|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Member
|
Rotterdam (24 maart 2010)
Had ook de grote camera mee maar toch alle foto's gemaakt met de superkleine 'cheapo' digicam. Alle foto's: 24 maart 2010.
1. Het HipHopHuis is sinds 2002 gevestigd aan de Coolhaven. ![]() 2. ![]() 3. De Machinist, een kennis-, kunst- en cultuurfabriek. Kan niet zo snel vinden wat dit gebouw origineel was. ![]() 4. Gebouwd in 1920 voor de Scheepvaartvereeniging Zuid, vleugels als scheepsboegen en op het dak een scheepsbrug met scheepsmasten. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7. Voormalig hoofdkantoor van rederij Rotterdamsche Lloyd uit 1922. ![]() 8. ![]() 9. ![]() 10. ![]() 11. Scheepvaart en Transport College. ![]() 12. Voormalig pakhuis St. Jobsveem uit 1912. ![]() 13. Voormalig kantoor Blaauwhoedenveem. ![]() 14. Zeehavenpolitie. ![]() 15. Doorlaatpost lijkt niet de goede vertaling en klinkt niet als een strenge controle... ![]() 16. Wokrestaurant, hotel en Aziatische supermarkt aan de parkkade... ![]() 17. ...de plastic palmbomen versterken de smaakvolle ambiance. ![]() 18. Maastunnel uit 1942 voor fietsers en voetgangers. ![]() 19. Midgetgolf pal naast de Euromast. ![]() 20. Het twee Michelinsterren restaurant Parkheuvel. ![]() 21. Villa Parkzicht was een discoclub waar de gabberhouse ontstond, onlangs opende in het gebouw de sjieke 'The Harbour Club'. ![]() 22. ![]() 23. Zwitsers paviljoen uit E'55, de Nationale Energie-manifestatie in 1955, daarna restaurant geworden en nu tijdelijk gesloten. ![]() 24. ![]() 25. ![]() 26.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Geweldige sfeervolle reeks!!
Zo zie ik ze graag vaker op dit forum. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Geweldige sfeervolle reeks!!
Zo zie ik ze graag vaker op dit forum. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
hemelschraper
Likes (Received): 13
|
Mooi! Favo's 10 en 12.
|
|
|
#5 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 568
|
Mooie serie, paar bijzondere plekjes fraai in beeld gebracht. favo 2, 6 en 12.
Wat bedoel je trouwens met "cheapo"? De machinist was vroeger een machinistenschool. Chalet Suisse was kortgeleden heropend, al volgde er wel een vette ruzie tussen chefkok en eigenaar, dus weet niet zeker of het nu nog open is.
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
Cheapo = goedkoop. Die heropening van Chalet Suisse was mij bekend maar het is nu dus weer (tijdelijk?) gesloten.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 568
|
Las net in het AD dat Chalet Suisse tijdelijk is gesloten en binnenkort heropent als Italiaans Restaurant, eigenaar van Fabrica (Entrepothaven) opent in het chalet een Italiaans restaurant.
Bij cheapo denk ik aan die vreselijke camera's voorop de Blokkerfolder van 69 euro, maar toch niet aan zo'n fraaie camera als de Samsung NV3. Lijkt me trouwens wel erg handig voor de straatfoto's zo'n lekker klein dingetje, val je iets minder op dan met zo'n dikke spiegelreflex.
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Le penseur
Likes (Received): 1
|
Echt een hele leuke serie, heb met plezier gekeken.
Dat Chinees hotel aan de Parkkade heb ik een keer geslapen. God, wat was dat een verschrikking. De stenen vloer thuis is nog zachter dan die bedden daar.
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|