daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old July 30th, 2012, 02:13 PM   #221
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Quote:
Originally Posted by ChrisZwolle View Post
Er is geen spitsstrook in het ringvaartaquaduct. Het gaat waarschijnlijk om de linker spitsstrook ter hoogte van Hoofddorp.
Daar wordt ook aan viaducten gebouwd en afgelopen weekeinde heeft men daar (in beide richtingen) alleen op de linker rijstrook asfalteringswerkzaamheden uitgevoerd. Maar blijkbaar is de ondergrond door de bouw van de viaducten nog niet stabiel genoeg gebleken?
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 30th, 2012, 03:28 PM   #222
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Likes (Received): 441

Er zijn nogal wat problemen de laatste tijd in die regio. Op de A4 bij Hoogmade is bij een toerit een paar keer zand weggespoeld onder het asfalt waardoor een verzakking / gat ontstond. Bij Hoofddorp is de boel dus ook verzakt, en ook bij werkzaamheden in de Sijtwendetunnel (N14) waren problemen met grondwater.

my clinched highways • highway pictures @ Flickr and Youtube
ChrisZwolle no está en línea   Reply With Quote
Old July 30th, 2012, 03:32 PM   #223
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Die Sijtwendetunnel was ook dicht gedurende het afgelopen weekeinde voor werkzaamheden.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Old July 30th, 2012, 06:59 PM   #224
Gereke
Registered User

Likes (Received): 11

Over slechte wegdekken gesproken, op de A4 bij Roelofarendsveen richting Den Haag heb je ook het gevoel alsof je op een hobbelpaard zit. Is er daar ook iets met de grond aan de hand?
Gereke no está en línea   Reply With Quote
Old July 30th, 2012, 07:35 PM   #225
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Da's op meer plekken in Zuid-Holland het geval. Ook richting Amsterdam wordt je soms zowat gelanceerd. Op de N11 en N3 vindt je ook zulke golfbanen. Ik heb de indruk dat het een probleem is van het wegendistrict Zuid-Holland van vroeger uit. Mogelijk zijn de zandlichamen te kort "gezet".

Old July 30th, 2012, 07:45 PM   #226
Busfotodotnl
Registered User

Busfotodotnl's Avatar

Likes (Received): 31

Of wat te denken van de A20 bij Nieuwerkerk aan de IJssel? Verbrandde onlangs bijna mn hand aan de koffie die uit mn bekertje klotste.
Busfotodotnl no está en línea   Reply With Quote
Old July 30th, 2012, 08:35 PM   #227
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Quote:
Da's op meer plekken in Zuid-Holland het geval. Ook richting Amsterdam wordt je soms zowat gelanceerd. Op de N11 en N3 vindt je ook zulke golfbanen. Ik heb de indruk dat het een probleem is van het wegendistrict Zuid-Holland van vroeger uit. Mogelijk zijn de zandlichamen te kort "gezet".
Volgens mij heeft het te maken met het feit dat die wegen in zachte (veen)gronden plekken kruisen waar vroeger slootjes en dergelijke liepen. Op die plekken zakken wegen, nog vele (tientallen) jaren lang nadat deze er overheen aangelegd is, steeds verder in. Met het onaangename effect tot gevolg. Juist rond Rotterdam komt dit fenomeen n.m.m. het meeste voor.
Old July 30th, 2012, 08:36 PM   #228
__Abigail__
Registered User

Likes (Received): 5

Quote:
Bij de N11 (op het gedeelte tussen Alphen aan den Rijn en Bodegraven) heeft men destijds een techniek toegepast die ervoor zou moeten zorgen dat het zandlichaam sneller gezet zou zijn. Misschien had men op de slappe veengrond beter iets conservativer moeten zijn.
__Abigail__ no está en línea   Reply With Quote
Old July 31st, 2012, 08:55 PM   #229
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Nieuwe luchtfoto's van de A4 rond Steenbergen:

http://defotograaf.eu/blog/a4-steenbergen-4/

Ik heb de indruk dat de werkzaamheden aan het noordelijk deel niet erg snel verlopen. Op sommige plekken is nog geen eens grondwerk verricht, ik zie bijvoorbeeld nog niks van de nieuwe aansluiting Steenbergen. Over anderhalf jaar is de geplande openstelling.

