|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#121 | |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 79
|
Lettre d'info IEB:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Registered User
Likes (Received): 36
|
dit is het document dat Atenor vandaag uitgedeeld heeft, maar resultaat over de concertatie ken ik niet; ben wel quasi zeker dat het project gaat moeten verkleinen, het ziet eruit als een echt gedrocht momenteel in een wijk die zeker moet opgefleurd worden maar met iets meer delicatesse volgens mij
http://fr.atenor.be/dbfiles/mfile/87...3_01_11_FR.pdf |
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Brussels sprout
|
Lettre d'info IEB:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Sur le nouveau site de l'atelier d'architecture a2rc, on trouve de SUPERBES rendus de l'ancien projet des V-Towers... tellement plus belles que le nouveau projet...
http://www.a2rc.be/#/work-in-progres...ress/v-towers/ |
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Near Bruges
|
Ik hoop dat deze effectief gebouwd gaat worden. En dat het geen flauw afkooksel mag worden zoals ondermeer UP-site en Entre Les Deux Portes.
Die plint zit goed, het gebouw en de omgeving zijn uitnodigend, de toren heeft een stijl die vernieuwend is. Voor mij is hij goedgekeurd!!! ![]() ![]()
|
|
|
#127 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 53
|
en dat project heeft dan plaats moeten ruimen voor dit
![]()
|
|
|
#128 |
|
Bike It!
Likes (Received): 472
|
Ik had me er enigzins mee verzoend en het blijft wachten op een concrete uitwerking en deftige renderings van het nieuwe ontwerp, maar het is sowieso al duidelijk dat het eerste 100 keer mooier, beter, opzienbarender en degelijker was...
Het lijkt erop dat Brussel bang blijft voor Architectuur met een grote A... |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Registered User
|
Hoe komt het dat dit niet doorgegaan is? Het is echt ergerlijk om te zien dat deze prachtige torens nooit uitgevoerd zullen worden.
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
New Brusseleir
|
De economische crisis zal wel enig roet in het eten hebben gegooid... Bovendien zijn deze plannen nooit heel erg concreet geweest, voor zover ik weet. Niet veel meer dan en spectaculaire schets, vergelijkbaar met het masterplan van Portzamparc voor de Wetstraat, maar dan nog onzekerder. Spijtig genoeg, haast ik me eraan toe te voegen. Ik wil niet dat jullie denken dat ik het huidige plan zoveel beter vind.
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Bike It!
|
Spectaculaire schets? Ik vind die render anders al behoorlijk uitgewerkt hoor.
Enfin, het zal idd wel te duur zijn, zeker gezien de nog steeds erg lage vastgoedprijzen in Brussel, vergeleken met andere hoofdsteden. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Bike It!
|
Dat is inmiddels reeds licht gewijzigd en is wat minder speels, maar nog steeds een mooi project. Maar dat is voer voor die andere thread.
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Registered User
|
Voor mij kunnen ze niets goeds meer doen aan het project Victor na het zien van die schets van de V-torens. Dit soort architectuur heeft Brussel nodig en niet zo'n rechtop staande schoendozen die in elkaar worden geschoven!
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Near Bruges
|
Ik had het ergens wel gedacht dat het te mooi was om waar te zijn.
Er stonden zo'n mooie projecten op stapel! - V-towers - Belair - Entre Les Deux Portes En allemaal zijn ze zo verkracht dat je ze gewoon meteen zou afvoeren! Brussel zit al zo krap met de ruimte, zouden ze niet beter zorgvuldiger omspringen met invullingen?
|
|
|
#136 |
|
Registered User
|
Ligt het echt 100% vast dat het niet het oorspronkelijke ontwerp wordt.
Want nu ik die renders zie ![]() Zou eindelijk eens een wolkenkrabber zijn met architectuur die internationaal mag gezien worden!! |
|
|
|
|
|
#137 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 54
|
... En een plint die dezelfde fout begaat als alle hoogbouw in de Noordwijk: glas zonder publieke functie. Monumentale inkom, dat wel, dat zou mooi geweest zijn.
|
|
|
#138 |
|
Registered User
|
Het ging hier specifiek over het ontwerp en dat is onmiskenbaar zeer hoogstaand. Mits minimale aanpassingen zou je de pint net zo goed een publieke functie kunnen heven (restaurantje ofzo).Al besef ik ook dat zelfs mocht men voor deze V-toren gegaan zijn dit zeker niet het eindresultaat was geweest. De kans zou heel groot zijn dat net de zaken die wij er zo goed aan vinden (plint, hoogte, bekleding) sneuvelen of ingeperkt worden. Zo gaat dat eigenlijk altijd met de eerste renders. Een soort negatieve, architecturale variant van de uitspraak 'de soep wordt nooit zo heet geheten als ze wordt opgediend'. Last edited by De Klauw; January 21st, 2011 at 10:10 PM. |
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Brussels sprout
|
Quote:
Victor...tja, dat is de grootste sisser in je lijstje dat klopt. |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Registered User
Likes (Received): 170
|
Weeral saaie, rechthoekige dozen i.p.v. vernieuwende (èchte) Architectuur... En dan maar klagen over het 'imagoprobleem'... Hallo!?
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|