|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#41 |
|
Registered User
Likes (Received): 74
|
ik zou willen zeggen, kom jij wel eens in amsterdam? ik heb rotterdam hoog zitten maar in tegenstelling tot jij neem ik rotterdam wel serieus. in jouw argumenten zijn eigenlijk alleen de drogredeneringen te volgen. voor de rest valt er geen touw aan vast te knopen.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Registered User
Likes (Received): 286
|
Het is toch zeer helder opgesteld. En ik bevind mij zat in Noord-Holland en Amsterdam. Ik heb ook totaal niets negatiefs tegen Amsterdam zoals je kan lezen, maar echter voelen sommigen zich hier al snel op hun teentjes getrapt.
|
|
|
#43 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 81
|
^ Je moet je eens wat meer verdiepen in de creatieve sector aldaar en wat die precies inhoudt / hoe groot die is.
|
|
|
#44 |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 76
|
ja dat zegt iedereen wel. maar niemand bewijst het. ik vraag het me af.
|
|
|
#45 |
|
Registered User
Likes (Received): 147
|
Ze verhuizen eerder naar de randgemeenten. Die brain drain is nog steeds, zij het in een inmiddels merkbaar lager tempo, aan de gang. De ommekeer is nog niet bereikt, maar daar wordt wel naar gestreefd.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#46 |
|
"Yes! the people!"
|
welke? ridderkerk en capelle aan de ijssel? dat is er toch gewoon aan vast gegroeid? verder heeft amsterdam dat ook, alleen maken die gemeentes niet deel uit van de agglomeratie.
|
|
|
#47 | |
|
Registered User
Likes (Received): 286
|
Quote:
Overigens vraag ik me af of sommige omhooggevallen elitair doende grachtengordeltypes / snel geldtypes PC hooftstraat nou echt iets zijn om trots op te zijn. Net zoals je hier van die vreemde figuren kan hebben. En qua jongeren zie ik daar toch ook een hoop trash rondlopen, net zoals in Rdam, Utrecht en DH. Je ziet qua kledingstijl wel meer alternatiefgeklede jeugd rondlopen / geitenwollensokkenkledingstijl vergeleken met Rotterdam (waar je dan weer meer hiphopkleding etc. ziet, iets waar ik nou ook niet bepaald van hou of trots op ben... footlocker hangen ze veel bij rond etc, verschrikkelijk, dan zie ik nog liever turkse emo meisjes rondlopen), maar dat begint ook een beetje uitgekauwd te worden als iedereen er met zo'n dikke bril, skinny jeans etc. rondloopt, of dat dan nog zo origineel is vraag ik mij dan ook weer af, gewoon een andere soort uiting van een subcultuur.
|
|
|
|
#48 |
|
"Yes! the people!"
|
jb, lees je eigen posts eens terug. en kom eens met een goede redenatie.
