|
#59 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 341
|
Wow! Dat is wel weer een uitgebreide en onderhoudende update. Bedankt.
Quote:
Voorlopig althans, in afwachting van de bouw van hun eigen kantoorgebouw aan the Loop. Die plannen werden al een paar keer afgekeurd, maar ik weet niet hoe het daar nu mee staat. Althans, toch volgens een vriendin die daar ICT-dingen doet. |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
fly me to the moon...
|
Quote:
|