Old July 31st, 2012, 09:04 PM   #230
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

De zandgrond aldaar vereist volgens mij veel minder voorbereidingstijd dan in gebieden met klei- of veengronden.
Old July 31st, 2012, 10:25 PM   #231
keokiracer
roadgeek from Holland

keokiracer's Avatar

Likes (Received): 215

Bedankt voor de link Chris
keokiracer está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 21st, 2012, 08:32 PM   #232
keokiracer
roadgeek from Holland

keokiracer's Avatar

*kick*
Na een eeuwigheid () eindelijk weer eens een update. Echter zijn er problemen met picasa. Daarom heb ik even de belangrijkste foto's op Imageshack gedumpt. De overige foto's (net als deze foto's trouwens) zal ik als de problemen opgelost zijn, in mijn picasa plaatsen.

Laten we beginnen:

Oude N259 bij Klutsdorp. Er groeit al gras. Aan de rest van de oude N259 is nog niets aangepast :top:

Bij Klutsdorp (fietspad) kijkend ri. BoZ:

Zelfde locatie, andere kant op:

Zicht ri. Bergen Op Zoom vanaf de kruising Stierenweg/Zoekweg. beter plaatje heb ik niet. Het was ongelofelijk stoffig dankzij de continu aan- en afrijdende vrachtwagens:

Andere kant op:

Tot mijn verrassing was de Zonnekreekweg afgesloten en opgebroken :lol":

Fiets even aan de kant gezet en naar de werken gelopen. Zicht ri. BoZ:

Richting Dinteloord:

Verderop bij de Westlandse Langeweg. Hier komt een brug over de A4. Grondwerken:

Zelfde weg, maar nu de grondwerken van de snelweg zelf. Ri. Dinteloord:

Ri. BoZ. Met de grote windmolen nog links in beeld:

Iets waar velen denk ik op hadden gehoopt. Ben even gaan kijken bij het uitkijkpunt over het aquaduct in aanbouw. Het uitkijkpunt is zelf nogal.. Umm.. Nou, het ziet er nogal onstabiel uit. Bovendien was het smalle paadje naar het uitkijkpunt gedeelteijk opgebroken:

Zicht richting Bergen Op Zoom vanaf uitkijkpunt:

Zoom in de richting van Bergen Op Zoom

Aquaductbak. Zicht ri. Dinteloord is er niet. Bomen...

En dan te bedenken dat dat hele aquaduct wordt gebouwd voor dit...

Bouwmaterialen: check

Overzichtplaatje

Ook een eerste keer hier, aan de N257. Er is een soort muur van zand zichtbaar, hier komt de weg in de toekomst te liggen. Verder staat het hele veld tussen die muur en de huidige weg stampvol met markeringspalen. In het betreffende veld staat nog een huis. Nog ja, want het huis was al bijna helemaal gesloopt:

Fietsers moeten oversteken. Hiervoor is een middeneiland gecreëerd door de linksafstrook richting de Stoofdijk af te sluiten. De Vmax is verlaagd naar 50 km/h. Die overigens erg nutteloos 10 meter voor de komgrens van Steenbergen wordt opgeheven.

Zuidzeedijk. Op het talud aan de zuidkant van de Steenbergsche Vliet. De laatste keer was hier nog helemaal niets gebeurd!

De andere kant op:

Waar de A4 de N259 kruist net ten noorden van Steenbergen: Zicht ri. BoZ (via tracé A4 dan )

Alles is geasfalteerd, beide richtingen hebben 1 laag. Een deel van de westelijke rijbaan heeft een 2e laag, maar dit is slechts een heel klein gedeelte: Zicht is richting Bergen Op Zoom, locatie is een paar honderd meter ten zuiden van de Zuidzeedijk. (Daar had ik overigens erg veel mazzel. het hek in de Zuidzeedijk was namelijk open en toen ik net voorbij gereden was, werd het hek gesloten.)

