daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old November 25th, 2010, 04:42 PM   #141
Niyyu
Registered User

Likes (Received): 0

als je naar alle clips kijkt kan je niet bepaald zeggen dat Rotterdamse negers leuk zijn...
Geobsedeerd door het criminele leven of geobsedeerd over bitches en geld. Echt vreselijk.

En Oostkust, ik kan best begrijpen dat je er een paar plaatst, die je vet, positief, schokkend of controversieel vindt, maar ik snap niet waarom je alles plaatst (zoals ook liefdesliedjes of komt dat nou echt omdat er een skyline in zit). Ik zelf heb niks met hun f*cking liefdesliedjes zoals die motherf*cking JayJay met zn wanksta baby face met zijn kaolo glitters (om even in hun taal te praten). Die JayJay weet, net als de anderen, wss niet eens wat liefde is en denkt alleen aan sex.

Internationaal is de rapscene echt afgenomen de laatste jaren, iets wat ik wel jammer vindt, omdat er soms wel goede knallers tussen zaten (Dre, 50 Cent, Eminem). Maar hoop dat het ook hier gaat gebeuren. Ik kom haast geen negers meer tegen die geen binding hebben met dit soort puinzooi.. Ze leven het, gaan daarom op studies sociale contacten uit de weg (tenzij ze je kunnen gebruiken) en hebben hun eigen wake sociale leven op de straat. De segegratie in Nederland wordt daardoor steeds groter.
Niyyu no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old November 25th, 2010, 04:56 PM   #142
Niyyu
Registered User

Quote:
Originally Posted by oostkust View Post
Voor de samenleving is het te hopen dat de mannen allemaal vast zittten, en waarschijnlijk zitten ze dat ook. De Hoogvliet-blokken bij nacht, en de Hoogvliet/Spijkenisse (HVT) 'skyline' bij dag. De geweerschoten krijg je er gratis bij. 2007. 11.000 maal bekeken.

Deze gasten komen bijzonder fout over. Het voordeel is wel dat ze hun op deze manier in de schijnwerpers zetten van politie. Dat was in het verleden wel anders bij de zware criminelen. Maar daar sla ik dus de spijker op zn kop, dit zijn geen zware criminele maar gewoon dom tuig.
Old November 25th, 2010, 10:42 PM   #143
oostkust
Registered User

Quote:
Originally Posted by Niyyu View Post
als je naar alle clips kijkt kan je niet bepaald zeggen dat Rotterdamse negers leuk zijn...
Geobsedeerd door het criminele leven of geobsedeerd over bitches en geld. Echt vreselijk.

En Oostkust, ik kan best begrijpen dat je er een paar plaatst, die je vet, positief, schokkend of controversieel vindt, maar ik snap niet waarom je alles plaatst (zoals ook liefdesliedjes of komt dat nou echt omdat er een skyline in zit). Ik zelf heb niks met hun f*cking liefdesliedjes zoals die motherf*cking JayJay met zn wanksta baby face met zijn kaolo glitters (om even in hun taal te praten). Die JayJay weet, net als de anderen, wss niet eens wat liefde is en denkt alleen aan sex.

Internationaal is de rapscene echt afgenomen de laatste jaren, iets wat ik wel jammer vindt, omdat er soms wel goede knallers tussen zaten (Dre, 50 Cent, Eminem). Maar hoop dat het ook hier gaat gebeuren. Ik kom haast geen negers meer tegen die geen binding hebben met dit soort puinzooi.. Ze leven het, gaan daarom op studies sociale contacten uit de weg (tenzij ze je kunnen gebruiken) en hebben hun eigen wake sociale leven op de straat. De segegratie in Nederland wordt daardoor steeds groter.
Je hebt best wel een paar punten die interessant zijn.
Ik zie ook wel dat die segregatie steeds groter wordt.
Ik vind ook dat we dat niet hoeven te verstoppen. Het geeft ook kansen aan een subcultuur die nu eenmaal niet braaf naar Justin Pieper of Ilse deLange luistert. Helaas misschien voor Hilversum. Nee die mannen zijn zelf gaan pompen en blazen op hun eigen beats en zijn nu kennelijk uitgegroeid tot een heuse industrie die superpopulair blijkt te zijn (had ik een paar jaar geleden ook niet gedacht) in heel Nederland (en een beetje Belgie). En maar clips schieten op de enige echte fotogenieke stad van NL.
De overeenkomst tussen hoogbouwfreaks zoals ik, en jij denk ik, en al deze mannen uit de Rotterdamse 'hoods' is toch dat we allemaal kicken op Rotterdam. Ik bedoel , dit zijn niet de gasten die tegen hoogbouw zijn, zoals veel provincialen, maar deze jongens wachten net zo hard op de eerste 200+er van Rotterdam. Kunnen ze weer nog mooiere clips schieten.