|
|
|
#49 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
) is het. Onze kenniseconomie bestaat uit verschillende subgroepen. Creatievelingen heb je in alle vakgebieden, maar voor kranten en andere media is dit een heel ander slag volk dan bijvoorbeeld creatievelingen in de exacte wetenschap of ICT-sector. Redacteuren en journalisten zijn sociale beesten, net zoals kunstenaars. Die leven doorgaans niet in vinex-wijken of classy penthouses. Ze leven in oud-zuid, oud-west en op de grachten. Ze willen musea in de buurt hebben, struinen tentoonstellingen af, ze willen elkaar tegenkomen bij exposities en lezingen. Ze gaan naar congressen en hebben het over reizen. Het zijn intellectuelen die rondhangen by arthouse theater- en filmproducties, die debatteren bij De Balie of in de lobby van De Brakke Grond. Die instellingen worden niet alleen door deze doelgroep gevoed, maar ook door kunstenaars, en die komen weer af op het internationale en vrijgevochten imago van Amsterdam. Amsterdam is hier ook zelf erg mee bezig en probeert het te stimuleren waar mogelijk: http://www.dro.amsterdam.nl/publicat...4/succesvolle/Dat NRC naar Amsterdam is gekomen, komt omdat de meeste redacteuren zelf in Amsterdam wonen of er graag willen wonen. Je doet er weinig aan dat mediabedrijven, uitgevers en freelance journalisten op een kluitje willen zitten. Soort zoekt soort, en dat soort heeft gemeenschappelijke interesses in woonmilieus: http://www.ondernemerschap.nl/pdf-ez/A200509.pdf Rotterdam heeft veel meer architectenbureaus, civieltechnische adviesbureaus en een geweldig grote logistieke sector. In bouwland staat Rotterdam op eenzame hoogte, en daar zijn ook hoogopgeleide mensen voor nodig. Maar dat zijn architecten, techneuten, rekenaars en constructeurs. Ook allemaal hoogopgeleide kenniswerkers, maar wel een heel ander slag volk. Ik zou zeggen, accepteer het, en focus je als gemeente op het behoud en uitbreiden van je eigen groep kenniswerkers. Probeer niet op alle fronten de beste te zijn, maar maak het leven zo aangenaam mogelijk voor de groep mensen die werkt in de sectoren waarin Rotterdam juist weer een stapje voor heeft op andere steden. Dan kan Rotterdam nog veel verder groeien dan dat het nu al doet! |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 81
|
@ jb_nl
Ook binnen Amsterdam kun je nog wel origineel zijn hoor, bijvoorbeeld door een spannende locatie te kiezen (hier niet gebeurd). Zoals je misschien zelf ook weet is de Grachtengordel een zéér klein stukje Amsterdam - de creatieve sector staat hier vrijwel volledig los van. Momenteel gebeurt in Nederland 'het' echt wel in Amsterdam, en niet in Rotterdam zoals aan het begin van deze eeuw. Enige argument wat je m.i. kan opgooien is de rol die NRC zelf wenst te vervullen met hun debatcentrum. De locatie vind ik dan niet spetterend, ook niet binnen Amsterdam. Ik weet trouwens niet of je je er bewust van bent, maar wat designerkleding betreft is Amsterdam echt op eenzame hoogte met drie vestigingen van SPRMRKT en winkels als Het Kabinet. Lopen als een tierelier, dus blijkbaar draagt men wel wat anders dan skinnyjeans en een dikke bril. In Rotterdam ging de enige winkel die een kleine selectie verkocht van wat SPRMRKT doet onlangs failliet, nu is er nauwelijks meer wat in de hogere prijsklasse van internationale labels.
|
|
|
#51 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 151
|
Quote:
(wel weer typisch Rotterdams: duur, maar toch goedkoop)Quote:
Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring. Last edited by Sol; December 26th, 2010 at 06:06 PM. |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
edit
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Ik moet toegeven: nu ik weet dat het NRC naar Amsterdam komt ben ik eerder geneigd die krant een keer te kopen. Zijn (de krant is een mijnheer) Rotterdamse perspectief maakte hem voor mij op een of andere manier minder.. relevant. Ik heb geen goede verklaring voor dit onzinnige onderbuik gevoel.
|
|
|
#54 |
|
Registered User
|
Kijk, als je al met deze feitelijke onzin komt. Den Haag inderdaad de internationale hoofdstad van het recht en ook de Nederlandse Hoge Raad zetelt er, maar toch is Amsterdam qua recht (om jouw armoedige taalgebruik maar even te kopiëren) oneindig veel groter dan Den Haag. En wat bazel je toch over toeristen? Het is mij een raadsel dat jij denkt dat jouw betogen helder zijn.
