|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
f a i r l i g h t
Likes (Received): 0
|
Rijswijk; The Triangle Toren (143m)
Stond vandaag in de Haagsche Courant:
Informatieavond over toren van 143 meter RIJSWIJK | Het was even stil geworden rondom de plannen om in de Plaspoelpolder een kantoorgebouw van ruim 140 meter hoog te bouwen, maar dat betekent niet dat ze zijn afgeblazen. Integendeel. Donderdag houdt de gemeente Rijswijk een informatiebijeenkomst over het bouwplan dat Wilgen Vastgoed begin vorig jaar indiende. De projectontwikkelaar wil een kantoortoren bouwen van 143 meter hoog, op de leeggekomen plek naast het pand van de Haagsche Courant. De kantoortoren moet Triangle Tower gaan heten en is voorzien van een parkeergarage. De oppervlakte van het imposante bouwwerk bedraagt 40.000 vierkante meter. De informatieavond over het plan wordt gehouden in het nieuwe stadhuis aan het Bogaardplein vanaf 20.00 uur. Daarna ligt het plan tot 26 augustus ter inzage. source
|
|
|
#3 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 953
|
Rare plek voor een toren van 143 meter. De hoogte heeft hier niets met stedelijkheid of wat dan ook te maken.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Wedest wellest?
|
Ach waarom niet. Het ligt tenslotte midden in de Randstad, waar je dan precies zit maakt niet een zak meer uit.
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
Ik sluit me bij Jan aan, ondanks een mooie hoogte en evt. mooi ontwerp moet een toren wel in een stedelijk gebied staan.
|
|
|
#6 |
|
Captain
Likes (Received): 2
|
In dit geval ben ik het met Jan eens. Natuurlijk leven we in een vrij land en mag men, als men het in Rijswijk er ook mee eens is, bouwen wat ie wil. Maar uit socio-demografisch oogpunt is het beter om zulk soort hoogbouw toe te passen in de grote steden, dan in de randgemeenten daarvan. Ondanks dat Rijswijk toch een aantal gerenommeerde instanties onder zijn hoede heeft, beschouw ik het nog altijd als het holmaatje van Den Haag. Maar goed, ik ben niet pertinent tegen deze toren. Ik sta er alleen niet om te springen.
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 58
|
ben het ook met Jan eens.
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Ah. 'Return of the Poldertoren'
|
|
|
#9 |
|
Registered User
|
rijswijk ligt toch ik het stedelijk gebied van Den Haag ?? Misschien wordt rijswijk op die manier in de toekomst wel een soort zuidass !! Maar dan een oost as van Den Haag !!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Wat een verrassende reacties zeg, ik had verwacht dat de vlag wel uit zou gaan!
Ik vind het wel interessant, vanuit een vogelperspectief wordt de omgeving van het Prins Clausplein behoorlijk dichtbebouwd. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
mooi nieuws hoor! ik vind het ook alleen een beetje een rare plek. maar 143 meter is niet mis! en dat voor Rijswijk, toch wel het dorp met de mooiste hoogbouwambities in Nederland.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Registered User
Likes (Received): 247
|
Verrassend, ik had dit niet echt serieus genomen. Deze impressie is te vinden op de site van Schäfer Architectuurpresentaties, deze firma maakt vaker de impressies voor De Wilgen Vastgoed.
![]() Persoonlijk vind ik de dichte wand langs het Rijn Schiekanaal niet erg geslaagd.
|
|
|
#13 |
|
Brokkenpiloot
|
Is deze nou gepland op de plaats waar nu nog het patentbureau staat, want dat gebouw zou toch worden gesloopt? Voor de rest zie ik dit soort hoogtes ook liever in de stadscentra ipv de periferie, want alles wat je op dit soort lokaties neerzet komt er iig in hartje stad niet meer bij.
|
|
|
#14 | |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 953
|
Quote:
De toren lijkt trouwens op een Achmea toren met uit- en opbouwen eraan. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
BANNED
|
Hoever zal dit ding komen te staan van hartje Haag? Net zover als: Zuidass-Amsterdam/Alexpolder-Rotterdam? Ik proef toch een gecombineerde Amsterdam-Rotterdamse jaloezie!!
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Registered User
Likes (Received): 247
|
Quote:
|
|
|
|
#17 |
|
Brokkenpiloot
|
En om het lijstje compleet te maken Alexander - Coolsingel ca. 7 km.
|
|
|
#18 |
|
...
|
ASML - Regent: 5,5 km
Porthos - Regent: ruim 2,5 km Wat is eigenlijk de afstand tussen OHRA en het centrum van Arnhem?
|
|
|
#19 |
|
BANNED
|
Dennol! Er zijn natuurlijk mensen die zullen volhouden dat het kantorenpark rond de OHRA het centrum is maar van Ohra tot de Eusebius (dat is een Van der Valk met lift, niet een kerk...) is 4,5km... En errug snel met het OV. Arnhemse buschauffeurs zijn nu eenmaal behendiger dan Randstadse prutsers
![]() Afijn, Rotterdam is de ergste Vinex-stad Nog erger dan dat gat Arnhem
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
...
|
Westpoint - Interpolis is trouwens ook zo'n 2 km.
![]() Overigens opvallend dat die toren in Rijswijk 143m wordt. 'Toevallig' 1m hoger dan de Hoftoren. Heeft Rijswijk iets te bewijzen t.o.v. Den Haag?
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|