Danyson met de Deltse Poort, Boompjes, en totaalshots. Oktober 2010.

Last edited by oostkust; November 25th, 2010 at 10:52 PM.
oostkust no está en línea   Reply With Quote
Old November 26th, 2010, 12:04 AM   #144
Niyyu
Registered User

@ Verstoppen lijkt mij zeker onhandig. Ik merk wel eens op het forum dat mensen deze gasten niet als serieus probleem zien, maar als een stel kansloze figuren. Dat vindt ik fouter dan fout, want het is een stedelijke expressie die hier is ontstaanar. De politie moet bijvoorbeeld in mijn ogen heel goed deze filmpjes en de teksten natrekken.

En over dat deze negers beter zijn dan Nimby's ben ik het niet met je eens. Ik heb liever allemaal nimby's in een kleinschalige stad met leuke charmes dan allemaal vervelende negers in een stad met hoogbouw. Daarnaast weet ik ook waarom ze er zo van houden om die skyline te benadrukken. Het lijkt op wat ze in Amerika doen met hun skylines en bewust of onbewust bestempelen ze het beeld van een grote stad met een stad waar ook gangsters en tuig leven. Het is immers super groot. Naast een aantal nieuwe hoge gebouwen zal ook een verwaarlozing van jaren 50/60 wijken zoals in Hoogvliet een hand helpen aan het aantal clipmateriaal. Dan hebben ze meer pauper gangsta zooi om te laten zien dat ze hier in Europa ook 'echt' zijn, want dat willen deze zielige criminelen al te graag. Deze mensen weten niet wat voor kansen ze hier hebben ivm kapitalistische Amerika.
Old November 27th, 2010, 11:59 AM   #145
oostkust
Registered User

Quote:
@ Verstoppen lijkt mij zeker onhandig. Ik merk wel eens op het forum dat mensen deze gasten niet als serieus probleem zien, maar als een stel kansloze figuren. Dat vindt ik fouter dan fout, want het is een stedelijke expressie die hier is ontstaanar. De politie moet bijvoorbeeld in mijn ogen heel goed deze filmpjes en de teksten natrekken.

Dat doet de politie en justitie ook. Ook Amerikaanse mediabedrijven zoals Universal pleiten voor een harde aanpak door NL van al dit soort gasten (alhoewel ze zelf in wezen hetzelfde verkopen maar dan in het Engels). Het vervelende is dat YouTube zelf weigert mee te werken.
Old November 28th, 2010, 04:34 PM   #146
oostkust
Registered User

Quote:
En over dat deze negers beter zijn dan Nimby's ben ik het niet met je eens. Ik heb liever allemaal nimby's in een kleinschalige stad met leuke charmes dan allemaal vervelende negers in een stad met hoogbouw.
Er zijn in Nederland genoeg 'kleinschalige steden' met hopen Nimby's. Gelukkig is Rotterdam anders. En daarom krijgt deze stad ook zo veel aandacht op dit forum.
Old November 29th, 2010, 02:37 PM   #147
oostkust
Registered User

