daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Hellenic Architecture Agora > Ελληνικός Κόσμος | Hellenic Cosmos > Αθήνα | Athens

Αθήνα | Athens Μητροπολιτική Αθήνα | Metropolitan Athens

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Old July 26th, 2006, 10:03 AM   #1
pn2006

Likes (Received): 0

Low Rise Athens / I.M. Pei / Skyscraper visibility from Parthenon & Lycabetus Hills

Can anyone tell me what is happening to the Goulandris Museum by I.M. Pei ?

Are there any interior shots of the design or even more outside shots of the Pei design?

Also , what about new inovative low-rise designs for Athens in the pipeline --- pics anyone ?

Lastly , will that new skyscraper design ( with the olive tree motif ) be visible from the top of the Acropolis and Lycabetus Hills ?
pn2006 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 27th, 2006, 03:40 PM   #2
Byzknight
Human Factors Scientist

PN,

No one seems to be answering so i'll give it a shot.

Quote:
Can anyone tell me what is happening to the Goulandris Museum by I.M. Pei ?
I believe it is still in design?? Not exactly sure, and haven't seen any shots of the proposed design.

Quote:
Also , what about new inovative low-rise designs for Athens in the pipeline --- pics anyone ?
There are numerous experts on this subject here, i just think they haven't seen this post yet. I'll leave this to them.

Quote:
Lastly , will that new skyscraper design ( with the olive tree motif ) be visible from the top of the Acropolis and Lycabetus Hills ?
Definitely from the top of the acropolis. I also assume from Lycabetus also. Here is a picture:

It may answer most of your questions. I think the whole forum is hoping for this one to become a reality.
Byzknight no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2006, 05:41 PM   #3
gm2263
The Jedi Will Rise Again

Likes (Received): 770

Hello to our new friend. Well, to the best of my knowledge:

1. The Athens Museum of Modern Art designed by the renowned architect Pei, will NOT be built, adter of years of legal fights between the Goulandris Family, the nearby NIMBYs and finally, the Archaeological Society that discovered on location a section of the Luceum of Aristoteles. As you may understand, the forces of the universe were against the construction of the Museum according to this scheme and consytruction was cancelled. That's what I know. The museum is on its final way to be accomodated on a converted building on Syggrou Avenue, namely the Fix Brewery, with expected year of completion I'd say somewhere in 2009 if all goes well, as construction works are expected to begin this fall.

2. There are some lowrises but I haven't taken any pics recently. Well, some...

3. As for the scraper, it is still at the stage of wishful thinking... But seriously, some developments may be imminent in the coming months, at least for the construction of smaller ones. Although you never know...
Old August 8th, 2006, 04:01 PM   #4
pilaf

I think thats stupid, if it really doesnt get built! The Goulandri museum should be built somewhere in the Elaionas district, where there is a lot of space and a need for urban rejuvenation. The stubborness of the people who wanted to build it in the best part of Athens has a part of the blame i think, along with the NIMBYs who would never accept it...
Old November 12th, 2010, 06:25 PM   #5
Lucretius

Likes (Received): 1115

Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Γουλανδρή | Goulandri Museum of Modern Art

Ανοίγω αυτό το τοπικ για τη συγκέντρωση πληροφοριών, φωτογραφιών και νέων για την πρόοδο αυτού του μουσείου. Με σημερινά άρθρα τους η "καθημερινή" και η "Ελευθεροτυπία" αναφέρουν οτι η τελευταία...ενσάρκωση του μουσείου εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Νεοτερων Μνημείων και οτι οι εργασίες αρχίζουν νωρίς στο 2011 με προοπτική ολοκλήρωσης το 2013.

Ελευθεροτυπία
Quote:
Η προσθήκη τριών ορόφων πάνω στο τριώροφο διατηρητέο και η μετατροπή του από ένα είδος πολυκατοικίας των αρχών του 20ού αιώνα σ' ένα σύγχρονο μουσείο, απασχόλησε χθες το Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού.

Με δεδομένο ότι η καθ' ύψος επέκταση του κτηρίου υποχωρεί 5 μ. από τα όρια των όψεων του διατηρητέου, επομένως δεν το επιβαρύνει αισθητικά, και καθ'ότι το προστατευόμενο χαρακτηρίζεται ως «πολύ ύστερο», ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Νεότερων και Σύγχρονων Μνημείων Νικ. Χαρκιολάκης εισηγήθηκε στο συμβούλιο την έγκριση της μελέτης του αρχιτέκτονα Ιωάννη Βικέλα. Ο κ. Χαρκιολάκης ανέφερε, μάλιστα, ότι του προξένησε μεγάλη έκπληξη όταν διαπίστωσε ότι τα φουρούσια στα μπαλκονάκια αυτού του νεοκλασικού (κτίστηκε το 1920) ήταν τσιμεντένια. Επίσης τόνισε ότι «η παρέμβαση στο κτήριο είναι καθόλα νόμιμη με βάση τις απαιτήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ».

