daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Gent

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 6 votes, 5.00 average.
Old March 6th, 2010, 01:12 PM   #21
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 2852

Quote:
Originally Posted by poller1 View Post
wel een indrukwekkend ding. en ik heb al lelijkere ziekenhuizen gezien...
Ik niet, maar het stoort me al niet meer.

In elk geval bedankt voor de foto's! Ziet er best mooi uit.
Benonie no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 6th, 2010, 01:15 PM   #22
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

Likes (Received): 13

'k ga er wekelijks langs, dus zorg zeker voor nog foto's. Ben zelf vooral benieuwd naar die campusader. Is zeker belangrijk, want nu gaat alles nog via die prehistorische koele kelders, wat fameus afzien is als patiënt in uw bedjen
BIEB no está en línea   Reply With Quote
Old March 6th, 2010, 09:17 PM   #23
codex William
Registered User

codex William's Avatar

Likes (Received): 15

Eindelijk wat kleur tussen de grijze massa. Het UZ domein mag van mijn part kleurrijker, de mensen verkeren immers niet op hun best, daarom leuk om wat meer kleur te zien. De hellende grasvlakten, deze keer vind ik het mooi.
codex William no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2010, 10:57 AM   #24
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

stand van zaken
Old April 10th, 2010, 08:16 PM   #25
Dequal
Architect

Dequal's Avatar

Likes (Received): 369

Quote:
Originally Posted by BIEB View Post

stand van zaken
Dat ziet er heel goed uit!!
Old May 24th, 2010, 11:22 PM   #26
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 865

Ik ga deze sprankelende draad nog eens wat leven inblazen met een foto-update, zie Pinkstermaandag 24-05-2010:

K12D - Nieuwe Pediatrische Kliniek

Zie wat daar lonkt tussen het groen

Een stevig gevorderde ruwbouw

Een uit de renderings heel herkenbare hoek. Aan de grashelling moet duidelijk nog begonnen worden.

In het gezelschap van "de duikboot" wordt het een van de meer kleurrijke stukjes UZ-campus. De duikboot gaat trouwens nog met een verdieping verhoogd worden, maar voor wanneer dat precies zal zijn weet ik niet...

Vanaf 't veertiende van K12, dat nog steeds toegankelijk is en daarom ook een goede aanrader voor een gratis ver uitzicht, ziet dat er dan zo uit. (Een deel van?) de daken word(t/en) nog met gras begroeid.

Nieuwe Campusader

Gefopt! Die is nog niet in aanbouw! Maar die zal onder andere wel hier K12D passeren
Old May 25th, 2010, 10:00 AM   #27
Le Penseur
Proud Belgian

Likes (Received): 11

Quote:
Originally Posted by codex William View Post
Eindelijk wat kleur tussen de grijze massa. Het UZ domein mag van mijn part kleurrijker, de mensen verkeren immers niet op hun best, daarom leuk om wat meer kleur te zien.
Dat is zo juist! Waarom zijn al die ziekenhuizen zo grijs en deprimerend? Je gaat toch niet naar het ziekenhuis voor je plezier, dan is het toch des te belangrijker om in een aangename, kleurrijke omgeving te zitten. Ik vind dat er daar meer rekening mee moet worden gehouden.

Puin, weer ferme updates!
Le Penseur no está en línea   Reply With Quote
Old May 25th, 2010, 10:22 AM   #28
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

mooie update! K7 is trouwens ook al enorm opgeschoten, maar 't is niet makkelijk om er foto's van te nemen, de werf zit nogal ingesloten
Old May 25th, 2010, 11:08 PM   #29
SkyView
Registered User

SkyView's Avatar

Likes (Received): 4

Quote:
Originally Posted by Le Penseur View Post
Dat is zo juist! Waarom zijn al die ziekenhuizen zo grijs en deprimerend? Je gaat toch niet naar het ziekenhuis voor je plezier, dan is het toch des te belangrijker om in een aangename, kleurrijke omgeving te zitten. Ik vind dat er daar meer rekening mee moet worden gehouden.

Inderdaad, je moet eens zien wat een troosteloze hoop grauwheid er op Gasthuisberg in Leuven bijeen staat.
Om ziek van te blijven...
SkyView no está en línea   Reply With Quote
Old May 26th, 2010, 06:50 AM   #30
Buffalo Soldier
amai

Buffalo Soldier's Avatar

Quote:
Originally Posted by Le Penseur View Post

Klopt. De oude gebouwen zouden dan ook dringend een 'verfrissing' kunnen gebruiken.