Kijkje richting Dinteloord

Bij het eind van de A29. Kijkje richting de Zuidzeedijk. Helemaal rechts in beeld is een kort stukje tweede laag asfalt zichtbaar:

Vorige keer wilde ik dit eigenlijk ook doen, maar toen was het al laat. Nu had ik nog tijd genoeg. Ben dus het viaduct van de Molendijk/Noordzeedijk opgegaan (naam wisselt thv viaduct).
Kijkje richting de werkzaamheden:

En als bonus, een kijkje de andere kant op:

En daarbovenop: luchtfoto's van Joop van den Houdt. Die kwam een paar keer overvliegen
http://imageshack.us/a/img31/9976/a4...1sept20121.jpg
Old September 24th, 2012, 10:30 AM   #233
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 9

Ik neem aan dat de boer al over het tracébesluit geïnformeerd is? Je zal er maar wonen.

defotograaf.eu door Joop van Houdt

PS
Waarom kan ik geen afbeeldingen meer posten? Ik zie alleen maar kruisjes....
Old September 24th, 2012, 12:28 PM   #234
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

De eerste bijlage is te lezen als ik die in een apart tabblad open. Maar het is volgens mij geen echte afbeelding die je post, dus krijg je een kruisje te zien.
Old September 24th, 2012, 03:39 PM   #235
keokiracer
roadgeek from Holland

keokiracer's Avatar

Quote:
Originally Posted by EuroMaster View Post
Ik neem aan dat de boer al over het tracébesluit geïnformeerd is?
Nee, RWS is er gewoon op een dag begonnen met bouwen... Heb je het over die kas die nog half in beeld is?
Old September 24th, 2012, 08:41 PM   #236
Victorinus
GOES - NL

Victorinus's Avatar

Likes (Received): 7

hahahaha LoL
Victorinus no está en línea   Reply With Quote
Old September 27th, 2012, 04:08 PM   #237
keokiracer
roadgeek from Holland

keokiracer's Avatar

A4 langs Steenbergen

Slecht nieuws!!

De A4 langs Steenbergen zal pas in 2015 openen voor het verkeer. Dit komt door de maarliefst 558 zienswijzen die tegen het project werden ingediend. Bovendien kwam er extra vertraging doordat de Raad van State maarliefst ruim een half jaar later was met de uitspraak dan gepland stond.
Old September 27th, 2012, 07:50 PM   #238
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Dit is m.i. nou niet echt een verrassing. Op sommige plekken is nog nauwelijks wat gedaan, dus de deadline van eind 2013 was sowieso al niet realistisch. En laten we wel weten, begin 2015 is eigenlijk maar een vertraging van iets meer dan een jaar.

Old September 28th, 2012, 02:18 AM   #239
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Toch is het teleurstellend dat het weer 18 maanden langer gaat duren.
Old November 21st, 2012, 05:03 PM   #240
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

A4 Haaglanden

De rijksstructuurvisie A4 poorten en inprikkers is ter inzage gelegd. Het is niet significant gewijzigd ten opzichte van de ontwerp-structuurvisie.

Er wordt een nieuwe parallelstructuur langs de A4 gerealiseerd tussen Rijswijk en Leidschendam, de zogenaamde korte parallelstructuur, alternatief 2. Ook wordt de A4 verder vanaf Den Hoorn tot Leidschendam verbreed. Het breedste stuk tussen Ypenburg en het Prins Clausplein telt straks 20 rijstroken.

De uitvoering is tussen 2020 en 2023 gepland. Tevens worden de N14, N211 en de Beatrixlaan ongelijkvloers gemaakt.

Wat ontwerp-tekeningen. De tekeningen beginnen bij Den Hoorn en lopen tot Leidschendam.

image hosted on flickr

A4-1 by Chriszwolle, on Flickr

image hosted on flickr

A4-2 by Chriszwolle, on Flickr

image hosted on flickr

A4-3 by Chriszwolle, on Flickr

image hosted on flickr

A4-4 by Chriszwolle, on Flickr

image hosted on flickr

A4-5 by Chriszwolle, on Flickr

image hosted on flickr

A4-6 by Chriszwolle, on Flickr