Ο κ. Βικέλας προσπαθεί να αναδείξει το υφιστάμενο κέλυφος του διατηρητέου και οργανώνει στο περίγραμμά του και σε πλάγια επέκταση ως προς αυτό το νέο κτήριο. Ντύνει με λίθινες πλάκες μεγάλου σχήματος το νέο κέλυφος με σημειακές εσοχές από γραμμικούς φεγγίτες.

Ετσι, διαχέεται το φυσικό φως μέσω εσωτερικών ανακλαστικών επιφανειών, όπως ο ίδιος λέει, στη ζώνη των ψευδοροφών.

Ο εκθεσιακός χώρος, συνολικής έκτασης 3.500 τ.μ., θα συνδέεται λειτουργικά με τους χώρους της βιβλιοθήκης, την αίθουσα διαλέξεων, το video room, το παιδικό εργαστήρι, το καφέ-εστιατόριο και την υπαίθρια προστατευμένη αυλή.

Το πολύπαθο αυτό μουσείο, που προσπαθεί να στεγαστεί την τελευταία 15ετία, κι όλο κάτι ανατρέπει τα σχέδια του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, καλώς εχόντων των πραγμάτων θα αρχίσει να κατασκευάζεται σε δυο-τρεις μήνες, τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο, όπως μας είπε ο κ. Βικέλας. Το κτήριο θα είναι έτοιμο σε δυο χρόνια. Οπότε, το 2013 θα ετοιμάζεται η έκθεση των μόνιμων συλλογών του.

Ετσι η Αθήνα θα αποκτήσει σε μια γειτονιά της ένα μουσείο διεθνούς ακτινοβολίας, αφού θα εκτεθεί εκεί μια συλλογή που αριθμεί περισσότερα από 500 έργα της περιόδου του μοντερνισμού. Τα έργα της συλλογής του Ιδρύματος Γουλανδρή φέρουν μερικές διάσημες υπογραφές, όπως των: Πικάσο, Κλέε, Τζιακομέτι, Βαν Γκογκ, Σεζάν, Γκογκέν, Μοντιλιάνι, Σαγκάλ, Μιρό, Ροντέν κ.ά. και φυλάσσονται, όπως είχε παλιότερα ανακοινωθεί, σε θησαυροφυλάκια ελβετικών τραπεζών.

Τον πλήρη κατάλογο των έργων γνωρίζει μόνο το υπουργείο Πολιτισμού, από την εποχή που το Ιδρυμα προσπαθούσε να πείσει τις αρχές για να προχωρήσει το αίτημα ανέγερσης του μουσείου στο πάρκο Ριζάρη -κάτι που τελικά ματαιώθηκε από τις αντιδράσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων και περιοίκων. Είχε ματαιωθεί προηγουμένως και πρόγραμμα ανέγερσης του μουσείου με σχέδια του Μινκ Πέι στο οικόπεδο της οδού Ρηγίλλης, γιατί κατά την εκσκαφή των θεμελίων βρέθηκαν τα λείψανα του Λυκείου του Αριστοτέλη. *
Occasionally glancing up through the rain
Wondering which of the buggers to blame
And watching for pigs on the wing.
Lucretius no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2010, 06:33 PM   #6
potiz81

Likes (Received): 294

Eστω κι ετσι....τουλαχιστον θα γινει. Αν και πιστευω οτι τετοια κτηρια που απευθυνονται σε κοινο απ ολο τον κοσμο θα πρεπε να βρισκονται πιο κεντρικα η διπλα σε σταθμους μετρο.
potiz81 no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2010, 07:47 PM   #7
systema magicum
_

Likes (Received): 839

10 λεπτά περπάτημα από το μετρό είναι...2 λεπτά από το Παναθηναικό στάδιο...πόσο πιο κεντρικά...?
Old November 12th, 2010, 07:53 PM   #8
systema magicum
_

500 έργα είναι στο σύνολο με τους Έλληνες, Μόραλη κλπ...158 είναι τα βαριά χαρτιά...οι 5 πίνακες του Βαν Γκογκ για παράδειγμα.As δούμε έναν...