Quote:
..Daarnaast weet ik ook waarom ze er zo van houden om die skyline te benadrukken. Het lijkt op wat ze in Amerika doen met hun skylines en bewust of onbewust bestempelen ze het beeld van een grote stad met een stad waar ook gangsters en tuig leven. Het is immers super groot. Naast een aantal nieuwe hoge gebouwen zal ook een verwaarlozing van jaren 50/60 wijken zoals in Hoogvliet een hand helpen aan het aantal clipmateriaal. Dan hebben ze meer pauper gangsta zooi om te laten zien dat ze hier in Europa ook 'echt' zijn, want dat willen deze zielige criminelen al te graag. Deze mensen weten niet wat voor kansen ze hier hebben ivm kapitalistische Amerika.
Daar heb je een punt. Het contrast tussen de desolate blokken en haventerreinen in Rotterdam en de flitsende skyline levert zeer mooi clips op (zie deze draad). En natuurlijk is het beeld dat veel van deze artiesten willen benadrukken dat van een elite tegen dat van een boze(?) middenklasse.

Sinds vorig jaar (2009) hoor ik bij mij in de buurt ook heel veel PVVjongeren dit soort muziek keihard blazen, beuken en bleren vanuit hun auto's (vooral ene Hef en ene THC schijnt bij hen populair te zijn, dixit mijn buurujongens), dus misschien komt deze "boodschap" wel over ?
Old November 30th, 2010, 08:00 PM   #148
oostkust
Registered User

Jawel, zo af en toe is er ook nog gewoon een lekkere houseplaat die Rotterdam bewierookt. Ben redelijk thuis in die muziek maar van Reshmay had ik nog nooit gehoord. Rotterdam centrumtorens. Verassend nieuwe zichtlokaties in Rotterdam. November 2010.

Old November 30th, 2010, 08:48 PM   #149
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 81

^ Ehm, dit is geen house hoor...
Old November 30th, 2010, 11:09 PM   #150
Danny
Registered User

Danny's Avatar

Na al die verschrikking van hiervoor wordt alles met een leuk deuntje en enigszins normale tekst al snel house. Maar het is inderdaad meer R&B..
Danny no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2010, 11:54 PM   #151
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 81

Eerste voorwaarde voor house is al een 4x4 beat met minimaal 120bpm. Lijkt me een no-brainer dat dit R&B is.
Old December 3rd, 2010, 03:27 PM   #152
oostkust
Registered User

Vanuit de ghetto's in Rotterdam. Afbraakbuurtjes met op 0.24 shot op de skyline vanaf Willemsbrug. 2010.

Old December 6th, 2010, 01:59 PM   #153
oostkust
Registered User

Nu briljant mooi weergegeven. Rotterdam centrum in een 12 maanden geleden gerereleasde clip (origineel was al 2005) op VEVO.

Old December 7th, 2010, 01:06 PM   #154
Niyyu
Registered User

wat een vervelend volk in deze filmpjes toch...
Het wordt tijd dat dit soort negers in Nederland zich eindelijk serieus gaan gedragen, want dit kan echt niet. Ik stel een school kostuum voor iig op scholen, zodat dit pronkgedrag iig niet kan plaatsvinden op grote gedeeltes van de dag. In dat geval leren zich van boven naar beneden wat netjes is.
Old December 7th, 2010, 01:16 PM   #155
Elvis
Gewoon Blijdorup weet je

Elvis's Avatar

Likes (Received): 3

Ach, de kinderen moet toch ook wat te doen hebben... Beter dat ze met elkaar liedjes zingen dan dat ze rotzooi schoppen op straat..
Old December 8th, 2010, 12:17 AM   #156
oostkust
Registered User

Quote:
wat een vervelend volk in deze filmpjes toch...
Het wordt tijd dat dit soort negers in Nederland zich eindelijk serieus gaan gedragen, want dit kan echt niet. Ik stel een school kostuum voor iig op scholen, zodat dit pronkgedrag iig niet kan plaatsvinden op grote gedeeltes van de dag. In dat geval leren zich van boven naar beneden wat netjes is.
We kunnen het ook omkeren, en ons afvragen waarom nette en fatsoenlijk geklede mensen uit de betere wijken zich niet of nauwelijks verwaardigen om Rotterdam te bewieroken in hun muziekclips.

