daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old April 19th, 2012, 07:48 AM   #1101
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 550

16-04:

1.
image hosted on flickr

2.
image hosted on flickr

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
Topaas no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 20th, 2012, 11:15 AM   #1102
stedenbouwer2011
Registered User

stedenbouwer2011's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by AJB

Het is dus een waste of money want het is niet meer of het kan niet meer dan een tijdelijke oplossing zijn. Sinds wanneer ben jij tevreden met een 'aardig' plan?

Antwerpen heeft zo zijn eigen aanpak. Een steun structureel plan voor de kaaien: http://www.onzekaaien.be/tekstversie/

Hell ze hebben een burgemeester met een mening en een idee er over, een visie zeg maar. Wat vindt onze burgemeester hiervan of wat het in de toekomst moet worden? Kan iemand het me vertellen? Ik denk niet eens dat Aboutaleb het kan. Een stad zonder werkelijke toekomst visie.
Ga lekker in Antwerpen zitten dan. Ik ben blij met de investeringen die worden gedaan. Het is de eerste keer in zo'n 50 jaar dat we eindelijk aan de rivier kunnen liggen. Als het eenmaal een succes is en Rotterdam meer geld gaat verdienen door de buitenruimte kwaliteit, dan komt er vanzelf geld voor nog betere inrichtingen. Maar gras.... Is gewoon perfect. Meer hen je niet nodig!
stedenbouwer2011 no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2012, 11:23 AM   #1103
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 63

Wat ben jij een naar, wereldvreemd persoon zeg! En dat noemt zich stedenbouwer? Een stedenbouwkundige is in de eerste plaats onderzoekend en vooral kritisch. Dat ben jij dus geen van beide.

Als het allemaal zo'n onzin was had de Vd Leeuwkring de burgemeester van Antwerpen niet uitgenodigd als eregast dit jaar om wat lessen uit de delen.
De positieve ontwikkeling van de stad Rotterdam is er eerder ONDANKS de visie van het gemeentebestuur dan dankzij. De meeste spectaculaire dingen zoals de Wilheminapier en de verdichting van de binnenstad komen voort uit een tijd dat visie er nog wel was.

Trouwens, als jij niet meer nodig hebt dan gras, ga lekker in een weiland zitten dan.
Old April 20th, 2012, 11:26 AM   #1104
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 182

Klinkt als een stedenbouwer van de dienst. Vooral niet al te veel ambitie hebben.
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2012, 02:13 PM   #1105
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 205

Dank voor de mooie updates en goed om te zien dat de bankjes er snel zijn deze keer.

Quote:
Originally Posted by mokummer View Post
Het is geen Piet O. grand garden design (verderop wel overigens) maar het verhoogt de leefbaarheid en dus de verblijfsduur van mensen. En dát heeft deze plek nodig. Nu nog wat daghoreca en dit wordt een hotspot!
Quote:
Originally Posted by Bouwmaardoor View Post
Het is geen topdesign, maar wel een hele verbetering. Ik verwacht dat er veel gebruik van gemaakt zal worden, gebeurd nu op mooie dagen ook al tussen het groen op het Leuvehoofd. Dat zal hier niet minder zijn. Nu inderdaad nog wat horecapunten.
Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD View Post
Als werknemer van Ernst & Young en de Willemswerf is het toch ook heerlijk om in de pauzes op het gras te chillen? Wat mij betreft een toevoeging aan het gebied, ondanks het geazijnpis van sommige leden hier. Het is echt een stuk beter dan die betonnen trap die er eerst lag.
Helemaal mee eens. Laat die azijnzeikers maar. Uiteraard kan het met meer geld altijd mooier, maar dit is al een flinke verbetering. 2,5 jaar geleden wilde je hier nog niet dood gevonden worden, op deze kale stenen lege vlakte. De simpele toevoeging van wat groen zorgt ervoor dat het er gelijk al een stuk vriendelijker uitziet en de omgeving wandelaars niet snel van de Boompjes wegjaagt. Er lopen nu veel meer mensen, vooral toeristen, langs dan voorheen. Voorheen schrok de stenen kale vlakte hen af.

Skybridge en AJB hebben het wellicht niet zo op groen, parkjes etc., die houden meer hiervan:

Quote:
Originally Posted by AJB View Post
Wel een goed ding dat ziekenhuis:

Heeft tenminste karakter.
Gezellig...
jb_nl no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2012, 05:15 PM   #1106
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Durf je dat plaatje wel te bekijken zonder in je luier te plassen jb? Met je betonfobie
Old April 20th, 2012, 05:44 PM   #1107
stedenbouwer2011
Registered User

Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post
Durf je dat plaatje wel te bekijken zonder in je luier te plassen jb? Met je betonfobie
Haha.... Wel komisch... Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren natuurlijk.

Ik ging wat te ver met dat ' ga lekker naar Antwerpen dan'.

..... Ambitie hebben is goed. Maar spectaculair en veel geld uitgeven betekent niet altijd dat het dan ook beter is. Volgens mij heeft Rotterdam al veel spectaculairs en is er meer behoefte aan projecten die opgaan in de omgeving, en niet schreeuwen 'kijk mij eens'.
Old April 20th, 2012, 05:48 PM   #1108
stedenbouwer2011
Registered User

Jb-n heeft overigens ook humor.... Vooral dat woordje 'gezellig'
Old April 20th, 2012, 06:36 PM   #1109
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Zonder humor kwamen we hier niet meer natuurlijk. De realiteit heeft al genoeg grauwe randjes haast betonachtig

Ambitie heeft volgens mij weinig te maken met schreeuwerig of met veel geld. Het heeft, zeker in de stedenbouw, vooral te maken met 1+1=3. Bij alles waar je investeert kijken hoe je er meerwaarde uit kunt halen en hoe je de directe of indirecte omgeving erbij betrekt. Dit heeft geen van dat; het is een cosmetische ingreep. Het voorbeeld van Antwerpen werd denk ik aangehaald omdat hier ontzettend goed is nagedacht over het oeverplan. Die investering is voor decennia, kent een enorm draagvlak, sluit aan op andere ontwikkelingen, lost problemen op en wordt goed gefaseerd. En geloof me het kost echt niet veel meer, ik denk per saldo zelfs minder.
Old April 21st, 2012, 12:58 PM   #1110
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 49

In feite loopt Rotterdam wat dat betreft toch sowieso achter de feiten aan? De Boompjes is met de torentjes langs de weg totaal niet aantrekkelijker geworden oid en er is al helemaal geen samenhang met de buitenruimte. De achterkanten van de torentjes zijn veredelde expeditiestraten, er voor ligt een stadssnelweg en dan komt de rivieroever pas. Knappe jongen die daar in de huidige opzet een florerend oeverplan voor weet op te zetten.

Als de oever aangepakt zou worden zou je een tweede rij met bebouwing op de plek van de huidige vlaggenparade neer moeten zetten met publieke functies op de BG met daarboven woningen. Vervolgens zou je de oever dan ook beter in kunnen richten en zou het echt wat kunnen worden qua verblijfsruimte. Nu wordt het gewoon aardig, zeker beter dan het was, maar benut het niet de volledige potentie.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old April 26th, 2012, 10:09 PM   #1111
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Vandaag 26-04-2012, men heeft keihard doorgewerkt en was ook vandaag druk bezig. Hier kan van de zomer mooi gezonnebaad worden. Enige minpuntje is dat tot nu toe alles gras geworden lijkt te zijn i.p.v. her en der ook een bak met planten ertussen. Het is echter een prachtige groene zee vergeleken met de troosteloze boel die het hiervoor was. Ja, een origineler mooier plan zou zeker mogelijk zijn, maar toch wil ik ze bedanken voor hun inspanningen en de vergroening van deze plek waar het voortaan geen grauwe boel meer is om langs te lopen.

1. De Boompjes met groene boompjes.

2. De Boompjes zijn lang niet zo groen geweest.

3. Nieuwe stukken voor de randen liggen klaar voor het laatste stuk.

4. Men let weldegelijk op de vlaggenparade en werkt deze bij, zo getuige deze nieuwe Libische vlag van na de revolutie van afgelopen jaar.

5.

6.

7. Nieuwe boompjes en enkele rare sprieten die voor boom door moeten gaan?

8. Dreigende wolkenluchten in de verte, waaruit daarvoor een flinke plensbui was gevallen.

9.

10. Een heerlijk groen beeld.
Old April 26th, 2012, 10:35 PM   #1112
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 182

Mooie lantaarnpalen
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old April 26th, 2012, 10:36 PM   #1113
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 613

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Vandaag 26-04-2012, men heeft keihard doorgewerkt en was ook vandaag druk bezig. Hier kan van de zomer mooi gezonnebaad worden. Enige minpuntje is dat tot nu toe alles gras geworden lijkt te zijn i.p.v. her en der ook een bak met planten ertussen. Het is echter een prachtige groene zee vergeleken met de troosteloze boel die het hiervoor was. Ja, een origineler mooier plan zou zeker mogelijk zijn, maar toch wil ik ze bedanken voor hun inspanningen en de vergroening van deze plek waar het voortaan geen grauwe boel meer is om langs te lopen.
Eigenlijk wel mee eens, al kan het altijd beter.
Mooie update.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old April 26th, 2012, 10:50 PM   #1114
Oeg
Registered User

Likes (Received): 27

Quote:
boompje
Oeg está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 26th, 2012, 11:15 PM   #1115
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Ik vroeg mij zoals je ziet ook al af wat deze veredelde paastak uit moest beelden...
Old April 27th, 2012, 08:27 AM   #1116
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 23

Ik kan het zo niet zien, de foto is te ver af genomen. De andere bomen die er naast staan zijn beken en nog wat andere soorten, maar die kan ik van deze afstand niet identificeren
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old April 27th, 2012, 08:46 AM   #1117
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 33

Mooie foto's! Ik loop hier bijna elke dag met plezier. Wat een mooier gezicht wordt met de vordering van de werkzaamheden.
Old April 27th, 2012, 08:55 AM   #1118
krabbertje15
Registered User

krabbertje15's Avatar

Geweldig gewerkt! Heerlijk groen. Met die spriet komt het ook goed want de boomkweker heeft hem moeten snoeien zodat hij een mooie hoge stam ontwikkeld.
Old April 27th, 2012, 09:00 AM   #1119
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 23

Dat doen ze meestal omdat er dan weinig beschadigd kan raken. Takken kunnen niet afbreken en het wortelgestel is klein zodat hij makkelijker te vervoeren en aan te brengen is. Dit doen ze vaak bij snel groeiende bomen
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old April 27th, 2012, 09:22 AM   #1120
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
maar toch wil ik ze bedanken voor hun inspanningen en de vergroening van deze plek waar het voortaan geen grauwe boel meer is om langs te lopen.
Doet me denken aan een Miss World-speech. Moest je ook een traantje wegpinken en wereldvrede wensen?

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules