daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools
Old January 7th, 2012, 03:53 PM   #81
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 189

@Arrrgh

Van die foto's gaat mijn hart niet sneller kloppen. Ik hoop dan ook dat de ontwerpen voor Jaffa toch een stuk spannender en beter zijn.

ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY
Dezz no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old January 7th, 2012, 09:15 PM   #82
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 521

Tsja dan ben je bij Venster aan het verkeerde adres. Die maken, volgens mij bewust, vooral dingen die niet opvallen.
Arrrgh no está en línea   Reply With Quote
Old January 7th, 2012, 11:22 PM   #83
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 189

Ik hoef ook geen gebouwen die opvallen (liever niet), maar ik wil wel goede architectuur en dat zie ik dus niet op deze foto's. De schetsen die ik zag in een etalage op de Goudse Rijweg zagen er dan wel weer oké uit, gelukkig.

ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY
Dezz no está en línea   Reply With Quote
Old January 8th, 2012, 03:19 AM   #84
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1084

Quote:
Originally Posted by Dezz View Post
Ik hoef ook geen gebouwen die opvallen (liever niet), maar ik wil wel goede architectuur en dat zie ik dus niet op deze foto's.
Dat is inderdaad precies waar het om draait, of beter gezegd, waar het om zou moeten draaien.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old January 8th, 2012, 10:46 AM   #85
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dezz
Ik hoef ook geen gebouwen die opvallen (liever niet), maar ik wil wel goede architectuur en dat zie ik dus niet op deze foto's. De schetsen die ik zag in een etalage op de Goudse Rijweg zagen er dan wel weer oké uit, gelukkig.
Als ik die schetsen moet geloven komt er gelukkig wel wat diversiteit in de architectuur, en niet die saaie eenheidsworst zoals bij de foto van de eengezinswoningen.
Nexxd no está en línea   Reply With Quote
Old January 8th, 2012, 12:57 PM   #86
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1120

Quote:
Originally Posted by Arrrgh View Post
Venster Architekten ontwerpt mijn huis-in-aanbouw Ze letten vaak goed op de details. Ze flirten af en toe met retro-architectuur, maar het verwordt nooit echt tot kitsch. Tot nu toe zijn ze voornamelijk actief in de regio Gouda.

Hotel in Gouda:

Appartementengebouw "De Jonker", Gouda

Medisch Spectrum Gouda

Eengezinswoningen Gouda
Dat medisch spectrum is het enige wat nog wel gaat, de rest vind ik niet mooi en die eengezinswoningen zelfs ronduit lelijk...
Old January 8th, 2012, 05:16 PM   #87
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 301

Ik vind De Jonker en dat medisch spectrum nog wel gaan, maar dat hotel en de eengezinswoningen zijn gewoon saai en lelijk...
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old January 9th, 2012, 05:27 PM   #88
Golda
Registered User

Golda's Avatar

Likes (Received): 30

je moet (zoals wel vaker) de gebouwen eigenlijk in de omgeving zien, dat geeft al weer een hele andere indruk. zo is het woongebouw de Jonker fraai gesitueerd aan de singel en past het goed in de bestaande bebouwing.
het hotel is weliswaar niet spannend maar wel een 'passende' invulling voor die plek.
die witte band in de eensgezinswoningen had van mij niet gehoeven maar verder zijn de huizen een redelijke kopie van hetgeen hier eerst stond.
Old January 9th, 2012, 08:17 PM   #89
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 6691

Die rijtjeshuizen doen me denken aan wat er in Lombardijen gebouwd wordt.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2012, 11:12 AM   #90
Kruimel
Registered User

Kruimel's Avatar

Likes (Received): 409

Impressies nieuwbouw De weg naar Kralingen en foto-update
– 15 januari 2012Posted in: Foto-updates nieuwbouw

De nieuwbouw van “De weg naar Kralingen” is de eerste fase in de herstructurering van de buurt Jaffa, de meest westelijk gelegen wijk van deelgemeente Kralingen. Vierhonderd sociale huurwoningen zullen gefaseerd plaats maken voor ongeveer 190 nieuwbouwwoningen, waarvan 130 koopwoningen en 60 huurwoningen.