-Rotterdam niet internationaal genoeg ?
-Dit soort mensen beperkt zich liever tot de rol van muziekconsument?
-Ze mogen niet filmen in de bekende Rotterdamse no-go areas?
-Of gewoon hoogtevrees?

Ik weet het niet....roept u maar.
Old December 8th, 2010, 04:38 PM   #157
Niyyu
Registered User

lol omg net of het ansich positief is wat deze mensen doen, hahaha.

Misschien zijn de normale mensen teveel bezig met hard werken om de kosten die dit soort figuren met zich meenemen van deze negers op te hoesten?

Daarnaast doen architecten veel meer hun best in Rotterdam om deze stad groot aangeschreven te krijgen dan deze zielige mensen, die je tegenwoordig overal hebt rondlopen met raps. In Nederland, maar ook daarbuiten.
Old December 9th, 2010, 02:55 PM   #158
oostkust
Registered User

Quote:
lol omg net of het ansich positief is wat deze mensen doen, hahaha.

Misschien zijn de normale mensen teveel bezig met hard werken om de kosten die dit soort figuren met zich meenemen van deze negers op te hoesten?

Daarnaast doen architecten veel meer hun best in Rotterdam om deze stad groot aangeschreven te krijgen dan deze zielige mensen, die je tegenwoordig overal hebt rondlopen met raps. In Nederland, maar ook daarbuiten.
Het is zeker niet altijd positief waar sommige muziekartiesten mee bezig zijn, daar zijn we het over eens denk ik. Aan de andere kant is dat ook niet de opdracht van een artiest, om promotie te maken voor Rotterdam als fijne stad om gezellig in te wonen, ipv een stad waar keihard gehosseld wordt, en de meeste mensen dagelijks op de block staan.
Met die laatste boodschap gaat de projectontwikkelaar zeker niet meer woningen verkopen idd. Maar dat is vaak wel de visie van muzikanten op Rotterdam.
Old December 9th, 2010, 05:23 PM   #159
Niyyu
Registered User

lol je slaat weer de plank mis!!

Veel van die muzikanten willen wel een mooie skyline, maar als hun buurt op de schop gaat voor nieuwe bebouwing, zoals in Crooswijk of Bijlmer, dan komen ze massaal in actie. Echt appart van je dat je iets positiefs ziet in het feit dat je denkt dat ze van de ontwikkelingen houden. Ik zal je wat vertellen, die gozers geven geen fuck, dat is hun mentaliteit, die ontwikkelingen boeien ze iig niet veel.

Check bv het aantal van dat soort figuren op dit forum. Naar mijn weten geen enkele. Bovendien sowiezo weinig allochtonen hierzo.
Old December 11th, 2010, 04:36 PM   #160
oostkust
Registered User

Quote:

Veel van die muzikanten willen wel een mooie skyline, maar als hun buurt op de schop gaat voor nieuwe bebouwing, zoals in Crooswijk of Bijlmer, dan komen ze massaal in actie. Echt appart van je dat je iets positiefs ziet in het feit dat je denkt dat ze van de ontwikkelingen houden. Ik zal je wat vertellen, die gozers geven geen fuck, dat is hun mentaliteit, die ontwikkelingen boeien ze iig niet veel.

Check bv het aantal van dat soort figuren op dit forum. Naar mijn weten geen enkele. Bovendien sowiezo weinig allochtonen hierzo.

Voorlopig zien we de meeste (allemaal) Nimby's bij Hollandse mensen. Zie Zalmhaventoren en veel andere projecten. Liggen vaak dwars hoor. Daarom zijn hun eigen dorpen ook zo saai.

In de Bijlmer zijn ze bijna niet te vinden, want daar loopt straks een 8baans snelweg midden door dit stadsdeel;

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules