|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
hehe, maar op de illustratie loopt de ader rechts vh gebouw op de foto (K5) en op deze foto zien we een constructie links van K5 (die witte kubus op de illustratie is ook K5)
Dus ik weet niet of deze hoekige constructie ook zo modern moet worden als op de illustratie. Die affiche stond wel voor die werf, dus ik begrijp het allemaal niet zo goed
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Nee, dat verschil in locatie tussen de render en de foto is er niet hoor. Op de render loopt ie vanaf de nieuwe kinderkliniek, tussen de parking en K6 verder tussen K5 en K1. En zo loopt ie ook op de foto. En dat het er nu eerder hoekig uitziet is wiedes: het is het skelet. De afgeronde hoeken etc. zitten in de bekleding.
|
|
|
#23 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Op het parkeergebouw wordt een derde verdieping bijgebouwd. Dit gaat vrij snel dankzij de staalconstructie en is over enkele weken klaar voor gebruik.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Registered User
|
tis nodig ook dat extra verdiep
de voetgangersbrug begint trouwens al vorm te krijgen, 'k moet nog eens foto's nemen en het nieuw revalidatiecentrum wordt in december al in gebruik genomen! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
killed Laura Palmer
|
Werken aan nieuwe ingang UZ Gent starten binnenkort
|
|
|
#26 |
|
Registered User
|
Heeft iemand een plan liggen, hoe ze de verkeerscirculatie willen plannen op de UZ site.
Heb even gegoogeld maar vind het niet direct. alvast bedankt |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
zouden ze daar iets aan veranderen toch?
zal wel gewoon tegenwijzerszin blijven he, door die nieuwe ingang verandert er weinig aan de verkeerscirculatie denk ik |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
|
Update 05-01-2011:
Campusader binnenkant naast K1: ![]() Campusader buitenkant naast K1: ![]() Nieuw operatiekwartier valt op tussen de blokken K12 en K6. De campusader loopt onder het nieuwe gebouw door: ![]() Hier en daar brandt er al licht, al zal de inrichting wel even duren: ![]() Het gehele gebouw: ![]() Het nieuwe restaurant staat er al een tijd, maar was hier nog niet gepasseerd: ![]() Aan de Aldi rechtover het UZ staat dit gebouwtje, nu een soort jeugdhuis en vroeger een school denk ik. Post ik nu gewoon omdat ik die bel zo leutig vind :
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Architecture Student
Likes (Received): 17
|
Tof om te zien hoe snel het daar vooruit gaat
merci voor de updeet!
|
|
|
#30 |
|
killed Laura Palmer
|
Bwah, snel. Ze zijn al ruim een half jaar bezig met het plaatsen van de zinken gevelbekleding, wat normaalgezien heel snel te plaatsen is, en ze hangt er nog steeds niet helemaal tegenaan ![]() In dat nieuwe restaurantgebouw heb ik nog als jobstudent gewerkt, toen het pas in gebruik werd genomen in juli 2009. Aangename werkomgeving wel, maar er zit toch een stommiteit in het ontwerp: als je binnenkomt via de trap naar +1, kom je van een brede trap eerst in een ruime hal, maar moet je vervolgens via een nauw gangetje, zonder lichtkoepel of zelfs verlichting tout court, naar de deur van het buffet stappen. Vrij onaangenaam, zeker als daar op de middag bijna heel het UZ staat aan te schuiven.
|
|
|
#31 |
|
Registered User
|
idd, kga er ook soms eten en in die gang gaat het er idd bevangen aan toe, zeker vanuit een rolstoel
de resto zelf had ik ook wel ruimer verwacht. Als je zo een gebouw ziet staan die enkel dient als resto, verwacht je toch wel wat, maar binnenin vind ik het maar een kleine refter |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Architecture Student
|
ik had het eerder over die verbindingsbruggetjes, ma bon
|
|
|
#33 |
|
Landmeter in wording
|
Komende van de E17 staat er een bord met vermelding: Ernstige verkeershinder vanaf 18 -01
Weer een werfje om te volgen |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Landmeter in wording
|
Inderdaad, maar helaas nergens plannen te vinden.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Registered User
|
Ik moet toevallig morgen op medische controle in K3 (tja), ik zal eens kijken of ik ergens iets kan vinden... wish me luck!
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Registered User
|
K3 is toch een schoolgebouw nu? Wat gaan ze wel aanvangen met jou?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Registered User
|
Er wordt inderdaad lesgegeven, maar ook de dienst medisch toezicht van de ugent zit er... en ze hebben mij weer een attest voor 5 jaar gegeven.De K3 is trouwens een bizar gebouw. Tussen elke verdieping is er een tussenverdieping die enkel bestaat uit een doodlopende gang met chauffages aan de ene kant en een glazen wand (enkel glas) aan de andere... duidelijk van voor de energiecrisis: ![]() Ik ben ook niet veel wijzer geworden ivm de nieuwe plannen. Wel lijkt er ruimte geschapen voor de nieuwe inrit aan de Heymanslaan, recht tegenover home Boudewijn (tenzij ik het verkeerd voor heb): ![]() Ze werken nu blijkbaar wel aan zuiniger energie, al begrijp ik deze techniek niet helemaal:
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Registered User
|
op die foto zie je rechtsonder licht branden, ne maat van mij werkt daar, zal hem es vragen of daar de inkom komt en of hij meer info heeft (dat ik daar nu pas aan denk
)
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Architecture Student
|
Wij hebben dat keer gezien in de les Ecologie. Dat zijn enorme tanks van soort bronwater dat ze in de grond steken. Omdat de aarde relatief warm blijft in de winter, gebruiken ze dat om ruimtes te verwarmen (warmtepomp).
En in de zomer is het onder de grond meestal koeler dan erboven ook, en dan gebruiken ze dat water om ruimtes af te koelen. Tis natuurlijk veel ingewikkelder dan dat, maar daar komt het op neer. En tis hetzelfde water normaal dat constant circuleert ook dacht ik, dus geen kraantjeswater fzo.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|