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Registered User
Likes (Received): 151
|
![]() Klopt, als je bijvoorbeeld kijkt naar het aantal beoefenaren. Zo kent Amsterdam met twee rechtenfaculteiten (en de Duisenberg School of Finance met zijn LL.M-programma) waarschijnlijk de meeste studenten en docenten van het land. (Den Haag heeft geen rechtenfaculteit, Rotterdam een van de grotere.) In Amsterdam zijn 4459 advocaten gevestigd. (In Den Haag slechts 1126 en in Rotterdam slechts 1420.) Daarnaast kent Amsterdam ook (ambtelijke) juridische instellingen die men eerder in het regeringscentrum zou verwachten: - de Ondernemingskamer van het Gerechtshof Amsterdam - de Autoriteit Financiele Marken (met ruim 600 merendeel juridisch geschoolde medewerkers)* - De Nederlandsche Bank (toezichthouder prudentieel toezicht en toezicht op verzekeringwezen, pensioenwezen en trustkantoren).* Het groepje trustkantoren is in deze ook interessant. In Amsterdam zijn 156 trustkantoren gevestigd, in Den Haag 0 (nihil) en in Rotterdam slechts 21. (Volgens het register van DNB; in werkelijkheid zullen er in Den Haag ook wel wat zijn, maar het register geeft een goede eerste indruk.) Om bij mijn eigen vakgebied te blijven: het International Bureau of Fiscal Documentation (IBFD) zit ook in Amsterdam (en dus niet in Den Haag). (bronnen: http://www.dnb.nl/system/register.js...aspx%3Fdnb%3D1 http://www.alleadvocaten.nl/) * Voor zaken in eerste aanleg wijst de Wet op het financieel toezicht vaak de Rechtbank Rotterdam aan. Zo speelt Rotterdam toch nog een (bescheiden) rol in het financiele recht.
Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring. Last edited by Sol; December 27th, 2010 at 02:28 PM. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Registered User
|
En niet te vergeten het KIFiD in Den Haag.
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Amsterdam ruilt horde juristen voor koning
Zou het niet aardig zijn om de internationale ambitie van Den Haag te ondersteunen door, waar mogelijk, juridische instituten over te hevelen van Amsterdam naar Den Haag?
Als dan de RUL zijn rechtenfaculteit ook verplaatst naar Den Haag dan wordt het misschien nog wat. Daar moet Amsterdam natuurlijk wel voor gecompenseerd worden: ik stel voor dat het koningshuis verhuist naar Amsterdam. Dat is ook goed voor het zo breed gewenste ceremoniele koningsschap. Paleis op de Dam wordt werkpaleis, en de prins mag een nieuw, 21ste eeuws paleis laten bouwen op de kop van het Java-eiland. Koninklijk jacht voor de deur, helicopter op het dak, helemaal klaar.
correct me if I'm wrong Last edited by kna; December 27th, 2010 at 06:17 PM. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Registered User
|
Wat mij betreft is het NRC helemaal aan Amsterdam gegund. Typisch een bedrijf wat bij Amsterdam hoort en niet in Den Haag waar het bijna had gezeten.
We zijn maar een klein land met een aantal flinke steden die op een klein oppervlak enorm wedijveren om economie en cultuur aan te trekken. Geen enkele stad ontpopt zich zo als Europese of wereldstad door de onderlinge concurrentie. Persoonlijk vind ik het een goede ontwikkeling dat bedrijven als Endemol uit kleine nietszeggende plaatsen vertrekken naar in dit geval Amsterdam. Dit soort bedrijven die vaak internationaal georienteerd zijn, horen in een grote stad. Deze bedrijven worden vaak weer bezocht door mensen van buitenlandse betrekkingen wat weer goed is voor de hotelovernachtingen en andere bestedingen. De trend is er gelukkig al, maar het mag nog veel meer worden dat toonaangevende bedrijven uit Lutjebroek vertrekken naar de steden waar het er echt om gaat. En dan hebben Amsterdam, Rotterdam en Den Haag allen het onderscheidend vermogen de bedrijven aan te trekken die het beste passen. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Registered User
|
endemol zit op een parkeerplaats in duivendrecht.
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Registered User
|
^
dat weet niet iedereen. Voor de buitenwereld zit het in Amsterdam of Amsterdam Zuid Oost. Als dat Getz daar ooit komt en de Ziggo dome klaar is, wordt dat gebied ook nog wat. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|