Last edited by systema magicum; November 13th, 2010 at 12:15 AM.
systema magicum no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2010, 08:04 PM   #9
Lucretius

Όντως, κάθισα και το μέτρησα στο google earth. 0,98 χιλιόμετρα από τον Ευαγγελισμό, στην ρότα για το Βυζαντινό Μουσείο, την Πινακοθήκη και τα Μπενάκη, Κυκλαδικής και σε απόσταση ροχάλας από το Καλλιμάρμαρο. Μια χαρά κέντρο κατά την γνώμη μου.

Περισσότερες μετρήσεις: 500 μέτρα από το Ζάππειο, 850 μέτρα από τους στύλους του Ολυμπίου Διός, 1,4 χιλιόμετρα από το Νέο Ακρόπολης, 1800 μέτρα από τα προπύλαια, 1,5 χιλιόμετρο από το ΕΜΣΤ στο Φιξ (που, ανάθεμά, κάποτε θα τελειώσει)

Last edited by Lucretius; November 12th, 2010 at 08:16 PM.
Old November 12th, 2010, 09:44 PM   #10
potiz81

Likes (Received): 294

Δεν ηξερα οτι ειναι τοσο κοντα στο μετρο...
potiz81 no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2010, 09:53 PM   #11
Lucretius

Επίσης θα είναι κοντά στην (μελλοντικά αλλά σίγουρα μέχρι να ανοίξει) πεζοδρομημένη Βασιλίσσης Όλγας.
Old November 12th, 2010, 11:40 PM   #12
Trifyllara
BANNED

Likes (Received): 3

Quote:
Originally Posted by systema magicum View Post
500 έργα είναι στο σύνολο με τους Έλληνες, Μόραλη κλπ...158 είναι τα βαριά χαρτιά...οι 5 πίνακες του Βαν Γκογκ για παράδειγμα.As δούμε το έναν...
Kanena allo ergo tou Van Gogh apo thn syllogh? Kai egw mono afto 3erw.

Asxeto alla h A8hna einai fortomenh apo Mouseia, afto 8a borouse na paei kai sthn Thessalonikh. Leme twra..
Trifyllara no está en línea   Reply With Quote
Old November 13th, 2010, 12:04 AM   #13
kostya
metro.

Likes (Received): 911

Εμείς εδώ είμαστε Καλώς να'ρθει
Old November 13th, 2010, 01:58 PM   #14
ELLIN
MOLON LAVE

Likes (Received): 9

Ergo Van Gogh tis sillogis Goulandri

Old November 13th, 2010, 04:48 PM   #15
systema magicum
_

http://www.ethnos.gr/article.asp?cat...ubid=41460973#
«Πράσινο φως» για το Μουσείο στο Παγκράτι

Αριστουργήματα των Βαν Γκογκ, Πικάσο, Μπρακ κι άλλων καλλιτεχνών θα βρουν στέγη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Β. και Ε. Γουλανδρή, στο Παγκράτι. Στη γωνία Ερατοσθένους 11 και Αγίου Σπυρίδωνος, δίπλα στην εκκλησία και στην πορεία του τρόλεϊ, πίσω από το υπάρχον τριώροφο διατηρητέο νεοκλασικό, που συντηρείται και αποκαθίσταται, προστίθεται ένα νέο τριώροφο κτίριο, το οποίο, αν και διαφοροποιείται από το παλιό, η επένδυσή του με πέτρα θα διατηρεί μια καλή υφολογική σχέση.

Η οριστική αρχιτεκτονική μελέτη, η στατική και η ηλεκτρομηχανολογική προμελέτη επισκευής του διατηρητέου, καθώς επίσης και η προσθήκη καθ’ ύψος και κατ’ επέκταση εγκρίθηκε χθες στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων με την παρατήρηση στο επόμενο στάδιο της στατικής μελέτης (οριστική) να προσκομιστεί τεκμηρίωση των επεμβάσεων στο διατηρητέο κέλυφος του κτιρίου (εργαστηριακές έρευνες κ.λπ.) και πλήρης μελέτη αντιστήριξης αυτού κατά τη διάρκεια των εργασιών.

Η λύση που προτείνει ο μελετητής Γ. Βικέλας είναι σεβαστή προς το μνημείο, καθώς δεν προτείνονται βαριές επεμβάσεις. Ο Γ. Βικέλας ζήτησε να τους δοθεί η δυνατότητα επαύξησης τετραγωνικών μόνο στο υπόγειο, «για να λειτουργήσει ο χώρος ως πραγματικό μουσείο». «Κατά τα άλλα δεν υπερβήκαμε τίποτα άλλο από τη μελέτη», είπε χαρακτηριστικά.