De weg naar Kralingen
Die eerste fase betreft circa 23 drie- tot vierlaagse herenhuizen aan de groene singel van de Sophiakade, en direct achter de Sophiakade circa 28 ruime eengezinswoningen. Venster Architecten ontwerpt in opdracht van Woonstad Rotterdam de woningen. De bouw van de nieuwe woningen start eind 2013. De verkoop start begin 2013. In de eerste fase worden ook circa 30 huurwoningen voor 50-plussers gebouwd. Naar verwachting zal de oplevering van de eerste fase eind 2014 plaatsvinden.

bron
Kruimel no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2012, 12:41 PM   #91
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 521

Typisch Venster-project. Wel een beetje retro maar daar is af en toe niets mis mee.
Arrrgh no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2012, 12:54 PM   #92
Kinkel
Registered User

Likes (Received): 205

Gelukkig gebeurd er nog iets als dit project, in deze tijd allang winst. Slechter dan het nu is kan niet.
Kinkel no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2012, 03:22 PM   #93
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 807

Ik ben wel erg blij dat er dit stuk onder handen genomen wordt want in potentie is dit stukje Kralingen erg leuk. Met nieuwe bewoners met een wat stevigere portemonnee krijgt de Vlietlaan ook eindelijk weer de kans om wat leuke zaken in de plinten te huisvesten.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2012, 04:32 PM   #94
Kinkel
Registered User

Likes (Received): 205

Ik heb het altijd zonde gevonden van een in potentie sfeervolle winkelstraat als de Vlietlaan, die verloedering. Hopelijk inspireert deze nieuwbouw verdere verbeteringen in Kralingen-West. Alle beetjes helpen...
Kinkel no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2012, 07:17 PM   #95
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 807

Hierna zou het natuurlijk mooi zijn om Kralingen-West beter te verbinden met het gebied rond de Zwaanshals. Daar staat nu ook nog een heleboel woningcorporatiemeuk tussen terwijl er ook nog hele mooie straten tussen zitten. Zo vlakbij het centrum moet daar toch meer mee te doen zijn.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2012, 07:51 PM   #96
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 516

een deel van die 'meuk' zijn koopwoningen hoor, niet alles is daar van de corporatie, ook al denk je dat misschien omdat het er zo uit ziet
2013: Dubai / Barcelona / Madrid & Toledo / Nepal: Steden & trekking Annapurna Base Camp & Chitwan NP
2014: Boedapest (mei) / Istanbul (september) / Nepal - 17dg trek Everest Base Camp en Gokyo meren (november)
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old January 17th, 2012, 06:03 PM   #97
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Van Kralingen-West naar de Zwaanshals, daar zit heel Crooswijk nog tussen, met – zoals Patrick Highrise al zei – gedeeltelijk koopwoningen. Maar met een kwaliteitsimpuls van de Crooswijksestraat, Crooswijkseweg en Boezemstraat ben je al een heel eind. Jammer dat de gemeente de winkels op de Crooswijkseweg liever ziet verdwijnen en de hele boel rond de Rusthoflaan wil concentreren
Old January 17th, 2012, 06:32 PM   #98
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1120

Bizar ja. Crooswijkseweg is een bestaande kwaliteit en die moet je dus uitbouwen. Maar nee de ambtenaren, zelf woonachtig in Berkel, Bleiswijk, Steenbergen en Ridderkerk, hebben bedacht dat het allemaal anders moet...

En het erge is dat als je ze dat verteld, dat ze zullen zeggen bestaande kwaliteit? Die ranzige troep daar is toch geen kwaliteit? Tsja ze weten niet beter natuurlijk ze zijn de suffe wijkcentra in hun suffe woonwijk gewend...
Old January 17th, 2012, 06:39 PM   #99
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 516

@ Nexxd: wat zou je dan als kwaliteitsimpuls op die doorgaande straten willen doen? Dat zijn nou deels juist straten met delen VVE. CQ wat zie jij dan als kwaliteitsimpuls.
Ik weet wel een paar slechte stukjes hoor, maar ben benieuwd naar welke delen jij dan vooral denkt
En idd lekker snugger van de gemeente....zullen die vve blokken leuk vinden (een lege plint) wat zouden ze dan daar graag voor terug zin als DG in die ruimtes??? zijn nou niet even eenvoudig aan te passen naar bijvoorbeeld woningen! (zeker die delen niet in de jaren 80 bouw (grote ruimtes) wat verder richting de singel zou dat misschien nog wel kunnen... (oudbouw).
2013: Dubai / Barcelona / Madrid & Toledo / Nepal: Steden & trekking Annapurna Base Camp & Chitwan NP
2014: Boedapest (mei) / Istanbul (september) / Nepal - 17dg trek Everest Base Camp en Gokyo meren (november)
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old January 17th, 2012, 07:13 PM   #100
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

^Crooswijksestraat en Pijperstraat vind ik er erg armoedig uitzien terwijl het de belangrijkste corridor is tussen Kralingen en Noord. Het zwembad is een waardevolle toevoeging (zolang het nog open is...) maar qua uitstraling zou het niet misstaan op een derderangs bedrijventerrein.

Op de Crooswijkseweg is het probleem vooral het HUIDIGE winkelbestand, maar als heel de wijk verbetert lost dan vanzelf op. Daar heb je geen winkelcentrum, bedacht door een suffe gemeenteambtenaar, voor nodig

De Boezemstraat is eigenlijk nog het verschrikkelijkst. Drukke stadsstraat en de onnodig verspringende rooilijn geven de straat een onnodig breed en rommelig profiel.

Reply

Thread Tools

Posting Rules