|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Moderator of Mayhem
Likes (Received): 239
|
Veenhuizen e.o.
Was even een dagje naar Veenhuizen geweest. Natuurlijk voor het gevangenismuseum maar ook het mooie dorpje. Foto's niet erg geslaagd. Had met de iritante zon te maken en de witte luchten.
1. Dit zie je waarschijnlijk het eerst. Tegenover de ingang van het gevangenismuseum. Kunstwerk gemaakt uit onderdelen van auto's, fietsen etc. Het beweegt en het is gemaakt door een kunstenaar die daar ook woont. ![]() 2. Gevangenismuseum ![]() 3. De gevangenisingang van vroeger ![]() 4. Oud basketbalveldje ![]() 5. De binnentuin ![]() 6. Dat soort borden zie je overal in Veenhuizen ![]() 7. ![]() 8. 'Orde en Tucht' ![]() 9. Gevangenismuseum ![]() 10. De Wilhelmina boom ![]() 11. Een wat nieuwer complex maar inmiddels ook alweer verouderd. Rijp voor de sloop ![]() 12. Idem ![]() 13. Katholieke kerk. Erg groot, had te maken met een groot aantal gevangenen dat zich als Katholiek opgaf. Dat waren ze eigenlijk niet maar zo kregen ze meer tijd buiten de tralies ![]() 14. ![]() 15. Boerderij waar lucht onder door gaat. Zo was de oogst vroeger beter ![]() 16. Soort van verticale pano geprobeerd maar is er een beetje scheef uitgekomen ![]() ![]() Bonus - Drieprovincieën punt 1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]()
|
|
|
#2 |
|
Bas
|
Mooie omgeving, op de frisse gezonde Drentse heide gevangen zitten was niet zo erg, lijkt mij zo. Ik ben ook wel eens in de inrichtingen geweest en bij piw-ers thuis, ruimte zat daar in Veenhuizen. En je wordt nog steeds gespot als je daar met de auto van Drachten binnendoor naar Assen moet. Spannend.
Jammer van de verbleekte foto`s. Ik kan juist heel goed met zon fotograferen. Zie Vlieland. Letten op de instellingen, dát is het. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Uut Stad
|
Mooie serie van een gebied met een bijzondere geschiedenis. Lang geleden wilde men de ongewenste mensen (zieken, gevangenen, gekken) ver weg stoppen. Dat deden dan maar in Veenhuizen.
Nu moet je niet overdrijven....
|
|
|
#4 |
|
Moderator of Mayhem
|
Nou RS, met een strak blauwe lucht en een felle zon kan ik dat ook hoor. Het verschil hier is dat die stapelwolken voor een buitengewoon iritant strijklicht zorgden. Soms kan dat goed uitvallen maar in dit geval dus niet.
|
|
|
#5 |
|
Bas
|
Ja, dat kan behoorlijk irritant werken, zoals vandaag. Ik heb dan het trucje van de camera kantelen, zodat er zo min mogelijk lucht op komt. Maar ik zag dat de bomen het er ook niet gemakkelijker op maakten, en die ontbraken nagenoeg bij mijn Vlieland serie. Bij mijn update over het provinciehuis van Leeuwarden (met Paddy `o Ryan op voorgrond) had ik ook last van verkeerde belichting. Donkere wolken, veel schaduw van bomen e.d., en zon, ik kan er in komen hoor, dat is inderdaad funest voor het maken van fatsoenlijke foto`s. Maar eigenlijk gaat het mij meer om het idee, dan om de kwaliteit of de bewerkingen van foto`s. Ik zal zo meteen ook even een serie posten hier. Met in de ochtend dezelfde problemen, maar in de middag niet meer, toen verdwenen de wolkjes bijna allemaal.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Moderator of Mayhem
|
Ja da's vervelend idd. Want aan de kwaliteit van mijn camera ligt het absoluut niet. Maar gelukkig werkten de warming coloring filters van photoshop nog een beetje. Maakten het in mijn ogen een beetje minder slecht
|
|
|
#8 |
|
The only way is up
Likes (Received): 639
|
Buiten de gevangenismuren wel.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Moderator of Mayhem
|
Tjaa binnen de gevangenismuren ging je volgens mij na een paar maanden al dood aan een of andere epidemie. Spel ik dat nou goed?
Ze hebben momenteel nog 3 gevangenisgebouwen in Veenhuizen trouwens. In totaal zo'n 700/800 gevangenen. Een gebouw is voor mensen die er weer klaar voor zijn de maatschappij in te gaan, die zeg maar hun tijd hebben gezeten. Een ander gebouw is voor gevangenen die ernstige misdrijven hebben gepleegd en óf levenslang hebben gekregen of een zeer lange celstraf moeten uitzitten. En het derde gebouw is een soort van jeugdgevangenis waar ze jongeren weer op het rechte pad willen helpen door ze o.a. gedisciplineerd te laten werken in Veenhuizen en op het land etc. heb ik mij laten vertellen
|
![]() |
| Tags |
| drenthe, friesland, groningen, veenhuizen |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|