|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#141 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Die laatste foto is de meest impessionante Brusselse skyline-foto die ik ooit heb gezien!
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
^Ja, van waaruit is die getrokken? Laeken?
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Registered User
|
Snot, je zit in de goede richting, tussen Laken en Jette, bij het maken van de Atomium reportage zag ik dit mooie zicht in een piepklein gaatje in de buurt tussen het Atomium & kinepolis vanop, jawel de begane grond. Brussel ligt in een put, dat is mijn geluk geweest.
Groetjes, M@nske |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
ha, Jette en Laeken. De beste hoek om de skyline te trekken.Ik zit al een tijdje met de gedachte om na te vragen of het mogelijk is op het dak van één van de Amelinkx blokken in de DikkeBeukenlaan (avenue Arbre Ballon/Jette) te mogen. Van daaruit heb je een geweldig uitzicht op Brussel en een goed perspectief op de skyline. En met mijn nieuw toestel met 10x zoom wil ikdaar wel eens kiekskes gaan trekken. Kunnen de Brusselaars uitzoeken of het mogelijk is?
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Registered User
|
De Laarbeekdreef in Jette, ook zo een mooie plek voor een mooie skyline van Brussel, het moet wel helder zijn.
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Registered User
|
Even dit: op 21 juli wordt er 175 jaar België gevierd met tal van artiesten aan de voet van de DEXIA-bank tower op het Rogierplein te Brussel. Aanvang: 20:00uur
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Registered User
|
Net zoals de financiëntoren, die van DEXIA komt ook al overal bovenuit, kijk zelf maar..... op de foto steekt hij al aardig boven het Crown-Plaza hotel uit.
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Registered User
Likes (Received): 20
|
ze zouden de Sheraton misschien ook wel eens een beurt mogen geven, die ziet er nu wel wat saai uit tov de rest
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Registered User
|
UPDATE: vridag 22 juli 2005
Nog de dekplaten, en de laatste etage is afgewerkt van de hoogste toren, later komt hier dan nog het schuine glazen dak voor een stuk over. Last edited by manske; July 22nd, 2005 at 06:25 PM. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Registered User
|
ook leuke foto's waarvoor dank
vanop de viaduct van vilvoorde is ook een mooi uitzicht maar je mag er helaas niet stoppen (tenzij iemand een truukje weet ?) |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Encore
|
Ik kan mijn ogen niet afhouden van de Dexia toren als ik in Brussel ben.
Het ziet er echt alsmaar beter uit! De vorige ontwerpen waren ook heel goed, en ze zouden zeker niet in de prullenmand mogen belanden, maar daar hebben we natuurlijk niets over te zeggen. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Registered User
|
Op de nationale feestdag was hij dan nog mooi verlicht, ook de torenkraan op de financiëntoren heeft het beste van zich gegeven, en doet dat nog tot hij afgebouwd wordt. deze kraan zal tot eind 2007 nog in het donker in alle kleuren van de regenboog veranderen.
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Registered User
|
Wat info:
DEXIA TOWER TE BRUSSEL Vanop het Rogierplein te Brussel zijn de verschillende verdiepingen van deze imposante toren, gebouwd in de vorm van een trapezium, goed te aanschouwen. Zijn inplanting zorgt voor een sterke visuele aanwezigheid vanuit de ve r s chillende grote Brusselse verkeersaders waaronder de Kruidtuinlaan, de Nieuwstraat en de Anspachlaan. In de « DEXIA TOWER » worden burelen en handelsruimte op een netto oppervlakte van respectievelijk 95.000 m2 en 2.000 m2 ondergebracht. De toren bestaat uit 38 verdiepingen : de 9 onderste vormen de sokkel, de andere de eigenlijke toren. De centrale kern met liften, noodtrappen en technische kokers werd gerealiseerd met behulp van klimbekistingen. De rest van de structuur bestaat uit een montage van beton prefab elementen. Vanaf de 18e verdieping begint een schuine dakhelling. Grote glaspartijen zorgen voor een zo natuurlijk mogelijke verlichting. Het project voorziet in de uitbating van 5 ondergrondse niveaus. Hiervoor werd van bij de aanvang gekozen voor een « up & down » constructie. Voor het globaal project werd gekozen voor een maximum aan prefabricatie. De firma Ergon gebruikte een hogesterktebeton van klasse C80/95 voor de kolommen. Om het aantal montagehandelingen te beperken heeft een groot aantal van die kolommen een hoogte van twee verdiepingen. De vloeren zijn samengesteld uit balken en welfsels, beide in voorgespannen beton. Groeten M@nske
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Registered User
|
manske al die gebouwen worden schijnbaar op dezelfde manier gebouwd met prefab beton. Zijn die gebouwen bestemd voor lang leven of krijgen we de vreugde om ons hier binnen 15 jaar terug te vinden en over de nieuwe toren te praten ?
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Registered User
|
Wat de DEXIA betreft kan men op termijn zeer snel de hoogte in, dat is een voordeel, ook afbreken of snel ontmantelen is geen probleem met deze constructie. Als ik me niet vergis zijn de funderingen voorzien om nog wat etages hoger te gaan, maar de stad Brussel en de Luchthaven van Zaventem is daar niet zo blij mee, deze gebouwen liggen onder een aanvliegroute. Mocht in het najaar beslist worden dat de nationale luchthaven gesloten zal worden, en alle activiteiten overgeheveld worden naar de regionale luchthavens, wat meer dan waarschijnlijk is, dan zou het kunnen dat de echte hoogbouw in Brussel een feit is.
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Registered User
|
Op maandag 25 juli werden de laatste dekplaten gelegd op het hoogste niveau van de hoogste toren van de DEXIA-bank tower. Zo kan men nu beginnen met de stalen dakconstructie.
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Registered User
|
Quote:
Sluiten van Zaventem? Wie gaat die 50.000 banen vervangen? En de multiplier? Alle internationale instituties weg? Waanzin. Zal niet gebeuren. |
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Registered User
|
waar heb je die blauwe hemel gevonden ??
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| 2001, brussel, martinietoren, rogiercentre, rogierplein |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|