Ουσιαστικά το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης θα είναι η συλλογή 300 έργων τέχνης του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή, αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στον χώρο θα γίνουν τέσσερα υπόγεια, θα υπάρχει ένα μικρό γκαράζ δώδεκα θέσεων για το προσωπικό του μουσείου, υπόγειο αμφιθέατρο, κυλικείο με κήπο στον ακάλυπτο κ.ά.

Ντέμη Αυλωνίτη

από το ΕΘΝΟΣ με αρκετές χρήσιμες πληροφορίες και την παραπάνω φωτογραφία έργου του Βαν Γκογκ χωρίς βέβαια να αναφέρεται αν ανήκει στην συλλογή...
Old November 13th, 2010, 04:56 PM   #16
systema magicum
_

ας πάνε όλα καλά αυτή τη φορά...έστω για ένα στριμωγμένο αποτέλεσμα αφού και ο αρχιτέκτονας ζητά να του δοθεί "άδεια" να μεγαλώσει κάπως το υπόγειο...μίζερα πράγματα και εν μέρει ακατανόητα από πλευράς Ιδρύματος αλλά έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα όλα τα παραβλέπουμε...από την επιλογή ενός μικρού κτηρίου μέχρι αυτή του αρχιτέκτονα...
Old November 13th, 2010, 04:58 PM   #17
EngineerGreece

Likes (Received): 112

Πόσα χρήματα θέλουν να διαθέσουν ξέρουμε;
Old November 13th, 2010, 05:12 PM   #18
systema magicum
_

δεν έχω ιδέα...κάποια στιγμή είχαν αναφέρει πώς είναι μια προσωρινή λύση και πώς δεν εγκαταλείπουν εντελώς το σχέδιο Πει...εγώ δεν βγάζω άκρη πάντως...λίγα δεν θα κοστίσει
Old November 13th, 2010, 06:08 PM   #19
Lucretius

Με το σμπάθειο (που λεν και στην Κοζάνη) αλλά το σχέδιο Pei ίσως είναι καλύτερο να μην χτιστεί. Οι μακέτες που είδα (γιατί σχέδια και λεπτομέρειες δεν είδαμε ποτέ) δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Ας το πάρουν απόφαση να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικό μουσείο (χωρίς τις κιτσαρίες του Κυκλαδικής) και μια μόνιμη στέγη της συλλογής.
Old November 13th, 2010, 06:30 PM   #20
systema magicum
_

πλάκα με κάνεις....είδες καλά σίγουρα? υπάρχει σε ένα παλιό τεύχος από τα αρχιτεκτονικά θέματα αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου...όταν το είχα δει μου είχε φύγει το σαγόνι...πέρα από αυτό νομίζω πώς έτσι το λένε, δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει και για αυτό καλό θα ήταν να είχαν πάρει τα πράγματα από την αρχή χωρίς Πει μα και χωρίς Βικέλα...λύσεις υπήρχαν πολλές, το ίδρυμα έχει κάνει μπόλικες ανοησίες...όπως όταν δεν δέχτηκαν να φτιάξουν το μουσείο πάνω από το Λύκειο με μια διαφοροπόιηση του σχεδίου...νομίζω και το ΚΑΣ δεν είχε πρόβλημα με αυτό...ούτε η Ελίζα, ούτε ο Πει δέχτηκαν και αρχισε η βόλτα από την τοτε τρύπα του Καραμανλή μέχρι το πάρκο Ριζάρη απέναντι...ακόμη και η Πειραιώς είχε προταθεί...μέσα στα ακατανόητα ήταν και αυτό με τα σχέδια του κτηρίου που μετά την πρώτη παρουσίασή τους στις αρχές του 90 δεν τα ξαναείδαμε ποτέ ενώ ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δεν παρουσίασαν μια έκθεση με κάποια έστω από τα έργα της συλλογής για να καταλάβει και ο κόσμος γιατί ακριβώς μιλάμε...anyway δεν έχει σημασία πλέον, αρκεί να γίνει έστω σε αυτή την εκδοχή...το μυστικό είναι να μην το πάρουν χαμπάρι οι γείτονες, να καταλάβουν ότι θα γίνει μουσείο, γιατί όσο νομίζουν ότι πρόκειται για πολυκατοικία κανείς δεν θα ενοχληθεί...το ιδιωτικό βασιλεύει και είναι σεβαστό αλλά ένα μουσείο...? χλωμό...η προσφυγή στο τσεπάκι,αν σου κρύβει και την θεα...

Last edited by systema magicum; November 13th, 2010 at 06:40 PM.
systema magicum no está en línea   Reply With Quote

Tags
athens