|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#121 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Nieuwer kan niet. Sinds 26 oktober op het internet, maar zo te zie een zomerse dag tijdens het schieten van de clip. Op 1 minuut precies een totaal skyline shot, uiteraard van het Spangen perspectief.
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Registered User
|
Rotterdam junkies Ollie & Maru komen met het perspectief vanuit Capelle a/d IJssel op Roffa. Erasmusbrug, Capelle bloks, sneltram Capelle, Hofplein. November 2010.
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Right here.
Likes (Received): 11
|
Ik zag net een life opname van Amy Winehouse van een paar jaar gelden opgenomen op de Wilhelminapier met de maas en skyline op de achtergrond. Kon het filmpje niet terug vinden op Youtube jammerlijk.
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Als ik het lijstje hier bekijk, dan lijkt de culturele homogeniteit en uniformiteit in de Rotterdamse muziekscene wel erg groot te zijn. Het is allemaal een beetje dezelfde stijl en benadering.
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Registered User
|
Quote:
Logisch dus dat je vooral ladingen harde pompende Nederlandstalige R&B en rap beukplaten over je heen gekieperd krijgt. Behalve geweld, verheerlijking van criminaliteit en zieke teksten, zie ik toch ook heel veel liefde voor Rotterdam terug in veel clips. |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Registered User
|
Meer rappende straatcriminelen met hun visie op hun Rotterdam. Ene Loony wederom. Sinds gisteren online en er zijn blijkbaar alweer 1000 mensen die het ontdekt hebben. Waaronder mijn buurjongen. De straatplaatjes zijn ditmaal uit Oosterflank (zitten ze daar ook al?). Totaalshotje op 0.44 sec.
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Registered User
|
Hoor net dat die J'P vast zit voor poging tot doodslag. Nou ja, in zijn videoclips kondigde hij het eigenlijk al aan. Ik denk wel dat Katendrecht weer wat rustiger slaapt. Tot meneer weer vrij is natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
@ Oostkust
Jij bent de promoter van dit tuig? |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Registered User
|
Mij interesseert vooral hun onvoorwaardelijke liefde voor Rotterdam. Dat er tussen al die rappers veel tuig tot en met zeer zware criminelen zit is helemaal waar, maar dat is in de eerste plaats het probleem van justitie (zit ook tuig tussen trouwens) en niet van ons.
Dat er gasten tussen zitten die beter bekeken worden dan Marco Borsato bv is toch ook wel een interessant fenomeen, en dan nog met de skyline van Rotterdam als backdrop. Lekker toch? Die pompende, zuigende en beukende beats gecombineerd met politiek incorrecte straattaal die de videos begeleiden moeten we dan maar voor lief nemen. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Registered User
|
De troosteloze blokken van de voorsteden van Rotterdam, de Rotterdamse haven, en dan de ondergaande zon met de Lloydspier. Februari 2010
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Registered User
|
Quote:
Aan de andere kant ontdek ik ook clips die een glorieus en lief beeld van Rotterdam schetsen. Zoals de openingsclip van deze draad: |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Rotterdam
|
Dan heb ik toch liever wat normale Nederlandse HipHop van Tim Beumers
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Registered User
|
Rondje Rotterdam met apen. KPN gebouw, Erasmus, Blaak. Startpunt is Blijdorp. Al uit 2007. DuvelDuvel. 200.000 kijkers.
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Registered User
|
Veroordeeld bij eeen rechtzaak tegen een bedreiging van Wilders, geinterviewd door GeenStijl, clips onder druk verwijderd, maar hier zit dan toch weer Rotterdam in. Marconiplein metro station. Timmermanstorens. Spangen (SP).Hij noemt zich de Tuigpakistaan aka Mosheb. 2007. 30.000 views.
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Registered User
|
Eddo & Rits. Vanaf 1.50 minuut gaan de mannen even shinen met de torens langs het Weena. Gefilmd vanaf 'de blocks' in Rotterdam Noord. November 2010.
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Registered User
|
Dion Masé bewierookt hier weer creatief zijn skyline. Hobbyen met de Erasmusbrug. 2010
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Registered User
|
Voor de samenleving is het te hopen dat de mannen allemaal vast zittten, en waarschijnlijk zitten ze dat ook. De Hoogvliet-blokken bij nacht, en de Hoogvliet/Spijkenisse (HVT) 'skyline' bij dag. De geweerschoten krijg je er gratis bij. 2007. 11.000 maal bekeken.
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Registered User
|
2010. Hoogvliet Zalmplaat. Metrostations, metro, blokken HVT. De mannen olv Armanie (geen familie denk ik) laten jou hun wijk zien. Gelukkig blijven ze daar dit keer. Je zal maar een huis willen proberen te verkopen in Hoogvliet. Toch alweer 2.000 maal bekeken in twee dagen.
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| gedegenereerde rapcultuur, slachtofferrolgewentel |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|