|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
LEUVEN | Nieuw concertgebouw
Concertgebouw komt op terrein stelplaats of viaduct Aan de Kapucijnenvoer lijkt mij een ideale locatie om een concertgebouw zoals in Brugge neer te planten
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
New Brusseleir
|
En het zou die, momenteel wat doodse, wijk wat kunnen doen opleven.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Schreeuw om nieuw concertgebouw En enter de KUL in het dossier! Nog enkele jaren geduld, maar hopelijk ook niet te veel
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Registered User
|
Quote:
Het terrein van de huidige stelplaats van de Lijn aan de Vierkruisenlaan lijkt me toch iets geschikter; het is vlakbij het trein en busstation (want het kan toch niet de bedoeling zijn om bijkomende verkeersstromen te stimuleren), en vormt momenteel vooral een nauwelijks gebruikte achterkant van de ring. Het inplanten van een concertgebouw zou deze driehoek tussen de Diestsepoort, Diestsevest en de Vierkruisenlaan echt tot een multi-functioneel onderdeel van de stad kunnen maken. De uitdagingen lijken me heel wat groter aan de Kapucijnenvoer waar een meer fundamentele omschakeling nodig is (wellicht iets voor de lange termijn). |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
Ik volg je zeker over het gebrek aan infrastructuur aan de Kapucijnenvoer! Maar als men het op de vroegere stelplaats van de lijn doet, verdwijnen de geplande appartementen daar en krijg je volgens mij nog een meer een kantoor/cultuur ghetto waar niemand woont.. Ook zou het goed voor de stad zijn om hun eye-catchers wat over de stad te laten waaieren!
Maar aan de ex de lijn plaats zou het inderdaad een pak gemakkelijker zijn voor de bezoekers die met de trein komen, en later met de auto gelet op de pendelparking van 2500 plaatsen die er in de buurt komt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Proud Belgian
|
Leuven kennende zullen ze er wel iets mooi van maken. Ik ben benieuwd!
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Registered User
|
Quote:
Last edited by Puinkabouter; October 24th, 2010 at 05:28 PM. Reason: onvolledige quote-tags |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|