|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#61 |
|
Bike It!
Likes (Received): 341
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
cotton island
ze zijn begonnen met het ophangen van de terrassen aan het loftgebouw, kheb er wa foto's van, hoe moet ik da hier posten?
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
Quote:
dan de url die je krijgt hier posten!
|
|
|
#64 |
|
Registered User
|
Last edited by High Tower; April 2nd, 2010 at 01:19 PM. Reason: url aangepast :-) |
|
|
|
|
#65 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Wel zien dat je de url van de foto zelf kopieert en plakt, en niet de url van de pagina waarop je de foto ziet. Dat kan je doen door met je rechtermuisknop te klikken op de foto een "kopieer afbeeldingslocatie" (of iets in die aard) te klikken. Dat plak je dan tussen de IMG-tags. Zo'n url eindigt altijd op .jpg of .gif.Dat terzijde: mooi Kon ik het maar betalen Ben jij een bewoner van een van de appartementen daar?
|
|
#66 |
|
Registered User
|
Ik woon inderdaad in éen van de appartementen (naast de lofts want die vallen ook buiten mijn budget..).
Ben al eens in de lofts gaan rondwandelen, vooral de bovenste zijn de moeite met private toegang tot daktuinen! Misschien moet ik daar ook eens wat foto's van 'trekken', dan kan ik ze nu misschien eens deftig posten, alle begin is moeilijk ;-) |
|
|
|
|
#68 |
|
Registered User
|
Waarschijnlijk moeten deze huizen (net zoals het stationsgebouw van Drongen en Hansbeke) verdwijnen om de spoorlijn 50A op vier sporen te brengen i.p.v. twee.
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Registered User
|
Quote:
Foto's afbraak: http://foto.zita.be/6750024641 |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Architecture Student
Likes (Received): 17
|
Bron: De GentenaarTrampalen krijgen facelift
|
|
#71 | |
|
fly me to the moon...
|
Quote:
|
|
|
#72 |
|
Registered User
|
Zonnepanelen op 400 stadsgebouwen
Ecostream wil fabriek met honderd werknemers opstarten in Gent
GENT - Zonnepanelenbedrijf Ecostream begint na de Gentse Feesten met het plaatsen van zonnepanelen op het dak van vierhonderd stads- en OCMW-gebouwen. Bovendien wil het bedrijf uit Maldegem een nieuwe fabriek opstarten in Gent, meteen goed voor ongeveer honderd jobs. Ecostream is een van de grootste zonnepanelenbedrijven in Vlaanderen en breidt zijn markt nu uit naar Gent. ‘Na de Gentse Feesten starten we met het plaatsen van 50.000 zonnepanelen op vierhonderd stads- en OCMW- gebouwen. Driehonderd van die daken zijn al gecontroleerd en voldoen aan onze kwaliteitseisen,’, legt ceo Johan Konings uit. Gent zet dus zwaar in op hernieuwbare energie. ‘In samenwerking met de stad Gent voorzien we zoveel mogelijk stadsgebouwen –?onder andere musea en zwembaden?– van groene, goedkopere stroom. Die zonnepanelen zullen evenveel stroom opwekken als het verbruik van drieduizend gezinnen op jaarbasis.’ Zelfredzaam tegen 2020 Ecostream prijst de professionele samenwerking met de stad. ‘Het is een wereldprimeur dat een stad zich zo intensief engageert in een duurzaam energieproject’, aldus Johan Konings. De stad heeft dan ook een duidelijke visie. ‘Tegen 2012 willen we een derde van het stroomverbruik van de stadsgebouwen zelf produceren door zonne-energie’, zegt schepen Christophe Peeters (Open VLD). ‘De ambitie bestaat erin om tegen 2020 evenveel energie te produceren als we verbruiken.’ Van de vier bedrijven die zich kandidaat stelden om de stad van zonnepanelen te voorzien, kwam Ecostream als beste uit de selectieprocedure. ‘Onze vakkennis en ervaring hebben wellicht de doorslag gegeven. Verder kunnen we financiële stabiliteit garanderen doordat aandeelhouder Eneco een overheidsbedrijf is’, verklaart Johan Konings. Groen voetbalstadion Ecostream heeft nog meer plannen in Gent. ‘We willen er een fabriek opstarten’, klinkt het. ‘In eerste instantie willen we een gebouw huren voor een productielijn die meteen goed zou zijn voor honderd arbeidsplaatsen. We zijn enkel nog op zoek naar een geschikte locatie en investeringsmaatschappijen. Als sponsor van voetbalclub AA Gent zijn er ook mogelijkheden om het nieuwe Arteveldestadion van elektriciteit te voorzien door middel van fotovoltaïsche zonnepanelen. Die plannen zijn nog pril, maar het moet mogelijk zijn om het elektriciteitsnetwerk van het stadion volledig op zonnepanelen te laten werken’, zegt Johan Konings. Jochen Veys bron :Het Nieuwsblad |
|
|
|
|
#73 |
|
killed Laura Palmer
|
Het mogelijkheid van het volbouwen van de parking aan de Henleykaai, zoals die eerder aan bod kwam in het topic over het project Gent-Sint-Pieters, geloof ik, zou van de kaart zijn:
Provincie koopt Urbisgebouw aan De Zuid
|
|
#74 |
|
killed Laura Palmer
|
Vandaag staat het nog een klein beetje uitgebreider in de krant. Blijkbaar wil de Provincie ook de buitenkant van het gebouw renovereren en - misschien? - ook wel een beetje van uitzicht veranderen. Er zal worden samengewerkt met de Vlaamse Bouwmeester:
Provincie koopt Zuid op Juist jammer dat ze het shoppinggedeelte niet kunnen herinrichten. Want met al die spiegels overal is dat echt wel een lelijk spel. De rest van het gebouw vind ik nog zo erg niet. 'k Vind het best een stoer ding. De echte doorn in het oog van de Zuid is het Woodrow Wilsonplein zelf. Maar bon, de provincie heeft ook nooit echt veel gedaan met het François Laurentplein, dus aan de openbare ruimte op de Zuid zullen ze ook wel niet te veel veranderen zeker
|
|
#75 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Flatgebouw op hoek Lindenlei/Pekelharing
Wie illustreert en vertelt eens wat meer over dit nieuwe hoekpand op de Lindenlei en de Pekelharing? Er hing nooit een naam van het architectenbureau uit, maar het lijkt me een toprealisatie te zijn die de Lindenlei en de Recolettenlei verder opwaardeert. Naaste buren zijn een flatgebouw uit 1993 van Dirk Defraeije en Koen Van de vreken en het recente en bekroonde project van Coussée en Goris (met o.m. 'De Katoenspinnerij').
|
|
|
|
|
#76 |
|
Urban Explorer
|
Ik snap niet dat het 33 miljoen euro kost om het Urbisgebouw te renoveren. Het dateert nog maar van 1995 en ziet er nog zeer proper uit.
|
|
#77 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Registered User
|
Misschien ten dode opgeschreven, maar het zal nog wel even duren vooraleer ze er de stekker uittrekken. (Logisch ook, je gaat je eigen partijleden toch niet werkloos maken)
|
|
|
|
|
#79 | |
|
killed Laura Palmer
|
'Stad heeft te weinig lowbudgethotels' Quote:
|
|
|
#80 |
|
Registered User
|
Nieuw flatgebouw tussen Ham en Reke (Caan architecten)
Er hangt momenteel in de Ham een bouwaanvraag uit voor de renovatie van een bestaand herenhuis en de bouw van een 25-tal appartementen langs de Reke (jaagpad langs de Leie). Lafaut Invest (Pittem) is de projectontwikkelaar, Caan Architecten tekent voor het ontwerp.
Van de veel oudere plannen om het flatgebouw Mortier op de hoek van de Ham, Reke en Jooremaaie te slopen, voorlopig geen nieuws. http://wemakebe.blogspot.com/ > woe 27 januari 2010 Last edited by Puinkabouter; May 1st, 2010 at 11:49 PM. Reason: defecte image-link gefixt |
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|