Ook binnenin de gebouwen is het soms griezelig grauw (Die ondergrondse gangen deden mij aan het Dharma initative denken, voor de Lost-kijkers)
Buffalo Soldier no está en línea   Reply With Quote
Old May 26th, 2010, 08:50 AM   #31
G-4-Ever
G-4-Ever

G-4-Ever's Avatar

Likes (Received): 286

Mooie update! Moet daar helaas nooit in de buurt zijn, dus deze updates zijn meer dan welkom!!
Wanneer zou men starten met het bouwen van die campusader?
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar...
G-4-Ever no está en línea   Reply With Quote
Old May 26th, 2010, 09:08 AM   #32
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

De meeste ziekenhuizen zijn inderdaad maar grauw en het UZ blinkt daar behoorlijk goed in uit. Maar 'k denk dat dat vooral gelegen is aan het feit dat ze meestal op een behoorlijk beperkt budget moeten bouwen, en dat het eerste dat dan moet wijken uiteraard de tierelantijntjes zijn. Uiteindelijk is de binnenkant van zo'n ziekenhuis (de technische kant) toch wel het allerbelangrijkste.

Ik heb ook ooit gehoord dat K12 gebouwd was als onderwijsgebouw en niet als kliniek. Maar of dat ook klopt heb ik nooit kunnen verifiëren. Het lijkt mij eigenlijk nogal onwaarschijnlijk.

Quote:
Originally Posted by Buffalo Soldier View Post
(Die ondergrondse gangen deden mij aan het Dharma initative denken, voor de Lost-kijkers)
Die gangen zijn denk ik ook het decor van het clipje van Lalaland van Green Velvet. House klassieker van de vroege jaren 2000:

Allez, dat heeft men mij toch gezegd. En aangezien die kerel in die jaren nogal veel in Gent te zien was (Decadance ea.) lijkt het mij ook niet uitgesloten
Old May 26th, 2010, 07:50 PM   #33
Le Penseur
Proud Belgian

Likes (Received): 11

Ik heb het ook over de binnenkant: kamers, wachtkamers, gangen... En kleurverf kan heus niet zo duur zijn.
Le Penseur no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2010, 10:39 PM   #34
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

Klein updateken;

Old September 12th, 2010, 11:09 PM   #35
Dequal
Architect

Dequal's Avatar

Likes (Received): 369

Het ziet er minder vloeiend uit dan gedacht die ader
Old September 12th, 2010, 11:46 PM   #36
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

hehe, maar op de illustratie loopt de ader rechts vh gebouw op de foto (K5) en op deze foto zien we een constructie links van K5 (die witte kubus op de illustratie is ook K5)

Dus ik weet niet of deze hoekige constructie ook zo modern moet worden als op de illustratie. Die affiche stond wel voor die werf, dus ik begrijp het allemaal niet zo goed
Old September 13th, 2010, 09:34 AM   #37
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Nee, dat verschil in locatie tussen de render en de foto is er niet hoor. Op de render loopt ie vanaf de nieuwe kinderkliniek, tussen de parking en K6 verder tussen K5 en K1. En zo loopt ie ook op de foto. En dat het er nu eerder hoekig uitziet is wiedes: het is het skelet. De afgeronde hoeken etc. zitten in de bekleding.
Old November 20th, 2010, 01:15 AM   #38
zwerver
Registered User

Likes (Received): 0

Op het parkeergebouw wordt een derde verdieping bijgebouwd. Dit gaat vrij snel dankzij de staalconstructie en is over enkele weken klaar voor gebruik.
zwerver no está en línea   Reply With Quote
Old November 20th, 2010, 01:40 AM   #39
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

tis nodig ook dat extra verdiep

de voetgangersbrug begint trouwens al vorm te krijgen, 'k moet nog eens foto's nemen

en het nieuw revalidatiecentrum wordt in december al in gebruik genomen!
Old December 27th, 2010, 03:29 PM   #40
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Werken aan nieuwe ingang UZ Gent starten binnenkort
VERKEERSHINDER VANAF HALF JANUARI

GENT - De komende jaren staan er heel wat werken gepland in de wijk Nieuw Gent. Half januari starten de werken voor de bouw van een nieuwe ingang voor het UZ Gent. De werken zullen de nodige hinder met zich meebrengen.

De hoofdingang verhuist van de De Pintelaan naar de Corneel Heymanslaan waar ook een rotonde met dubbele rijstroken wordt aangelegd.Het verkeer kan dan vanaf de E17 via de Corneel Heymanslaan rechtstreeks naar het UZ Gent rijden en omgekeerd.

Tussen die nieuwe ingang en de op-en afrit van de E17 zal de Stad Gent ook de Corneel Heymanslaan heraanleggen. In januari beginnen de nutsmaatschappijen met de eerste voorbereidingen waarvoor er één rijstrook van de rijbaan wordt ingenomen. Er wordt verwacht dat dit de nodige verkeershinder met zich zal meebrengen. Er geldt tijdens de werken een omleiding.

Afhankelijk van de weersomstandigheden zullen de werken ongeveer twee maanden in beslag nemen. Daarna starten de wegen-en rioleringswerken op de Corneel Heymanslaan.

Er wordt nog voor de start van de werken een infovergadering georganiseerd voor de omwonenden. Ondertussen zijn er ook nutswerken bezig in de Ottergemsesteenweg-Zuid. Aan de kant van het nog te verrijzen Arteveldestadion zijn er werken aan het voet-en fietspad. Het verkeer zal er tijdens bepaalde periodes slechts beurtelings kunnen rijden via een lichtenregeling.

De Gentenaar, 27-12-2010

Reply

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules