|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1101 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 550
|
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
|
|
|
|
|
|
#1102 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1103 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Wat ben jij een naar, wereldvreemd persoon zeg! En dat noemt zich stedenbouwer? Een stedenbouwkundige is in de eerste plaats onderzoekend en vooral kritisch. Dat ben jij dus geen van beide.
Als het allemaal zo'n onzin was had de Vd Leeuwkring de burgemeester van Antwerpen niet uitgenodigd als eregast dit jaar om wat lessen uit de delen. De positieve ontwikkeling van de stad Rotterdam is er eerder ONDANKS de visie van het gemeentebestuur dan dankzij. De meeste spectaculaire dingen zoals de Wilheminapier en de verdichting van de binnenstad komen voort uit een tijd dat visie er nog wel was. Trouwens, als jij niet meer nodig hebt dan gras, ga lekker in een weiland zitten dan.
|
|
|
#1104 |
|
t.a.f.k.a. AJB
Likes (Received): 182
|
Klinkt als een stedenbouwer van de dienst. Vooral niet al te veel ambitie hebben.
|
|
|
|
|
|
#1105 | |||
|
Registered User
Likes (Received): 205
|
Dank voor de mooie updates en goed om te zien dat de bankjes er snel zijn deze keer.
Quote:
Quote:
Quote:
Skybridge en AJB hebben het wellicht niet zo op groen, parkjes etc., die houden meer hiervan: Gezellig...
|
|
|
|
#1106 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Durf je dat plaatje wel te bekijken zonder in je luier te plassen jb? Met je betonfobie
|
|
|
#1107 | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik ging wat te ver met dat ' ga lekker naar Antwerpen dan'. ..... Ambitie hebben is goed. Maar spectaculair en veel geld uitgeven betekent niet altijd dat het dan ook beter is. Volgens mij heeft Rotterdam al veel spectaculairs en is er meer behoefte aan projecten die opgaan in de omgeving, en niet schreeuwen 'kijk mij eens'. |
|
|
|
|
|
|
#1108 |
|
Registered User
|
Jb-n heeft overigens ook humor.... Vooral dat woordje 'gezellig'
|
|
|
|
|
|
#1109 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Zonder humor kwamen we hier niet meer natuurlijk. De realiteit heeft al genoeg grauwe randjes
haast betonachtigAmbitie heeft volgens mij weinig te maken met schreeuwerig of met veel geld. Het heeft, zeker in de stedenbouw, vooral te maken met 1+1=3. Bij alles waar je investeert kijken hoe je er meerwaarde uit kunt halen en hoe je de directe of indirecte omgeving erbij betrekt. Dit heeft geen van dat; het is een cosmetische ingreep. Het voorbeeld van Antwerpen werd denk ik aangehaald omdat hier ontzettend goed is nagedacht over het oeverplan. Die investering is voor decennia, kent een enorm draagvlak, sluit aan op andere ontwikkelingen, lost problemen op en wordt goed gefaseerd. En geloof me het kost echt niet veel meer, ik denk per saldo zelfs minder.
|
|
|
#1110 |
|
Registered User
Likes (Received): 49
|
In feite loopt Rotterdam wat dat betreft toch sowieso achter de feiten aan? De Boompjes is met de torentjes langs de weg totaal niet aantrekkelijker geworden oid en er is al helemaal geen samenhang met de buitenruimte. De achterkanten van de torentjes zijn veredelde expeditiestraten, er voor ligt een stadssnelweg en dan komt de rivieroever pas. Knappe jongen die daar in de huidige opzet een florerend oeverplan voor weet op te zetten.Als de oever aangepakt zou worden zou je een tweede rij met bebouwing op de plek van de huidige vlaggenparade neer moeten zetten met publieke functies op de BG met daarboven woningen. Vervolgens zou je de oever dan ook beter in kunnen richten en zou het echt wat kunnen worden qua verblijfsruimte. Nu wordt het gewoon aardig, zeker beter dan het was, maar benut het niet de volledige potentie. |
|
|
|
|
|
#1111 |
|
Registered User
|
Vandaag 26-04-2012, men heeft keihard doorgewerkt en was ook vandaag druk bezig. Hier kan van de zomer mooi gezonnebaad worden. Enige minpuntje is dat tot nu toe alles gras geworden lijkt te zijn i.p.v. her en der ook een bak met planten ertussen. Het is echter een prachtige groene zee vergeleken met de troosteloze boel die het hiervoor was. Ja, een origineler mooier plan zou zeker mogelijk zijn, maar toch wil ik ze bedanken voor hun inspanningen en de vergroening van deze plek waar het voortaan geen grauwe boel meer is om langs te lopen.
1. De Boompjes met groene boompjes. ![]() 2. De Boompjes zijn lang niet zo groen geweest. ![]() 3. Nieuwe stukken voor de randen liggen klaar voor het laatste stuk. ![]() 4. Men let weldegelijk op de vlaggenparade en werkt deze bij, zo getuige deze nieuwe Libische vlag van na de revolutie van afgelopen jaar. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7. Nieuwe boompjes en enkele rare sprieten die voor boom door moeten gaan? ![]() 8. Dreigende wolkenluchten in de verte, waaruit daarvoor een flinke plensbui was gevallen. ![]() 9. ![]() 10. Een heerlijk groen beeld.
|
|
|
#1112 |
|
t.a.f.k.a. AJB
Likes (Received): 182
|
Mooie lantaarnpalen
|
|
|
|
|
|
#1113 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 613
|
Quote:
Mooie update. |
|
|
|
|
|
|
#1114 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
|
|
|
|
|
|
#1115 |
|
Registered User
|
Ik vroeg mij zoals je ziet ook al af wat deze veredelde paastak uit moest beelden...
|
|
|
#1116 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Ik kan het zo niet zien, de foto is te ver af genomen. De andere bomen die er naast staan zijn beken en nog wat andere soorten, maar die kan ik van deze afstand niet identificeren
|
|
|
#1117 |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
Mooie foto's! Ik loop hier bijna elke dag met plezier. Wat een mooier gezicht wordt met de vordering van de werkzaamheden.
|
|
|
#1118 |
|
Registered User
|
Geweldig gewerkt! Heerlijk groen. Met die spriet komt het ook goed want de boomkweker heeft hem moeten snoeien zodat hij een mooie hoge stam ontwikkeld.
|
|
|
#1119 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Dat doen ze meestal omdat er dan weinig beschadigd kan raken. Takken kunnen niet afbreken en het wortelgestel is klein zodat hij makkelijker te vervoeren en aan te brengen is. Dit doen ze vaak bij snel groeiende bomen
|
|
|
#1120 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Doet me denken aan een Miss World-speech. Moest je ook een traantje wegpinken en wereldvrede wensen?
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|