|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Database Discussies, cijfers en wetenswaardigheden van de bestaande bebouwde omgeving |
| View Poll Results: AJAHKS | |||
| 10 |
|
1 | 2.94% |
| 9.5 |
|
1 | 2.94% |
| 9 |
|
0 | 0% |
| 8.5 |
|
4 | 11.76% |
| 8 |
|
4 | 11.76% |
| 7.5 |
|
6 | 17.65% |
| 7 |
|
2 | 5.88% |
| 6.5 |
|
3 | 8.82% |
| 6 |
|
3 | 8.82% |
| 5.5 |
|
0 | 0% |
| 5 |
|
4 | 11.76% |
| 4 |
|
0 | 0% |
| 3 |
|
2 | 5.88% |
| 2 |
|
0 | 0% |
| 1 |
|
4 | 11.76% |
| Voters: 34. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
ArenA, Amsterdam
Gegevens
Naam: Amsterdam ArenA Hoogte: 77 Meter Plaats: Amsterdam Zuid-Oost Oplevering: 1996 Website: http://www.arena.nl Functie: Evenementen/kantoren Architect: Rob Schuurman ![]() ![]() ![]() Feitjes: - Op drie na steilste stadion van Europa met 37 graden. - Wisten jullie al dat het dak open kan? - Het heeft regelmatig een grasmat. - Men wil graag een uitbreiding maar niemand weet hoe. Deze soep met derde ring van HHF'er hugenholz haalde zelfs het Parool:
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
De eerste Rotterdamse één is alweer binnen!
|
|
|
#3 |
|
Registered User
Likes (Received): 105
|
Ach ja, dat is nu eenmaal iets wat je (helaas) kan verwachten. De architectuur van het stadion vind ik matig, maar dat is een persoonlijke beoordeling.Maar ik heb de ArenA toch een dikke 8 gegeven, maar net geen 8,5. Het stadion heeft vele sterke punten, maar ook minpunten. Die zijn wat mij betreft het gras, de sfeerbeleving van binnen, de afstand (met name achter de doelen) tot aan het veld, de akoestiek is erg matig, de tweede ring is wel heel erg steil en je moet eerst naar +12 meter voordat je in het stadion op het niveau "begane grond" aankomt. Sterke punten zijn de bereikbaarheid, het over het algemeen goede zicht op het veld, het zitcomfort met verwarming, de videoschermen, het aantal business units en seats, uiteraard het schuifdak dat slecht weer kan buitensluiten en de goede parkeergelegenheid in en om het stadion.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 85
|
Ik haat voetbal...
![]() Maar om dan toch een cijfer te geven: een 6,5. Typische 90-er-jaren fail.
|
|
|
#6 |
|
Not much
Likes (Received): 49
|
Een 10, het enige stadion van Nederland in mijn ogen.
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ik vind het niet een heel mooi stadion, maar natuurlijk wel een van de betere in Nederland. Ik geef een 8.5! Waarom is er geen PSV stadion in de database. Waar zijn al die Eindhovenaren!
●● Flickr The Hague, Barcelona, Rotterdam & Paris HHF Database: {1}Vesteda {2}Delftse Poort {3}WTC {4}Red Apple {5}Symphony {6}Hoftoren {7}Montevideo {8}Scheepmakerstoren {9}Millenniumtoren {10}Strijkijzer Ratings Skylines 1-1-2010: NL: {1}Rotterdam {2}Den Haag {3}Amsterdam {4}Utrecht EU: {1}Défense {2}Frankfurt {3}Canary Warf {4}Madrid {5}Warszawa {6}XIII Arrondissement {7}Rotterdam {8}London City {9}Brussel |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Redelijk stadion, verkeerde club
6,5
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hallleeejkes
|
Een 5.
De grootsheid en de steilheid vind ik pluspunten. Het ontbreken van de sfeer van een stadion en vooral het vele beton aan de buitenkant zijn toch echt minpunten. Voorbeeld.... de Veltins Arena van schalke 04 lijkt best veel op de amsterdam arena al vind ik de gelsenkichse variant toch stukke mooier van de buitenkant
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
Als je een thuiswedstrijd van Ajax op tv bekijkt, zie op de achtergrond zo'n dikke betonnen rand en geen publiek.
Als je het gebouw van buiten bekijkt zie je dat armoeieuguh betonskelet. Sinds Ajax er speelt, heeft de club niet meer sprankelend gespeeld... Gras groeit er niet. Verse lucht hangt er niet. - alleen een frietwalm. Dit gebouw is de graftombre van het Nederlandse voetbal. Wat er nog aan ontbreekt zijn groene algen en andere uitslag op het beton en dikke, gore randdebiele graffiti... Alle Ajax-fans dood, alle Feyenoord-fans dood, alle PSV-fans dood en de rest van de mensheid en alle levensvormen in alle denkbare universa - krijg allemaal de kanker. Last edited by Luis Indepels; February 7th, 2010 at 10:21 PM. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Registered User
|
godverdomme lelijk, een 5
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
The only way is up
Likes (Received): 591
|
7/10
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
MP
Likes (Received): 79
|
Ik vind 't ook maar 'n gek gebouw, eerder een kermisattractie dan een gebouw eigenlijk. Het ziet er zo tijdelijk uit, en dan ook nog 'ns zo opgekropt. Een boos schildpadje. Maar ik geef er toch een 6 aan om de flauwe onvoldoendes uit Rotterdam en Eindhoven te compenseren, zo zijn wij Alkmaarders dan ook wel weer.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|