|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#141 | |
|
Registered User
Likes (Received): 109
|
Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Road user
Likes (Received): 449
|
Correct, door het Prins Clausplein kunnen maximaal 2x4 rijstroken. Die liggen er nu al, maar zijn deels weefstroken. In het kader van A4 Haaglanden willen ze wel iets van een parallelstructuur tussen Leidschendam en Rijswijk aanleggen, maar hoe dit exact ingevuld gaat worden is nog onduidelijk. Ik weet niet of het mogelijk is om een parallelbaan met 2 rijstroken tussen de steunpilaren van de flyovers aan te leggen. Iets op niveau 5 lijkt me niet voor de hand liggend (Nederland is geen Texas).
Het oude Ringvaartaquaduct uit 1961 zou afgebroken moeten worden om 2x5 rijstroken te realiseren. Dan kunnen ze weer 2x3 rijstroken door het nieuwe aquaduct faseren. Dit moeten ze dan bij voorkeur doen als de capaciteit van 2x3 nog niet geheel gevuld is. Helaas is in Nederland de mentaliteit nog wel zo dat als er geen enorme files staan, iets niet snel prioriteit heeft.
|
|
|
#143 |
|
Road user
|
Nog wat betere foto's van de open dag:
image hosted on flickr ![]() DSC_0013 by jeroenvanlieshout, on Flickr image hosted on flickr ![]() DSC_0027 by jeroenvanlieshout, on Flickr De bak is echt superbreed - 27,50 meter. image hosted on flickr ![]() DSC_0034 by jeroenvanlieshout, on Flickr signaalgevers richting Amsterdam (tijdelijk). De bak is halfoverkapt om te voorkomen dat het een tunnel wordt (vanaf 250 meter). image hosted on flickr ![]() DSC_0038 by jeroenvanlieshout, on Flickr Er waren duizenden mensen op af gekomen. image hosted on flickr ![]() DSC_0057 by jeroenvanlieshout, on Flickr image hosted on flickr ![]() DSC_0064 by jeroenvanlieshout, on Flickr
|
|
|
#144 |
|
Road user
|
Uitbreiding A4 Den Haag - Amsterdam
|
|
|
#145 |
|
Registered User
|
Super. ![]() Gisteren stond er op de DRIP's weer een indicatie van +19 minuten waardoor ik maar via de A44 en Den Haag vanaf Schiphol naar huis (regio Rotterdam) gereden ben. Dat soort vertragingen kunnen gewoon echt niet meer, zeker als ze zelfs in de vakantieperiodes voorkomen. De eindsituatie van 2 x 3 rijstroken is uiteraard voorlopig. Alle kunstwerken op dit traject kunnen gemakkelijk 2 x 5 rijstroken aan, op het oude Ringvaartaquaduct na dat maximaal 2 x2 rijstroken richting Den Haag/Rotterdam kan bevatten.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan Last edited by EPA001; March 1st, 2012 at 05:16 PM. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Road user
|
Alleen aan de zuidkant van Leiden komt over 2 kilometer een stupide 1+2+2+1 setup
Anyway, ik zag deze coole animatie van de A4/N201 bij Hoofddorp.
|
|
|
#147 | |
|
Amersfoort
Likes (Received): 0
|
Quote:
http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/...elbak-op-de-A4 |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Als ik naar die animatie over de N201 kijk, krijg ik toch het gevoel dat de term snelweglocatie een nieuwe dimensie gaat krijgen...
De layout geeft mij daarnaast ook nog wat vragen: Ik kan me voorstellen dat rond de huidige afrit weinig ruimte is om uit te breiden, echter de noodzaak voor de haakse bochten vanaf de zuidelijke afrit naar de Bennebroekerweg snap ik niet. Weet iemand de reden hierachter? Ook tussen Hoofddorp en de A4 lijkt me een afbuiging van de N201 veel logischer dan twee haakse bochten met stoplichten, gezien de omvang van het project vraag ik me af waarom zoiets dergelijks er niet vanaf kon. Het enige wat hoeft te sneuvelen is het tankstation (of 50 meter opschuiven). Als je het doet, doe het dan goed Al met al een megalomaan project, gefinancierd door de aanleg van nieuwe bedrijventerreinen van het ergste soort. Ik kan me die stukjes rond de noordelijke afrit nog voorstellen, gezien de locatie voor bedrijven in de distributie rond Schiphol, maar de locatie en vooral de omvang van het terrein aan de westkant van de A4 zijn dusdanig dat ik me haast niet kan voorstellen dat hier vraag naar is. Het lijkt me meer een mooie manier om op papier de begroting van de nieuwe weg rond te krijgen. Soms komt de crisis als geroepen, hopelijk valt daarmee de aanleg van de A4 zone west af. Laten we eerste de huidige bedrijventerreinen eens benutten voor we de rest van Nederland volplempen. Dit soort bagger is nou precies de reden dat mensen denken dat Nederland vol is. Zo dat lucht op... |
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Registered User
|
Quote:
![]() En dan komt het tweede aquaduct er eind 2014 nog eens bij!
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Road user
|
Ik snap overigens dat verhaal van die 1.000 voertuigen niet.
Een rijstrook heeft een capaciteit van circa 2.000 voertuigen volgens de boekjes (pakweg 2.200 - 2.400 pae). Nou zal dat in dit geval lager liggen omdat de rijstrook smaller is. Maar 1.000 is dan wel weer weinig, zeker gezien het feit dat de Nederlandse automobilist de theorieboekjes verslaat op het gebied van wegcapaciteit; 1) er worden in Nederland hogere uurintensiteiten per rijstrook behaald dan theoretisch mogelijk is. In de Coentunnel bijvoorbeeld 3.000 voertuigen per uur en per rijstrook. 2) de theorie dat bij een hogere snelheid dan 90 km/h de capaciteit afneemt klopt ook niet, althans niet in dergelijke mate. De praktijk wijst uit dat Nederlanders ook bij 110 - 120 km/h nog boven op elkaar rijden, waardoor ook bij hogere rijsnelheden de maximale intensiteit behaald kan worden. Dit komt voornamelijk door de korte volgafstanden. De aangeraden 2 seconden is technisch eigenlijk al te weinig, maar een groot aandeel van de automobilisten houdt minder dan 2 seconden afstand, een redelijk deel zelfs minder dan 1 seconde. Theoretisch zou dit tot meer ongevallen en hogere onveiligheid moeten leiden, maar Nederland blijft tot de top 3 veiligste landen ter wereld horen. Dankzij ons effectieve gebruik van de wegcapaciteit staan er dus minder files dan volgens de theorieboekjes zouden moeten staan.
|
|
|
#151 | |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 61
|
Quote:
-is liewer in die oos kaap- Last edited by insulting-dutchman; March 9th, 2012 at 04:00 PM. |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Quote:
"capaciteit is met 25% cq 1000 voertuigen gegroeid" is het statement. Dus extra rijstrook (2 naar 3) levert een groei van 4000 naar 5000 voertuigen per uur. Dus capaciteit per strook gaat van 2000 naar 1600. Lijkt me plausibel want alle drie de stroken zijn versmald en 80 km/uur. Overigens wordt er bijna dagelijks geflitst bij km31,4 om die 80 af te dwingen.
|
|
|
|
#153 | |
|
Road user
|
Alle beroepen tegen het tracébesluit A4 rond Steenbergen ongegrond verklaard!
![]() http://www.raadvanstate.nl/uitsprake...3jrI8PrnLRE%3D Quote:
|
|
|
|
#154 |
|
Bart van de Velde
Likes (Received): 2
|
He, dat is goed nieuws toch? Weer een stapje dichtbaar bij een doorgaande A4-verbinding tussen Amsterdam en Antwerpen...
Hoe staat het nu eigenlijk met de A4 door Midden-Delfland? |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
![]() De voorbereidende werkzaamheden zijn al gestart, het is nog maar een kwestie van weken voordat de uitvoering daarvan begint. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Registered User
|
Wat is eigenlijk de reden dat de files op het nog-niet-aquaduct stuk (richting schiphol) ineens een stuk erger zijn geworden nu het de andere kant op beter is (gisteren weer via A44 gereden omdat er 8km vanaf leidschendam stond, om 1615 in de middag)?
Betekent dit dat het nog een maand lang aankl*** wordt? |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Road user
|
Ik kan eigenlijk geen andere reden bedenken dan dat mensen denken dat er nu al 3 rijstroken in beide richtingen zijn, waardoor omrijders terug op de A4 zijn. Er is met veel fanfare in de media aangekondigd dat de files bij Leiden voorbij zouden zijn (of in elk geval een stuk minder) maar dat geldt deze maand alleen richting het zuiden. Pas vanaf april wordt ook de richting noorden door het aquaduct geleid. Dat onderscheid is in de media vaak niet zo duidelijk gemaakt.
Infrastructureel is er richting noorden volgens mij niks veranderd in de afgelopen paar weken.
|
|
|
#158 | |
|
Registered User
|
Dat klopt. Er staan wel een aantal gele verkeersborden die aankondigen dat vanaf begin april 2012 ook in Noordelijke richting er 3 rijstroken beschikbaar zullen zijn.Dit toont wel aan dat er altijd al veel bestuurders waren die de logische route gedwongen moesten vermijden (en ergens anders dan onverwachte verkeersdruk veroorzaken) doordat deze flessehals zo lang (veel en veel te lang) heeft kunnen bestaan. Het is dus op meerdere vlakken een hele goede zaak dat dit soort uitbreidingen nu eindelijk gerealiseerd zijn/worden. Quote:
).
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Registered User
|
De andere kant op is het precies andersom. Sinds de opening in Zuidelijke richting heb ik op de A44 tussen Leiden en Wassenaar niet meer in de file hoeven staan. De files die tot voor kort op de A44 stonden waren blijkbaar omrijders.
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Registered User
|
Waren deels veroorzaakt door omrijders.
|
|
|
![]() |
| Tags |
| aa4, autosnelweg, nederland |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|